Otatteko yövieraita, jos teillä ei
ole vierashuonetta ja ylimääräistä kylpyhuonetta? Itse en ota. Jos olisi iso talo ja vierashuone ja ylimääräinen kylpyhuone, ottaisin. Ahtaaseen asuntoon en halua ottaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo. Tänään tulee kolme yövierasta. Laskin tossa et makuupaikat löytyy kahdelletoista. Enemmän jos laittaa 10 hengen teltan pihalle ja hommaa sinne patjat ( sisälle jo laskin ne olemassa olevat teltan pumpattavat ilmapatjat). Aika halvalla saa noita ilmapatjoja. Makuupusseja meillä taitaa olla 9, eli 21 vois kyllä yöpyä meillä jos siis muutamat ilmapatjat lisää. Tyynyjä ja peittoja on.
Montako kylpyhuonetta ja vessaa? Siis yksi vain? Kiitos ei!
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo. Tänään tulee kolme yövierasta. Laskin tossa et makuupaikat löytyy kahdelletoista. Enemmän jos laittaa 10 hengen teltan pihalle ja hommaa sinne patjat ( sisälle jo laskin ne olemassa olevat teltan pumpattavat ilmapatjat). Aika halvalla saa noita ilmapatjoja. Makuupusseja meillä taitaa olla 9, eli 21 vois kyllä yöpyä meillä jos siis muutamat ilmapatjat lisää. Tyynyjä ja peittoja on.
Kuinka monta vessaa ja suihkua teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Hirveän raskas ajatuskin tuollainen tuntikausien yhdessäolo tuttavan/tuttavien/sukulaisten kesken.
Mulla käy yökylässä vaan läheiset ystävät eikä pelkät tuttavat tai sukulaiset. Sukulaisistakin vaan ne, jotka ovat läheisiä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi ilmapajat on karseita.
sohva josta saa vuoteen tai ihan vaan patjoja kunhan ne ei oli jotain 5 cm paksuisia. Yhdellä kylpärillä pärjää hetken, kun sinne ei jää kukaan asumaan.
Nuo uudet sähköpumpulla täytettävät ilmapatjat on ainakin omalle selälle paljon parempi kuin vuodesohva!
Meillä on kaksi vessaa ja yksi kylpyhuone. 15 henkeä on isoimmillaan yöpynyt ja ihan hyvin ollaan tultu toimeen.
Ollaan otettu. Pieni kämppä mutta suhteessa suuri olkkari. Sinne mahtuu pienellä sumplimisella nelihenkinen perhe pariksi yöksi.
Meillä pieni okt ja jos vanhempani tulevat kylään, nukumme mieheni kanssa autossa ja vanhemmat sisällä talossa.
Jos taas aikuinen lapsemme tulee kylään niin joko hän nukkuu autossa ja me sisällä, tai jos autoa ei ole niin lapsi nukkuu makkarisssa ja minä oh sohvalla. Hyvin on pärjätty näin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pieni okt ja jos vanhempani tulevat kylään, nukumme mieheni kanssa autossa ja vanhemmat sisällä talossa.
Jos taas aikuinen lapsemme tulee kylään niin joko hän nukkuu autossa ja me sisällä, tai jos autoa ei ole niin lapsi nukkuu makkarisssa ja minä oh sohvalla. Hyvin on pärjätty näin.
Ja meillä yksi ulkohuussi, peseytymispaikkana ulkosauna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vessaa ja suihkua teillä on?
Ihan tarpeeksi meille jotka täällä asutaan. Ja me kuitenkaan ei ruinata vieraita,tietävät talomme. Kysyvät voivatko tulla lomalla,jos kysyvät niin ilmeisesti kelpaa vessat ja suihkut. Jos ei kelpaa, eivät kysyisi saako tulla. Enemmän on tunkua isovanhemmilla rantasaunalla jossa peseydytään purovedellä. Siellä se vasta on kun suku tuppautuu kerralla et kuka menee seuraavaksi saunaan. Ja ei ketään ole pakotettu samaan aikaan sinne. Sinne halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nukutte autossa, jos teillä on makkari ja olohuone?
Tälläkin hetkellä 2 vierasta nukkuu olkkarin vuodesohvassa. Yksi kylppäri on. Yövieraat on tervetulleita. 4 on hyvät sängyt ja 1 patja lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska isä nukkuu huonosti ja kulkee yöllä vessassa ym. Kaikki viihtyvät paremmin kun nukutaan eri paikoissa ja isällä on mahikset käydä juomassa ym.
Vain laheisimmat. Muut voivat menna hotelliin. Itse hoidan omat yopymiset itse. Aina ei nain ole ollut. Ika varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, enkä itsekään mielelläni mene toisten nurkkiin. Jos on vierashuone ja oma kylppäri, saatan harkita, jos oikein toivotaan käymään. Hotellit on vieraita varten.
En näe mitään syytä, että istutaan iltaa myöhään ja sitten vieraan pitäisi lähteä hotelliin yöksi siitä. Paljon mukavampi, kun jää yöksi ja juttu jatkuu heti aamusta.
Minä ainakin lähtisin tuhat kertaa mieluummin hotelliin kuin jäisin toisten kotiin yöksi, oli sitten kuinka läheisiä tuttavia hyvänsä. Pakko siitä juttelustakin on välillä saada hengähdystauko ja hetki yksityisyyttä ja omaa rauhaa hotellissa.
Totta kai hyvät ystävät voivat jäädä yöksi. En edes kutsu muuten vaan tuttuja kylään.
Meillä on 2 huonetta airbnb käytössä. Huoneet ovat alakerrassa, jossa on myös sauna ja siellä on pesuhuone ja vessa samassa yhteydessä.
Asumme niiin sivussa, ettei tänne kukaan eksy.
Toisessa huoneessa on vakkarivuokraaja, asuu su -pe ja toisessa max ma_pe.
Jos nyt joku tulisi, olisi kyllä mahdollista majoittaa.äHeinäkuun on ns pulju kiinnj
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska isä nukkuu huonosti ja kulkee yöllä vessassa ym. Kaikki viihtyvät paremmin kun nukutaan eri paikoissa ja isällä on mahikset käydä juomassa ym.
Mä en ymmärrä miten se isän huonosti nukkuminen vaikuttaa et te nukuttu autossa? Nukkuuko se siltikin huonosti vaikka ootte autossa? Miten se vessassa käyminen liittyy teidän nukkumisiin,ellette joutus nukkumaan vessan oven edessä. Kuorsaatteko vai? Eikö teidän tarvii yöllä käydä vessassa ikinä? Meilläkin vieras kävi kuulemma yöllä vessassa. En herännyt vaikka vessa makkarin vieressä. Tulpat mulla korvissa.
Olen introvertti, näen mielelläni ystäviäni, mutta en mielelläni ota yövieraita, muita kuin ihan läheisiäni.
Tajusin jossain vaiheessa, että yövieraat, varsinkin useamman yön majoittuvat, rasittavat minua liikaa. Tarkoitan henkisesti. En voi sille mitään, mutta haluan olla omassa kodissani omassa rauhassa perheeni kanssa.
Jopa lasteni kavereiden jatkuvat yövierailut olivat rasittavia. Olen haastavassa työssä ja vapaa-aikana minun on saatava rentoutua.
Kaveriporukalla käydään vuoroin yökylässä, kun asutaan kaikki eri paikkakunnalla nykyään. Vuoron perään mennään kunkin luoksi yökylään joku viikonloppu.