Paras vaihtoehto ev.lut. kirkolle?
Ev.lut. kirkon jatkuva liberalisoituminen on alkanut tökkiä niin pahasti, että on aika erota kirkosta. Mihin seurakuntaan tässä tilanteessa kannattaisi liittyä? Olen jo kastettu vauvana, joten kaikki uutta kastetta vaativa lahkot on pois laskuista.
Kommentit (524)
Oma usko. On myös erikseen uskovien tilaisuuksia jos tuntuu että haluaa kokoontua, kahvitella. Shamaanit?
Ei kirkkoa lainkaan. Mihin niitä tarvitaan?
Lhpk eli Suomen evankelisluterilainen lähetyshiippakunta. Seurakuntia jo useita kymmeniä ympäri Suomea. Sana ja sakramentit puhtaasti toimitettuina. Itse olen jäsenenä Kouvolassa
Jos vihaat naisia, löytyy vaihtoehtoja kristinuskon puolelta, esim. katolinen kirkko ja kotimaisista lahkoista löytyy vaikka mitä. Tosin siinä voi tulla mukana lievää alaikäisiin kohdistuvaa liiallista kiinnostuneisuutta, mutta jos tämä ei säikäytä niin tutustu rauhassa tarjontaan. Sitten jos kyse on vaan puhtaasti homofobiasta ja vähemmistöjen kontrolloinnin tarpeesta niin vaihtoehtoja löytyy myös silloin. Tosin nämä kaksi edellä mainittua kulkevat usein käsi kädessä. Aavikkouskonnoista esim islamista löytyy ihmisvihaajalle tarjontaa, jos haluaa vaihtaa sinne puolelle. Tai sitten jos haet tuttuutta ulkomaisilla mausteilla, äärikristillisiä liikkeitä löytyy mm. rapakon takaa. Tietysti venäläistyylinen ortodoksisuus löytyy aivan tästä läheltämme ja on mukavan suvaitsematonta.
Kristus perusti kirkon ja Raamattu on kirkon kirja, jota on tarkoitus tulkita kirkon opetuksen ja perinteen valossa. Suosittelen siksi ortodoksista kirkkoa, joka ei kasta luterilaisen kasteen saaneita uudelleen.
Joku hihhulikirkko varmaan.
Minäkin erosin ev lut kirkosta koska hihhulit vetää sitä oikeisokristilliseen tiukkapiposuubtaan ja kirkko itse on liian lammas ollakseen kenellekään mikään kompassi. Ne yrittävät vain hyssytellä vaikeita asioita hiljaiseksi niin että mahdollisimman harva eroaisi
Suomen alkuperäisimmät ja tiukimmat luterilaiset löytyy Suomen Tunnustuksellisesta Luterilaisesta Kirkosta.
Ev.lut. piti pilata tekemällä siitäkin naisvaltainen. Erosin.
Joko luterilaisen viidesläiset suunnat (Luther-kirkko, kansanlähetys) tai voithan tulla vapaisiin suuntiin ilman liittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Joko luterilaisen viidesläiset suunnat (Luther-kirkko, kansanlähetys) tai voithan tulla vapaisiin suuntiin ilman liittymistä.
Miten suhtaudutaan vapaissa suunnissa tuollaisiin hang-around jäseniin, jotka eivät vie kymmenystä seurakunnalle? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen. Että onko siellä sitten kuitenkin ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarkoitat kun puhut viidesläisestä Luther-kirkosta?
Suosittelisin Vapaakirkkoa, mutta ainakin täällä päin edellyttävät uudelleen kastamista.
Toisaalta, onko siitä haittaakaan, vaikka kastattaisi itsensä toistamiseen. Ainakin silloin saa sanoa että tietää varmasti mistä on kyse ja mihin on liittymässä, toisin kuin vauvana.
Muslimiveljeskunta