Kuinka tärkeä asia aborttioikeus on sinulle?
Onko se esimerkiksi viiden tai kymmenen tärkeimmän tai merkityksellisimmän asian joukossa elämässäsi?
Kommentit (127)
Nainen ei voi olla antamatta seksiä miehelleen parisuhteessa. Mies lähtee muuten vieraisiin. Naiset demonisoidaan "jalkojen levittelystä', mutta ei miehiä naisten raskaaksi saattamisesta. Aina naiset ovat saaneet kantaa seuraukset. Muinoinkin, vaikka nainen oli heikkolahjainen, vammainen, raiskattu ja synnytti jossain junanvessassa, nainen on syyllinen ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstatrolli varmaan ajattelee tehneensä hauskan vitsin, joka implikoi, miten triviaali asia on kyseessä. Tosiasiassa kyseessä on aivan helvetin tärkeästä asiasta eli oikeudesta päättää omasta kehosta ja elämästä. Kuinka tärkeänä ap pidät oikeutta hallita omaa kehoasi?
En ole harrastanut suojaamatonta seksiä ilman tarkoitusta raskautua. Silti näin hedelmällisessä iässä silloin tällöin painajaisia ei-toivotusta raskaudesta. Jopa jo ennen ekaa kertaa!
Ketään ei saa missään oloissa pakottaa synnyttämään.
N54
Mutta toiselta saa viedä elämän? Olisi todella pieni asia synnyttää ja antaa adoptioon verrattuna että vie elämän lapseltaan.
Ei todellakaan ole pieni asia. t: kolmen lapsen äiti
Kehitysmaissa ei saa aborttia. Sivistysmaissa saa.
Erittäin tärkeä asia, etenkin raiskauksissa.
Onneksi en joutunut kokemaan aborttia, koska omalla kohdallani olisi lähes mahdoton ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ätini tuli vastentahtoisesti raskaaksi 1950-luvun alussa ja yritti aborttia kaikin mahdollisin keinoin, onnistumatta. Minä sain maksaa syntymästäni joutumalla päivittäin solvausten ja erilaisten pahoinpitelhien kohteeksi. Äiti tappoi itsens kun olin juuri täyttänyt 19 vuotta.
Abortti olisi ollut hyvä ratkaisu sekä ädin että minun kannaltani,
Olen todella pahoillani. Toivottavasti elämäsi on ollut parempaa siitä lähtien! Sen olet ansainnut.
Aloituksen aiheeseen sanoisin että kyllä, aborttioikeus on minulle erittäin tärkeä asia. Lapsia en halua, ja sitäkin tärkeämpää minulle on, ettei naisia jätetä kuolemaan vaikka hoitoa olisi, jos tulee raskaudessa tai keskenmenossa komplikaatio mutta sikiöllä on vielä sydämenlyönti tai muusta vastaavasta syystä lääkärit pelkäävät joutuvansa vankilaan abortista, jos tarvittava hoito on kohdun tyhjentäminen. Tällaista on tapahtunut monta kertaa esim. Yhdysvaltain aborttivastaisimmissa osavaltioissa ja Irlannissa. Länsimaissa. Kysymys on siitä, pidetäänkö naisia ihmisinä, joiden olemassa olevalla elämällä on väliä, vai johonkin alkioon verrattavissa olevina epäihmisinä.
Ehdottoman tärkeä. Jos tulen raskaaksi satunnaiselle seksipartnerille niin haluan päättää haluanko lapsen vai en.
M42
Ajattele bokserin ulkopuolelta ja valitse pussimuusi!
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
Vierailija kirjoitti:
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
Aborttioikeus on toimivan demokratian litmustesti. Toisin sanoen vaikka asia ei minua näin keski-ikäisenä henkilökohtaisesti koske, pitäisin aborttikieltoa niin selvänä hälytysmerkkinä demokratian horjumisesta, että varmaan muuttaisin maasta.
kävin vaan nopee ostaa kaljaa ja makkaraa mutsin antamilla rahoilla ku kelarahat on jo loppu. ni naiset nauro mulle, mun kaljulle ja ihramahalle. nyt en uskalla mennä sinne enää kun ne vihaa mua. mitä teen? tungenko makkaran hanuriin vai teenkö tänne jonku uuden provon akoist?
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan tärkeä. En olisi tehnyt aborttia missään tapauksessa. Pidän omituisina abortin tehneitä naisia.
Kuinka paha aivovamma sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Aborttia kannattavat ne joita ei ole abortoitu.
Kuinka monelle olisi ok ettei ole olemassa?
Minulle olisi yksi lysti vaikka olisin jäänyt syntymättä. Enhän minä siitä tietäisi sitten yhtään mitään.
LESTADIOLAINEN ei pelastu ellei synnytä ja kun se ei synnytä se yrittää huijata jumalaansa adoptoimalla muiden pelastuvien vauvoja. Mutta ei jahveyhwh niin tyhmä ole ettei huomaisi ettei ole synnyttänyt. Ja kuka on Se oikea synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Abortti tulisi kieltää Suomessa. M28
Mitä tuo M28 tarkoittaa? Molopää, jonka älykkyysosamäärä on 28?
Vierailija kirjoitti:
Aborttia kannattavat ne joita ei ole abortoitu.
Kuinka monelle olisi ok ettei ole olemassa?
Kuinka montaa haittaisi, ettei olisi olemassa?
Ei yhtään ketään, koska olemattomana et tuntisi tai ajattelisi mitään eikä mikään haittaisi sinua. Et olisi olemattomuudestasi iloinen etkä surullinen. Ihmiset, jotka rakastavat sinua tässä elämässä, eivät surisi olemattomuuttasi, koska siinä todellisuudessa he rakastaisivat jotakuta muuta. En minäkään sure sitä, etten tunne pikkusiskoani, jollaista minulla ei ole vaan pikkuveli, tai sitä etten ole tavannut lesbokaverini aviomiestä.
Vierailija kirjoitti:
kävin vaan nopee ostaa kaljaa ja makkaraa mutsin antamilla rahoilla ku kelarahat on jo loppu. ni naiset nauro mulle, mun kaljulle ja ihramahalle. nyt en uskalla mennä sinne enää kun ne vihaa mua. mitä teen? tungenko makkaran hanuriin vai teenkö tänne jonku uuden provon akoist?
tein provon niinku näkyy. en mä muista mitä oon tehny kun oon niin sekasi bentsoista ja kaljast
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti tulisi kieltää Suomessa. M28
Samaa mieltä!
N26
Nolla älykkyysosamäärällä 26?
On se aika tärkeä asia. Jos aborttioikeus otetaan pois, se käytännössä heikentää tyttöjen ja naisten ihmisoikeuksia merkittävästi, kun ei ole oikeutta päättää mahdollisesti henkeä uhkaavan riskin ottamisesta tai ottamatta jättämisestä.