Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (82)
Ortodoksi olen ja sellaisena pysyn.
En , koska rahastus ja uskonasiat eivät kulje käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvon vain Saatanaa.
Ainoat jotka uskovat saatanaan ovat kristittyjä.
Saatana uskoo sinuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvon vain Saatanaa.
Saatana uskoo sinuun
Ei hetkauta sinun satuolentosi kuviteltu uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Olen aikuinen en kuulu Aku Ankkoja tai muita satuhahmoja palvoviin hörhöklubeihin.
No uskotko ettö Julius Cesar oli olemassa?
No Jeesuksesta on satakertaisesti enemmän historiamerkintöjä. Sellainen satuhahmo. Älä usko meidän ateistivasemmistomediaa joka haluaa pitää sinut erossa ainoasta elävästä Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Olen aikuinen en kuulu Aku Ankkoja tai muita satuhahmoja palvoviin hörhöklubeihin.
No Jeesuksesta on satakertaisesti enemmän historiamerkintöjä. Sellainen satuhahmo. Älä usko meidän ateistivasemmistomediaa joka haluaa pitää sinut erossa ainoasta elävästä Jumalasta.
Kultin jälkeenpäin laaditut sepitteet eivät ole historiamerkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvon vain Saatanaa.
Tämähän on sinänsä mielenkiintoista, että saatananpalvojat, siis ihan konkreettisesti paholaiseen uskovat, uskovat myös tämän vastavoimaan, Jeesukseen ja hänen ristintyöhön ja koska usko tähän antaa pelastuksen, pääsee Saatananpalvoja kristinuskon sääntöjen mukaan Taivaan iloihin.
Saatana on Jumalan vastavoima, ei Jeesuksen. Kristitytkään eivät Jeesuksen seuraavia vaan Paavalin. Et voi olla aito Jeesuksen seuraaja jos et noudata Mooseksen lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutki lisää. Älä ole vietävissä. Aikalaiset historioitsijat mm... siis muut kuin kristityt.
Ja sitä paitsi kukaan normaali nykyajan historioitsija ei kiellä Jeesusta historiallisena henkilönä. Kysy nyt vaikka opettajaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutki lisää. Älä ole vietävissä. Aikalaiset historioitsijat mm... siis muut kuin kristityt.
Ja sitä paitsi kukaan normaali nykyajan historioitsija ei kiellä Jeesusta historiallisena henkilönä. Kysy nyt vaikka opettajaltasi.
En minäkään, mutta ne jumalanpoikajutut ja ihmeet ovat sepitteitä.
En kuulu, pienituloisena eläkeläisenä vero olisi n. 400e. Jos ansiot on alle 15000e, veroa ei mene lainkaan. Rikkaat, jotka nostaa firmoistaan pääomatuloa (lääkärit, yritysjohtajat ym) Pääomatulosta ei tarvitse maksaa kirkollisveroa. Vain ansiotulosta ja eläkkeistä.
Lapsena kuuluin ev.lut.kirkkoon ja rippikoulun kävin.
Erosin kirkosta aikoinaan protestina tv:n homoillalle ja Päivi Räsäsen rumille puheille.
Myöhemmin aloin pohtia, oliko eroaminen sittenkään oikea ratkaisu. Ehkä yhden ihmisen äärimmäiset mielipiteet eivät olleetkaan kirkon syytä, ja parempi mahdollisuus arvoihin olisikin vaikuttaa niin, että liberaalimmin ajattelevat pysyvät aktiivisina kirkon toiminnassa. Muuten vähitellen jäljelle jäävät vain konservatiiviset, ja silloin minun mielipiteeni on, että arvot lähtisivät kulkemaan ajassa taaksepäin.
Liityin siis takaisin kirkkoon. Veroa maksamalla osallistun myös hyvään, jota diakonia saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena kuuluin ev.lut.kirkkoon ja rippikoulun kävin.
Erosin kirkosta aikoinaan protestina tv:n homoillalle ja Päivi Räsäsen rumille puheille.
Myöhemmin aloin pohtia, oliko eroaminen sittenkään oikea ratkaisu. Ehkä yhden ihmisen äärimmäiset mielipiteet eivät olleetkaan kirkon syytä, ja parempi mahdollisuus arvoihin olisikin vaikuttaa niin, että liberaalimmin ajattelevat pysyvät aktiivisina kirkon toiminnassa. Muuten vähitellen jäljelle jäävät vain konservatiiviset, ja silloin minun mielipiteeni on, että arvot lähtisivät kulkemaan ajassa taaksepäin.
Liityin siis takaisin kirkkoon. Veroa maksamalla osallistun myös hyvään, jota diakonia saa aikaan.
Kirkko on jo läpeensä liberaaliteologian runtelema, joten sinne vaan! Ei tarvitse enää päätään vaivata millään parannuksen tekemisellä tai synnin karttamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen kasvanut luterilaisessa kodissa, jossa uskonto ei määritellyt elämää rajoittavana vaan turvaa antavana perustana. Olen kiitollinen, että olen jo varhain saanut kokea millaista on iloinen, suvaitseva suhtautuminen elämään. Olen käynyt matkoillani tutustumassa esim. hindutemppeleihin, moskeijoihin ja katolisiin kirkkoihin, kaikkialla voi aistia ihmisen kaipuun johonkin pyhään. Jokainen tavallaan, kuten hänelle on sopivinta.
Löytääkö temppeleistä tai moskeijoista syntien anteeksiantoa? Tai pelastusta viimeisellä tuomiolla?
Et tainnut lukea viimeistä lausetta.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu. Mua ei ole kastettu.
50+
Kastelet mummo itse itsesi. Kuskaste!
Erosin kirkosta kolemkymppisenä kun tajusin ettei tässä ikinä tule vaimoa ja kirkkohäitä saamaan.
Kannattaisi erota jo tänään, ettei jää viime tippaan.
Oliko se Kangasharju joka oli saanut ilmestyksen että vain 2% suomalaisista on uudestisyntyneitä kristittyjä.
No z-sukupolvessa hetätään isosti!
Vierailija kirjoitti:
Erosin viime vuonna. Liikaa papittaria, joogaa, sateenkaariasioita, ynnä muuta kirkkoonkuulumatonta. Nyt uusi seurakunta hakusessa. Vapaita suuntia harkitsin, mutta nekin ovat taipuneet naispappeuden alle ja mukautuneet maailman menoon.
Minä erosin alkuvuodesta. Ja uusi löytyi! Raamattua seuraava ja lähetystyötä tekevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvon vain Saatanaa.
Tämähän on sinänsä mielenkiintoista, että saatananpalvojat, siis ihan konkreettisesti paholaiseen uskovat, uskovat myös tämän vastavoimaan, Jeesukseen ja hänen ristintyöhön ja koska usko tähän antaa pelastuksen, pääsee Saatananpalvoja kristinuskon sääntöjen mukaan Taivaan iloihin.
Palvovat vaan väärää "jumalaa" jotta pääsisivät taivaaseen. Muutkin käskyt ja raamatun opit menneet heiltä ohi.
Ah, mutta Jumalan palvominen ja tiettyjen oppien ja käskyjen noudattaminen eivät ole pelastuksen ehtona, vaan usko yksin riittää. Näin ainakin on kristityt markkinoineet, että kristinusko on maailman mittapuulla ainutlaatuinen, koska pelastusta ei tarvitse ansaita.
Sinä et luulevaisena voi perustella uskomuksiasi faktoilla. Siksipä hyökkäät faktoja vastaan kaikilla keinoilla.