Teini yksin viikon, ruokaraha
Paljon antaisitte ruokarahaa teinille kuka on viikon yksin kotona? Kotona laitettavaan ruokaan siis. Mäkit, pitsat sun muut saa maksaa omistaan. Riittäisikö 50 euroa? Jotenki vaikea arvioida kun ostan aina koko perheen ruoat.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 50e riittää hyvin.
Jep. Sillä saa jo monta kaljaa ja vielä jää rahaa ruokaankin.
Ostakaa yhdessä ruuat valmiiksi jääkaappiin.
Paljonko teillä menee kuukaudessa. Jaa se asukkaiden määrällä ja 4 viikolla, niin siinä osviittaa.
Itse olisin teininä 70-luvulla ostanut tuolla rahalla viisi pulloa viiniä ja kilon pussin makaroneja. Ehkä nykynuoriso on fiksumpaa.
Riippuu ruoanlaittotaidoista. Meillä varmaan 50€ riittäisi. Miettisin enemmän että pärjääkö varmasti viikon yksin ja voisiko vaikka parin päivän välein joku tulla laittamaan ruoan tms.
Minulla menee noin 80 €/vko. Tosin siinä on mukana ne muutamat kaljat joita viikonloppuisin menee.
T. Yksinasuva M52
Kyllä 150 euroa/päivä riittää ihan hyvin.Ei tarvitse yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä laittaa se teini opettelemaan suunnitelmallista kaupassa käyntiä ja viikon budjetointia. Ja ennenkaikke TOIMIMAAN itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin näin. Ruoat ostettuna valmiiksi ja vaikka yhdessä suunniteltu ruokalista jääkaapin oveen. Kymppi extraa, että voi kerran käydä hesessä tms.
Eikö teinillä ole pankkikorttia? Voi käydä itse kaupassa ja laitat sitten lisää jos tarvitsee.
Vai haluatko opettaa suunnitelmallisuutta, että pitää itse miettiä mitä viidelläkympillä saa?
Meillä sai tuon 50€. En tiedä mitä on syönyt, jääkaapissa oli vanhoja ruokia syömättä, joita tein ennen lähtöä. Heittelen niitä nyt roskiin. Että meillä ei kannata tehdä valmiiksi ilmeisesti. Tekee sitten itse tai hakee kaupasta. Tainnut elää herkuilla vkon mutta hengissä on ja se on tärkeintä.
Riippuu paljolti onko jääkaappi ja kaapit tyhjänä kun jää yksin. Jos kaapit on täynnä,riittää rahat vaan maitoon ja leipään. Mä jäin itte kotiin yksin neljäksi päiväksi. Mulle riitti 10e sen lisäksi mitä jo kaapeissa oli.
Minkä ikäisen teinin jätätte viikoksi yksin? Toki jos on paljon kavereita ja sukulaisia lähellä, mutta viikko on kyllä pitkä aika. Ehkä 16-17v. jo pystyy olemaankin useamman päivän.
50e plus hätä- tai sairastumistilanteita varten taksiraha 20-50e. Jättäisin valmiiksi hänelle kaikki voileipäkamppeet, mehut, jogurtteja ja maidon ainakin, sekä pari ateriaa ja pakastimeen pari pizzaa. Teinit saattavat tarvita parikin lämmintä ateriaa päivässä.
Viikon vai 5 päivää ? Viikolle liian vähän jos ei osaa hallita rahankäyttöä. Annatko rahan käteisenä vai pankkitilille. Pankkitilille voit mistä tahansa laittaa lisää jos jotain yllättävää sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä laittaa se teini opettelemaan suunnitelmallista kaupassa käyntiä ja viikon budjetointia. Ja ennenkaikke TOIMIMAAN itsenäisesti.
Tää tehdään ailloin kun ollaan maisemissa. Ei niin, että lähdetään Kreikkaan viikoksi ja teini yksin opettelee. Sulla ei varmaan teinejä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen suunnitella etukäteen ja hakea yhdessä ne ruoat sieltä jääkaappiin valmiiksi.
Osta ruoat valmiiksi tai pistä enemmän. Ei viidellä kympillä syö tänä päivänä juuri muuta kuin voileipiä.
Kyllä 50e riittää hyvin.