Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuja, syötkö keittiön pöydän ääressä?

Vierailija
05.07.2025 |

Mä en kyllä käytännössä koskaan vaan aina tietokoneen ääressä ellei oma aikuinen lapsi ole tullut syömään niin sitten yhdessä vaihdamme kuulumiset keittiön pöydän ääressä ruokaillen

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes perheellisenä syödä vaan teini syö huoneessaan, minä tietsikalla ja vaimo sohvalla.

Vierailija
22/59 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syö teeveen ääressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin , teen ruoan keittiössä ja siellä tietenkin myös syön, ruokapöydässä. Miten joku voi syödä sohvalla, saatikka sängyssä, ja mitä ne teidän sohvat ja sängyt sitten näyttävät, jestas sentään.

Ja voihan sinne keittiöönkin laittaa telkkarin jos haluaa seuraa ruokaa laitellessa. Mutta taidankin olla vanha, eläessäni ei ole tullut mieleenkään että sängyssä jotain söisi, siellä nukutaan.

Vierailija
24/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pöydän ääressä, vaikka asun yksin, koska harrastan kauniita kattauksia, eikä sängyn tm. päälle oikein saa sellaista. 😅 Tarjottimelle kyllä saa myös kattauksen. Ja joskus katankin sellaiselle, jos en joskus harvoin halua syödä pöydän ääressä.

Tietokoneen ääressä syömiset lopetin, koska aina roiskahti jotain siihen koneen päälle.

Vierailija
25/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän ääressä läppärin tai kirjan kanssa, tai aika usein sohvalla telkkarin ääressä. Olin sitten yksin tai lapsen/miehen kanssa.

Vierailija
26/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi syödä sohvalla, saatikka sängyssä, ja mitä ne teidän sohvat ja sängyt sitten näyttävät, jestas sentään.

Ihan hyvin. Itselläkin on valkoiset sohvat. Etkö ole kuullut tarjottimista, kuten sänkytarjottimista? Ja jos ei ole tarjotinta, niin joku tassi tai lautanen on sitten käytössä. Itse syön aamupalat aina sängyssä. On tassi, kahvimuki yöpöydällä ja tarjotinkin löytyy. Olen supersiisti. Ei todellakaan ole ruokaa tai murusia sängyssä tai muuallakaan.

Vierailija
27/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keittiön pöytää. Sohvalla syön.

Vierailija
28/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasalissa arkikattauksella.

Vierailija
29/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydän ääressä kaikki ateriat.

Vierailija
30/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö keittiönpöydän ääressä, vaan aina olohuoneen sohvalla, lautanen pöydällä tai sylissä.  Näin on ollut aina. 

Vierailija
31/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän ääressä useimmiten, kahvit nojatuolissa, suojaan sen peitolla.

Vierailija
32/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä, katetun pöydän äärellä. Keittiö on sisustettu niin, että se kestää ruoanlaitosta ja ruokailemisesta tulevan sotkun. Olen käyttänyt aivan liian paljon aikaa, vaivaa ja rahaa olohuoneen sisustamiseen sotkeakseni sen. Puistattaa ajatuskin.

Vierailija
33/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keittiössä erillistä pöytää. Syön kattilasta suoraan ettei tule lisää tiskiä.

Vierailija
34/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuolissa tietysti. 

Vierailija
35/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja pimeällä usein myös kynttilän valossa, pöytä katettuna. Hienosta lautasesta ja lasista. Olen sivistymätön juntti mutta tätä tapaa tuttavani eivät tiedä minusta ja toivottavasti ei ikinä saakaan tietää. 😂 

Vierailija
36/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai syön. Laitan myös itse ruokaa enkä wolttaa.

Itse minäkin ruokani laitan mutta syön useimmiten sohvalla, TV auki. Tai kännykästä luen uutisia ym.

Vierailija
37/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön korkeahkon sohvapöydän ääressä. Söin siinä silloinkin, kun olin naimisissa, joten mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
38/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakait, lapsena on opetettu syömään keittiössä eikä olohuoneessa. Sitä varten ne keittiöt on. En edes iltapalaa enkä mitään syö olkkarissa. Ja laitan lautaset ym heti altaaseen, en jätä pöydälle, tiskaan kaikki illalla viimestään, joskus parikin kertaa päivässä, muutenkin kaikilla tavaroilla on oma paikkansa.  Mä en ole koskaan ollu sottapytty vaan kotona opetettu asumaan siistissä kodissa ja lapsesta asti siivonnu oman huoneeni. 

Keittiö on minusta ruuanvalmistuspaikka, eikä syömiseen sopiva paikka paitsi pikkulapsiperheessä, kun lapsi sotkee koko ajan. Tuntuisi ankelta syödä keittiössä. Olisi sellainen tunne, että olisi joku palvelija tai kotiapulainen, joka pysyy pois silmistä ja jota ei päästetä stäyömään salin puolelle.

Vierailija
39/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista keittiön pöytää.

Vierailija
40/59 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sohvalla. Ruokapöytä kyllä on, mutta sohvalla on rennompaa. Vieraitten käydessä kaikki istuu pöydän ääressä.