Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseton, saitko töistä kesälomasi toivomaasi ajankohtaan?

Vierailija
08.07.2025 |

Niin.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aina. Lapsettomat joustaa.

Vierailija
22/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lapsettomilta kysytään, häh 🤔 No meillä yksi pikkulasten äiti on 4vk heinäkuussa ja pari muuta äitiä sen 2-3vk. Enemmän meillä on lapsettomia tiimissä ja heilläkin lomat miten sattuu. Toisilla koko heinäkuu ja osa pätkinyt. Kaikki saanut lomat haluamaansa kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin vielä työelämässä mukana niin lomat pidin pätkissä toukokuussa viikko ja syyskuun kaksi viimeistä viikkoa ja loput talvella kesällä niin helppoa joten silloin olin mielelläni töissä nyt työkyvyttömyyseläkkeellä joten työt tehty osaltani

m53

Vierailija
24/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan suunnitellusti viikko kesäkuun alkupuolella ja kaksi viikkoa elokuun lopulla, lisäksi yksittäisiä päiviä pitkin kesää. Meillä tosin työpaikalla ei juuri kenelläkään ole (alaikäisiä) lapsia.

Vierailija
25/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain. Omasta halustani olen elokuussa kesälomalla joka on töissä yksi vuoden kiireisimmistä kuukausista.

Vierailija
26/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain (perustellun) toiveen mukaisesti 30.6.-26.7. Muutaman lapsellisen, elokuussa lomailevan valitus oli suorastaan musiikkia korville. Niin paljon olen heidän hyväkseen joustanut enkä saanut juuri koskaan mitään takaisin.

Vierailija
27/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain. Pulju kiinni aina juhannuksen jälkeen,  joten pidän lomani aina tuossa kohtaa.

Vierailija
28/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla mukava työilmapiiri teillä, jotka riitelette lomista ja saatte mielihyvää, kun joku muu ei saakaan olla heinäkuussa. Toki huonosta johtamisesta varmaan johtuu

Vierailija
29/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivonut mitään ajankohtaa, mutta esihenkilö ehdotti heinäkuuta. Olen siis nyt lomalla. Meillä koko kesä on niin hiljaista, että saa yleensä toivomaansa ajankohtaan. 

Vierailija
30/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Oli taas toukokuu. Tänä vuonna sentään sai pitää 4 viikkoa putkeen. Viime vuonna oli 2 viikkoa toukokuussa ja 2 viikkoa syyskuussa. Edeltävä vuosi oli toukokuu.

Ei oikein. Olisit pitänyt pintasi kun lomat jaettiin. Jos ei esimies kuuntele, niin yhteys vaikka työnsuojeluun. 

Lisäksi; työpaikalla ollan samalla viivalla, laki ei tunne mitään erikoisoikeuksia lomien suhteen niille joilla on lapsia, se on yksityiselämään kuuluva asia.

Vierailija
31/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla mukava työilmapiiri teillä, jotka riitelette lomista ja saatte mielihyvää, kun joku muu ei saakaan olla heinäkuussa. Toki huonosta johtamisesta varmaan johtuu

Johtaminen on väistämättä huonoa, jos lomien ja työvuorojen suhteen kohdellaan eriarvoisesti. Silloin tulee helposti mieleen vahingonilo kun itsellä käy kerrankin hyvä tuuri.

Vierailija
32/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen tilanne olisi voinut olla esim. aikaisemmassa työpaikassani jossa oli työntekijöitä, jotka pitivät joka vuosi lomansa heinäkuussa eivätkä joustaneet siitä piiruakaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin "riidellä" jos ei itse saa koskaan lomaansa toivomaansa ajankohtaan sen takia että joku muu pitää jääräpäisesti kiinni omastaan.

Vierailija
33/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut loman viimeiset 25 vuotta silloin kun olen halunnut. Omat lapset jo aikuisia, niin mielelläni lomailen vaimon kanssa koulujen loma-aikojen ulkopuolella.

Vierailija
34/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö he joilla on lapsia esimerkiksi kouluikäisiä olisi parempi ne lomat pitää silloin kun koulut alkaa ? 

Vierailija
35/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäni oli kiertavä kesälomalista. Ke, He, Elo. Sai pitää myös lomansa toukokuussa tai syyskuussa. Kiertävä systeemi on kaikista paras. Kaikille oikeudenmukainen. 

Vierailija
36/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen tilanne olisi voinut olla esim. aikaisemmassa työpaikassani jossa oli työntekijöitä, jotka pitivät joka vuosi lomansa heinäkuussa eivätkä joustaneet siitä piiruakaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin "riidellä" jos ei itse saa koskaan lomaansa toivomaansa ajankohtaan sen takia että joku muu pitää jääräpäisesti kiinni omastaan.

On kyllä outo työpaikka, jos työntekijät keskenään taistelevat lomaviikoista. Kuten yllä jo joku totesikin, niin huonoa johtamista ja vastuun pakoilua esihenkilöltä.

Vierailija
37/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain:) 

Vierailija
38/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työhistoriani ajan lomat on olleet silloin kun itse haluan, nyt jo vuosi eläkkeellä

Vierailija
39/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö he joilla on lapsia esimerkiksi kouluikäisiä olisi parempi ne lomat pitää silloin kun koulut alkaa ? 

Osa vanhemmista haluaa viettää aikaa lastensa kanssa, mikä lienee sinulle vieras ajatus.

Vierailija
40/66 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outo työpaikka, jos työntekijät keskenään taistelevat lomaviikoista. Kuten yllä jo joku totesikin, niin huonoa johtamista ja vastuun pakoilua esihenkilöltä.

Huonoa johtamista, kyllä, mutta terveydenhuollossa ei erityisen outo tai epätavallinen. Siksi minä sieltä lähdinkin.