Lapseton, saitko töistä kesälomasi toivomaasi ajankohtaan?
Kommentit (66)
Sain. Kun lapset asuivat mun luona, otin kesäkuun ja sen viikon, jolloin koulut alkoi. Olivat isällään heinäkuun. Tänä vuonna halusin kesäkuun.
Mun pitää sopia tiimissä parini kanssa ja aina on onnistunut
Pistän sen aina siihen mihin haluan ja siirrän tarpeen mukaan.
Kyllä. Loma alkoi 7.7. ja kestää 4 vk. Viimeksi olen ollut heinäkuussa lomalla 11 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissäni oli kiertavä kesälomalista. Ke, He, Elo. Sai pitää myös lomansa toukokuussa tai syyskuussa. Kiertävä systeemi on kaikista paras. Kaikille oikeudenmukainen.
Oikeudenmukainen jos loma ajoista riidellään. Jos ei saa vaikuttaa lomiinsa niin se ei palvele työntekijän hyvinvointia ja työssä jaksamista. Kaikilla kun on vähän eri suunnitelmat vapaillensa
Oikeudenmukainen kaikissa niissä tapauksissa, missä jokainen ei voi olla lomalla juuri haluamanaan ajankohtana. Jos tarvitsee sopia ja sumplia, niin ilman riitelyäkin se menee helposti epäikeudenmukaiseksi ja osan yli kävellään vuodesta toiseen. Kiertävässä listassa on sekin hyvä puoli, että oman loma-aikansa tietää jo hyvissä ajoin etukäteen, niin voi suunnitella menonsa sen mukaan.
Miten suunnittelet lasten päiväkodin kesäaukiolot. Tapahtumat ja festarit ei mene omien halujen mukaan. Jos tykkää sienestää ja marjastaa lomilla niin se on vaikea tehdä touko-kesäkuussa. Tai matkustaa ulkomaille off seosonina, jos firma pitää ovet kiinni koko heinäkuun. Jne jne..
Toivon aina elokuun puolivälin jälkeen alkavaksi, joten hyvin onnistui.