Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14 vuotias söi kolme kanankoipea ja vielä on muka nälkä.

Vierailija
04.07.2025 |

Tämä syö minut vararikkoon.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on teinien kanssa mutta tuo on ohimenevä vaihe. Et mainitse onko poika vai tyttö kyseessä mutta jos poika niin ei mene montaa vuotta niin on armeijassa ja jossain vaiheessa muuttaa pois kotoa.

Tytöt eivät muuta ikinä?

Toki tytötkin muuttaa mutta monet pojat menee armeijaan jo aikaisemmin

Vierailija
62/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet syövät teini-ikäisenä paljon. Itse olin langanlaiha teini-ikäisenä ja koko ajan oli nälkä, vieläkin muistan sen nälän tunteen. Ihmettelen kun tuttavaparheellä on 3 teiniä ja he käyvät todella harvoin kaupassa että mitä teinit mahtavat syödä kotona.

Et ole koskaan kuullut, että ostokset voi tilata kotiin? Ei meilläkään kaupassa käydä kuin ostamassa mahdollisesti joku puuttuva kermapurkki tms. Kerran viikossa tulee keskimäärin 5 laatikollista ruokaa ja taloustavaraa ovelle. 

t.eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on teinien kanssa mutta tuo on ohimenevä vaihe. Et mainitse onko poika vai tyttö kyseessä mutta jos poika niin ei mene montaa vuotta niin on armeijassa ja jossain vaiheessa muuttaa pois kotoa.

Tytöt eivät muuta ikinä?

Siinä vaiheessa kun pojat menevät leikkimään pyssyleikkejä, tytöt lähtevät yliopistoon. Toki nykyisin moni tyttökin menee pyssyttelemään. 

Vierailija
64/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska kun näitää 7-23 vauvviksella roikkuvilla on aina tavoitteelllisesti treenaavia teinejä, kun puhutaan syömisestä. Kuitenkin kun katukuvassa katsoo teinejä, näyttää korkeintaan sumopainitreenaukselta se heidän harrastuksena. 

Eihän näillä treenaavilla ole aikaa katukuvassa lorvia. Mene sinne kenttien ja liikuntasalien luo norkoilemaan.

Kuka puhui jotain lorvimisesta? Ainakin meidän joukkueella on tapana käydä juoksemassa lämmittelylenkki. Koska halli sijaitsee kaupunkialueella, juokseminen tapahtuu ihan katukuvassa. Ja ihan on kadulla käveltävä silloinkin, kun menee treeneistä kotiin tai vaikka kotoa kouluun. Ei ole hovikuskia kuljettamassa ovelta ovelle. 

Mä puhuin. Osaat selkeesti lukea, kun bongasit sanan, mutten py

Anteeksi, unohdin, että palstalla roikkuu myös autisteja. Otetaan siis uudestaan: Kuka muu kuin sinä kirjoitti jotain lorvimisesta? 

Vierailija
65/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet syövät teini-ikäisenä paljon. Itse olin langanlaiha teini-ikäisenä ja koko ajan oli nälkä, vieläkin muistan sen nälän tunteen. Ihmettelen kun tuttavaparheellä on 3 teiniä ja he käyvät todella harvoin kaupassa että mitä teinit mahtavat syödä kotona.

Et ole koskaan kuullut, että ostokset voi tilata kotiin? Ei meilläkään kaupassa käydä kuin ostamassa mahdollisesti joku puuttuva kermapurkki tms. Kerran viikossa tulee keskimäärin 5 laatikollista ruokaa ja taloustavaraa ovelle. 

t.eri

Tuttavaperhe on itse sanonut että mitään eivät tilaa kotiin ja harvoin käyvät kaupassa.

Vierailija
66/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri

Tuttavaperhe on itse sanonut että mitään eivät tilaa kotiin ja harvoin käyvät kaupassa.

Ja sinä olet niin taulapää, ettet ymmärrä, että kaupasta voi ostaa kerralla vaikka 100 kiloa ruokaa. Ei siellä tarvitse jatkuvasti rampata saadakseen ruokaa. 

Vierailija
67/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta tuon ikäinen syö paljon koska kasvaa ja jos on liikkuvaa sorttia, ruokaa ei saa säästellä että saa kasvuainetta. 

Vierailija
68/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme jos syö vaan kerran päivässä. Nuori tarvii useamman ruoan (ei suuria annoksia) päivän aikana.

Vierailija
69/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinipojat syö paljon. En ihmettele tuota yhtään. Kannattaa olla jääkaapissa esim. valmislihapullia tai nakkeja, saa poika vetää kitusiin niitä vaikka kylmänä kun oikein hiukoo.

Vierailija
70/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos syö vaan kerran päivässä. Nuori tarvii useamman ruoan (ei suuria annoksia) päivän aikana.

Teini tarvitsee useamman ruuan päivässä. Kaikki suurina annoksina. Ei riitä joku "kolme kortta ristissä rotan kokoisella pihvillä" tyypinen ratkaisu. 

Vierailija
71/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt eivät muuta ikinä?

Siinä vaiheessa kun pojat menevät leikkimään pyssyleikkejä, tytöt lähtevät yliopistoon. Toki nykyisin moni tyttökin menee pyssyttelemään. 

Joo niinhän se on jos saa opiskelupaikan heti lukion jälkeen, minulla on muutamia tuttuja kenen lapset ei heti saaneet opiskelupaikkaa lukion jälkeen niin ovat asuneet 1-2 vuotta kotona kunnes ovat saaneet opiskelupaikan.

Vierailija
72/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheileva nuori tarvii jopa 3500 kcal päivässä jos treenaa paljon ja kovaa. Eli tuplasti sen mitä toimistotöitä tekevä palstamamma.

Vierailija
73/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat syö paljon. En ihmettele tuota yhtään. Kannattaa olla jääkaapissa esim. valmislihapullia tai nakkeja, saa poika vetää kitusiin niitä vaikka kylmänä kun oikein hiukoo.

Ei, vaan kannattaa varata jääkaappiin kunnollista ruokaa, josta kasvava nuori saa tarpeelliset ravintoaineet eikä pelkkää suolaa ja lisäaineita. Pysyy se nälkäkin pidempään loitolla kun syö kunnon ruokaa eikä napostele jotain teurasjätepullia. 

Vierailija
74/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit syövät mielellään kylmänä kivikylän lihapullia ja nakkeja.

Vierailija
75/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattia ja leipää lisäksi

Ne eivät kyllä täytä juurikaan.

Vierailija
76/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit syövät mielellään kylmänä kivikylän lihapullia ja nakkeja.

Meillä teinit kutsuvat valmispullia pierupulliksi, koska niiden syömisen jälkeen pieru haisee samalle kuin lihapullat suojakaasussaan. Joskus kavereiden luona ei ole oikeaa ruokaa tarjolla niin täytyy syödä pierupullia. 

Vierailija
77/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yhdessä kanankoivessa edes ole mitään syötävää? Reisikoivessa jo olisi jotain. Tuon ikäinen helposti syö 15 koipea.

Lisäksi, koivet ovat kalliita, niiden painosta iso osa on luuta ja muuta jota ei voi syödä. Ne on herkutteluruokaa. Jos haluat päästä halvalla niin osta luutonta kanaa vähän kalliimmalla kilohinnalla, syömistä saat niistä enemmän. 

Vierailija
78/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruokia laske, anna sen syödä,

Vierailija
79/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri

Ja sinä olet niin taulapää, ettet ymmärrä, että kaupasta voi ostaa kerralla vaikka 100 kiloa ruokaa. Ei siellä tarvitse jatkuvasti ra

itse ovat sanoneet että vähän ostavat ruokaa kerralla.

Vierailija
80/105 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri

Ja sinä olet niin taulapää, ettet ymmärrä, että kaupasta voi ostaa kerralla vaikka

Ja sinä pöljä uskot kaiken mitä sinulle sanotaan :D