Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras vaihtoehto ev.lut. kirkolle?

Vierailija
07.07.2025 |

Ev.lut. kirkon jatkuva liberalisoituminen on alkanut tökkiä niin pahasti, että on aika erota kirkosta. Mihin seurakuntaan tässä tilanteessa kannattaisi liittyä? Olen jo kastettu vauvana, joten kaikki uutta kastetta vaativa lahkot on pois laskuista. 

Kommentit (524)

Vierailija
341/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaa sellaista jyrkempää meininkiä niin se jenkkiläinen westboro babtist church tjsp, joilla mottona on God hates .........  (viivan kohdalle joka viikko / päivä uusi asia) voisi olla aika kova sana. Heidän meiningistä on liberalisoitumiset kaukana.

Vierailija
342/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaa sellaista jyrkempää meininkiä niin se jenkkiläinen westboro babtist church tjsp, joilla mottona on God hates .........  (viivan kohdalle joka viikko / päivä uusi asia) voisi olla aika kova sana. Heidän meiningistä on liberalisoitumiset kaukana.

Eiköhän Ap asu Suomessa, ja etsii seurakuntaa tästä maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolilsisuuskin on virallisesti opettanut että Jeesus on aino Tie pelastukseen, ja näin se virallisesti vielä opettaa.

Mutta äsken edesmennyt Paavi Franciskus lausui viime syksynä että kaikki uskonnot on tie Jumalan luokse.  Vakavaa eksytystä! 

Tuo ei ole ainoa kerta kun media on vääristellyt paavin sanoja. Mutta toisaalta tuohan on kirjaimellisesti otettuna täysin kristinuskon mukainen väite: Jokainen ihminen päätyy viimeisellä tuomiolla Jumalan luo riippumatta siitä, mitä uskontoa hän edustaa. Se mitä viimeisen tuomion jälkeen tapahtuu onkin sitten toinen juttu.

Media ei tässä tapauksessa vääristellyt mitään! Paavi puhui livenä. Olen nähnyt tuon tapahtuman.  Asia järkytti monia.

Media vääristeli paavin sanoja antaessaan ymmärtää, että paavi tarkoitti kaikkien uskontojen olevan ikään kuin samalla viivalla. Paavin sanat tulee kuitenkin tulkita kontekstissaan ja muun katolisen kirkon opetuksen valossa sen sijaan, että niistä vedetään hätiköityjä johtopäätöksiä. 

Kuten jo sanoin, paavi oli kirjaimellisestikin tulkittuna oikeassa: Kaikki uskonnot todella johtavat kristinuskon mukaan Jumalan luo - viimeiselle tuomiolle. Se miten kenenkin uskonto mahdollisesti vaikuttaa tuomioon on kokonaan toinen asia. 

Vierailija
344/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kiirjoittajalle 332: ei ole mahdolllista pelastua ilman Raamatullista Jeesusta!! Levität vakavaa harhaoppia, etkä tunne Raamattua selvästikään.

Pelastava usko on: 

Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä, henk koht usko Raamatulliseen Jeesuksen , parannus tahallisista synneistä/ Jumalan vastaisesta elämäntavasta.

Maailmassa on tuhansia protestanttisia kirkkokuntia, joilla on toisistaan poikkeava käsitys siitä mitä Raamatussa todella sanotaan. Miksi kenenkään pitäisi uskoa, että juuri sinun tulkintasi Raamatusta on oikea? 

Edustan klassista kristinuskoa, ja uskon että Raamattu todellakin on Jumalan Sanaa. Raamattu ei ole muutettavissa eikä muokattavissa. Ei muutu maailman menojen mukana.

Jumala on sama eilen , tänään, ja huomenna!

Kai sinä ymmärrät, että Raamattu on ihmisten kokoama kirja? Ihan jo lähtökohtaisesti se on kirkolliskokousten muutettavissa ja muokkaama. Ei se ole Jumalan kirjoittama taivaasta tipahtanut valmiina tullut teos.

Vierailija
345/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vakavaa harhaoppia!

Jeesus itse sanoo: 

" Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( Taivaaseen), paitsi minun kauttaaltan".

Jeesus EI sanonut että: " minä olen yksi Tie monista, yksi totuus monista".

Jeesus tekee hyvinkin selväksi muissakin kohdissa että Hän on ainoa Tie. 

Se joka ei ole turvautunut Raamatullisen Jeesuksen pelastukseen, ei tule pärjäämään tuomiopäivänä. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta. Kammottava tuskan paikka.

Raamatun mukaan Jeesus on siis tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Miksi luet siihen paljon enemmän kuin siinä sanotaan? Jeesus ei todellakaan sanonut tuossa, että taivaaseen pääsee vain turvautumalla raamatulliseen Jeesukseen. 

&nb

"Tarkoittaa samaa."

Suurin osa maailman kristityistä kuuluu johonkin sellaiseen kirkkoon, joka on eri mieltä kanssasi. 

Vierailija
346/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun kertomuksessa Jeesus hyvin yksiselitteisesti sanoo, että ainoa tapa pelastua on uskoa häneen. Ei tuo ihan hirmuisesti jätä tulkinnanvaraa.

Raamatusta ei löydy tuollaista kohtaa, ainakaan jos ei irroteta jotain yksittäistä jaetta kontekstistaan. 

Katolinen kirkko opettaa, että myös muut kuin kristityt voivat pelastua. Moni muu kristillinen kirkko opettaa samoin. Kyse on siis kristinuskon valtavirtaan kuuluvasta opetuksesta. 

Jeesus itse sanoo: 

" Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän luo ( Taivaaseen), paitsi minun kauttaaltan".

Ei Raamattu opeta että koko maailma pelastuu automaattisesti, ilman uskoa, Jeesuksen sovitustyön ansiosta!  

Se että Jeesus kärsi ja kuoli kaikkien puolesta, tarkoittaa että jokainen saa turvautua Häneen. 

Mutta moni valitsee olla ateisti tai eksytysuskontoon kuuluva, nämä eivät pelastu! 

Vierailija
347/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Leipäpappi, ilman pelastavaa uudestisyntynyttä uskoa .

Jeesus oli maan päällä sekä täysin Jumala, että täysin ihminen. Ihmisenä Hän oli täysin synnitön, ainoa synnitön ihminen joka .... "

Ja hän heräsi kuolleista kolme päivää myöhemmin, mikä oli Jeesuksen tiedossa kokoajan. Jeesus ei antanut henkeään puolestamme, hän antoi viikonloppunsa.

Mihin Kaikkivoipa Jumala edes tarvitsi moista showta? 

Kumala ei voi toimia itseään vastaan. Hän ei voi antaa noin vaan anteeksi, hänen täytyy saada kostaa majesteettirikokset itseään vastaan. Mutta koska Hän on myös rakkaus, hän kosti itselleen.

Minulle on kerrottu että Jumala on kaikkivoipa, mutta sinulla on siis muunlaista tietoa?

Vierailija
348/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kiirjoittajalle 332: ei ole mahdolllista pelastua ilman Raamatullista Jeesusta!! Levität vakavaa harhaoppia, etkä tunne Raamattua selvästikään.

Pelastava usko on: 

Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä, henk koht usko Raamatulliseen Jeesuksen , parannus tahallisista synneistä/ Jumalan vastaisesta elämäntavasta.

Maailmassa on tuhansia protestanttisia kirkkokuntia, joilla on toisistaan poikkeava käsitys siitä mitä Raamatussa todella sanotaan. Miksi kenenkään pitäisi uskoa, että juuri sinun tulkintasi Raamatusta on oikea? 

Edustan klassista kristinuskoa, ja uskon että Raamattu todellakin on Jumalan Sanaa. Raamattu ei ole muutettavissa eikä muokattavissa. Ei muutu maailman menojen mukana.

<

Raamattu kirjoitettiin Pyhän Hengen johdatuksesta, ei ollut mitään tavallisia " kirjailijoita".

Vierailija
349/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Raamattu opeta että koko maailma pelastuu automaattisesti, ilman uskoa, Jeesuksen sovitustyön ansiosta!  

Se että Jeesus kärsi ja kuoli kaikkien puolesta, tarkoittaa että jokainen saa turvautua Häneen. 

Mutta moni valitsee olla ateisti tai eksytysuskontoon kuuluva, nämä eivät pelastu! 

Kenelle vastasit? Kukaan aiempaan viestiisi vastannut ei ole väittänyt, että kaikki maailman ihmiset pelastuisivat automaattisesti. Täällä on vain väitetty, että ihminen voi pelastua vaikkei hän olisi kristitty tai uskoisi Kristukseen.

Vierailija
350/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko ev lut kirkkoa ei ole olemassa

Vierailija
351/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katolilsisuuskin on virallisesti opettanut että Jeesus on aino Tie pelastukseen, ja näin se virallisesti vielä opettaa.

Mutta äsken edesmennyt Paavi Franciskus lausui viime syksynä että kaikki uskonnot on tie Jumalan luokse.  Vakavaa eksytystä! 

Tuo ei ole ainoa kerta kun media on vääristellyt paavin sanoja. Mutta toisaalta tuohan on kirjaimellisesti otettuna täysin kristinuskon mukainen väite: Jokainen ihminen päätyy viimeisellä tuomiolla Jumalan luo riippumatta siitä, mitä uskontoa hän edustaa. Se mitä viimeisen tuomion jälkeen tapahtuu onkin sitten toinen juttu.

Media ei tässä tapauksessa vääristellyt mitään! Paavi puhui livenä. Olen nähnyt tuon tapahtuman.  Asia järkytti monia.

Tulkki istui vieressä ja tulkkasi Paavin puhetta. Ei ollut kyse muutamasta lauseesta, vaan paavi painotti tuota samaa toistuvasti, koko ohjelman aikana!  

Vierailija
352/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle vastasit? Kukaan aiempaan viestiisi vastannut ei ole väittänyt, että kaikki maailman ihmiset pelastuisivat automaattisesti. Täällä on vain väitetty, että ihminen voi pelastua vaikkei hän olisi kristitty tai uskoisi Kristukseen.

Ei voi pelastua. Tuo on Saatanan eksytys!

Vierailija
353/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässäkin ketjussa kyseenalaistetaan Jumalan auktoriteettia, kuten Saatana teki Eedenin puutarhassa"

Jumala loi Edenin ja sen käärmeen. Kaikkitietävänä tiesi mitä tulee tapahtumaan. Varmasti koko käärmeen luomistyön tarkoituksena oli pelkästään se, että siinä käy kuten kävi.

Ja sitten Jumala syyttää tästä ihmiskuntaa sukupolvesta toiseen!? Aika paskamainen jumala.

Lopulta Jumala pelastaa ihmiset itseltään vaatimalla itseltään uhrin jotta voi antaa synnit anteeksi. Eihän tässä uskossa ole mitään järkeä. Jos Jeesus uhrataan syntien vuoksi niin eikö pitäisi olla joku Jumalaa korkeampi jolle uhri annetaan?

Ei vaan se on Jumalan oma mieli, joka vaatii verta rikoksista itseään ko

Voi, voi.  Et  edes tiedä miten Saatanasta tuli Saatana, ja että käärme oli Saatana. 

Tiedänhän. Jumala loi sen. 

Vierailija
354/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun kertomuksessa Jeesus hyvin yksiselitteisesti sanoo, että ainoa tapa pelastua on uskoa häneen. Ei tuo ihan hirmuisesti jätä tulkinnanvaraa.

Raamatusta ei löydy tuollaista kohtaa, ainakaan jos ei irroteta jotain yksittäistä jaetta kontekstistaan. 

Katolinen kirkko opettaa, että myös muut kuin kristityt voivat pelastua. Moni muu kristillinen kirkko opettaa samoin. Kyse on siis kristinuskon valtavirtaan kuuluvasta opetuksesta. 

"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." 

"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"

t. Raamattu

Vierailija
355/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkivoipa ei voi tehdä jotain, hän ei ole kaikkivoipa., sanot sinä.

Kerskaillaksesi suurella loogisuudellasi, ihmisten määritteleminen termien varassa.

Jumalan kaikkivaltias tarkoittaa, että hän voi tehdä tälle maailmalle ja sinulle ihan mitä hän haluaa, etkä sinä voi sitä millään estää. 

Tai siis voisi, jos hän olisi olemassa. Mitä ei tietenkään ole. 

Vierailija
356/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus itse sanoo: 

Jeesus tekee hyvinkin selväksi muissakin kohdissa että Hän on ainoa Tie. 

Se joka ei ole turvautunut Raamatullisen Jeesuksen pelastukseen, ei tule pärjäämään tuomiopäivänä. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta. Kammottava tuskan paikka.

Raamatun mukaan Jeesus on siis tie, totuus ja elämä eikä kukaan pääse Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Miksi luet siihen paljon enemmän kuin siinä sanotaan? Jeesus ei todellakaan sanonut tuossa, että taivaaseen pääsee vain turvautumalla raamatull

Kirkko voi olla mitä mieltä tahansa. Löytyy paljon mädätettyjä kirkkoja. Kirkko ei pelasta ketään. Totuus Jumalasta on  luettavissa Raamatusta!

Vierailija
357/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on tosi huvittava!

Saan poikkeuksetta mojovat naurut näistä uskisten argumenteista, jotka vuotavat kuin seula. 

Kiitos siitä, että pidennätte ikääni! 😂

t. elämäänsä tyytyväinen ateisti ja homo 

No, nauti nyt kun vielä voit. Viimeisellä tuomiolla ehkä harmittaa.

Ei sellaiset asiat harmita joita ei ole olemassa. 

Vierailija
358/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on tosi huvittava!

Saan poikkeuksetta mojovat naurut näistä uskisten argumenteista, jotka vuotavat kuin seula. 

Kiitos siitä, että pidennätte ikääni! 😂

t. elämäänsä tyytyväinen ateisti ja homo 

Kuolemasi jälkeen et ole enää tyytyväinen, ja hymysi hyytyy kun seisot Pyhän Jumalan edessä. Kaikki ihmiset joutuvat viimeiselle tuomiolle.

Sulla oli varmaan jotain todisteitakin tuolle aivoripulillesi?

Vierailija
359/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa tarvitse ristiriitaa olla. 

Oletko lukenut esim. katolisen kirkon katekismusta? Se on aika massiivinen järkäle, netissä vapaasti luettavissa. Lue ja hämmästy.

Pelastussuunnitelma käsittää nekin, jotka tunnustavat Luojan, niiden joukossa ennen kaikkea muslimit, jotka tunnustavat pitävänsä kiinni Abrahamin uskosta ja yhdessä meidän kanssamme palvovat yhtä ainoata, laupiasta Jumalaa, joka on tuomitseva ihmiset viimeisenä päivänä.

Kirkko tunnistaa muissa uskonnoissa etsinnän, joka tosin vasta varjojen ja kuvien kautta kohdistuu Jumalaan, joka on tuntematon mutta kuitenkin lähellä, koska hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken ja koska hän tahtoo, että kaikki ihmiset löytäisivät pelastuksen. Siksi kirkko katsoo, että kaikki hyvä ja tosi, joka voidaan löytää näissä uskonnoissa, on kuin valmistusta evankeliumiin ja lahjaa häneltä, joka valaisee jokaisen ihmisen, jotta jokainen lopulta löytäisi elämän.

Ylipäätään katolinen kirkko katsoo, että kaikenlainen uskonnollinen etsintä ja kaipuu on Jumalan itsensä ihmisen sydämeen istuttamaa. 

Lisäksi on syytä huomata, että katolinen kirkko opettaa, että kirkko on Kristuksen ruumis, ja siten pelastus tulee kirkon kautta: 

KIRKON ULKOPUOLELLA EI OLE PELASTUSTA Miten tämä kirkkoisien usein toistama lause tulisi käsittää? Myönteisesti muotoiltuna se tarkoittaa, että pelastus tulee kokonaan Kristukselta, Päältä, kirkon kautta, joka on hänen ruumiinsa: "Nojautuen pyhään Raamattuun ja traditioon konsiili opettaa, että tämä pyhiinvaeltava kirkko on välttämätön autuuteen. Yksin Kristus näet on Välittäjä ja pelastuksen tie, ja hän tulee meille läsnäolevaksi ruumiissaan, joka on kirkko. Hän itse on selvin sanoin korostanut uskon ja kasteen välttämättömyyttä, ja samalla vahvistanut välttämättömäksi kirkon, johon ihmiset kasteen kautta astuvat sisälle ikään kuin ovesta. Tästä syystä eivät sellaiset ihmiset voi pelastua, jotka huolimatta siitä että tietävät Jumalan perustaneen Jeesuksen Kristuksen kautta katolisen kirkon autuuteen välttämättömäksi, eivät kuitenkaan tahdo siihen liittyä tai siinä pysyä.

Tämä lause ei koske niitä, jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristusta ja kirkkoa: Ne jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristuksen evankeliumia eivätkä hänen kirkkoaan, mutta etsivät Jumalaa vilpittömin sydämin ja armon vaikutuksen alaisina koettavat teoillaan täyttää hänen tahtoaan, jonka he tuntevat omantunnon äänestä, he voivat saavuttaa iankaikkisen autuuden.

Tähänkin ketjuun on kirjoittanut joku, joka kutsuu itseään kristityksi, mutta väittää, että ilman kirkkoa tulee hyvin toimeen. Hän lienee näitä viimeisessä kappaleessa mainittuja, jotka ilman omaa syytään eivät tunne Kristusta ja kirkkoa. Hänelläkin on silti mahdollisuus pelastua.

Vierailija
360/524 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus itse sanoo: 

Jeesus tekee hyvinkin selväksi muissakin kohdiss

Enää pitäisi sitten olla yksikin syy uskoa tuollaisen Jumalan olemassaoloon.