Haluaako kokoomus sellaisen yhteiskunnan jossa köyhät palvelevat pientä palkkaa vastaan joukkoa rikkaita?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokkareiden mielestä toisten pitäisi elää aikuisenakin 9 euron päivärahalla äidin olohuoneen nurkassa?
Ei tarvitse. Meillä on ilmainen koulutus aina yliopistoa myöten ja kaikki mahdollisuudet valita koulutus ja ammatti, niin, että pärjää ilman äidin apuja. Äänestän itse kokoomusta. Olen kotoisin köyhästä työväenluokkaisesta perheestä, mutta opiskellut itselleni vuosien kuluessa kaksi maisterin tutkintoa ja yhden merkonomin tutkinnon. Työttömänä en ole ollut ikinä ja elättänyt itseni ja perheeni aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen muutti vuonna 2024 kaikkiaan 63 049 henkeä. Määrä oli tilastointihistorian toiseksi suurin. Vuonna 2023 maahanmu.uttajia oli 73 236. Tiedot selviävät Tilastokeskuksen väestön ennakkotilastosta.
Näinkö riikka hoitaa m a a h a n m u u t t o ongelmaa?
Etkö edes seuraa politiikkaa? Vastahan satiin tiukennetut lait maahanmuutolle, kaikista vihervassareitten ulinoista huolimatta kun heidän pikku lemmikejään noin ilkeesti kohdellaan. Ja nyt jo tulijat vähentyneet, koita nyt vähän edes skarpata.
Eivät ole vähentyneet, eivätkä vähene. Katso nyt perkele noita tilastoja!
Etkö osaa lukea perkele, laki vasta astui juuri voimaan perkele, käytä nyt järkeäsi jos sellaista on perkele. Ja kyllä, palautuslentojakin on jo tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen muutti vuonna 2024 kaikkiaan 63 049 henkeä. Määrä oli tilastointihistorian toiseksi suurin. Vuonna 2023 maahanmu.uttajia oli 73 236. Tiedot selviävät Tilastokeskuksen väestön ennakkotilastosta.
Persut jaksaa kuitenkin edelleen jauhaa, että tämän hallituksen aikana maa..han...muut...to vähenee ja lähes loppuu. Mutta totuus on aina ollut vaikea asia persuille vaikka faktoja esitettäisiin kuinka.
Vähä eroa sillä tuleeko korkeakoukutettu intialaisperhe lapsineen vai nuori mies yksin Irakista, Afganistanista tai Somaliasta
No, eikö näin sitten toteudu se persujen teoria?
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri Petteri Orpon mukaan parlamentaarisesti ei ole tarkoitus sopia siitä, miten puolustusmenot rahoitetaan eli mistä leikataan ja mitä veroja korotetaan.
Mikäs olikaan vastakohta parlamentaaristi?
ettei ihan sattuisi olemaan diktatuurisesti.
Kyllä sen parlamentin enemmistö pitää saada. Mut ei sen päätöksen oo tarkotus miellyttää Veronika Honkasaloa ja hemmetin hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Juuri sellaisen. Isot korporaatiot käärii voitot. Miten eroaa kommunismista sitten? Ei oikein muuten kuin ryöstö tapahtuu korporaation eikä valtion nimissä. Olikarkit ovat samat.
Ovatko nämä korporaatiot huoneessa kanssasi juuri nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut jaksaa kuitenkin edelleen jauhaa, että tämän hallituksen aikana maa..han...muut...to vähenee ja lähes loppuu. Mutta totuus on aina ollut vaikea asia persuille vaikka faktoja esitettäisiin kuinka.
Vähä eroa sillä tuleeko korkeakoukutettu intialaisperhe lapsineen vai nuori mies yksin Irakista, Afganistanista tai Somaliasta
PERSUUU PERSUUU PERSUU PERSUU PERSUU PERSUU ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ....................
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kokkareiden mielestä toisten pitäisi elää aikuisenakin 9 euron päivärahalla äidin olohuoneen nurkassa?
Ei tarvitse. Meillä on ilmainen koulutus aina yliopistoa myöten ja kaikki mahdollisuudet valita koulutus ja ammatti, niin, että pärjää ilman äidin apuja. Äänestän itse kokoomusta. Olen kotoisin köyhästä työväenluokkaisesta perheestä, mutta opiskellut itselleni vuosien kuluessa kaksi maisterin tutkintoa ja yhden merkonomin tutkinnon. Työttömänä en ole ollut ikinä ja elättänyt itseni ja perheeni aina.
Mä oon ihmetelly kanssa et nää köyhät rutisee täällä köyhyydestä vaikka suomessa on ilmanen koulutus. Amk-insinöörin alkupalkka on 3500€/kk ja siitä koulusta pääsee läpi kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ku me laitetaan suomalaisnaiset tekemään lapsia tai ne itkee ja tekee lapsia. Ja nostetaan syntyvyys kolmeen
Millään muulla ei ole mitään väliä kunhan viranhaltijat äänestävät kokoomusta, sitten herrat ja viranhaltijat lokkeilevat yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa suomalaiset elävät pääomatuloilla kokonaan tai osittan palkkatulojen kanssa. Maahanmuuttajat ja vähäosaiset tekevät työt.
Tämä on jo tapahtunut. Kaikki keräävät pääomia saadakseen niistä elantonsa. Jopa punikkipoliitikot ovat miljonäärejä, sijoittajia ja kapitalisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarihöperö ei taida itse olla nyt ihan ajan tasalla vai ottaako totuus noin koville. Et itse näköjään ole muuta kuin pakkomielteinen persujen haukkuja.
Haukkumista? Miten se nyt persun mielestä on haukkumista jos kertoo kylmän faktan. Käykö tunteisiin niin kovasti kun joku kertoo totuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet syntynyt ja kasvanut sosiaalidemokraattisessa yhteiskunnassa, jossa tämä on ollut mahdollista. Kun kaikki oikeiston toiveet toteutetaan tällainen ei ole lainkaan enää itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muuten nähnyt Petteri Orpoa koko keväänä? Missä se luuraa?
Lapin marjatoreilla kaljottelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on myös huomioitava, että kun nämä kaikki oikeiston toiveet on toteutettu, Suomi ei ole enää tasa-arvoinen, vakaa, koulutettu ja edistyksellinen länsimaa, jonka ministerit voivat patsastella maailmalla.
Ei vaan Suomesta tulee jälleen sivistynyt, itsenäinen, hyvinvointivaltio joka itse päättää asioistaan, vassareitten toiveiden mukaan tästä tulisi kaikkien maiden sossupummien unelmahöttöä jolla ei pitkälle pötkitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa suomalaiset elävät pääomatuloilla kokonaan tai osittan palkkatulojen kanssa. Maahanmuuttajat ja vähäosaiset tekevät työt.
Mitä paskaa puhut kumpikaan ryhmä ei tee nyttenkään mitään.
meinaatko et nousee sohvalta ja lähtee?
Olet varmaan huomannut että lorvijoiden tukia jatkuvasti vähennetään. Aina löytyy joku jota työ alkaa kiinnostamaan kun rahat loppuvat. Sitäpaitsi työntekijöiden määrää pyritään vähentämään jotta voitot lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen tavoitteena myös yhteiskunta missä lapsia hankkivat vain keski- ja hyvätuloiset. Pienituloiset hankkivat vain yhden lapsen tai ei ollenkaan lapsia.
Tämäkin tavoite alkaa olla ns. maalissa.
Uskon, että kokkareiden tavoitteena on päästä kokonaan eroon köyhistä, kipeistä ja syrjäytyneistä poistamalla heiltä kaikki elämisen mahdollisuudet muun muassa tukien leikkaamisella. Persut, "kristilliset" ja rkp myös talkoissa mukana. Sama suunta on täällä kuin Ameriikan ihmemaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kuule niitä korkeakoulutettujakin paljon työttömänä ja heillä vasta onkin vaikeaa työllistyä, kun ovat ylikoulutettuja paikkoihin, joissa "työvoimapula". Kaikista kun ei ole lääkäreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olet syntynyt ja kasvanut sosiaalidemokraattisessa yhteiskunnassa, jossa tämä on ollut mahdollista. Kun kaikki oikeiston toiveet toteutetaan tällainen ei ole lainkaan enää itsestään selvää.
Kyllä kasvoin hyvin sosiaalidemokraattisessa kaupungissa. Tunnen sieltä paljon demareita. Toisin kuin minä, heidän nuorensa eivät menneet yliopistoon tai muuttaneet paikkakunnalta pois. Ei heidän tarvinnut, sillä he pääsivät ilman koulutustakin sopivilla suhteilla ja jäsenkirjalla kunnan kivoihin virkoihin. Vaalit muutaman vuoden väliin ja samalla avautuvat luottamuspaikat. Itse oma työnantaja että kunnan virassa. Kiva ja varma elämä. Kehitystähän ei näin koskaan tapahdu ja nykyisin tuokin kaupunki on taloudellisesti isoissa ongelmissa eikä lapsia synny. En ole muuten nähnyt, että kokoomus olisi ollut esim. tuomassa tosissaan lukukausimaksuja tai poistamassa opiskelijoiden tukia.
Jep. Poliittisten reuna-aluiden unelmissa ei ole muuta eroa kuin se mistä porukasta oligarkit valitaan.