Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
06.07.2025 |

Kuulutko sinä kirkkoon tai seurakuntaan?

Kuulutko kirkkoon/seurakuntaan?

Vaihtoehdot

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 

Vierailija
22/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kristilliseen oikeistoon. Meillä on sellainen oma teekutsuliike. Toivotan lämpimästi tervetulleiksi 

Huom : miehet, meillä on enemmistö naisia. Työssäkäyviä ja naisellisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin viime vuonna. Liikaa papittaria, joogaa, sateenkaariasioita, ynnä muuta kirkkoonkuulumatonta. Nyt uusi seurakunta hakusessa. Vapaita suuntia harkitsin, mutta nekin ovat taipuneet naispappeuden alle ja mukautuneet maailman menoon. 

Miten olisi Koivuniemeläisyys? Siinä lahkossa naiset eivät edes syö ilman miehen lupaa ja heidän pitää kontata miehen edessä. Tai jos Ameriikasta New Zion, Warren Jeffsin kultti, joka oli liian sekaisin jopa Mormonien mittapuulla. 

Vierailija
24/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin viime vuonna. Liikaa papittaria, joogaa, sateenkaariasioita, ynnä muuta kirkkoonkuulumatonta. Nyt uusi seurakunta hakusessa. Vapaita suuntia harkitsin, mutta nekin ovat taipuneet naispappeuden alle ja mukautuneet maailman menoon. 

Miksi haet jotain kulttia? Eikö uskonnottomuus ole vaihtoehto sinulle? Miksi?

Vierailija
25/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen kasvanut luterilaisessa kodissa, jossa uskonto ei määritellyt elämää rajoittavana vaan  turvaa antavana perustana.  Olen kiitollinen, että olen jo varhain saanut kokea millaista on iloinen, suvaitseva suhtautuminen elämään.  Olen käynyt matkoillani tutustumassa esim. hindutemppeleihin, moskeijoihin ja  katolisiin kirkkoihin, kaikkialla voi aistia ihmisen kaipuun johonkin pyhään.  Jokainen tavallaan, kuten hänelle on sopivinta.

Vierailija
26/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleuskoon.fi

Ai jaa, netissäkö se tapahtuu?

Onpa jännää. Mitenhän ne ihmiset ennen.

Vierailija
27/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Kannatan suomalaista kulttuuria, joka on liitetty eurooppalaiseen protestanttiseen liikkeeseen, vastaiskuna maahan pyrkivälle toisenlaiselle kulttuuriainekselle.

Ensimmäisellä kertaa kun näin kävi, ei vissiin häirinnyt?

Ensimmäisellä kerralla tuli vain se kirkko ja usko,  ei ihmisiä.  Siinä mielessä. 

Vierailija
28/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen kasvanut luterilaisessa kodissa, jossa uskonto ei määritellyt elämää rajoittavana vaan  turvaa antavana perustana.  Olen kiitollinen, että olen jo varhain saanut kokea millaista on iloinen, suvaitseva suhtautuminen elämään.  Olen käynyt matkoillani tutustumassa esim. hindutemppeleihin, moskeijoihin ja  katolisiin kirkkoihin, kaikkialla voi aistia ihmisen kaipuun johonkin pyhään.  Jokainen tavallaan, kuten hänelle on sopivinta.

Eikö sinua häiritse, että se pyhä perustuu mielikuvitukseen ja harhoihin sekä toiveajatteluun?

Vierailija
29/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kansani on viety minulta ilmaiseksi, ja sen nykyiset valtiaat kerskailevat ja herjaavat. ... Pois, pois, lähtekää Babylonista! Saastaiseen älkää koskeko,.

Vierailija
30/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta kymmenisen vuotta sitten. Viime vuonna erotin myös teinin kirkosta. Mies kuuluu kirkkoon edelleen, ei uskonnon takia vaan koska haluaa tukea kirkon rakennusten ylläpitoa ja vanhustyötä ym.

Minä en ole uskonut koskaan, mutta pitkään kuuluin kirkkoon samoista syistä kuin mies. Kuitenkin kirkon mielipiteet mm. eutanasiaa ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan pakottivat eroamaan.

Vierailija
31/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Olen aikuinen en kuulu Aku Ankkoja tai muita satuhahmoja palvoviin hörhöklubeihin.

Mutta ideologiaa kuitenkin palvot.

Vierailija
32/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tukisin vähillä rahoillani papiston loisteliasta laiskanpulskeaa ökyelämää ja vallanhimoa?

Mikäli he toimisivat kuten Jeesus opetti he antaisivat rahansa ja omaisuutensa minulle. Tätä lienee kuitenkin turha odottaa heiltä.

Vierailija
33/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta kymmenisen vuotta sitten. Viime vuonna erotin myös teinin kirkosta. Mies kuuluu kirkkoon edelleen, ei uskonnon takia vaan koska haluaa tukea kirkon rakennusten ylläpitoa ja vanhustyötä ym.

Minä en ole uskonut koskaan, mutta pitkään kuuluin kirkkoon samoista syistä kuin mies. Kuitenkin kirkon mielipiteet mm. eutanasiaa ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan pakottivat eroamaan.

Vasemmisto tukee Hamasia, joka vainoaa pahimmalla mahdollisella tavalla sukupuolivähemmistöjä. Oletko johdonmukainen vai onko se "eri asia"?

Vierailija
34/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua häiritse, että se pyhä perustuu mielikuvitukseen ja harhoihin sekä toiveajatteluun?

Niin perustuu kaikki.  Voi olla pahempiakin uskomuksia.  Johonkin se ihminen käyttää mielikuvitustaan.  Ateismi on ihan yhtä tyhjä perusta. 

Vierailija
35/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaisen Saranan Avaimen rukousaamiaispiiri on toinen kotini. Aukaisemme siellä usein Saranan yhdessä ja tulkitsemme sitä.

Vierailija
36/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultaisen Saranan Avaimen rukousaamiaispiiri on toinen kotini. Aukaisemme siellä usein Saranan yhdessä ja tulkitsemme sitä.

Itse kuulun Tarton piiriin, eli tapiiriin.

Vierailija
37/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan jokaisen vakaumusta, myös sinun. Ollaan ihmisiksi, se riittää. 

Vierailija
38/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi ortodoksisuus? Vai onko liikaa "itämaista hapatusta"?

Vierailija
40/82 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki, mitä ei voi todistaa aukottomasti, on harhaa ja toiveajattelua, niin silloin myös luottamus ihmissuhteisiin, tulevaisuuteen ja omaan elämään on sitä. Ja kun tuo logiikka viedään loppuun, niin realismia on lähinnä epäluulo ja kyynisyys. Kaikki muu on sitten toiveajattelua. Niinkö elät? Vai mikä on sinun harhasi ja toiveajattelusi? Kerro toki!