Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kroppa ei meinaa kestää näyttöpäätetyötä, mutta vaihtoehto on pienempi palkka ja pitkät työmatkat, vähemmän etätyötä

Vierailija
06.07.2025 |

Niin sinnittelisitkö vaan nykyisessä työssäsi? Muita vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.

Eli nykyinen työ täysin etänä ja hyvä palkka. Mutta fyysinen sairaus ei pidä paikallaan olosta. Muuta työtä voisi saada 30-45 minuutin ajomatkan päästä, mutta siinä ei sitten olisi etätyötä ja palkka olisi vähintään 500-700€/kk huonompi. Miinus vielä bensakulut ja vähemmän vapaa-aikaa. 

Olen sinnitellyt kipulääkkeillä mutta nyt jäin lomalle ja kivut heti pienemmät, niin asia mietityttää jälleen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kivun määrästä ja miten vaikuttaa elämään.

Vierailija
2/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne, mutta en pysty autoakaan ajamaan. Ei siis vaihtoehtoja kuin nykytyö tai työttömyys. Omalla paikkakunnalla ei sopivia töitä ole. 

Itse kuitenkin pärjään oireiden kanssa, lääkitys toki täytyy olla. Tarvittaessa sairauslomaa.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas vaihtoehto olisi pakko löytää varmaan.

Vierailija
4/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi uuden alan opiskelu? Kuntoutus?

Istumatyö on kyllä ihan persiestä. Kroppa hajoaa istuskeluun, perse ja pää leviää. Mä vaihdoin duunariksi. 

Vierailija
5/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas vaihtoehto olisi pakko löytää varmaan.

Ei ole

Vierailija
6/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kevyttä fyysistä työtä tekevä vaihtaisi varmaan heti paikkaa innokkaana tämän kanssa ja molemmat voittaisivat mutta emme elä järkevässä maailmassa, niin näin ei voi toimia.

Vierailija
7/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin istumatyöstä duunariksi. Nyt ei leviä perse, mutta kädet on rikki. Molemmissa olkapäissä nivelrikot, vmp.

Vierailija
8/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinasit tuosta vaan vaihtaa työpaikkaa vuonna 2025? :D

Vierailija
9/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites säädettävä työpöytä, jossa voisi tehdä töitä välillä seisten, auttaisiko?

Vierailija
10/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama tilanne, mutta en pysty autoakaan ajamaan. Ei siis vaihtoehtoja kuin nykytyö tai työttömyys. Omalla paikkakunnalla ei sopivia töitä ole. 

Itse kuitenkin pärjään oireiden kanssa, lääkitys toki täytyy olla. Tarvittaessa sairauslomaa.

Tsemppiä!

Kiitos ja samoin sinulle.

Vierailija
11/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istuminen on ongelma, niin sitten ratkaisu on korotettava työpöytä jonka ääressä voit seistä. 

Vierailija
12/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työfyssarille mars! Pyydät sopivat apuvälineet tukemaaan työskentelyä, esim pystyhiiri.

Vierailija
13/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istumatyö on kyllä ihan persiestä. Kroppa hajoaa istuskeluun, perse ja pää leviää. Mä vaihdoin duunariksi. 

Olen jo kertaalleen saanut uudelleenkoulutuksen sairauden vuoksi ja nyt ammatti on sellainen mikä suo kevyet tehtävät. Mutta sairaus etenee ja nyt ei tämäkään työ enää sovi. Edelleen tällä koulutuksella voisin työllistyä liikkuvampaan kevyeen työhön mutta niitä ei tässä lähellä ole ja niissäkin kun rajoituksia, niin en tiedä tulisinko edes valituksi. 

Vierailija
14/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutusta ja uudelleenkoulutusta annetaan lähinnä niille, jotka eivät pysty tekemään enää fyysistä työtä. Mihin hommaan uudelleenkouluttaisit kaikkein kevyintä työtä tekevän fyysisesti sairaan? Johonkin sellaiseen, jota voi tehdä makuuasennossa? 

Vierailija
15/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kevyttä fyysistä työtä tekevä vaihtaisi varmaan heti paikkaa innokkaana tämän kanssa ja molemmat voittaisivat mutta emme elä järkevässä maailmassa, niin näin ei voi toimia.

No minä en voi tehdä fyysistä työtä ollenkaan.

Vierailija
16/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin istumatyöstä duunariksi. Nyt ei leviä perse, mutta kädet on rikki. Molemmissa olkapäissä nivelrikot, vmp.

Niinpä. Ei kivaa. Itselläni nyt jo nivelrikko pilannut olkapäät, sormet, polvet ym. Tsemppiä sinullekin.

Vierailija
17/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites säädettävä työpöytä, jossa voisi tehdä töitä välillä seisten, auttaisiko?

Sellainen on jo mutta en voi myöskään seistä kauaa paikallani. Koko ajan vaihdettava asentoa nytkin. Paikallaan olo ihan myrkkyä. 

Vierailija
18/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työfyssarille mars! Pyydät sopivat apuvälineet tukemaaan työskentelyä, esim pystyhiiri.

On jo kaikki tarvittavat välineet kotona.

Vierailija
19/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt etätöissä pärjäät vain kipulääkityksellä, niin ihan uteliaisuudesta on pakko kysyä, mikä on se työ, minkä kestät työmatka-ajoineen ilman niitä?

Vierailija
20/54 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle siis luvattu jo joku työpaikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän