Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko kenestäkään muusta ettei kesä olisi vielä oikein alkanutkaan?

Vierailija
05.07.2025 |

Varmaan näiden säiden vuoksi.

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa jo. Olisi edes vain kylmää mutta kun myös sataa!

Niinpä. Mä haluan lenkille!

Vierailija
42/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako Golf-virta jo hiipua? Jos pysähtyy, niin muutaman vuoden päästä tätä kesää saatetaan muistella lämpimänä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateessahan on happirikkainta. 

Vierailija
44/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeristako te olette? Sinne ulos vaan raittiiseen ilmaan! Sadevaatteet on keksitty.

Vierailija
45/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen kommentoijan unelma vaikuttaa olevan +10-15 astetta. Ikuinen lokakuu, mikäs sen mukavampaa. 🤮

Vierailija
46/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on normaali Suomen kesä. Ihmisillä on ajattelu vääristynyt viime vuosien "hirviökesistä", jolloin helteet alkavat jo toukokuussa ja jatkuvat taukoamatta pitkälle syyskuuhun.

Se ei ole kesä vaan hätätilanne.

Vierailija
47/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens vuonna lomalla Kreikkaan. Mielummin rannalla 35 astetta kuin 15 ja rankkasade.

Vierailija
48/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeristako te olette? Sinne ulos vaan raittiiseen ilmaan! Sadevaatteet on keksitty.

Kumisaappaissa ja hiostavissa sadeasuissa on todella epämukavaa lenkkeillä. Ja millä suojaat silmälasit?

Vierailija
49/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois nyt nämä sateet ainakin loppua. Rintaa puristaa kun ei saa raikasta ilmaa enää ollenkaan.

Avaa ikkuna!

Vierailija
50/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen kommentoijan unelma vaikuttaa olevan +10-15 astetta. Ikuinen lokakuu, mikäs sen mukavampaa. 🤮

Loka-marraskuu on muuten just sopiva, mutta  aurinko voisi nousta pari tuntia aikaisemmin ja laskea pari tuntia myöhemmin.

Vierailija
51/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on normaali Suomen kesä. Ihmisillä on ajattelu vääristynyt viime vuosien "hirviökesistä", jolloin helteet alkavat jo toukokuussa ja jatkuvat taukoamatta pitkälle syyskuuhun.

Ei ole normaali kesä. Ilmatieteen laitoksen sivuilta voit lukea, että kesäkuu oli viileähkö ja sateinen, hellepäiviä oli vain kaksi. Heinäkuu näyttää yhtä huonolta.

Teillä hellevihaajilla on todella vääristynyt käsitys Suomen säästä. +14 ja vesisade ei ole normaali kesäsää, vaan syyssää. Helteistä pitävät eivät ole koskaan väittäneet hellekesiä normaaleiksi, mutta taidan aloittaa samanlaisen kaasuvalottamisen, mitä te harrastatte kesän säästä.

Vierailija
52/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole normaalia kesää nähnytkään. Olen pitänyt sääpäiväkirjaa yli 20 vuotta, ja ikää mittarissa lähes 60 v., mutta näin surkeaa kesää en muista olleen. Viime kesähän oli toinen ääripää, kun oli yli 70 hellepäivää. Todella epänormaalia sekin. 

Vierailija
53/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa on kesä. Nyt on ollut neljä hellepäivät, mutta heinäkuun loppu ja elokuun alku tuo niitä lisää. 

Vierailija
54/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elokuussa pari viikkoa lomaa, jos silloin olisikin lämmin loppukesä :) Tosin mä oon just SE henkilö, joka ei säästä valita. Tykkään sateesta, tykkään myrskystä, tykkään auringosta, lumesta, rännästä ja loskasta, poutapäivistä ja kuulaista aamuista. Ainoa, mikä on vähän hankalampi mulle, ni jos on 30+ helle ni en niin välitä niin kuumasta. N33

Vierailija
55/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Copycat.

Vierailija
56/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole kesää näkynyt pk-seudulla ainakaan. En ole edes kesävaatteita vielä saanut käytettyä kun takkikin on ollut päällä joka päivä.

Ruoho kasvaa, kukat kukkii, puissa on lehdet, sataa vettä ei lunta. Ihana kesä.

Vierailija
57/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois nyt nämä sateet ainakin loppua. Rintaa puristaa kun ei saa raikasta ilmaa enää ollenkaan.

Mikset mene sateella ulos, silloinhan sitä raikasta ilmaa vasta onkin.

Kylmää ja lisäksi märkää 

Vierailija
58/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumisaappaissa ja hiostavissa sadeasuissa on todella epämukavaa lenkkeillä. Ja millä suojaat silmälasit?

Laita lippis päähän! Ja jos lähtee lenkille, jonka jälkeen palaa kotiin, niin mitä halvatun väliä sillä on, että vaatteet kastuu? Kotona kuivaa päälle ja märät kuivumaan. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
59/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole kesää näkynyt pk-seudulla ainakaan. En ole edes kesävaatteita vielä saanut käytettyä kun takkikin on ollut päällä joka päivä.

Ruoho kasvaa, kukat kukkii, puissa on lehdet, sataa vettä ei lunta. Ihana kesä.

Täytyy olla hullu jos jatkuvasta vesisateessa nauttii

Vierailija
60/177 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kesä tämä Suomessa on. Jo 80-luvulla matkustettiin Etelä-Eurooppaan jos haluttiin nauttia helteistä.