HS: Parempi keskiluokka haksahti kokaiiniin, seurauksena jopa aivovammoja ja sydänkohtauksia
Hs:
Ylilääkärin mukaan käyttäjäkunnassa on paljon keskiluokkaa, paremmin toimeentulevaa ylempää keskiluokkaa ja työssäkäyviä. Näillä ihmisillä kynnys hakeutua hoitoon on erityisen korkea.
Pahimmillaan haittoihin on ollut jopa aivoverenvuotoja ja sydänkohtauksia.
Siis mikä ihmisiä oikein vaivaa?
Kommentit (124)
Onko tämä miten yleinen ilmiö oikeasti? Vai onko tää pelkästään julkkisten juttu eli kaikenmaailman somevaikuttajat ym vastaavat trendiporukat, jotka pyörii kaikenmaailman juhlissa/pr-tapahtumissa?
Itse en tiedä ystäväpiirissäni ketään, joka käyttäisi. Koen että oma tuttavapiiri on hyvinkin jutussa tarkoitettua parampaa keskiluokkaa eli ollaan pääsäntöisesti asiantuntijatyössä/ylempiä toimihenkilöitä/yrityksen keskijohtoa jne, palkkataso keskitasoa korkeampi mutta ei olla mitään ylintä tuloluokkaa tai superrikkaita. Toki ikä omassa tuttavapiirisssä jo 40 kieppeillä. Kaikilla alkaa olla perhe tai muuten vakiintunut tilanne ja harva jaksaa joka viikonloppu baareissa tai muissa kissanristiäisissä pyöriä.
Onko tää oikeesti laajamittainen ilmiö ja teille muille ihan arkipäivää että kaverit vetää kokkelia?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä keskiluokkaista kaksinaismoralismia. Paheksutaan "nistejä", mutta hillutaan itse kokkelipäissään.
No tämä!!! 😱😱 Minä saan viedä rauhoittavan lääkkeeni toiseen maahan lentokoneessa
Saatko sinä viedä kokaiinisi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto projektoi taas omaa ongelmaansa muihin. Eli "parempi keskiluokka" tarkoittaa tässä toimituksen omaa laajaa kaveripiiriä ml, poliitikot ja noiden viestintäporukat ja muut aktivistipiirit. Toki aika pitkälti on nähtävissä että toimitukset kirjoittaa omassa elämässään näkyvistä ilmiöistä ja asioista eikä tahdo nähdä oman kuplansa ulkopuolelle ollenkaan.
Minun lähipiirissäni huumeet ei näy lisääntyvässä määrin tai oikeastaan ollenkaan. Jos joku niitä käyttää niin ei ainakaan leveile sillä ympäriinsä.
Kylläpä taas tyhmyys kukoistaa. Et sitten muuta keksinyt.
on se ainakin parempi kuin hesarilaisten "ei saa sanoa joitain asioita ääneen" ja sitten sensuuri :D
Voi myös muistaa median jokavuotisen tavan kirjoittaa "näin pääset eroon lomaryyppäämisen haittavaikutuksista ja työkuntoon". Minun työpaikoissani tuo olisi ollut tarve vain parille juopolle ja nekään ei yleensä kauaa firmassa pysyneet. Median piireissä tuo on ilmeisesti jokavuotinen ongelma kun artikkelit ilmestyy lomien jälkeen säännöllisesti.
Tai siitä miten noilla on ollut jo pitkään tätä artikkelisarjaa "parempien piirien" bilehuumeiden lisääntyvästä käytöstä. Kuten tiedetään, toimittajat pyrkii bilettämään niissä paremmissa piireissä pysyäkseen juoruissa ja tärkeiden ihmisten tekemisissä kärryillä.
Surullista, että siinä missä alkoholin käyttö vähenee, lisääntyy muiden päihteiden käyttö.
Kuvaa myös sitä, että bilehuumeiden käytöstä on tullut sosiaalisesti hyväksyttyä tietyissä piireissä.
Eihän tuo kokkelin vetäminen mikään parin viime vuoden aikana syntynyt ilmiö ole.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että siinä missä alkoholin käyttö vähenee, lisääntyy muiden päihteiden käyttö.
Kuvaa myös sitä, että bilehuumeiden käytöstä on tullut sosiaalisesti hyväksyttyä tietyissä piireissä.
Vasemmisto ilmeisesti kaiken muun typeryytensä lisäksi uskoo nuo somen huumemyönteiset spämmitkin sellaisenaan ja miettimättä että kuka tuota spämmii ja miksi.
Vedetään Riikkulia, Petteriä, Perskokkelia ja Peukkua. Sitten saadaan tuloksena tällaista politiikkaa ja Ratinan persuhyökkäystä (motiivina teossa oli persujen mainoslaude "sitä saa, mitä tilaa"). Talous romahtaa ja nuoriso voi pahoi, kiitos perskokkelien ja muiden mömmöjen.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto projektoi taas omaa ongelmaansa muihin. Eli "parempi keskiluokka" tarkoittaa tässä toimituksen omaa laajaa kaveripiiriä ml, poliitikot ja noiden viestintäporukat ja muut aktivistipiirit. Toki aika pitkälti on nähtävissä että toimitukset kirjoittaa omassa elämässään näkyvistä ilmiöistä ja asioista eikä tahdo nähdä oman kuplansa ulkopuolelle ollenkaan.
Minun lähipiirissäni huumeet ei näy lisääntyvässä määrin tai oikeastaan ollenkaan. Jos joku niitä käyttää niin ei ainakaan leveile sillä ympäriinsä.
No ei todellakaan :D
Huomaa, ettet tiedä ketä siellä vetää. Itselleni tuo on ihan tuttu ilmiö, ja ne ihmiset ei TODELLAKAAN ole mitään vasemmistolaisia, aktivisteja, poliitikkoja, viestintätyyppejä ym.
Mainostoimistojen porukka toki vetää, ja nehän lasketaan viestinnän ihmisiksi, mutta omassa tuttavapiirissä nää huumeita käyttävät ihmiset on it-alalta, lääkäreitä, tohtoreita, miljonääriyrittäjiä jne. Puolue mitä yleisimmin äänestävät on Kokoomus.
Ei todellakaan mitään mitä sinä tietämätön luulet. Sua ei selvästi vaan kutsuta mihinkään bileisiin ja illanviettoihin, tai ainakaan niihin huoneisiin joissa tuo käyttö tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä miten yleinen ilmiö oikeasti? Vai onko tää pelkästään julkkisten juttu eli kaikenmaailman somevaikuttajat ym vastaavat trendiporukat, jotka pyörii kaikenmaailman juhlissa/pr-tapahtumissa?
Itse en tiedä ystäväpiirissäni ketään, joka käyttäisi. Koen että oma tuttavapiiri on hyvinkin jutussa tarkoitettua parampaa keskiluokkaa eli ollaan pääsäntöisesti asiantuntijatyössä/ylempiä toimihenkilöitä/yrityksen keskijohtoa jne, palkkataso keskitasoa korkeampi mutta ei olla mitään ylintä tuloluokkaa tai superrikkaita. Toki ikä omassa tuttavapiirisssä jo 40 kieppeillä. Kaikilla alkaa olla perhe tai muuten vakiintunut tilanne ja harva jaksaa joka viikonloppu baareissa tai muissa kissanristiäisissä pyöriä.
Onko tää oikeesti laajamittainen ilmiö ja teille muille ihan arkipäivää että kaverit vetää kokkelia?
On todella yleinen ilmiö, yleistynyt nyt 2020-luvulla niin paljon et monet entiset huumevastaisetkin vetää bilettäessä ja pitää sitä coolina.
Nää on kolmi-nelikymppisiä koulutettuja ja erittäin hyvin tienaavia ihmisiä. Sellaisissa porukoissa yleistä.
Meksikosta löytää todellista kokkeli-glamouria. Sinne vain mikäli kaipaa jännitystä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas tyhmyys kukoistaa. Et sitten muuta keksinyt.
Todella tyhmä. En ihmettele, että joutuu elämään tynnyrissä jos ajatus noin tahmeaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen peräaukko on parasta huumetta. Muuta ei tartte. <3
M55
Taitas kelvata sulle miehenkin vastaava kun et pillun päälle kerta ymmärrä
Ei kyllä istu minun käsitykseen keskiluokasta. Vai mitataanko nykyään luokka vain rahassa?
Kokaiinia käytetään, että jaksaa valvoa, olla tehokkaampi ja suorittaa sitä elämää. Kyllä monella menestyneellä se on sen menestyksen apuna eikä siitä huudella muille. Amfetamiini on sit taas se köyhien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kokaiinia käytetään, että jaksaa valvoa, olla tehokkaampi ja suorittaa sitä elämää. Kyllä monella menestyneellä se on sen menestyksen apuna eikä siitä huudella muille. Amfetamiini on sit taas se köyhien juttu.
Siinä touhussa polttaa kynttilää molemmista päistä ja lisäksi tukee rikollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Huono homma tämä.
Jep, varsinkin eettiset kysymykset arvelluttaa ja tuntuu inhottavilta.
Ainahan valkoisen kerman ilonpito on osittain köyhien ja kolmansien maiden ihmisten selkänahasta revitty, mutta tässä se kontrasti on tietysti aika räikeä. Sama ongelma on kuitenkin jollain tasolla olemassa monissa käyttötuotteissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella yleinen ilmiö, yleistynyt nyt 2020-luvulla niin paljon et monet entiset huumevastaisetkin vetää bilettäessä ja pitää sitä coolina.
Nää on kolmi-nelikymppisiä koulutettuja ja erittäin hyvin tienaavia ihmisiä. Sellaisissa porukoissa yleistä.
Ei huumeita käytetä sen takia, että joku toinen pitäisi sitä hienona vaan sen takia, että se tuntuu hienolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä istu minun käsitykseen keskiluokasta. Vai mitataanko nykyään luokka vain rahassa?
Miksi ei istu sinun käsitykseen? Ethän sinä sitä käsitystä kyllä edes määrittele.
Jos kokkeliporukasta vähintään 80% on koulutettuja ja koulutettujen ihmisten lapsia, lapsenlapsia jne., niin kyllähän se määrittelee harrastusta enemmän kuin sinun mielipiteesi.
No minä olen sitten varmaan yläluokkaa😂