Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tärkeä asia aborttioikeus on sinulle?

Vierailija
04.07.2025 |

Onko se esimerkiksi viiden tai kymmenen tärkeimmän tai merkityksellisimmän asian joukossa elämässäsi?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttioikeus on minulle yhtä tärkeä kuin muukin oikeus terveydenhoitoon ja valinnanvapauteen esim puolison tai työpaikan tai koulutuksen suhteen. Emme ole orjia, eikä sellaista pidä päästää kehittymään enää koskaan.

Minä itse en sitä oikeutta enää tarvitse, sillä olen jo valintani tehnyt, mutta puolustan tytärteni ja miniöideni ja heidän tytärtensä ja miniöidensä oikeutta ihmiskunnan tulevaisuuden läpi. 

Vierailija
82/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti tulisi kieltää lailla.

Nainen on ensisijaisesti äiti. Ei vauvojenmurhaaja.

Miksei miehet osaa ehkäistä?

Naisen täytyy huolehtia itse omasta ehkäisystä eikä dumpata sitäkin miehille. Ota vastuu teoistasi. :-)

Ei naiset halua ottaa vastuuta teoistaan.

Mikä on tekosyysi, ettet ole teettänyt vasektomiaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naisvihanäkyväksi 

Vierailija
84/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman tärkeimmät asiat on ihmisoikeudet ja yhdenvertaisuus ja aborttioikeus kuuluu niihin. Jos raskaus on teidän mielestänne pakollinen ja Jumalan määräämä, niin on sitten rampa kyrpäkin, eli potenssilääkkeiden valmistus ja käyttö on kiellettävä.

Vierailija
85/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen täytyy huolehtia itse omasta ehkäisystä eikä dumpata sitäkin miehille. Ota vastuu teoistasi. :-)

Ime paskasta kyrväntynkääs, munapää

Tässä kiteytyy naisten typeryys. Osaatko argumentoida vai haluatko vain rääkyä kuin pikkulapsi?

Kohdista naisiin väkivaltaista vihapuhetta ja ihmettele kun siitä suututaan. Oletko aivovammainen? 

Vierailija
86/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei tule raskaaksi, jos mies ei luovuta hänelle siittiöitään. Jos mies ei halua pitää siittiöitä itsellään, toimin niin, että minä en saa niitä. Se tarkoittaa ihan sitä, että en harrasta mitään seksuaalista toimintaa kyseisen miehen kanssa. Ihan sama olipa hän satunnainen tuttava tai aviomies.

Vierailija
87/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä tätä ulinaa harjoittaa?

1. Venäläiset,

2. lessut,

3. persut 

4. kaikki em yhdessä

Jos te haluatte enemmän suomalaisnaisten synnyttämiä vauvoja, te säädätte naisille elinikäisen äitiyspalkan, jolla elää hyvin ja elättää lapsen ja josta kertyy hyvä eläke. 

Mutta ei teitä kiinnosta, mitä syntyneille lapsille tapahtuul. Ne voi teidän mielestänne tappaa vaikka nälkään tai niitä voi äijäporukka panna kunnes vauva kuolee verenvuotoon ja sokkiin.

Vierailija
88/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime paskasta kyrväntynkääs, munapää

Tässä kiteytyy naisten typeryys. Osaatko argumentoida vai haluatko vain rääkyä kuin pikkulapsi?

Kohdista naisiin väkivaltaista vihapuhetta ja ihmettele kun siitä suututaan. Oletko aivovammainen? 

"Ota vastuu teoistasi. :-)"

Vihapuhetta.

Otapa kuule ihan itse vastuu, ja teetä se vasektomia.

Se, että tämä ketju ylipäänsä on olemassa on naisvihaa. 

Vierailija
89/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jumalattomat walkiaksi kalkitut haudat! Keitä luulette olevanne tuomitsemaan Hänen sijastaan? Olette sisältä kyykäärmeen sikijöitä ja teidät tulee tapettaman wiimeisellä tuomiolla! 

Vierailija
90/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä tätä ulinaa harjoittaa?

1. Venäläiset,

2. lessut,

3. persut 

4. kaikki em yhdessä

Jos te haluatte enemmän suomalaisnaisten synnyttämiä vauvoja, te säädätte naisille elinikäisen äitiyspalkan, jolla elää hyvin ja elättää lapsen ja josta kertyy hyvä eläke. 

Mutta ei teitä kiinnosta, mitä syntyneille lapsille tapahtuul. Ne voi teidän mielestänne tappaa vaikka nälkään tai niitä voi äijäporukka panna kunnes vauva kuolee verenvuotoon ja sokkiin.

Mene töihin.

Oletko autisti? Vaivaako tourette? Onko sinulla pakkoajatuksia? Soita 112. 

Vierailija
91/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aborttioikeutta ei olisi, en olisi koskaan suostunut mihinkään seksuaaliseen kanssakäymiseen yhdenkään miehen kanssa.

Sen verran tärkeä asia se on.

Aika moni muu tekisi saman johtopäätöksen. Lisäksi sterilisaatioiden määrät lähtisi tosi isoon nousuun koska seuraavaksi tulilinjalla olisi hormonaalisen ehkäisyn kielto. 

Vierailija
92/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murha ja tappaminen ei ole ihmisoikeus. Elämä on ihmisoikeus. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Lapsi on kuitenkin oma kehonsa (oma uniikki dna, omat kehon osat jne.) ja siihen ei sen raskaana olevan naisenkaan itsemääräämisoikeus yllä, koska kyseessä on erillinen keho. Ihmisen elämä alkaa kun siittiö hedelmöittää munasolun. Se on ihan perus biologinen fakta. Jos et halua lapsia niin älä harrasta seksiä niin, että munasolu ja siittiö pääsevät kohtaamaan. Yksinkertaista. Toki esim. sterilisaation lainsäädäntöäpitäisi pikaisesti päivittää ja siihen pääsyä helpottaa, sillä se on juuri sitä itsemääräämisoikeutta. En kuitenkaan kieltäisi aborttia kokonaan, vaan säilyttäisin sen niiden noin 5% kohdalla kun kyseessä on (1) raiskauksesta syntynyt raskaus (2) kun naisen henki on vaarassa ja (3) silloin kun raskaus ei ole elinkelpoinen. Tuolla rajauksella noin 95% abortin uhreista voitaisiin pelastaa. Myös terveydenhuoltoa, seksuaa

LÄÄKKEET!

Vierailija
93/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ala keksimään tässä mitään järjestyslistaa arvoista, mutta on ihan helkkarin tärkeä.

Ei vain siksi että kannatan tyttöjen ja naisten oikeuksia, oikeutta päättää lisääntymisistään ja lisääntymättömyydestään, kehoistaan, terveydestään ja hengestään jne.. Ja lapsien oikeutta syntyä hyviin oloihin ja toivottuna (itse en syntynyt).

Vaan myös henkilökohtaisen kokemuksen takia. Olisin nimittäin kuollut 10 vuotta sitten, jos minulle ei olisi tehty lääketieteellistä operaatiota nimeltään abortti. Sain raskauden keskivaiheessa keskeytyneen keskenmenon, eli vauva oli kuollut, mutta keho ei tajunnut tätä vaan oli jatkavinaan raskautta, eli kuollut materia ei poistunut kehosta luonnollisesti keskenmenon avulla. Jos aborttia ei olisi tehty lääketieteellisesti, olisin kuollut varmasti. Olisi jäänyt tämä yksi elävä lapsikin saamatta.

Aborttien vastustajat vastustavat myös näitä hengen pelastavia lääketieteellisiä toimenpiteitä, esim. joissain USA:n osavaltioissa naiset jätetään vastaavassa tilanteessa kuolemaan, lääkäreitä heitetään vankilaan potilaiden pelastamisesta ja naisia keskenmenojen takia. Aborttien vastustajat eivät ole pro life, he ovat pro death, kuoleman kultti.

Vierailija
94/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kategorinen aborttikielto on hedelmällisessä iässä oleville naisille hengenvaarallinen asia. Lisäksi se kulkee aina yhtä jalkaa ihmisoikeuksien polkemisen ja naisten heikon aseman kanssa. Yhteiskunnallisista asioista se on kyllä minulla top kympissä. 

Ja onhan se tyttö muutenkin uhri.

Niin tyttösikiökö?

Vierailija
95/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taisit nyt kirjoittaa kalenterimuistutuksesi omista lääkkeistäsi vahingossa tänne vauvapalstalle. Älä vaan unohda ottaa niitä."

Ihan itsekö keksit, voi hellanlettas. 

Vierailija
96/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murha ja tappaminen ei ole ihmisoikeus. Elämä on ihmisoikeus. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Lapsi on kuitenkin oma kehonsa (oma uniikki dna, omat kehon osat jne.) ja siihen ei sen raskaana olevan naisenkaan itsemääräämisoikeus yllä, koska kyseessä on erillinen keho. Ihmisen elämä alkaa kun siittiö hedelmöittää munasolun. Se on ihan perus biologinen fakta. Jos et halua lapsia niin älä harrasta seksiä niin, että munasolu ja siittiö pääsevät kohtaamaan. Yksinkertaista. Toki esim. sterilisaation lainsäädäntöäpitäisi pikaisesti päivittää ja siihen pääsyä helpottaa, sillä se on juuri sitä itsemääräämisoikeutta. En kuitenkaan kieltäisi aborttia kokonaan, vaan säilyttäisin sen niiden noin 5% kohdalla kun kyseessä on (1) raiskauksesta syntynyt raskaus (2) kun naisen henki on vaarassa ja (3) silloin kun raskaus ei ole elinkelpoinen. Tuolla rajauksella noin 95% abortin uhreista

LÄÄKKEET!

En ole tuo jota kommentoit, mutta kysyisin, eikö sinulla olisi jotain oikeaa argumenttia tätä kirjoitusta vastaan. Tuo "LÄÄKKEET" ei ole argumentti, siinä ei ole mitään perusteluja.

Esim oikeus päättää omasta kehosta toisen kehon yli on iso maailmankatsomuksellinen kysymys. Tähän olisit voinut vastata sen tavanomaisen: sikiö ei vielä ole ihminen vaan solurykelmä. :) Tästä voidaan olla eri mieltä.

Minusta nuo kolme syytä ovat aiheellisia. Mutta entä varattu etelänloma ja yllätysraskaus. Kaksi viikkoa ilman biletystä, eli abortti! Tai uusi työpaikka ja yllätysraskaus. Kumpi tärkeämpi, ihmisen tulo tähän maailmaan vai oma duuni.

Ihmiset mittaa ja arvottaa asioita eri tavalla.

Vierailija
97/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimmistä. En ole tehnyt aborttia, mutta olen täysin sen kannalla. Mikään uskonto ei voi eikä saa tähän oikeuteen puuttua.

Vierailija
98/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeä. Ei ollekaan.

Vierailija
99/127 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lullu R. myy haisevia pikkuhousujaan

Vierailija
100/127 |