Appivanhemmat tunkevat vähintään kerran viikossa kylään aikaisin aamulla vaikka tietävät että ollaan lomalla
Sanotaan heille mitä tahansa, ovikello soi 9 aikaan ja sitten hämmästelevät, että kuinka täällä vielä nukutaan vaikka he ovat jo käyneet kaupoillakin ja ties missä. Kun heille keitetään kahvit ja pyydetään olemaan hiljempaa että edes lapset saavat nukkua, niin puhuvat niin kovaa että varmana koko talo herää. On puhuttu asiasta suoraa, unohtuu tai "unohtuu" parissa päivässä. On otettu ovikellon patteri pois, silloin kiertävät ympäri taloa koputtelemassa ikkunoihin ja huhuilemassa. Mitä tässä oikein voisi tehdä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko he muistisairaita, kun eivät muista, että lomalla nukutte pitkään kun valvotte yömyöhään?
Itseä kyllä harmittaisi nukkua pitkään, koska kesäaamut ovat just parasta nauttia kiireettömästi kahvia omalla kuistilla.
Itseä harmittaisi mennä aikaisin nukkumaan, koska myöhäiset kesäillat ovat just parasta nauttia kiireettömästi omalla kuistilla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus joku naapuri on vinoillut kun meillä ei käy aikuiset lapset usein, seuraaasioita. Itsellään asuu vastapäisessä talossa.
Onko tosiaan niin tavatonta ettei lapset asu naapurissa, eivät samassa kaupungissa eivätkä vielä seuraavassakaan.
Olemmeko tosiaan niin omituinen ja paha perhe että lapset paenneet kauas? Täällä vauvalla kaikni kirjoitgajat asuvat vanhempiensa tai appistensa naapurissa ja läheisissä tekemisissä.
Kyllä olen lasteni ja anoppini kanssa läheisissä tekemisissä, vaikka eivät samassa kaupungissa asukaan. Anoppi asuu 50 km päässä ja lapset 150 km - 35 km päässä. Lähimpänä asuvia näen harvimmin. Bussit ja junat kulkee vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen missä sekopäisten palstalla olen. Jokainen on nainut joutilaiden hassahtaneiden appivanhempien lapsen. Eikä ole päästy kotikylältä pois kun enstemmäinen työpaikka peruskoulunn jälkeen ja jumi siihen.
Eniten vanhempien luokse "kotikylään" jämähtäneitä on kyllä isojen kaupunkien asukkaissa...
Kun isojen kaupunkien asukkaat ovat sinne muualta kasaantuneet työpaikkojen perässä. Esim omat sukulaiset mutta heidän lapsensa taas jo muualle opiskelemaan ja ehkä sinne jäämään. Helsingistä tampereelle lääkäriksi tai yleensä yliopistoon, Kuopioon ja samaa liikennettä toisin päin.
Ja joku pääkaupunkiseutu on jo niin iso että tokko sieltäkään espoon perältä joka päivä käydään joka päivä jossain helsingin itälaidan lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus joku naapuri on vinoillut kun meillä ei käy aikuiset lapset usein, seuraaasioita. Itsellään asuu vastapäisessä talossa.
Onko tosiaan niin tavatonta ettei lapset asu naapurissa, eivät samassa kaupungissa eivätkä vielä seuraavassakaan.
Olemmeko tosiaan niin omituinen ja paha perhe että lapset paenneet kauas? Täällä vauvalla kaikni kirjoitgajat asuvat vanhempiensa tai appistensa naapurissa ja läheisissä tekemisissä.
Kyllä olen lasteni ja anoppini kanssa läheisissä tekemisissä, vaikka eivät samassa kaupungissa asukaan. Anoppi asuu 50 km päässä ja lapset 150 km - 35 km päässä. Lähimpänä asuvia näen harvimmin. Bussit ja junat kulkee vielä.
Ahaa, yksi tunnustaa häiriköivänsä miniöitään.
Nää voisi olla mun vanhemmat, joita otti päähän se, että veli vaimoineen piti heitä palkattomina lastenhoitajina vuosien ajan. Kun vanhempani jäivät eläkkeelle, alkoi ihan samanlainen rumba kuin ap kertoi ja se oli kosto siitä, että veljellä todella oli tapana viikonloppuaamuisin vaikka jo klo 7 olla vanhempien ovella työntämässä taaperoita ovesta sisälle selittäen, että me lähdetään Liisan kanssa hotellilomalle ja haetaan lapset huomenna kotiin, heippa. Tai kesäloma-aikaan keskiviikkoiltana viedä lapset isovenhempien mökille kertoen, että viikonloppuna on lapsettomat häät, ei voida ottaa lapsia mukaan, me haetaan ne maanataina.
Kun on vuosia toiminut itsekkäästi, voi karma kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen missä sekopäisten palstalla olen. Jokainen on nainut joutilaiden hassahtaneiden appivanhempien lapsen. Eikä ole päästy kotikylältä pois kun enstemmäinen työpaikka peruskoulunn jälkeen ja jumi siihen.
Ei täällä ole kuin yksi trollaaja joka on keksinyt tuon jutun rungon ja sitten trollailee sitä tänne hyvin pienin vaihteluin. Vähän reppana se on, pitää koettaa ymmärtää.
Miksi luulet, että aloitus ei ole totta? Minun sukulaisen äiti kävi lähistöllä asuvan lapsensa perheen luona lauantaisin aamuseitsemän maissa kyselemässä, että vieläkö täällä nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko he muistisairaita, kun eivät muista, että lomalla nukutte pitkään kun valvotte yömyöhään?
Itseä kyllä harmittaisi nukkua pitkään, koska kesäaamut ovat just parasta nauttia kiireettömästi kahvia omalla kuistilla.
Itseä harmittaisi mennä aikaisin nukkumaan, koska myöhäiset kesäillat ovat just parasta nauttia kiireettömästi omalla kuistilla.
Aikuisena ihmisenä voin nauttia myöhäisistä kesäilloista ja aikaisista aamuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, yksi tunnustaa häiriköivänsä miniöitään.
Minulla ei ole yhtään miniää. Sama
Vanhempani, 1900-luvun alussa syntyneet ehkä heräsivät anivarhain.. itse nousen noin yhdeksän maissa sängystä, olen siis iäkäs eläkeläinen. Kaikki ajanvaraukset teen iltapäiviksi. Jos joskus on nk aamulabrat varaan ajan noin kymmeneksi.
En kyllä jaksaisi kenenkään mukuloita ruveta seitsemältä hoitamaan enkä ylimalkaan ollenkaan. Enkä edes seurustella ennen puoltpäivää herttaisimmankaan miniän kanssa
Siksi en mene yökylinkään, saan rauhassa heräillä.
Eikös noille voi sanoa suoraan, etteivät ole tervetulleita yllätysvierailulle vaan, että tulosta sovitaan etukäteen ja se tapahtuu sellaiseen aikaan, mikä sopii kaikille.
Klo 9 ei todellakaan ole aikainen aamu.
Tyttärillä sopii ravatakin, siellä ei ole miehillä sananvaltaa sen enempää kuin miniöiden perheessäkään.
Narsku meininkiä vanhemmilta. Eivät tunne rajoja ja jatkuvasti ylittävät ne. Soittakaa poliisit jos tulevat ilman lupaa häiriköimään. Kun puhe ei enää tehoa.
Luulen, että appivanhemmat ovat jotenkin lapsellisen innostuneita teistä ja elämästänne. He joutuvat varmaan pidättelemään, etteivät ilmesty tontillenne jo aikaisemmin. Välien säilymisen kannalta olisi hyvä keksiä joku kiva tapa kertoa, että haluatte nukkua aamulla pitkään. Se on varmaa, että he loukkaantuvat jossain määrin, mutta älkää nolatko heitä. Otatte vähän huumoria mukaan, mutta toimitte silti jämäkästi. Ei saa jäädä tulkinnan varaa siitä, saako aamuvarhaisella tulla vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärillä sopii ravatakin, siellä ei ole miehillä sananvaltaa sen enempää kuin miniöiden perheessäkään.
Tyttäret ravaa meillä. 😳
Mun appiukko tuli kerran meille raivoamaan kurkku suorana, kun tuli yllätysvisiitille ja me nukuttiin vielä. En muista mitä kello oli, mutta appi taisi herätä joka aamu kuuden maissa, kuten kunnon ihmisen pitääkin. Oli kyllä muutenkin sekopää.
Meillä anoppi tuli kerran huutamaan lauantaiaamuna klo 8, että vieläkö täällä juopot nukkuu. Tuli kyllä lähtö tontilta ja otettiin avain pois.
Eniten vanhempien luokse "kotikylään" jämähtäneitä on kyllä isojen kaupunkien asukkaissa...