Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko yövieraita, jos teillä ei

Vierailija
06.07.2025 |

ole vierashuonetta ja ylimääräistä kylpyhuonetta? Itse en ota. Jos olisi iso talo ja vierashuone ja ylimääräinen kylpyhuone, ottaisin. Ahtaaseen asuntoon en halua ottaa. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, enkä itsekään mielelläni mene toisten nurkkiin. Jos on vierashuone ja oma kylppäri, saatan harkita, jos oikein toivotaan käymään. Hotellit on vieraita varten. 

En näe mitään syytä, että istutaan iltaa myöhään ja sitten vieraan pitäisi lähteä hotelliin yöksi siitä. Paljon mukavampi, kun jää yöksi ja juttu jatkuu heti aamusta. 

Minä ainakin lähtisin tuhat kertaa mieluummin hotelliin kuin jäisin toisten kotiin yöksi, oli sitten kuinka läheisiä tuttavia hyvänsä. Pakko siitä juttelustakin on välillä saada hengähdystauko ja hetki yksityisyyttä ja omaa rauhaa hotellissa.

Me reissataankin yhdessä ja jaetaan hotellihuone viikon lomalla. Ja jos mennään toisten luo kylään, niin ei kukaan hotelliin halua mennä. Harvoin kuitenkin nähdään pitkän välimatkan takia, niin ei tarvitse mitään hengähdystaukoja vierailun aikana. 

Vierailija
42/69 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä otan. Hyvät ystävät ovat aina tervetulleita kylään. 

Tottakai. Vaikka on vaan kaksio niin hyvin pari- kolme yövierasta mahtuu. Isohko sohva on josta saa vuoteen ja lattialla on vielä tilaa, matkailuautosta haen vaan patjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pieni okt ja jos vanhempani tulevat kylään, nukumme mieheni kanssa autossa ja vanhemmat sisällä talossa.

Jos taas aikuinen lapsemme tulee kylään niin joko hän nukkuu autossa ja me sisällä, tai jos autoa ei ole niin lapsi nukkuu makkarisssa ja minä oh sohvalla. Hyvin on pärjätty näin.

Miksi ihmeessä nukutte autossa, jos teillä on makkari ja olohuone? 

Koska isä nukkuu huonosti ja kulkee yöllä vessassa ym. Kaikki viihtyvät paremmin kun nukutaan eri paikoissa ja isällä on mahikset käydä juomassa ym.

Mä en ymmärrä miten se isän huonosti nukkuminen vaikuttaa et te nukuttu autossa? Nukkuuko se siltikin huonosti vaikka ootte autossa? Miten se vessassa käyminen liittyy teidän nukkumisiin,ellette joutus nukkumaan vessan oven edessä. Kuorsaatteko vai? Eikö teidän tarvii yöllä käydä vessassa ikinä? Meilläkin vieras kävi kuulemma yöllä vessassa. En herännyt vaikka vessa makkarin vieressä. Tulpat mulla korvissa.

En laita vanhempiani nukkumaan sohvalla, vaan he saavat nukkua meidän sängyssämme. Me emme nuku olkkarissa, koska se on tupakeittö jossa on keittiönurkkaus ja kulku ulos, huussiin. 

Me nukumme autossa, niin isä saa rauhassa yöllä käydä juomassa, syömässä tai siellä vessassa. Saa sytyttää valot ym. Hänen ei tarvitse miettiä herättääkö meidät ja me taas emme herää kun nukumme autossa.

Älä turhaan vaivaa tällä päätäsi.

Vierailija
44/69 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole koskaan ollut vierashuonetta eikä edes kahta vessaa. Aina on vieraat mahtuneet.

Vierailija
45/69 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien luona ollaan yötä joskus itse, muuten ollaan reissussa hotellissa tms. Vanhemmillani on nykyään 3 vierashuonetta, joista yhdessä jopa oma WC.

Meillä on periaatteessa 2 ylimääräistä makuuhuonetta, joista toisessa on jopa 1 hlön sänky. Lapsi nukkuu siinä, kun tulee meille jouluksi tai muuten pidempään. Muuten yövieraat majoittaan läheiseen hotelliin, koska kotimme on meidän oma lepopaikka ja kylpyhuone/WC on muutenkin ahdas, jos siellä kävisi useampi vieras suihkussa aikaa menisi kohtuuttoman paljon.

Vierailija
46/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin erilaisia me näköjään ollaan. Mulle on kauhistus yöpyä jonkun luona, ehdottomasti haluan hotelliin rauhaan. Ilta on kiva viettää yhdessä ystävien kanssa, mutta se riittää ehdottomasti. Samoin haluan, että vieraani lähtee yöksi pois. Ehkä maalla on eri asia, kun on isot asunnot ja isot pihat. 

Vierailija
47/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pieni okt ja jos vanhempani tulevat kylään, nukumme mieheni kanssa autossa ja vanhemmat sisällä talossa.

Jos taas aikuinen lapsemme tulee kylään niin joko hän nukkuu autossa ja me sisällä, tai jos autoa ei ole niin lapsi nukkuu makkarisssa ja minä oh sohvalla. Hyvin on pärjätty näin.

Koska isä nukkuu huonosti ja kulkee yöllä vessassa ym. Kaikki viihtyvät paremmin kun nukutaan eri paikoissa ja isällä on mahikset käydä juomassa ym.

Mä en ymmärrä miten se isän huonosti nukkuminen vaikuttaa et te nukuttu autossa? Nukkuuko se siltikin huonosti vaikka ootte autossa? Miten se vessassa käyminen l

En laita vanhempiani nukkumaan sohvalla, vaan he saavat nukkua meidän sängyssämme. Me emme nuku olkkarissa, koska se on tupakeittö jossa on keittiönurkkaus ja kulku ulos, huussiin. 

Me nukumme autossa, niin isä saa rauhassa yöllä käydä juomassa, syömässä tai siellä vessassa. Saa sytyttää valot ym. Hänen ei tarvitse miettiä herättääkö meidät ja me taas emme herää kun nukumme autossa.

Älä turhaan vaivaa tällä päätäsi.

Miksi se lapsi pitää sitten laittaa autoon nukkumaan? 

Vierailija
48/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kuka olisi tulossa yöksi.

Vierailija
49/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään mennä toisten nurkkiin yöksi, eikä meillä käyvät vieraat ole koskaan edes ajatelleet yöpyvänsä meillä.

Tänä kesänä käydään Kuopiossa ja Kokkolassa ystävien luona. Molemmista paikoista on varattu hotellihuoneet. Ja jokainen muualta Helsinkiin tullut, on oma-aloitteisesti hoitanut hotelliyöpymisensä.

Vierailija
50/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mukavaa, kun silloin tällöin käy yövieraita. Olen tottunut siihen jo lapsuudesta lähtien, meillä oli joskus vieraita yökylässä, ja vastavuoroisesti yövyimme itse sukulaisten luona. Olen kotoisin pohjoisesta, ja pitkien välimatkojen vuoksi tällainen yövierailukulttuuri oli ihan tavallista.

Vierailija
51/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi saatana, jos kylässä on ilmapatja menen hotelliin.

Vierailija
52/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isi omakotitalo ja tilaa toki on, mutta emme halua yleisestikään vieraita saati yövieraita.

Vierailija
53/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne huonot ystävät?

Vierailija
54/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne huonot ystävät?

Huono ystävä on entinen ystävä. 

Vierailija
55/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän raskas ajatuskin tuollainen tuntikausien yhdessäolo tuttavan/tuttavien/sukulaisten kesken. 

Mulla käy yökylässä vaan läheiset ystävät eikä pelkät tuttavat tai sukulaiset. Sukulaisistakin vaan ne, jotka ovat läheisiä ystäviä. 

Lässyti lää lää

Vierailija
56/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vieiäkin velassa, jos olisin ostanut niin ison asunnon, jossa olisi vierashuone. Eli en ota ketään yöksi. Hotelli on ihan vieressä.

Joskus asuttiin Helsingissä ja kyllä olisi ollut rodoksen matkailijoille  tarvetta tulla yöpymään meille mennen tullen matkaillessaan. Kyllä se alkoi puoliksi majoitustyötä muistuttamaan. Jakoivat osoitettani ja puhelinumeroani ihmisille, joita en ollut koskaan tavannutkaan.

Kun muutin muualle, pidin huolen, että meillä ei ole edes sohvaa vaan nojatuoleja sen tilalla. Eli en ota yövieraita kuin ehkä jossain hätätilanteessa.

Mökillä on vierasmaja ja siellä on välillä yöpyjiä. 

Vierailija
57/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo. Tänään tulee kolme yövierasta. Laskin tossa et makuupaikat löytyy kahdelletoista. Enemmän jos laittaa 10 hengen teltan pihalle ja hommaa sinne patjat ( sisälle jo laskin ne olemassa olevat teltan pumpattavat ilmapatjat). Aika halvalla saa noita ilmapatjoja. Makuupusseja meillä taitaa olla 9, eli 21 vois kyllä yöpyä meillä jos siis muutamat ilmapatjat lisää. Tyynyjä ja peittoja on.

Onko sinulla majoitusliiketoimintaa?

On. Osa miehistä nukkuu pumpattavien barbaroiden päällä.

Vierailija
58/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten se isän huonosti nukkuminen vaikuttaa et te nukuttu autossa? Nukkuuko se siltikin huonosti

Miksi se lapsi pitää sitten laittaa autoon nukkumaan? 

Usko pois, hän HALUAA nukkua siellä 😊 Hyvä sänky, oma rauha, saa nukkua pitkään.

Vierailija
59/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin vieiäkin velassa, jos olisin ostanut niin ison asunnon, jossa olisi vierashuone. Eli en ota ketään yöksi. Hotelli on ihan vieressä.

Joskus asuttiin Helsingissä ja kyllä olisi ollut rodoksen matkailijoille  tarvetta tulla yöpymään meille mennen tullen matkaillessaan. Kyllä se alkoi puoliksi majoitustyötä muistuttamaan. Jakoivat osoitettani ja puhelinumeroani ihmisille, joita en ollut koskaan tavannutkaan.

Kun muutin muualle, pidin huolen, että meillä ei ole edes sohvaa vaan nojatuoleja sen tilalla. Eli en ota yövieraita kuin ehkä jossain hätätilanteessa.

Mökillä on vierasmaja ja siellä on välillä yöpyjiä. 

No ette kai te ottaneet niitä tuntemattomia vieraita yöksi? Toisaalta outoa, jos joku haluaa mennä tuntemattoman luo yöksi. 

Vierailija
60/69 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylppäri, jossa siis vessakin. On sauna erikseen ja huussikin löytyy, muttei kukaan niissä käy, ainakaan vieras. Meillä ei ole koskaan ollut aikuista, perheen ulkopuolista yövierasta. Aikuiset lapset joskus, toinen muutaman kerran vuodessa. Periaatteessa tilaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi