Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä jäit tai jäät pois työelämästä ?

Vierailija
05.07.2025 |

Itse jäin 50v. Nyt 2 vuotta laiskotellu ja lomaillu.. ihan parasta aikaa 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tuntuu olevan vaikea joskus käsittää sitä, että työ voi myös olla palkitsevaa, motivoivaa ja muutoin mielenkiintoista, eikä siitä ole kiire jäädä pois.

Monet lääkärit, insinöörit, asianajajat jne jatkavat töitä vielä eläkkeelläkin, koska työ ei tuota pelkkää ns. ketutusta.

Jos kaivaisin työkseni ojaa tai tai tekisin jotain muuta fyysistä duunarityötä, niin toki jäisin eläkkeelle heti kun mahdollista, mutta ymmärtäkää, että kaikilla tilanne ei ole tämä.

Duunareita ne lääkäritkin on jos ovat palkansaajia....

Vierailija
62/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan edes päässyt työelämään eli sitä ensimmäistäkään oikeaa palkkatyöpaikkaa en koskaan löytänyt. Olen käynyt kaksi koulua lukion jälkeen. Olen työttömänä ja tulot ovat Kelan tukia.

Yhdellä sanalla luuseri siis.

Sinulla on neljä sanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 63v. 9kk työeläkkeelle.

Vierailija
64/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna, 65 v. Katsotaan, jatkanko.

Vierailija
65/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, eläkeikä 66

Vierailija
66/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51-vuotiaana olen viimeisen kerran ollut töissä. Töitä olen hakenut, mutta enää ei oteta. Taitaa tilanne jäädä pysyväksi ja eläke pieneksi.

t. Akateemisesti koulutettu nainen 55 vuotta

Etkö todellakaan mitään tehnyt, tee, hommaile,  etkö mitään osaa? Sulla on 10 vuotta vielä eläkeikään. 

Mene amikseen. Saat ammatin ja töitä. Sellainen ala, mitä voit harjoittaa toiminimellä ja työllistää itsesi.

Kuka hullu nyt enää viisvitosena menee johonkin amikseen ja perustaa amisfirman?

Vierailija
67/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51-vuotiaana olen viimeisen kerran ollut töissä. Töitä olen hakenut, mutta enää ei oteta. Taitaa tilanne jäädä pysyväksi ja eläke pieneksi.

t. Akateemisesti koulutettu nainen 55 vuotta

Etkö todellakaan mitään tehnyt, tee, hommaile,  etkö mitään osaa? Sulla on 10 vuotta vielä eläkeikään. 

Mene amikseen. Saat ammatin ja töitä. Sellainen ala, mitä voit harjoittaa toiminimellä ja työllistää itsesi.

Kuka hullu nyt enää viisvitosena menee johonkin amikseen ja perustaa amisfirman?

Joku joka ei haluaa elää tuilla?

Vierailija
68/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaille 64v olin  viimeisen kerran töissä, siitä 65v asti liiton lisäpäivillä eläkkeeseen asti, nyt puoli vuotta eläkkeellä. Tyytyväinen olen, en jaksaisikaan enää työskennellä.

Vierailija
69/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 43, viimeiseksi jääneenä työpäivänä.

Vierailija
70/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 46 vuotias kun työtapaturma sattui. Työkyvyttömyys eläke toistaiseksi eli lopullinen päätös. Työnantajanvakuutusyhtiö maksaa työkyvyttömyyseläkkeen loppuikäni ajan. Nyt 85% vuosityöansiosta ja 65 vuotiaana muuttuu eläkkeen määrä on sen jälkeen  70%. Eläkkeellä pärjään kun oma asunto maksettu kokonaan ja yhden hengen talous. 

Vierailija
71/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta vaille 69 vuotiaaksi, olisin vieläkin jatkanut, mutta polvet prakas.

N74

Vierailija
72/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 43-vuotias ja tarkoitus ois 50-vuotiaana jättää työelämä. 

Olen kouluttautunut pariinkin mieluisaan ammattiin, mutta en työllisty ko aloille vaan teen mitä nyt satun saamaan. 

Olen opintoja lukuunottamatta ollut noissa ruputöissä koko aikuisikäni ja koko ajan säästänyt ja sijoittanut. Nyt alkaa olla hyvä potti kasassa ja viiskymppisenä sitten voi luovuttaa työelämän suhteen ja elellä pääomatuloillaan. Joskus seitsemänkymppisenä sit varmaan saa lisäksi jotain minimieläkettä tai sitten se on korvattu yleistuella, jota luonnollisestikaan en saa.

Onneksi aloitin sijoittamisen hyvissä ajoin ja olen melko hyvä siinä. Työelämä en minua kaipaa.

Vierailija
73/73 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle jäin 64-vuotiaana, mutta tarjottiin jatkopestiä, niin menin. Työskentelin eläkkeen ohella kolme päivää viikossa 66-vuotiaaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi