Minkä hintainen kello on riittävän hyvä nuorelle miehelle?
Kommentit (208)
En tiedä kun en ole enää kolmeenkymmeneen vuoteen käyttänyt kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hyvin aktiivinen kelloharrastaja. Parasta hintalaatusuhdetta saa noin 700-1500 € kelloissa, tämän jälkeen alkaa yleensä maksamaan brändistä ja monen mielestä turhasta.
Tuohon hintaan saa tärkeimmät eli: hyvä brändi, automaattikoneisto (ETA tai Sw200 variantti), safiirilasi, kestävyyttä ja laadukkaan viimeistelyn. Suosi esim. merkkejä Tissot, Certina, Oris, Sinn ja ehkä Seikokin pienin varauksin. Kannattaa ostaa kello metallirannekkeella, sillä se on pitkäikäisin ja mukava sekä jälkikäteen ostettuna yleensä kallis.
Käytettynä löytää Facebookin kelloryhmistä, uutena kannattaa kysellä alennuksia ja tarjouksia jälleenmyyjiltä.
Mikäli otetaan järki mukaan, niin kukaan ei päivittäin käytä noin kallista kelloa. Itse en ainakaan töissä uskaltaisi pitää ranteessa. Syytkin ovat ihan selkeät. IT-asentajana joudun ryömimään pöytien alla vetämässä johtoja työpisteille. Joku homma voi olla palvelimen ja UPS:in asennus räkkiin. Kyseessä aika painavat laitteet, niin kello voisi olla nopeasti entinen.
Ei nuoren miehen tarvitse elvistellä kelloilla. Kaikennäköinen omaisuuden esittely on ainakin naisten iskemisessä vähän turhaa. Olet vaan rehti, huumorintajuinen luotettava ja kiva. Ja muista treffeillä kuunnella enemmän toista kuin puhua itsestäsi.
Jos olet varoissasi joku Apple älykello on varmaan käytännössä toimiva valinta. Jos olet menosa armeijaan, en tiedä saako sellaista edes siellä käyttää ja kestääkö se niissä oloissa.
Olen monia kertoja lukenut palstoilta että miehellä on useita kalliita kelloja ja naiset eivät kiinnitä niihin mitään huomiota, mutta sitten on valkoinen nätti muovikello "rymykello" johonkin asioihin joihin ei halua viedä arvokelloaan, niin valkoinen kello onkin kiinnostanut naista ja on saanut kehuja kellostaan :)
Mitä olen nuorilla nähnyt, niin urheilukello jolla voi mitata kaikenlaista, tuntuu olevan heille tärkeä jotka liikkuvat.
Urheilukellot ovat mielestäni yleensä aika tylsän näkisiä mustia muovi/kumi pyörylöitä, jotka ovat kuitenkin nykyään suhteellisen pieniä verrattuna Alexander Stubbin aikoinaan pitämään, "teki etikettivirheen" - puvun kanssa juhliin.
Mutta toiminnallisia ja niitä ihmiset pitävät ja näkevät muutakin kuin kellonajan.
https://img.ilcdn.fi/IKbPrprLH98T7QNAm1QlhfUSvjY=/full-fit-in/920x0/img…
Siis tuo edellinen kuva oli hassusta jääkiekon kokoisesta Alexander Stubbin kellosta vuosikymmeniä sitten, en suosittele, eikä sitä saakaan enää mistään.
Onpas tuma kello Stubbilla. Joku nolo digitaalinäyttö. No, rahalla ei näköjään saa tyylitajua.
En ymmärrä, kuka pitää jotain Rolleja tai vastaavia hienoina ja haluaisi maksaa niistä sellaisia summia, mitä pyydetään. Itselläni kellot ovat olleet aina noin 200 euron luokkaa (yhtä "kalliimpaa" lukuun ottamatta), lähivuosina käytännössä Aarnin kelloja, joihin olen viehtynyt. Ei se hinta ole tärkeä (paitsi pätijöille), vaan omaa silmää ja rannetta miellyttävä kokonaisuus.
T: Mies rahoitusalalta
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en ole enää kolmeenkymmeneen vuoteen käyttänyt kelloa.
Kiitos tyhjästä kontribuutiostasi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kuka pitää jotain Rolleja tai vastaavia hienoina ja haluaisi maksaa niistä sellaisia summia, mitä pyydetään. Itselläni kellot ovat olleet aina noin 200 euron luokkaa (yhtä "kalliimpaa" lukuun ottamatta), lähivuosina käytännössä Aarnin kelloja, joihin olen viehtynyt. Ei se hinta ole tärkeä (paitsi pätijöille), vaan omaa silmää ja rannetta miellyttävä kokonaisuus.
Mitä ihmettä tuo rahoitusala liittyy mihinkään? Vai tarkoititko sanoa että luotolla ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo rahoitusala liittyy mihinkään? Vai tarkoititko sanoa että luotolla ostit?
Älä nyt mieltäsi pahoita. Implisiittisesti ja hienovaraisesti sillä yritin viestiä, ettei ole rahasta kiinni, vaan omista preferensseistäni. Luottoa saat (ehkä) sinäkin.
Miehille kellot ovat koruja ja naisille taas käyttöesineitä. Siksi mies ostaa Rolexin ja nainen ostaa älykellon.
on kans hieno kello ..silti naisii ei kiinnosta..ei tuu juttelee..ärsyttää..
Riippuu miehestä ja siitä onko joku merkkipäivälahja tms.
Jos kyseessä esim 18v mies ja ajatus on että hän voisi käyttää samaa kelloa useita vuosia (tai vaikka lopun ikäänsä) niin pitäisi katsoa mekaanisia kelloja ja niissä hyvälaatuiset alkaa olemaan tonnista ylöspäin. Tosin esim seikolla on edullisempiakin. Esim Seiko 5 on hyvä vaihtoehto jos sukeltajankellotyyppinen aikarauta kiinnostaa.
Toisaalta erinomainen vaihtoehto voisi olla myös jonkun laatumerkin qvartsikello. Silloin hyvän kellon voi löytää noin 500-800€ haarukkaan.
Ja käyttökelloksi voi olla erinomainen myös joku 100-200€ Casiokin jos hakee kestävää digitaalikelloa.
Laatumerkkejä edullisemmissa kelloissa ovat mm Casio, Seiko, Hamilton, Tissot. Muitakin toki löytyy.