Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako enää ostaa mekkoja?

Vierailija
05.07.2025 |

Tai hameita vai alanko varautumaan syksyyn ja talveen ja ostan housut vain?

Kun nyt ei tunnu lämpöä ja kesää millään tulevan. En ole kesämekkoja käyttänyt vielä ollenkaan. Niin tuntuu turhalta edes ostaa mitään mekkoja vaikka alestakaan kun eihän niille ole täällä käyttöä.

Mitä olette mieltä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekot on ihania mutta niille on niin kovin vähän käyttöä. Ainakaan kovin ohuille.

Käytän mekkoja ympäri vuoden. Talvella kapeiden housujen yläosana ja kesällä ilman housuja. Talvella yläosaan lisäksi jokin neule tai neuletakki. Melkein kaikki toimii koko vuoden, ihan hellemekkoja lukuun ottamatta.

Vierailija
22/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kannattaa. Onhan niille käyttöä viileämmilläkin keleillä, alle vaan sukkiksia ja päälle neuletta ja takkia. Ja tuleehan se ensi kesä, toivottavasti lämpimämpänä. 

Mä en käsitä etenkään pk-seudulla asuvien kitinää kylmyydestä kun ihan normaali kesäsää tänä vuonna on ollut ja hyvin on tarennut niin t-paidassa + sortseissa kuin mekoissa ja hameissakin. Tällaisia kesät oli ysärillä ja 2000-luvun alussakin ja kaikki oli tyytyväisiä (no, ainahan kaikilla on ollut lomalla pskat säät tai vaihtoehtoisesti huippukelit vaikka ei olisikaan) mutta sitten alkoi tämä ihmeellinen helteiden perään naukuminen jopa uutisankkurienkin suulla. Milloin tulee helle, miksi ei ole helle, joko on hellettä vinkuvinkuvalivali alkaa jo toukokuussa. Nyt sitten pidetään normaalina kesäsäänä jotain saakelin seksikäristyshellekupolia jonka pitäisi jymähtää Suomen ylle vapusta syyskuulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko musta trikoomekko huono ostos? Olisi avokaulainen, hihaton ja kellohelmainen. Minkä kanssa sitä voisi käyttää?

Vierailija
24/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät mekoista, osta sellaisia, jotka näyttävät kivoilta neuleiden ja sukkiksien/legginsienkin kanssa. Turha rajoittaa lempivaatteideb käyttöä yhteen lyhyeeseen vuodenaikaan. 

Minkähän mallisia mekkoja ne voisivat olla? Onku sulla jotain esimerkkiä?

Melkein mikä vaan, mikä on riittävän vahva ettei takerru sääriin sukkahousujen kanssa. Alushame tosin auttaa siinäkin. Itse mietin myös värejä. Minulla on harmaita, mustia, viininpunaisia ja tummansinisiä sukkiksia. Muita on vaikeampi löytää. Eli mekon pitää niihin sopia. 

Vierailija
25/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko musta trikoomekko huono ostos? Olisi avokaulainen, hihaton ja kellohelmainen. Minkä kanssa sitä voisi käyttää?

Tuohan on helpoin mekko asustaa. Talvella neule ja sukkikset, on tosi söpö, ja kesällä tilanteen mukaan. Viileällä rento kauluspaita avoimena päälle. 

Vierailija
26/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on helpoin mekko asustaa. Talvella neule ja sukkikset, on tosi söpö, ja kesällä tilanteen mukaan. Viileällä rento kauluspaita avoimena päälle. 

Okei. Kiitos. Pittä harkita.

Vierailija
27/38 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ostan aina kun sopiva tulee kohdalle, ja käytän niitä paljon. Nytkin on päällä. Ulkona on kaunis auringonpaiste, ei mikään älyttömän lämmin, jotain 16 varjossa, mutta auringossa tarkenee vallan mainiosti.

Ja käytän samoja vuosia, jopa kymmeniä vuosia.

Vierailija
28/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tarvitse uusia vaatteita, mutta voisin ostaa mekon jos unelmamekkoni olisi alessa. Voihan sitä käyttää lomalla Kreikassa tai Madeiralla.

En mä lomaile tuollaisissa paikoissa :(

Suomessa käytettävyyttä ajattelen.

Suomen kesä on kylmä ja lyhyt, että Suomessa ei montaa kesävaatetta tarvitse. Siksi on pakko olla pari kertaa vuodessa 2-3 viikkoa etelässä tuulettamassa kesävaatteitaan. 

Vierailija
29/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä kesävaatteet oli tänään alennuksessa.

Vierailija
30/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän mekkoja ympäri vuoden 😊

Sama. En ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
31/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt koko kesän mekkoa.

Vierailija
32/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkisten kanssa ja ilman hyvin voi käyttää!

Vierailija
33/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sun olis nyt pakko ostaa yhtään mitään? Säästä ne rahat.

Vierailija
34/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkäät mekoista, osta sellaisia, jotka näyttävät kivoilta neuleiden ja sukkiksien/legginsienkin kanssa. Turha rajoittaa lempivaatteideb käyttöä yhteen lyhyeeseen vuodenaikaan. 

Minkähän mallisia mekkoja ne voisivat olla? Onku sulla jotain esimerkkiä?

Melkein mikä vaan, mikä on riittävän vahva ettei takerru sääriin sukkahousujen kanssa. Alushame tosin auttaa siinäkin. Itse mietin myös värejä. Minulla on harmaita, mustia, viininpunaisia ja tummansinisiä sukkiksia. Muita on vaikeampi löytää. Eli mekon pitää niihin sopia. 

Vaseliinia sukkahousuihin, niin eivät takerru! Poistaa sähköisyyden.

Vierailija
35/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kannattaa ostaa, niitä ajattomia, ei mitään tämän kesän trendijuttuja. Esimerkiksi pellavainen yksinkertainen kotelomekko palvelee vuosia,

Kotelomekko on ihan eri asia kuin kesämekko. 

Vierailija
36/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kannattaa. Onhan niille käyttöä viileämmilläkin keleillä, alle vaan sukkiksia ja päälle neuletta ja takkia. Ja tuleehan se ensi kesä, toivottavasti lämpimämpänä. 

Mä en käsitä etenkään pk-seudulla asuvien kitinää kylmyydestä kun ihan normaali kesäsää tänä vuonna on ollut ja hyvin on tarennut niin t-paidassa + sortseissa kuin mekoissa ja hameissakin. Tällaisia kesät oli ysärillä ja 2000-luvun alussakin ja kaikki oli tyytyväisiä 

Onko noin vaikea ymmärtää, etteivät kaikki todellakaan ole pärjänneet näissä +10-+15 -asteisissa säissä t-paidalla ja shortseilla?Tuo ei todellakaan ole mikään lämmin ilma. Ihmisten kylmän ja kuuman sietokyky on jokaisella erilainen. Ja mistä sinä tiedät kuka on ollut 25 vuotta sitten tyytyväinen tällaisessa kesässä ja kuka ei? Minä en ainakaan. 

Pudottivatko sijaisvanhempasi sinut päällesi vauvana, kun ei järkeä ole tuon enempää?

(eri vastaaja)

Vierailija
37/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitäpä sitä suomalainen muuta päälleen laittaisi kuin mustaa trikoota?

Vierailija
38/38 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä mekkoja vasta kannattaa ostaakin ovat tarjouksessa ja elokuussa alkaa elostelijan elohelteet.