44 keikkaa kesässä. Arvostelematta yhtään, miten on rankempaa kuin reissutyötä joka viikko tekevän?
Pohdin, että miten artistit jaksaa 1-2 keikkaa viikossa, kun osa reissaa ma-pe joka viikko ympäri maata ja ulkomaita?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset kestä reissutyön rankkuutta niin eihän naiset tee edes reissutöitä ja tästä näkee lopputuloksen mitä käy kun nainen alkaa tekemään niitä
Ei ole ketjua, johon joku inceli ei eksyisi aukomaan päätään ja syytämään valheeseen perustuvaa naisvihaansa. 😅
Hän varmasti vemputtaa kotonaan, kun joku kaltaisensa lähtee puukottamaan porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset kestä reissutyön rankkuutta niin eihän naiset tee edes reissutöitä ja tästä näkee lopputuloksen mitä käy kun nainen alkaa tekemään niitä
Miten sitten Katri-Helena, Paula Koivuniemi jnpp. ovat jaksaneet kymmeniä vuosia ja vielä pitkälle tavisten eläköitymisiän yli!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää olla kunto kohdallaan et jaksaa riehua 1-2h lavalla ja juhlia loppuilta/yö. Joku muu roudaa sun kamat ja keikkabussia ei aja artisti itse. Julkisuus ei ole aina kivaa mutta sekin on pakko kestää jos alalla meinaa pärjätä. Kyllä tavis 3vuorotyö tai reissuhommat on yleensä raskaampia.
Pyh. Minä olen tehnyt 3-vuorotyötä kymmeniä vuosia, mutta en kykenisi yhteenkään esiintymiskeikkaan. Eivät ole verrattavissa millään tavalla.
Eivät ole verrattavissa. Nämä keikkailijat ovat yleensä niin nuoria, että heillä kestää kunto, mutta ei ehkä pää. Olin kanssa kolmivuorotyössä, pää kesti, mutta kroppa ei ja aloin saamaan iän myötä rytmihäiriöitä ja verenpaine heitteli, että oli pakko siirtyä päivätyöhön. Helpompiakin ansaintakeinoja on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten Katri-Helena, Paula Koivuniemi jnpp. ovat jaksaneet kymmeniä vuosia ja vielä pitkälle tavisten eläköitymisiän yli!?
He ovat kovin erilaisia artisteja kuin nämä nuoret yhdessä yössä yhdellä hitillä kaikkien tietoisuuteen nousseet.
Sai aloittaa rauhallisemmin ja keikat jakaantuvat tasaisemmin ympäri vuoden. Ei heillä ole ollut koko kesää viittä keikkaa viikossa. Tanssilavoilla pyörivät ja yleisö itse viihdytti itseään tanssimalla. Nyt yleisö pitää ottaa ihan eri tavalla huomioon.
Jotkut tekee (aatella) keikkaa Norjassa, kolme vkoa töitä.
Työpäivän pituus 12 tuntia.
Ennenvanhaa yksi pankkikeikka ratkaisi kaikki rahahuolet.
Seuraavan sinkkujulkaisun nimi voisi olla vaikka: Uupunut artisti. LoL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketjua, johon joku inceli ei eksyisi aukomaan päätään ja syytämään valheeseen perustuvaa naisvihaansa. 😅
Hän varmasti vemputtaa kotonaan, kun joku kaltaisensa lähtee puukottamaan porukkaa.
Joku uskaltaa arvostella kesken keikan uupunutta laulajaa, ja sinä vedät yhtäläisyyden katu puukotuksiin. Hmm. *Legit*
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tekee (aatella) keikkaa Norjassa, kolme vkoa töitä.
Työpäivän pituus 12 tuntia.
Niin, samassa paikassa. Samanlaista hommaa joka päivä. Hyvä vain, että on pitkät työvuorot, niin on vähemmän vapaata ja kämppäkuolemaa tylsyyteen. Todelliset vapaat vietetään sitten kotona. Monta viikkoa putkeen.
Tämä laulaja on unohdettu jo kesän jälkeen ja tilalle tulee uusi tulevaisuuden tähti, joka vähintäänkin valloittaa maailman.
Levy-thtiön sedät ja tädit hierovat käsiään yhteen ja kuorivat kermat kakusta.
Mä ainakin tekisin tolla palkalla iloisena 40 keikkaa kesässä.
Tietty jos ei ammatti sovi....
Ei se oo muitten ku mirellan vika, ellei se osaa nauttia yleisöstään ja suosiostaan. Kuuntelijoille pitäs tarjota se keikka, jos ton ammatin valitsee.
Älkääkä taas niputtako ikää tähän, että ku on nii nuori vielä. Se sen seksimanekin on aloittanu jo 17vuotiaana, eikä varmaan oo uupunut keikoilla
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita artisteja, jotka ovat kiskoneet 70 keikkaakin kesässä. Jos palaa loppuun, niin se on vain omaa ahneutta, kun ei ole osannut rajoittaa keikkojen määrää.
Olin aikoinani sellaisessa bisneksessä jossa työt ei tekemällä loppunut, moni kollega sai burnoutin. Itsellänikin lähellä. Tai pystyin sen ainakin jollakin tavalla käsittelemään. Kun teet pari kuukautta 70 tunnin työviikkoa, niin saa jonkun ymmärryksen.
Ööö no eihän missään työssä työt lopu tekemällä 🙄🙄 kaupassakin kun järjestät hyllyn, se on puolessa tunnissa taas aivan sekaisin, kiitos asiakkaiden. Ja tuo oli vain yksi esimerkki kymmenistä.
Siitä vaan omalla oikealla nimellä ja naamalla estradeille arvosteltavaksi. Katsotaan sitten miten on sen mielenterveyden laita.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on kaksi keikkaa päivässä. Kokeile itse.
Ei joka päivä. Ja bändi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku uskaltaa arvostella kesken keikan uupunutta laulajaa, ja sinä vedät yhtäläisyyden katu puukotuksiin. Hmm. *Legit*
No kyllä tyypit tyhmyydessään toisiinsa ihan hyvin vertautuvat.
Jos on valmiiksi jo mielenterveysongelmia nuorella tytöllä kun tuonne paiskataan ja pyöritykseen joutuu niin eihän siinä kauhean hyvin koskaan käy. Pääkoppa ensin kuntoon näille ja sitten vasta levydiilejä/keikkoja jne. kun pönttö kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat kovin erilaisia artisteja kuin nämä nuoret yhdessä yössä yhdellä hitillä kaikkien tietoisuuteen nousseet.
Sai aloittaa rauhallisemmin ja keikat jakaantuvat tasaisemmin ympäri vuoden. Ei heillä ole ollut koko kesää viittä keikkaa viikossa. Tanssilavoilla pyörivät ja yleisö itse viihdytti itseään tanssimalla. Nyt yleisö pitää ottaa ihan eri tavalla huomioon.
Yleisö juo ja fanittaa sokeana.
Ikään kuin artistin työaikaa olisi vain keikalla oleminen. Ihmiset ovat kyllä niin kujalla, että voi herranjestas.
Mielestäni puhuminen ei ole samaa kuin laulaminen. Luennoitsijakin voi pitää 8 h luentoja joinakin päivänä.