Lapseton, saitko töistä kesälomasi toivomaasi ajankohtaan?
Kommentit (66)
Miten niin lapsettomilta kysytään, häh 🤔 No meillä yksi pikkulasten äiti on 4vk heinäkuussa ja pari muuta äitiä sen 2-3vk. Enemmän meillä on lapsettomia tiimissä ja heilläkin lomat miten sattuu. Toisilla koko heinäkuu ja osa pätkinyt. Kaikki saanut lomat haluamaansa kohtaan.
kun olin vielä työelämässä mukana niin lomat pidin pätkissä toukokuussa viikko ja syyskuun kaksi viimeistä viikkoa ja loput talvella kesällä niin helppoa joten silloin olin mielelläni töissä nyt työkyvyttömyyseläkkeellä joten työt tehty osaltani
m53
Aivan suunnitellusti viikko kesäkuun alkupuolella ja kaksi viikkoa elokuun lopulla, lisäksi yksittäisiä päiviä pitkin kesää. Meillä tosin työpaikalla ei juuri kenelläkään ole (alaikäisiä) lapsia.
Sain. Omasta halustani olen elokuussa kesälomalla joka on töissä yksi vuoden kiireisimmistä kuukausista.
Sain (perustellun) toiveen mukaisesti 30.6.-26.7. Muutaman lapsellisen, elokuussa lomailevan valitus oli suorastaan musiikkia korville. Niin paljon olen heidän hyväkseen joustanut enkä saanut juuri koskaan mitään takaisin.
Sain. Pulju kiinni aina juhannuksen jälkeen, joten pidän lomani aina tuossa kohtaa.
Mahtaa olla mukava työilmapiiri teillä, jotka riitelette lomista ja saatte mielihyvää, kun joku muu ei saakaan olla heinäkuussa. Toki huonosta johtamisesta varmaan johtuu
En toivonut mitään ajankohtaa, mutta esihenkilö ehdotti heinäkuuta. Olen siis nyt lomalla. Meillä koko kesä on niin hiljaista, että saa yleensä toivomaansa ajankohtaan.
Vierailija kirjoitti:
En. Oli taas toukokuu. Tänä vuonna sentään sai pitää 4 viikkoa putkeen. Viime vuonna oli 2 viikkoa toukokuussa ja 2 viikkoa syyskuussa. Edeltävä vuosi oli toukokuu.
Ei oikein. Olisit pitänyt pintasi kun lomat jaettiin. Jos ei esimies kuuntele, niin yhteys vaikka työnsuojeluun.
Lisäksi; työpaikalla ollan samalla viivalla, laki ei tunne mitään erikoisoikeuksia lomien suhteen niille joilla on lapsia, se on yksityiselämään kuuluva asia.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla mukava työilmapiiri teillä, jotka riitelette lomista ja saatte mielihyvää, kun joku muu ei saakaan olla heinäkuussa. Toki huonosta johtamisesta varmaan johtuu
Johtaminen on väistämättä huonoa, jos lomien ja työvuorojen suhteen kohdellaan eriarvoisesti. Silloin tulee helposti mieleen vahingonilo kun itsellä käy kerrankin hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tilanne olisi voinut olla esim. aikaisemmassa työpaikassani jossa oli työntekijöitä, jotka pitivät joka vuosi lomansa heinäkuussa eivätkä joustaneet siitä piiruakaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin "riidellä" jos ei itse saa koskaan lomaansa toivomaansa ajankohtaan sen takia että joku muu pitää jääräpäisesti kiinni omastaan.
Olen saanut loman viimeiset 25 vuotta silloin kun olen halunnut. Omat lapset jo aikuisia, niin mielelläni lomailen vaimon kanssa koulujen loma-aikojen ulkopuolella.
Eikö he joilla on lapsia esimerkiksi kouluikäisiä olisi parempi ne lomat pitää silloin kun koulut alkaa ?
Töissäni oli kiertavä kesälomalista. Ke, He, Elo. Sai pitää myös lomansa toukokuussa tai syyskuussa. Kiertävä systeemi on kaikista paras. Kaikille oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tilanne olisi voinut olla esim. aikaisemmassa työpaikassani jossa oli työntekijöitä, jotka pitivät joka vuosi lomansa heinäkuussa eivätkä joustaneet siitä piiruakaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin "riidellä" jos ei itse saa koskaan lomaansa toivomaansa ajankohtaan sen takia että joku muu pitää jääräpäisesti kiinni omastaan.
On kyllä outo työpaikka, jos työntekijät keskenään taistelevat lomaviikoista. Kuten yllä jo joku totesikin, niin huonoa johtamista ja vastuun pakoilua esihenkilöltä.
Koko työhistoriani ajan lomat on olleet silloin kun itse haluan, nyt jo vuosi eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Eikö he joilla on lapsia esimerkiksi kouluikäisiä olisi parempi ne lomat pitää silloin kun koulut alkaa ?
Osa vanhemmista haluaa viettää aikaa lastensa kanssa, mikä lienee sinulle vieras ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outo työpaikka, jos työntekijät keskenään taistelevat lomaviikoista. Kuten yllä jo joku totesikin, niin huonoa johtamista ja vastuun pakoilua esihenkilöltä.
Huonoa johtamista, kyllä, mutta terveydenhuollossa ei erityisen outo tai epätavallinen. Siksi minä sieltä lähdinkin.
Saan aina. Lapsettomat joustaa.