14 vuotias söi kolme kanankoipea ja vielä on muka nälkä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
itse ovat sanoneet että vähän ostavat ruokaa kerralla.
Niin? Et ole ikinä kuullut ravintoloista tai woltista? Ei tarvitse käydä kaupassa, kun tilaa valmista.
Ovat sanoneet että eivät tilaa mitään, asuvat kaukana kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Riisissä ei ole juurikaan ravintoaineita. Perunaa kehiin! Se on täyttävää, ravitsevaa ja terveellistä juuresta, kastike lisäksi. Lapset pitävät perunasta, jos saavat sitä. Aivan liikaa aterioilla tarjotaan meillä nykyään jauhomakaronia ja riisiä perunan sijasta. Peruna pitää nälän poissa.
Joo, keittoruokia joissa perunaa. Vaihtelua saa mausteilla ja erilaisilla vihanneksilla\juureksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Et ole ikinä kuullut ravintoloista tai woltista? Ei tarvitse käydä kaupassa, kun tilaa valmista.
Ovat sanoneet että eivät tilaa mitään, asuvat kaukana kaupungista.
Uskotko senkin, jos sanovat, että elävät pyhällä hengellä eivätkä tarvitse lainkaan ruokaa :D
Kasvava lapsi tarvitsee ruokaa ja sun tehtävä on taata että sitä riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisissä ei ole juurikaan ravintoaineita. Perunaa kehiin! Se on täyttävää, ravitsevaa ja terveellistä juuresta, kastike lisäksi. Lapset pitävät perunasta, jos saavat sitä. Aivan liikaa aterioilla tarjotaan meillä nykyään jauhomakaronia ja riisiä perunan sijasta. Peruna pitää nälän poissa.
Joo, keittoruokia joissa perunaa. Vaihtelua saa mausteilla ja erilaisilla vihanneksilla\juureksilla.
Keitto on alkupala. Ei sen nälkää pidä etenkään aktiivisella teinillä. Täyttävää ruokaa pitää olla niin ei tarvitse jatkuvasti syödä. Keittolounaa ovat lähinnä "ajan töihin autolla ja istun päivän koneella" tyyppisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittoruoat on ihan parhatia ja edullisia, ison kattilallisen saa tehtyä halvalla vaikka nakkikeittoa ja helppoa tehdä, vaikka siis perunoita, nakkeja, keittojuureksia pakasteesta ja lihaliemikuutioita mausteeksi.
Keittoruoat on ihan parhatia ja edullisia, ison kattilallisen saa tehtyä halvalla vaikka nakkikeittoa ja helppoa tehdä, vaikka siis perunoita, nakkeja, keittojuureksia pakasteesta ja lihaliemikuutioita mausteeksi.
Tuollaista huttua kun teini syö niin taas on tunnin päästä nälkä.
Ei tarvitse olla kauhean urheilullinen nuori, että aineenvaihdunta on kova. Terveellinen ruokavalio ja kulkuneuvona fillari ja tykkää koulun liikuntatunneista niin aika siimana pysyy. Näin oli ainakin mulla. Ihan hirveä ahmatti olin myös teininä. Pojilla/miehillä vissiinkin on kovempi aineenvaihdunta luonnostaan ja siksi syövät enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Siinä olisi muuten hyvä dietti mammoille 3 kanankoipea ruuaksi eikä muuta.
Se on rasvaista ja lihottavaa aikuiselle. Nuorelle vielä menee kun kulutus on kova. Aikuiselle hyvä dieetti on kala ja kasvikset, tai esim kanafilee.
Ja ihme ajatelma että täällä olisi kaikki lihavia. Minun ymmärrys on että täällä on monenlaisia ihmisiä, sohvaperunasta himourheilijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska kun näitää 7-23 vauvviksella roikkuvilla on aina tavoitteelllisesti treenaavia teinejä, kun puhutaan syömisestä. Kuitenkin kun katukuvassa katsoo teinejä, näyttää korkeintaan sumopainitreenaukselta se heidän harrastuksena.
Eihän näillä treenaavilla ole aikaa katukuvassa lorvia. Mene sinne kenttien ja liikuntasalien luo norkoilemaan.
En mene. Näen kotini ikkunasta urheilukentälle. Siellä on tällä hetkellä 3 nuorta miestä potkimassa palloa. Ei hirveän kiireisiltä vaikuta.
Aika harva nykynuori missään lähiön kentällä treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet syövät teini-ikäisenä paljon. Itse olin langanlaiha teini-ikäisenä ja koko ajan oli nälkä, vieläkin muistan sen nälän tunteen. Ihmettelen kun tuttavaparheellä on 3 teiniä ja he käyvät todella harvoin kaupassa että mitä teinit mahtavat syödä kotona.
Et ole koskaan kuullut, että ostokset voi tilata kotiin? Ei meilläkään kaupassa käydä kuin ostamassa mahdollisesti joku puuttuva kermapurkki tms. Kerran viikossa tulee keskimäärin 5 laatikollista ruokaa ja taloustavaraa ovelle.
t.eri
Sama. Ihan turhaa mennä sinne kauppaan lorvimaan. Sitä mukaa kun kotona joku käy vähiin niin saman tien ostoslistalle appiin ja sitten kun tilauksen aika tulee niin miettii viikon ruokalistan ja lisäilee sen mukaiset ainekset. Minulla on joidenkin reseptien ainekset tallennettuna yhden klikkauksen taa, eli jos haluan vaikkapa kalakeittoa tällä viikolla niin klik ja tarvikkeet on korissa. Sitten toinen klik ja klik, ja ostokset tuleekin huomenna jo kotiin.
Meillä on myös wolt+, niin jos huomaan kesken kokkausken että jotain puuttuu niin puolessa tunnissa tulee ovelle. Ilman toimitusmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet syövät teini-ikäisenä paljon. Itse olin langanlaiha teini-ikäisenä ja koko ajan oli nälkä, vieläkin muistan sen nälän tunteen. Ihmettelen kun tuttavaparheellä on 3 teiniä ja he käyvät todella harvoin kaupassa että mitä teinit mahtavat syödä kotona.
Et ole koskaan kuullut, että ostokset voi tilata kotiin? Ei meilläkään kaupassa käydä kuin ostamassa mahdollisesti joku puuttuva kermapurkki tms. Kerran viikossa tulee keskimäärin 5 laatikollista ruokaa ja taloustavaraa ovelle.
t.eri
Tuttavaperhe on itse sanonut että mitään eivät tilaa kotiin ja harvoin käyvät kaupassa.
Pakasteillakin pärjää, ja tulee vähemmän hävikkiä.
Teinille ei ainakaan mitään vähähiilariruokavalioita. Sellainen voi olla ehkä aikuiselle miehelle, joka yrittää laihduttaa, mutta ei tikkulaihalle teinille.
Vierailija kirjoitti:
Teinipojat syö paljon. En ihmettele tuota yhtään. Kannattaa olla jääkaapissa esim. valmislihapullia tai nakkeja, saa poika vetää kitusiin niitä vaikka kylmänä kun oikein hiukoo.
Mä tunnen huonoa omaatuntoa kun syötän nuita mun koiralle. Kasvavalle lapselle/teinille ei tuollaisia tarjota kuin harvoin jos haluaa että kehittyvät parhaimmiksi versioikseen. Tuollaisella ruokavaliolla saa alemman äo:n ja lisäksi pari syöpää myöhemmässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Urheileva nuori tarvii jopa 3500 kcal päivässä jos treenaa paljon ja kovaa. Eli tuplasti sen mitä toimistotöitä tekevä palstamamma.
Voi kuule, jos ei urheile, ei tässä iässä pääse edes sängystä ylös aamulla.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheileva nuori tarvii jopa 3500 kcal päivässä jos treenaa paljon ja kovaa. Eli tuplasti sen mitä toimistotöitä tekevä palstamamma.
Voi kuule, jos ei urheile, ei tässä iässä pääse edes sängystä ylös aamulla.
N50
50v nainen ei kuitenkaan tuollaisia määriä kaloreita tarvi.
Nimim. 47v nainen joka juoksee 40km viikossa ja syö kuitenkin aika kevyesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinipojat syö paljon. En ihmettele tuota yhtään. Kannattaa olla jääkaapissa esim. valmislihapullia tai nakkeja, saa poika vetää kitusiin niitä vaikka kylmänä kun oikein hiukoo.
Ei, vaan kannattaa varata jääkaappiin kunnollista ruokaa, josta kasvava nuori saa tarpeelliset ravintoaineet eikä pelkkää suolaa ja lisäaineita. Pysyy se nälkäkin pidempään loitolla kun syö kunnon ruokaa eikä napostele jotain teurasjätepullia.
Ne onkin tarkoitettu välipalaksi, kun se teinipoika syö sun "kunnollisen ruuan" ja on kohta uudestaan nälkäinen. Tietty jos oot kotiäiti, jolla ei muuta tekemistä oo (käy kateeksi) niin voit vääntää ruokaa pöytään 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen huonoa omaatuntoa kun syötän nuita mun koiralle. Kasvavalle lapselle/teinille ei tuollaisia tarjota kuin harvoin jos haluaa että kehittyvät parhaimmiksi versioikseen. Tuollaisella ruokavaliolla saa alemman äo:n ja lisäksi pari syöpää myöhemmässä iässä.
Sun teinit syö sulta salaa mäkkärissä, lyön vaikka vetoa