Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä jäit tai jäät pois työelämästä ?

Vierailija
05.07.2025 |

Itse jäin 50v. Nyt 2 vuotta laiskotellu ja lomaillu.. ihan parasta aikaa 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v ja jälkeenpäin ajatellen ihan ok. Aikansa kutakin. M58

Vierailija
22/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ensi vuonna jään. Olen vanhuus- taiteilijaeläkkeellä mutta töitä tarjotaan jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten rahoitit? Ja muutkin vastaajat, jotka jäitte työelämästä pois ennen eläkeikää, kertokaa, miten rahoititte tuon vapaaehtoisen ratkaisun.

Olin yrittäjä lopetin ennen kun alko huono aika. Ja elän säästöillä ..kun täytän 58v alan nostaa eläkettä 

Missä maassa?

Suomessa ei 58 v enää voi jäädä eläkkeelle.

Vierailija
24/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on olla töissä 70v asti.

Vierailija
25/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Jäin työttömäksi 54-vuotiaana. Nyt olen 62-vuotias. Edelleen haen töitä, mutta enpä sitä herkkua enää taida saada kokea.

Vierailija
26/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten rahoitit? Ja muutkin vastaajat, jotka jäitte työelämästä pois ennen eläkeikää, kertokaa, miten rahoititte tuon vapaaehtoisen ratkaisun.

Se maksaa noin 25k€/vuosi omia säästöjä ja pääomatuloja, sillä elelee jo kuin ruhtinas ja vielä paremmin jos valitsee viettää paljon aikaa järkevämmän hintatason ja paremman ilmaston maissa joissa ilmapiirikin on usein elämänmyönteisempi ja iloisempi.

Eli jos säästöjä on esim. 250k€ niin voit jäädä huoletta pois töistä 58v etenkin jos eläkekertymä on jo yli 2000€ ja alkaa saada sitä sitten 65v iässä. Tähän panostan itse, ja näyttää siltä että voin jäädä pois töistä jo aiemminkin jos niin käy pakosta, uutta kunnollista työtähän ei suomessa enää siinä iässä saa.

Vierailija
27/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vuotiaana jäin, ei vaan napostele työt

Vierailija
28/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tuntuu olevan vaikea joskus käsittää sitä, että työ voi myös olla palkitsevaa, motivoivaa ja muutoin mielenkiintoista, eikä siitä ole kiire jäädä pois.

Monet lääkärit, insinöörit, asianajajat jne jatkavat töitä vielä eläkkeelläkin, koska työ ei tuota pelkkää ns. ketutusta.

Jos kaivaisin työkseni ojaa tai tai tekisin jotain muuta fyysistä duunarityötä, niin toki jäisin eläkkeelle heti kun mahdollista, mutta ymmärtäkää, että kaikilla tilanne ei ole tämä.

Vierailija
29/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monoa tuli 51-vuotiaana ja seuraava liike on takuueläke 67-vuotiaana. OVEn otan jos sellainen vielä on sitten.

Vierailija
30/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yrittäjä lopetin ennen kun alko huono aika. Ja elän säästöillä ..kun täytän 58v alan nostaa eläkettä 

Missä maassa?

Suomessa voi jäädä eläkkeelle 17-65 vuotiaana

Vierailija
31/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotiaana jäin työelämästä kun sain potkut

Vierailija
32/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kunnolla edes päässyt työelämään. Muutamia lyhyitä pätkätöitä on ollut, alle 5 vuotta yhteensä koko elämän aikana. Peruskoulun jälkeisiä opiskeluvuosia on n. 12. 

En ole varsinaisesti jäänyt vieläkään pois työelämästä, mutta en usko enää työllistyväni. Ikää 56 vuotta.

Vierailija
33/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan todennäköisesti. 

Vierailija
34/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä. Jäin työttömäksi 54-vuotiaana. Nyt olen 62-vuotias. Edelleen haen töitä, mutta enpä sitä herkkua enää taida saada kokea.

Joo samaa rataa menty jo 4 vuotta

..haen töitä mutta saantimahdollisuus on nolla

Vierailija
35/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on lopettaa hommat 45-vuotiaana. Nyt ikää 28. 

Vierailija
36/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei satu tulemaan lottovoittoa, niin aikaisintaan 68-vuotiaana.

Vierailija
37/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

66, tarkemmin ottaen kuukautta vaille 67. Vuosi oikeaa työtä ja puoli vuotta seuraajan perehdyttämistä pitäisi vielä jaksella, kun tuli työnantajalle luvattua. 

Vierailija
38/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

66-vuotiaana.

Vierailija
39/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

64 täytin ja työvuodet tulivat täyteen 15 vuotta sitten. Siinä niille määkijöille, jotka väittävät, että suuret ikäluokat pääsivät eläkkeelle vähän päälle viisikymppisinä. Ihan normaalissa toimistotyössä olin. 

Vierailija
40/73 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa?

Suomessa .yritykseni on maksannut vapaaehtoista eläkettä jota saan kun täytän 58v  ja kun täytän 65v niin saan normieläkkeen päälle vapaaehtoinen eläken on 10v eli 68v se loppuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme