Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette käytä puhelimessa älä häiritse -tilaa, eikö teitä haittaa se jatkuva pimputus?

Vierailija
05.07.2025 |

Mulla ei edes tule juuri mitään sähköposti- tai Face tms ilmoituksia läpi ja silti olin nyt yöksi avannut älä häiritse -tilan niin ekaan pimpaukseen heräsin aamuyöllä klo 4 kun Finnair ystävällisesti ilmoitti että voin tehdä lähtöselvityksen. Nyt tuli toinen pimpautus että sain sähköpostia sellaiselle tilille jonne tuleekin tietyt ns. vahtimisviestit mutta äänettömänä nämäkään eivät häiritse normaalisti lainkaan.

Jo meni älä häiritse tila päälle takaisin.

Ainoa joka pääsee tuon ohittamaan, on aikuinen lapseni jonka numero on laitettu suosikkeihin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että kukaan ei tavoita sua? 😄🙄

No hyvin harvoin kukaan soittelekaan. Kyllähän mä viestit näen heti eikä niihinkään tarvitse samantien reagoida useinkaan. Ainoa jonka tavoitettavissa haluan olla 24/7 on tuo lapseni.

Entä tärkeät puhelut kuten lääkäriltä? Eikö sulla ole sukulaisia, ystäviä jne.? Entä jos työpaikalta soittaa joku? 

Ei noin voi pitää puhelinta!!! Ihmisten pitää saada kiinni sut!

Jos tiedän odottaa puhelua, avaan älä häiritse -tilan. Muuten pystyn aina soittamaan takaisin vaikka työpaikalle. On mulle esim. verottaja laittanut tekstarin että yritin tavoitella, soitatko tähän ja tähän numeroon niin näin tein. Miksi kukaan soittaisi mulle töistä varsinkaan lomallani? Ja itse asiassa tämä älä häiritse -tila oli pakko ottaa käyttöön häirikkötuttavien vuoksi kun katsoivat että minun pitää olla heidän tavoitettavissaan aina ja ikuisesti. Enpäs ollutkaan.

Vierailija
22/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin ei pimputa koko ajan. Ei tarvitse olla äänettömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan hullu päästä sovelluksia hälyttämään ääneen joka kerta kun nuo haluaa viestittää jotain? Vain esim. tekstarit hälyttää ääneen minulla. Oli joskus puhelimessa telegrammia ja slackia viestintään ryhmien kanssa ja noistahan olisi tullut melko jatkuva häly kun porukka viestitteli mitä ihmeellisempiin kellonaikoihin toisilleen ryhmään. 

Vierailija
24/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysymysmerkki?

Vierailija
25/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua olla koko ajan "tavoitettavissa". Itseasiassa en halua olla tavoitettavissa kuin parille tärkeälle henkilölle. Muut saa olla jonossa ja tarkistelen itse välillä viestit onko joku koettanut tavoittaa.

.ohis

Ohisalo 

Vierailija
26/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on ainoa pimpautus, kun puhelin ilmoittaa, että akku on vähissä. Puheluita tulee ehkä yksi kuukaudessa ja hyvä jos se ei ole väärä numero, viestejä elisalta ehkä 3-4 vuodessa ja siinä se. Juttelut hoidan kasvotusten, enkä ole numeroa antanut edes kaikille lapsille.

Vierailija
27/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on kiinni puhelin, muulloin äänettömällä.

Jos esim tahdistin, puhelin ei saa olla auki yöpöydällä nukkuessa.

Vierailija
28/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksista voi laittaa ne ilmoitusäänet pois päältä. Näin olen tehnyt eikä minun tarvitse käyttää koskaan tuota älä häiritse -tilaa. Mulla on päällä vaan puheluiden soittoääni ja onneksi kukaan ei soita keskellä yötä, niin se saa olla jatkuvasti päällä. 

Vierailija
29/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nukun, puhelin on äänettömänä. Vastaan puhelimeen ainoastaan hereillä ollessa. Soitan takaisin jos on tarvetta. 112 on hätätilanteita varten, ei minun numeroni

30/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan jos puhelimesta kuuluu jatkuvasti merkkiääniä, mutta en käytä älä häiritse -toimintoa. Syy on, että puhelimeni, joka alkuaikoina piipitti aina saapuvista sähköposteista yms., on jollain tavalla oppinut etten tarvitse ilmoituksia eikä enää ilmoittele niistä. En reagoinut niihin niin se itsestään lopetti ilmoittelun.

Vierailija
31/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tuota ongelmaa. 

Vierailija
32/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse kun ei pimputa. Sähköpostin asetuksista olen laittanut ettei ilmoituksia tule lainkaan, mutta eipä sinne tule muutenkaan mitään kuin ehkä pari kertaa vuodessa, sen voi hyvin tarkastaa erikseen parin viikon välein. Mitään äppejä tai somea ei ole ikinä ollutkaan, edes sitä WhatsAppia, niin ainoat äänet puhelimesta tulee kun joku soittaa tai lähettää tekstiviestin, eikä ole sellaisia tuttuja jotka soittelisi tai tekstailisi huvikseen liian aikaisin tai liian myöhään. Äärimmäisen nautinnollista kun vertaa kavereiden tai lapsen puhelimeen jotka piippaa jatkuvasti.

M45

Vierailija
33/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysymysmerkki?

Se on kysymys. Etkö ymmärrä?

Koska ei voi elää noin että sua ei tavoita puhelimitse.

Vierailija
34/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse kun ei pimputa. Sähköpostin asetuksista olen laittanut ettei ilmoituksia tule lainkaan, mutta eipä sinne tule muutenkaan mitään kuin ehkä pari kertaa vuodessa, sen voi hyvin tarkastaa erikseen parin viikon välein. Mitään äppejä tai somea ei ole ikinä ollutkaan, edes sitä WhatsAppia, niin ainoat äänet puhelimesta tulee kun joku soittaa tai lähettää tekstiviestin, eikä ole sellaisia tuttuja jotka soittelisi tai tekstailisi huvikseen liian aikaisin tai liian myöhään. Äärimmäisen nautinnollista kun vertaa kavereiden tai lapsen puhelimeen jotka piippaa jatkuvasti.

M45

Eikö noita kavereitasi tai lastasi sitten häiritse pimputus ollenkaan? 

Vierailija
35/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on myös ajastettu älä häiritse toiminto, joka minulla on päällä klo 22-06, niin saan nussia rauhassa.

Vierailija
36/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun ne tekstiviestit ei tule sun puhelimeen? Sua ei tavoita edes viestillä.

Vierailija
37/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo yöllä käytössä. Pitäähän päivällä puheluiden ja viestien voida tulla. 

Tämä. Ja ei ole puhelimessa whatsuppeja yms pahimpia ilmoitusten lähettäjiä.

Vierailija
38/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jatkuva pimputus? Voi mennä päiväkin ilman, että puhelin pimputtaa. Ainoot ilmotukset tulee WhatAppista ja tekstareista, muista sovelluksista oon ottanu pois. Tai okei, Finnairista tulee ilmotukset, mutta en lennä niin usein, että sen pimputukset häiritsis (ne on päällä ihan tarkotuksella).

Vierailija
39/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovelluksia voi mykistää

Vierailija
40/50 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on öisin päällä tuo älä häiritse-tila. Mulla on eräs kaveri, joka ei sitä osaa käyttää. Hän erikseen aina ilmoittaa, milloin hänelle voi laittaa viestejä ja suuttuu, jos laittaa muulloin. Hän siis käyttää whatsappia silleen, että molempien pitää olla linjoilla, kun viestitellään.