Random sinkkumiehet "simppaavat"?
Puolitutut miehet ovat monta kertaa tarjonneet muuttoapua/kyytiä tai tehneet puolestani töissä tai yliopistossa tuntikaupalla töitä.
Olen tehnyt alusta asti selväksi, että p*llua ei ole luvassa (olen ollut kihloissa tai naimisissa näiden "simppauksien" aikana, niin aika helppoa) ja jotenkin tuntuu, että tämä ei ole ollut näiden miesten tavoitteenakaan. Ne eivät ole olleet "panomies"-tyyppiä, vaan vähän sellaisia reppanoita. Tiedon siitä, että mies löytyy, ne ottavat vastaan ilmeenkään värähtämättä hymyillen ja jotkut kyselevät myös miehestä ja ilmaisevat jopa ihailua miestäni kohtaan. Silti jotenkin olen varma, että yhdellekään miehelle nämä simppaajat eivät olisi apuaan tarjonneet.
En ole myöskään mikään mallikaunotar, vaan lyhyt ja lihava :D
Ovatko nämä sankarit
a) aidosti auttamisenhaluisia
b) toivovat saavansa p*llua
c) niin epätoivoisia, että ovat valmiita tekemään ilmaista työtä päästäkseen vain puhumaan naiselle
Kommentit (109)
Se kai tässä aloituksessa on positiivista, että omastakin mielestäsi se on reppanan merkki, että auttaa jotain punkeroa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitusta hyvin. Pitäisi olla todella kiitollinen jos joku auttaa ja ehkä palkkio jos on varaa, jos ei ole ei sitten. Kaikilla ei ole auttajaa ollenkaan. Miksi odottavat makuukammarihommia jos on mies, tuskin? Kavereita? Odottaisivatko sinkulta sitä?
Ap on itseään täynnä olevat mehiläiskuningatar, joka nauttii siitä, että miehet huomioivat häntä. Ja aina välillä hän suo omaa aikaansa jollekin miehelle, jotta saa taas huomiota tältä myös jatkossa. Ap myös uskottelee itselleen, että kaikki nämä miehet himoitsevat häntä ja juuri siksi haluavat auttaa. Tämä tuntuu ap:stä luonnolliselta, koska hän ei itse koskaan auttaisi ketään pyyteettömästi, hänellä itsellään on aina mielessä, että miten hän voisi hyötyä tilanteista. Ap ei pysty myöskään ymmärtämään, että joku voisi haluta viettää aikaa toisen kanssa ihan ystäväpohjalta, koska hän ei itse tee niin, ellei hyödy siitä jotenkin. Ap on todennäköisesti narsisti, joka roikottaa näitä miehiä ympärillään vain niin kauan, kun pystyy hyötymään heistä. Kun kaikki hyöty on saatu ulosmitattua, ei hän tarvitse kyseistä henkilöä enää elämässään.
Onko kommenttien perustella siis niin, että jos mies haluaa auttaa naista, niin on täysi reppana, jolla on epätoivoisesti vain seksi mielessä? Ja jos mies vaikuttaa luotettavalta, jolle voi myös uskoutua ja puhua kaikesta, hän onkin pukki, joka käy panemassa ympäriinsä? Wtf? Onko mitään välimuotoa?
Vierailija kirjoitti:
Onko kommenttien perustella siis niin, että jos mies haluaa auttaa naista, niin on täysi reppana, jolla on epätoivoisesti vain seksi mielessä? Ja jos mies vaikuttaa luotettavalta, jolle voi myös uskoutua ja puhua kaikesta, hän onkin pukki, joka käy panemassa ympäriinsä? Wtf? Onko mitään välimuotoa?
Riippuu miehestä. On paljon luuseri miehiä, jotka auttavat naista vain koska heillä on taka-ajatuksena toive saada pillua.
Onko joku tietty yksittäinen mies tällainen? Mahdotonta sanoa, sun pitää tehdä se analyysi perustuen niihin taustatietoihin, mitä sinulla siitä miehestä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä se on jotain (A) ja (C) yhdistelmää. Olen hyväksynyt sen etten kelpaa ikinä parisuhteeseen ja menen paniikkiin jos joku nainen yrittää lähestyä. Pidän kuitenkin naisten kanssa juttelusta ja ajan viettämisestä. Tulee hetkeksi hyvä mieli kun huomaan naisen olevan iloinen seurassani. Eikö olekin surkeaa...
Naiset yrittävät lähestyä sinua ja tykkäät viettää aikaa heidän kanssaan. Silti et kelpaa ikinä parisuhteeseen. Haloo?
Tämä on täysin normaalia. Minä olen aina ollut jotenkin sellainen jolle naiset ovat kokeneet helpoksi avautua ja uskoutua. Parisuhteeseen en ole kelvannut.
Tämä. Minua on sanottu "ikuiseksi olkapääksi" No onhan sekin jotain.
Minä en tunne yhtään naista jolla olisi joku reppana mies jolle he uskoutuisivat mutta eivät suostuisi parisuhteeseen. Kyllä naiset uskoutuvat toisilleen.
Mä tunsin tuollaisia reppanamiehiä joskus parikymppisenä, opiskeluaikoina. Mutta ei tuollaisia kyllä enää tule vastaan tässä nelikymppisten maailmassa, jossa nyt elän.
Ap:n motiivit näiden tuttavamiesten kanssa vaikuttaa vähintäänkin kyseenalaisilta. Itse olen saanut muuttoapua miehiltä, jotka ovat ystäviäni. Ei minun ole tarvinnut koskaan heille sanoa, että kiva kun autat, mutta pillua en sulle kuitenkaan anna. Eikö tämän pitäisi olla jo selvää alusta alkaen, varsinkin jos on tiedossa, että toinen osapuoli on varattu? Ystävät ovat ystäviä ja auttavat toisiaan pyyteettömästi. Kun aloin seurustelemaan ja muutin, niin poikaystäväni tarjoutui hoitamaan muuton muutaman kaverinsa kanssa. Kutsuin nämä kaverit kiitokseksi tupareihin ja yhden heistä esittelin sinkkuystävälleni, ja he ovat edelleen yhdessä. Opiskeluaikana autoin välillä ystäviäni matematiikassa, jossa olen hyvä. Tämä oli sukupuolesta riippumatta. Käytin tähän yhteensä monta tuntia, mutta en pyytänyt mitään vastapalvelusta. Joskus joku saattoi tarjota kiitokseksi baarissa drinkin, tms. Mielestäni tämä on normaalia, ap:n toiminta ei ole.
N35
Kyllä mä voisin duunikaveria auttaa vaikka oliskin naispuolinen, ei siinä mitään taka-ajatusta ole. Siis jotain pieniä juttuja ei "tuntikaupalla" töitä.
Vierailija kirjoitti:
Voe helevetti. Mä oon ihan omasta aloitteestani tarjonnut pikku apuja ihan vaan sen takia että homma on hoitunut paljon helpommin. Esim vaihdan fillarin sisäkumin vaikka kadulla kuin että avun saaja jotuu työntelemään kilometrien päähän liikkeeseen joka vaihtaa sen joskus ja veloittaa kolmekymppiä. Enkä odota yhtään mitään palkkiota. Hyvä mieli on ihan riittävä ja kun se on molemminpuolinen niin on kaksinkertainen! Pitääkö mun nyt tää lopettaa ettei leimata pimperon metsästäjäksi?
M58
Ei tarvitse, paitsi tietysti jos et halua jatkaa - aikasi on sinun omaasi ja osaat selvästi valita, mihin haluat käyttää sitä. :)
Mutta niiden ihmisten, jotka toivovat saavansa avun antamisesta jotakin palkkiota, pitäisi joko lopettaa tai sitten kertoa avoimesti etukäteen, mikä hinta avulla on. Silloin vastaanottaja voisi ihan itse päättää, onko tämä nyt sen arvoista, mitä siitä toivotaan vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä palveluksia ei tehdä kuin hyvännäköisille. Sama kun jotkut setämiehet päästävät bussiin jonottaessa kauniin nuoren naisen edelleen ja menevät sitten itse bussiin tämän perässä vähemmän kauniiden naisten edestä, nämä joutavat jonottaa kauemmin.
Tämä on kyllä tuttu ilmiö!
Tämä on välillä todella koomista. Kerrankin jono koostui vain kahdesta naisesta ja miehestä, nuori ja kaunis sekä keski-iän ylittänyt ei niin kaunis nainen ja mies ritarillisesti viittoo tätä nuorta naista menemään edelleen ja kun nuori nainen menee niin mies säntää perään tukkien tältä keski-iän ylittäneeltä naiselta tien ettei tämä vain pääse nuoren naisen jäljessä etuilemaan. Ei ritarillisuus riittänyt keski-iän ylittäneel
Miksi se ritarillisuus olisi riittänyt sille vanhalle naiselle? Nuori nainen "ansaitsi" kauneudellaan miehen huomion, eli hän toi myös omalta osaltaan jotain ns. pöytään.
Eli kyseessä ei ollut ritarillisuus ollenkaan.
Itsellä menee niin päin, että vittuilen jo heti alkuun näille kaunottarille kun tiedän heidän kuitenkin pitävän minua ulkonäöllisesti luotaantyöntävänä. Vaatimattomamman näköisiä kohtaan sitten asiallisempi kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä palveluksia ei tehdä kuin hyvännäköisille. Sama kun jotkut setämiehet päästävät bussiin jonottaessa kauniin nuoren naisen edelleen ja menevät sitten itse bussiin tämän perässä vähemmän kauniiden naisten edestä, nämä joutavat jonottaa kauemmin.
Tämä on kyllä tuttu ilmiö!
Tämä on välillä todella koomista. Kerrankin jono koostui vain kahdesta naisesta ja miehestä, nuori ja kaunis sekä keski-iän ylittänyt ei niin kaunis nainen ja mies ritarillisesti viittoo tätä nuorta naista menemään edelleen ja kun nuori nainen menee niin mies säntää perään tukkien tältä keski-iän ylittäneeltä naiselta tien ettei tämä vain pääse nuoren naisen jäljessä etuilemaan
Eli kyseessä ei ollut ritarillisuus ollenkaan.
Ei tietenkään ollut. Luuletko oikeasti, että mitään ritarillisuutta on edes olemassakaan?
Asiaa on tutkittu vaikka kuinka paljon: hyvännäköinen mies tai nainen vastaanottaa sosiaalisissa tilanteissa paljon parempaa kohtelua, kuin ei-hyvännäköinen mies tai nainen.
Me ihmiset olemme aivan h*lvetin pinnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään naisten ajatusmaailma, eli heidän mielestään koskaan kukaan ei tee mitään hyvyyttään, vaan aina taustalla hyötymistarkoitus. Siten ajattelee nainen.
En lähtisi yleistämään ap:n ajatusmallia kaikkiin naisiin. Mutta ap on pelkkä hyväksikäyttäjä, minkä vuoksi myös tämä hänen hyötymisajattelunsa on ymmärrettävää.
Mistä tulee tää ajatus, että ap jotenkin hyväksikäyttäisi noita tuttujaan? Ap:han teki heille tilanteen täysin selväksi eli pelaa avoimin kortein, ei lupaile tai anna ymmärtää mitään. Miehet aivan vapaasti päättävät auttaa häntä tietäen, ettei siitä mitään kehity. Ei tuossa voi olla mitään hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään naisten ajatusmaailma, eli heidän mielestään koskaan kukaan ei tee mitään hyvyyttään, vaan aina taustalla hyötymistarkoitus. Siten ajattelee nainen.
En lähtisi yleistämään ap:n ajatusmallia kaikkiin naisiin. Mutta ap on pelkkä hyväksikäyttäjä, minkä vuoksi myös tämä hänen hyötymisajattelunsa on ymmärrettävää.
Mistä tulee tää ajatus, että ap jotenkin hyväksikäyttäisi noita tuttujaan? Ap:han teki heille tilanteen täysin selväksi eli pelaa avoimin kortein, ei lupaile tai anna ymmärtää mitään. Miehet aivan vapaasti päättävät auttaa häntä tietäen, ettei siitä mitään kehity. Ei tuossa voi olla mitään hyväksikäyttöä.
Samaa mieltä. Jos AP on tosiaan näille simpeilleen tehnyt kiistatta selväksi, että turha kuvitellakaan että mitään seksuaalista tai romanttista koskaan tulee tapahtumaan, niin silloin AP:n toiminta on moraalisesti ihan ok.
Eipä ole töissä tullut vastaan, että minusta kiinnostuneet miehet olisivat minua oma-aloitteisesti auttaneet omissa töissäni tuntikausia.
Sen sijaan he ovat pyytäneet apuani omissa töissään ja pahimmassa tapauksessa olen lisäksi päätynyt jonkun typerän ikuisuustyöryhmän jäseneksi vain, jotta kyseinen sankari saa olla lähelläni maksimaalisesti. Jokaisesta pienestäkin työongelmastaan ovat välittömästi yhteydessä kysyen mielipidettä ja apua. Jos olen toimistolla, painautuvat ihan kiinni, kun katsomme yhdessä jotain näytöltä.
Seksuaalisesti kiinnostunut mies = lisätöitä naiselle töissä.
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuvatko naiset kaikkin miehiin samallatavoin? Olipa mies kiinnostava ja komea tai sitten lihava, huonoryhtinen, kaulaparta?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli mielessä 3 vaihtoehtoa ja kohta A) oli tuo mainitsemasi hyvää hyvyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarina on valetta. Kukaan mies ei mielistele lihavalle ja epäseksikkäälle naiselle. Mies voi mielistellä ainoastaan kauniille naiselle p*llun toivossa.
Lihava voi olla seksikäs tai kaunis jos on isot tissit ja erottuva vyötärö.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarina on valetta. Kukaan mies ei mielistele lihavalle ja epäseksikkäälle naiselle. Mies voi mielistellä ainoastaan kauniille naiselle p*llun toivossa.
Mies voi mielistellä ketä vaan naista pillun toivossa. Joskus lihavilta saa vielä helpommin. Tosin varatun mielistely on ajan tuhlausta.
Jotta mies voi paneskella ympäriinsä, hänellä pitää olla ainakin jotain näistä ominaisuuksista:
- karismaa
- hyvät sosiaaliset taidot
- hyvä ulkonäkö
Ei tuollainen mies ole mikään reppana. Reppana miehet nimenomaan ovat niitä, jotka eivät pysty saamaan naista.