Jos kroppa ei meinaa kestää näyttöpäätetyötä, mutta vaihtoehto on pienempi palkka ja pitkät työmatkat, vähemmän etätyötä
Niin sinnittelisitkö vaan nykyisessä työssäsi? Muita vaihtoehtoja ei oikeastaan ole.
Eli nykyinen työ täysin etänä ja hyvä palkka. Mutta fyysinen sairaus ei pidä paikallaan olosta. Muuta työtä voisi saada 30-45 minuutin ajomatkan päästä, mutta siinä ei sitten olisi etätyötä ja palkka olisi vähintään 500-700€/kk huonompi. Miinus vielä bensakulut ja vähemmän vapaa-aikaa.
Olen sinnitellyt kipulääkkeillä mutta nyt jäin lomalle ja kivut heti pienemmät, niin asia mietityttää jälleen.
Kommentit (54)
Mulla vähän sama tilanne, mutta en pysty autoakaan ajamaan. Ei siis vaihtoehtoja kuin nykytyö tai työttömyys. Omalla paikkakunnalla ei sopivia töitä ole.
Itse kuitenkin pärjään oireiden kanssa, lääkitys toki täytyy olla. Tarvittaessa sairauslomaa.
Tsemppiä!
Kolmas vaihtoehto olisi pakko löytää varmaan.
Miten olisi uuden alan opiskelu? Kuntoutus?
Istumatyö on kyllä ihan persiestä. Kroppa hajoaa istuskeluun, perse ja pää leviää. Mä vaihdoin duunariksi.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas vaihtoehto olisi pakko löytää varmaan.
Ei ole
Moni kevyttä fyysistä työtä tekevä vaihtaisi varmaan heti paikkaa innokkaana tämän kanssa ja molemmat voittaisivat mutta emme elä järkevässä maailmassa, niin näin ei voi toimia.
Mä vaihdoin istumatyöstä duunariksi. Nyt ei leviä perse, mutta kädet on rikki. Molemmissa olkapäissä nivelrikot, vmp.
Miten meinasit tuosta vaan vaihtaa työpaikkaa vuonna 2025? :D
Mites säädettävä työpöytä, jossa voisi tehdä töitä välillä seisten, auttaisiko?
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän sama tilanne, mutta en pysty autoakaan ajamaan. Ei siis vaihtoehtoja kuin nykytyö tai työttömyys. Omalla paikkakunnalla ei sopivia töitä ole.
Itse kuitenkin pärjään oireiden kanssa, lääkitys toki täytyy olla. Tarvittaessa sairauslomaa.
Tsemppiä!
Kiitos ja samoin sinulle.
Jos istuminen on ongelma, niin sitten ratkaisu on korotettava työpöytä jonka ääressä voit seistä.
Työfyssarille mars! Pyydät sopivat apuvälineet tukemaaan työskentelyä, esim pystyhiiri.
Vierailija kirjoitti:
Istumatyö on kyllä ihan persiestä. Kroppa hajoaa istuskeluun, perse ja pää leviää. Mä vaihdoin duunariksi.
Olen jo kertaalleen saanut uudelleenkoulutuksen sairauden vuoksi ja nyt ammatti on sellainen mikä suo kevyet tehtävät. Mutta sairaus etenee ja nyt ei tämäkään työ enää sovi. Edelleen tällä koulutuksella voisin työllistyä liikkuvampaan kevyeen työhön mutta niitä ei tässä lähellä ole ja niissäkin kun rajoituksia, niin en tiedä tulisinko edes valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoutusta ja uudelleenkoulutusta annetaan lähinnä niille, jotka eivät pysty tekemään enää fyysistä työtä. Mihin hommaan uudelleenkouluttaisit kaikkein kevyintä työtä tekevän fyysisesti sairaan? Johonkin sellaiseen, jota voi tehdä makuuasennossa?
Vierailija kirjoitti:
Moni kevyttä fyysistä työtä tekevä vaihtaisi varmaan heti paikkaa innokkaana tämän kanssa ja molemmat voittaisivat mutta emme elä järkevässä maailmassa, niin näin ei voi toimia.
No minä en voi tehdä fyysistä työtä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin istumatyöstä duunariksi. Nyt ei leviä perse, mutta kädet on rikki. Molemmissa olkapäissä nivelrikot, vmp.
Niinpä. Ei kivaa. Itselläni nyt jo nivelrikko pilannut olkapäät, sormet, polvet ym. Tsemppiä sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Mites säädettävä työpöytä, jossa voisi tehdä töitä välillä seisten, auttaisiko?
Sellainen on jo mutta en voi myöskään seistä kauaa paikallani. Koko ajan vaihdettava asentoa nytkin. Paikallaan olo ihan myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Työfyssarille mars! Pyydät sopivat apuvälineet tukemaaan työskentelyä, esim pystyhiiri.
On jo kaikki tarvittavat välineet kotona.
Jos nyt etätöissä pärjäät vain kipulääkityksellä, niin ihan uteliaisuudesta on pakko kysyä, mikä on se työ, minkä kestät työmatka-ajoineen ilman niitä?
Onko sulle siis luvattu jo joku työpaikka?
Riippuu kivun määrästä ja miten vaikuttaa elämään.