44 keikkaa kesässä. Arvostelematta yhtään, miten on rankempaa kuin reissutyötä joka viikko tekevän?
Pohdin, että miten artistit jaksaa 1-2 keikkaa viikossa, kun osa reissaa ma-pe joka viikko ympäri maata ja ulkomaita?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita artisteja, jotka ovat kiskoneet 70 keikkaakin kesässä. Jos palaa loppuun, niin se on vain omaa ahneutta, kun ei ole osannut rajoittaa keikkojen määrää.
Olin aikoinani sellaisessa bisneksessä jossa työt ei tekemällä loppunut, moni kollega sai burnoutin. Itsellänikin lähellä. Tai pystyin sen ainakin jollakin tavalla käsittelemään. Kun teet pari kuukautta 70 tunnin työviikkoa, niin saa jonkun ymmärryksen.
Suosituilla on paljon keikkoja ja heidän ei tarvitse ajaa itse eikä kantaa tavoita itse, eli aika helppoa hommaa.
Tuntemattomat bändi tekevät usein ihan kaiken itse, ei meilläkään ollut edes mitään valoa tai äänimiehiä ja tavarat kannettiin vaikka räntäsateessa oli kuumetta tai ei.
Teidän tekemisistä ei varmasti oltu
Autotune.. Se Autotune.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset kestä reissutyön rankkuutta niin eihän naiset tee edes reissutöitä ja tästä näkee lopputuloksen mitä käy kun nainen alkaa tekemään niitä
Sun työ taitaa olla manifestien jakaminen ylilaudalle, ja naisten puukottaminen?
Tämähän se on, kun palstalla yllytetään naisvihaan. Kun joku sitten lähtee väkivallantekoihin, ei olla tietääkseenkään ainakaan, jos tekijä on suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naiset kestä reissutyön rankkuutta niin eihän naiset tee edes reissutöitä ja tästä näkee lopputuloksen mitä käy kun nainen alkaa tekemään niitä
Vaikka kuinka moni nainen tekee reissutyötä. Jos nyt vaivaudut vilkaisemaan esim. Ruisrockin esiintyjälistaa, niin siellä on useita naisartisteja. Mutta katso sinä ihan vapaasti vain miesbändejä.
Arvostelethan sinä. Oletko itse ollut 19-vuotiaana samanlaisessa pyörityksessä kuin Mirella, oletko?
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi "wannabe" artisti, joka ei sitten kestänytkään keikkailua. Lyhyt oli ura.'
Tuollaiset tusina joikujat unohdetaan parissa kuukaudessa ja tilalle hilataan taas joku voicebox ulisija.
Tottahan sinua potuttaa, kun et itse ole haluttu artisti, mutta älä nyt noin tyhmiä silti kirjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka moni nainen tekee reissutyötä. Jos nyt vaivaudut vilkaisemaan esim. Ruisrockin esiintyjälistaa, niin siellä on useita naisartisteja. Mutta katso sinä ihan vapaasti vain miesbändejä.
Ja esim. myyntityö tai konsulentti ympäri Suomea.
Kyllä Paula Koivuniemi vaan jaksoi.
Tunnistaa kyllä palstailijan joka ei ole itse kokenut burn outtia tai muuten sairastanut masennusta.
-masennuksen kokenut
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Paula Koivuniemi vaan jaksoi.
Voi hyvä luoja, mitä kommentteja.
Toki pitää olla kunto kohdallaan et jaksaa riehua 1-2h lavalla ja juhlia loppuilta/yö. Joku muu roudaa sun kamat ja keikkabussia ei aja artisti itse. Julkisuus ei ole aina kivaa mutta sekin on pakko kestää jos alalla meinaa pärjätä. Kyllä tavis 3vuorotyö tai reissuhommat on yleensä raskaampia.
Levy-yhtiön sedät ja managerit on kautta aikain repineet hyödyn ja toisinaan myös muokanneet artistin mieleisekseen. Joku toimittaja ihmetteli jo keväällä Mirellan kesän keikkatahtia.
En todellakaan epäile artistityön rankkuutta, mutta olisikohan hyvä siellä levy-yhtiössä käydä nämä asiat kunnolla läpi ja selittää työn kuva tarkasti, ennen kuin tarjotaan uudelle tulevalle "suosikki" artistille sitä sopimusta. Ei kaikista ole julkiseen työhön ja jatkuvaan matkustamiseen, vaikka laulaa osaisikin.
Veljeni tekee keikkatyötä. Hän korjaa tietynlaisia laitteita. Hän ajaa yksin paikan päälle, korjaa yksinään laitteen ja lähtee joko kotiin tai johonkin toiseen kohteeseen. Hänellä on näiden keikkojen ohessa paljon vapaata. Työ ei ole niin akuuttia ettäkö siellä pitäisi olla yötä myöten tai viikonloput pääksytysten.
Artistilla on joka kerta sata- tai tuhatpäin yleisöä. Niiden kanssa pitää olla kontaktissa ja ne osoittavat mieltään, jos homma ei suju toivotulla tavalla. Ajankohtana on aina sellainen, kun yleisö on vapaalla. Artisti se on töissä perjantait, lauantait ja sunnuntait. Mukana on aina myös bändi. Kaverit jää tapaamatta, serkkutytön häät juhlimatta.
Kadulla artisti tunnistetaan. Silloinkin pitää olla kiva vieraille. Veljeäni ei tunne kuin sen kaverit.
En näe töissä muuta yhteistä kuin paikasta toiseen kulkemisen.
Vierailija kirjoitti:
Toki pitää olla kunto kohdallaan et jaksaa riehua 1-2h lavalla ja juhlia loppuilta/yö. Joku muu roudaa sun kamat ja keikkabussia ei aja artisti itse. Julkisuus ei ole aina kivaa mutta sekin on pakko kestää jos alalla meinaa pärjätä. Kyllä tavis 3vuorotyö tai reissuhommat on yleensä raskaampia.
Pyh. Minä olen tehnyt 3-vuorotyötä kymmeniä vuosia, mutta en kykenisi yhteenkään esiintymiskeikkaan. Eivät ole verrattavissa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan epäile artistityön rankkuutta, mutta olisikohan hyvä siellä levy-yhtiössä käydä nämä asiat kunnolla läpi ja selittää työn kuva tarkasti, ennen kuin tarjotaan uudelle tulevalle "suosikki" artistille sitä sopimusta. Ei kaikista ole julkiseen työhön ja jatkuvaan matkustamiseen, vaikka laulaa osaisikin.
Pieleen mennyt rekry.
Vierailija kirjoitti:
Ai tulevalle "suosikki" artistille? Huomasitko, kuinka monta palkintoa sai taannoin? Oletko yksi ilman jääneistä?
Freddie Mercurykin lähti joksikin aikaa jonnekin hevon kuuseen. Aika daiju luulee ettei miehet koskaan pala loppuun.
Eiköhän siihen duuniiin kuulu treenaamista yms. Vaikea sanoa mitä taustalla on. En ole fani mutta on voinut tapahtua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tulevalle "suosikki" artistille? Huomasitko, kuinka monta palkintoa sai taannoin? Oletko yksi ilman jääneistä?
Ja tuo oli sitten asia josta otit kiinni!!??! Jäikö sulta nyt pikkasen toi pointti kadoksiin..??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo oli sitten asia josta otit kiinni!!??! Jäikö sulta nyt pikkasen toi pointti kadoksiin..??
Olet umpipässi. Ei voi muuta sanoa. Et ole mitään palkintoa ansainnutkaan.
Kokeile itse esiintyä. Mene vaikka puhumaan johonkin tilaisuuteen tai pitämään luentoa? Siihen täytyy valmistautua ja jatkuva esillä olo on uuvuttavaa. Näillä vielä ne keikat tuppaavat olemaan iltamyöhään, kun useimmat ovat vapaa-ajalla. Tai kuten tässä tapauksessa ensin on päiväkeikka ja vielä iltakeikka eri paikassa.