Yksin asuja, syötkö keittiön pöydän ääressä?
Mä en kyllä käytännössä koskaan vaan aina tietokoneen ääressä ellei oma aikuinen lapsi ole tullut syömään niin sitten yhdessä vaihdamme kuulumiset keittiön pöydän ääressä ruokaillen
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Me ei edes perheellisenä syödä vaan teini syö huoneessaan, minä tietsikalla ja vaimo sohvalla.
Yhdessä syöminen vahvistaa perhettä.
Jos kaikki on kotona samaan aikaan miksi et kata kaikille? Mitä sitten jos woke aikanakin äiti laittaa koko perheelle ruokaa ja syötte yhdessä?
Olen aina syönyt olohuoneessa, en koskaan keittiössä sen jälkeen, kun aikoinaan muutin lapsuudenkodista omilleni. Yleensä retkotan sohvalla, jalat pöydällä ja sylissä ruokalautanen.
Ei ole moneen vuoteen ollu keittiön pöytää.
Tietenkin. Olen aikuinen enkä teini.
Olen perheellinen, ja syön aina paitsi joulupäivällisellä olohuoneen puolella tietokoneen ja telkkarin ääressä. Saatan myös syödä joskus eri aikaan kuin muut, vaikka olen itse sen ruuan tehnyt.
Jos asuisin yksin, et tiedä olisiko minulla edes minkäänlaista ruokapöytää.
N51
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin , teen ruoan keittiössä ja siellä tietenkin myös syön, ruokapöydässä. Miten joku voi syödä sohvalla, saatikka sängyssä, ja mitä ne teidän sohvat ja sängyt sitten näyttävät, jestas sentään.
Ja voihan sinne keittiöönkin laittaa telkkarin jos haluaa seuraa ruokaa laitellessa. Mutta taidankin olla vanha, eläessäni ei ole tullut mieleenkään että sängyssä jotain söisi, siellä nukutaan.
Minä en ole lapsi, joten ei kaatele mitään sänkyyn tai sohvalle.
Lapsuuden perheessä ruoka syötiin yleensä pöydän ääressä, mutta kyllä nykyään kun vanhemmat elää kahdestaan saattavat molemmat ottaa lautaset olohuoneeseen ja katsovat telkkaria. Mun mielestä se on ihan kivaa, ja riippuen mitä telkkarista tulee, teen siellä itsekin samoin.
Kotona syön aina sohvalla, joskus jopa sängyllä.
N51
Viime aikoina enimmäkseen pöydän ääressä, välillä iltapala sohvalla. Asun kyllä yksiössä, joten noiden kahden paikan välissä on matkaa noin 3 metriä.
En ole syönyt keittiön pöydän ääressä sen koommin, kun muutin lapsuudenkodista pois. Opiskeluaikoina ja sittemmin ulkomailla asuessa ei ollut edes keittiötä eikä tilaa millekään ylimääräiselle pöydälle, ja nykyään keittiöstä huolimatta syön mieluummin sohvalla ja katson televisiota.
En omista keittiönpöytää. Syön olohuoneessa työpöydän ääressä.
Kyllähän syön yksinkin pöydän ääressä, mutta kissat yrittävät ryövätä ruokani joten siirryn yleensä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tottakait, lapsena on opetettu syömään keittiössä eikä olohuoneessa. Sitä varten ne keittiöt on. En edes iltapalaa enkä mitään syö olkkarissa. Ja laitan lautaset ym heti altaaseen, en jätä pöydälle, tiskaan kaikki illalla viimestään, joskus parikin kertaa päivässä, muutenkin kaikilla tavaroilla on oma paikkansa. Mä en ole koskaan ollu sottapytty vaan kotona opetettu asumaan siistissä kodissa ja lapsesta asti siivonnu oman huoneeni.
Niin minäkin ja syön olohuoneessa sillä en edes omista keittiönpöytää. Siisteydellä ja ruokailupaikalla kun ei ole niin mitään tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin , teen ruoan keittiössä ja siellä tietenkin myös syön, ruokapöydässä. Miten joku voi syödä sohvalla, saatikka sängyssä, ja mitä ne teidän sohvat ja sängyt sitten näyttävät, jestas sentään.
Ja voihan sinne keittiöönkin laittaa telkkarin jos haluaa seuraa ruokaa laitellessa. Mutta taidankin olla vanha, eläessäni ei ole tullut mieleenkään että sängyssä jotain söisi, siellä nukutaan.
Helposti. Puhtaita ja siistejä ovat. En ole koskaan kaatanut sohvalle yhtään mitään, en edes lapsena. Onko sinulla joku sairaus kun tavarat ei pysy käsissä ja ruoat lautasella? Parkinson?
Lahjoitin keittiönpöydän vuosia sitten ystävän lapselle. En ollut käyttänyt sitä ainakaan 10 vuoteen. Eli syön olohuoneessa kuten aina ennenkin. En tosin telkkarin edessä kun en myöskään sellaista omista. Olen luopunut rojuista joita en käytä, tv yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Puhtaita ja siistejä ovat. En ole koskaan kaatanut sohvalle yhtään mitään, en edes lapsena. Onko sinulla joku sairaus kun tavarat ei pysy käsissä ja ruoat lautasella? Parkinson?
Älä nyt, ikäihmisillä tuo tasapaino ja kehonhallinta on huonoa ilman sairauksiakin. Siksi ovat alati päivystyksessäkin kun kompuroivat mattoihin, kaatuilevat ja kaatelevat ties mitä. Ymmärtäähän sen.
Aamupalan syön keittiössä pöydän ääressä, muuten yleensä olohuoneessa sohvapöydällä. Enkä edes yleensä katso tv:tä samalla.
Terveisin Naispelko33
En, koska se on täynnä kaikenlaista tavaraa.