Te jotka ette käytä puhelimessa älä häiritse -tilaa, eikö teitä haittaa se jatkuva pimputus?
Mulla ei edes tule juuri mitään sähköposti- tai Face tms ilmoituksia läpi ja silti olin nyt yöksi avannut älä häiritse -tilan niin ekaan pimpaukseen heräsin aamuyöllä klo 4 kun Finnair ystävällisesti ilmoitti että voin tehdä lähtöselvityksen. Nyt tuli toinen pimpautus että sain sähköpostia sellaiselle tilille jonne tuleekin tietyt ns. vahtimisviestit mutta äänettömänä nämäkään eivät häiritse normaalisti lainkaan.
Jo meni älä häiritse tila päälle takaisin.
Ainoa joka pääsee tuon ohittamaan, on aikuinen lapseni jonka numero on laitettu suosikkeihin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Äänet on päällä työpäivän aikana ja kun teini on jossain liesussa, muulloin äänettömällä. Monelta sovellukselta olen kieltänyt viestit.
Just mietin että pitäiskö työterveyteen antaa privaattinumero. Tähän asti olen käynyt vain työasioissa, mutta nyt on ollut käyntejä henkilökohtaisemmista syistä. Työpuhelin on loman ajan kiinni, joten lääkäri ei tavoita ja labrassa käynti tiedossa loman lopulla...
Eikö onnistu edelleenlähetys.
Ei se pimputa jatkuvasti. Ja puhelin on yleensä toisessa huoneessa öisin, tosin en muista, milloin olisi tullut jotain viestejä öisin.
Moneen puheluun kyllä on vastattava sitten samantien ainakin työasioissa.
Se on yöllä päällä. Riittää minulle.
Pinppani vaan viehkeästi pinputtaa
Mulla ei ole normaalisti älä häiritse tila päällä koskaan päivällä (pl. Esimerkiksi palaverit ym), mutta olen erikseen hiljentänyt sähköpostin ja tietyt esim Whatsapp ryhmät, joihin tulee paljon viestejä.
Varsinkin työsähköpostia tulee paljon, lähes 100 viestiä/työpäivä ja globaalin työympäristön takia myös normaalien toimistoaikojen ulkopuolella. En todellakaan halua joka viestistä merkkiääntä. Muutoin viestit ja puhelut saavat ja pitääkin tulla läpi. Varsinkin työhön liittyviä puheluita tulee jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Moneen puheluun kyllä on vastattava sitten samantien ainakin työasioissa.
Meillä ei ole enää työpuhelimia vaan kaikki soitot hoidetaan läppärillä. Kun laitan työläppärin kiinni, eipä kukaan soittele enää.
Ei mullakaan kuulu pimputukset. Puhelut ja vietit kuuluu. Kukaan muu ei yöllä viestittele, kun aikuiset lapset joskus eikä se häiritse.
Whatsapp on aina äänettömällä, kun työpaikan höpöttelyryhmä saattaa aktivoitua kolmelta yöllä. Sähköpostit ei kilise, ne käyn erikseen katsomassa onko jotain tullut. Mutta puheluita ja tekstiviestejä tulee niin harvoin, että eivät haittaa, niissä on äänet aina päällä.
Äänet on päällä työpäivän aikana ja kun teini on jossain liesussa, muulloin äänettömällä. Monelta sovellukselta olen kieltänyt viestit.
Just mietin että pitäiskö työterveyteen antaa privaattinumero. Tähän asti olen käynyt vain työasioissa, mutta nyt on ollut käyntejä henkilökohtaisemmista syistä. Työpuhelin on loman ajan kiinni, joten lääkäri ei tavoita ja labrassa käynti tiedossa loman lopulla...