Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kroppa ei meinaa kestää näyttöpäätetyötä, mutta vaihtoehto on pienempi palkka ja pitkät työmatkat, vähemmän etätyötä

Vierailija
06.07.2025 |

Niin sinnittelisitkö vaan nykyisessä työssäsi? Muita vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.

Eli nykyinen työ täysin etänä ja hyvä palkka. Mutta fyysinen sairaus ei pidä paikallaan olosta. Muuta työtä voisi saada 30-45 minuutin ajomatkan päästä, mutta siinä ei sitten olisi etätyötä ja palkka olisi vähintään 500-700€/kk huonompi. Miinus vielä bensakulut ja vähemmän vapaa-aikaa. 

Olen sinnitellyt kipulääkkeillä mutta nyt jäin lomalle ja kivut heti pienemmät, niin asia mietityttää jälleen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi uuden alan opiskelu? Kuntoutus?

Istumatyö on kyllä ihan persiestä. Kroppa hajoaa istuskeluun, perse ja pää leviää. Mä vaihdoin duunariksi. 

Kuntoutusta ja uudelleenkoulutusta annetaan lähinnä niille, jotka eivät pysty tekemään enää fyysistä työtä. Mihin hommaan uudelleenkouluttaisit kaikkein kevyintä työtä tekevän fyysisesti sairaan? Johonkin sellaiseen, jota voi tehdä makuuasennossa? 

Näyttöpäätetyö ei ole kevyintä työtä. Esimerkiksi tietynlainen ohjaajan työ alkaa olla sellaista. Sellaiseen kykenisin nytkin mutta sopivat paikat on vähissä, kaukana ja palkan pudotus on suuri.

Vierailija
22/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumisen vastapainoksi liikuntaa. Vie aikaa mutta ei tarvitse luopua työstä.  Kokeile satulatuolia, jumppapallolla istumista, seisomista, taukovenyttelyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyalusta, kuntopyörä ja puolen tunnin välein vessassa käynti/ vesilasin juonti tmv. 

En vaihtais, en usko, että sitä lempeää liikettä tulis uudessa työssä sopivasti.

Vierailija
24/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istumisen vastapainoksi liikuntaa. Vie aikaa mutta ei tarvitse luopua työstä.  Kokeile satulatuolia, jumppapallolla istumista, seisomista, taukovenyttelyä. 

Kaikki nuo käytössä ja testattu.

Vierailija
25/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyalusta, kuntopyörä ja puolen tunnin välein vessassa käynti/ vesilasin juonti tmv. 

En vaihtais, en usko, että sitä lempeää liikettä tulis uudessa työssä sopivasti.

Noin teenkin. Ja olen ajatellut samaa että tälle ei nyt vaan voi mitään. Muuhun työhön isona miinuksena ne matkat ja palkka. Ja ei tosiaan välttämättä kroppa matkojakaan enää kestäisi kun mennyt huonommaksi koko ajan.

Vierailija
26/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi etätyötä mihinkään tuossa tilanteessa. Etätyössä voit paljon helpommin jumppailla välillä työpäivän aikana tai vaikka käydä pienellä kävelyllä. Oletko ollut yhteydessä työterveyteen ja työfysioterapeuttiin?

Vierailija
27/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin kroppa ei kestä näyttöpäätetyötä jos kerran on jo kävelymattoa sun muuta kokeiltu? Kuinka usein käyt kuntosalilla ja treenaatko siellä riittävän rankasti?

Vierailija
28/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olet koko ajan etänä, voit järjästää työolot niin, ettet todellakaan ole koko aikaa paikallasi.

Itsellä on välillä työtuoli ja välillä jumppapallo istuimena. Työpöytä on säädettävä, joten voin välillä tehdä töitä seisten. On hyvät langattomat kuulokkeet, eli aina kun on puhuttava puhelimessa, nousen ylös ja kävelen edestakaisin. 

Olen myös printannut muutaman tärkeän dokumentin, lähinnä erilaisia listoja, ja laittanut seinälle toiselle puolelle huonetta, joten joudun aina nousemaan ylös jos tarvitsen niissä olevia tietoja sen sijaan että klikkaisin ne tiedot koneen ruudulle. 

Ja tietenkin vapaa -aikana riittävästi liikuntaa.

Vierailija
29/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi etätyötä mihinkään tuossa tilanteessa. Etätyössä voit paljon helpommin jumppailla välillä työpäivän aikana tai vaikka käydä pienellä kävelyllä. Oletko ollut yhteydessä työterveyteen ja työfysioterapeuttiin?

Riippuu kyllä ihan etätyöstä. Jos vedät palavereja teamsissa aamusta iltaan ilman kunnon taukoja, ei siinä jumppailla ja venytellä ja käydä välillä kävelyllä.

Vierailija
30/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpisteen ergonomia kuntoon. Nostettava pöytä, välillä seisten, satulatuoli, jne. 

Kävele tunnin välein. 

Mieti 6 tunnin työpäivää. 

Vierailija
31/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kyllä ihan etätyöstä. Jos vedät palavereja teamsissa aamusta iltaan ilman kunnon taukoja, ei siinä jumppailla ja venytellä ja käydä välillä kävelyllä.

Palaverien aikana voi seistä vaikka käsillään. Ihme kommentti.

Vierailija
32/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelymatto siihen näytön eteen. Jumppapallollakin voi istua. Pyörivä satulatuoli. Onhan noita. Mut jokainen tehkööt omat päätökset.

Vierailija
33/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman olen huomannut, 50-vuotiaana kroppa ei enää kestä samalla tapaa kuin nuorempana. Asentoa pitää ihan koko ajan vaihtaa ja silti tuntuu joka paikka hajoavan. Etätöissä minäkin.

Vierailija
34/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän työhaluisen korvaan tää aloitus kuulostaa kyllä jotenkin törkeältä. 

Vierailija
35/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tuoleja, jotka aktivoivat kehoa. Lisäksi kuntopyörän tai kävelymaton päältä voi myös tehdä töitä. Eiköhän sinulle joku ratkaisu löydy.

Googleta vaikkapa under desk bike. 

Vierailija
36/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit tuosta vaan vaihtaa työpaikkaa vuonna 2025? :D

Sehän riippuu aivan osaamisesta ja alasta miten töitä on. Minulle on tarjottu tänä kesänä jo kuutta eri työpaikkaa, ja palkat kaikissa yli 8000€/kk. Kolme näistä tosin ulkomailla. 

Vierailija
37/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit tuosta vaan vaihtaa työpaikkaa vuonna 2025? :D

Sehän riippuu aivan osaamisesta ja alasta miten töitä on. Minulle on tarjottu tänä kesänä jo kuutta eri työpaikkaa, ja palkat kaikissa yli 8000€/kk. Kolme näistä tosin ulkomailla. 

Oletko kroonisesti sairas ja kivuissa, ja hetki sitten uudelleenkouluttautunut toiseen ammattiin?

Vierailija
38/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki. Ihan säännöllinen seuranta ja käynnit ja sitä kautta olen saanut kaikki apuvälineet ym. Jos joku ei ole auttanut kokeiltu toista. Ja sitä kautta olen saanut lisätaukoja ym. Mutta itse työtä tehdessä on oltava koneen ääressä koko ajan eli ympäriinsä kävely ei onnistu.

Olen samaa mieltä että huonoistakin vaihtoehdoista tämä on paras.

Vierailija
39/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, että seuraava askel sulla on työkyvyttömyyseläke. Tuskin lähtevät kouluttamaan enää toistamiseen, kun olet jo kevennettyyn työhön päässyt. Kannattaa jatkaa siinä etätyössä, niin ei ainakaan työmatkoista tule ylitsepääsemätöntä rasitusta. Kotonahan voi pyöriä ihan miten päin lystää.

Vierailija
40/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työhaluisen korvaan tää aloitus kuulostaa kyllä jotenkin törkeältä. 

Niin ajatella, että sairaat ihmiset haluaa pitää työstään kiinni. Ja sitäkö et ymmärrä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän