Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö sohvallasi jotain lakanaa suojana? Miksi?

Vierailija
04.07.2025 |

En tajua ihmisiä, jotka ostavat hienon sohvan, mutta sitä sohvaa ei sitten koskaan näe sellaisena hienona, eikä sitä voi käyttää kun se vissiin on sitten liian hieno, vaan siihen laitetaan joku riemunkirjava lakana päälle, että siinä saa istua. 

Typerää!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Kävin lapsena usein sellaisessa talossa, jossa kaikki huonekalut oli päällystetty muoveilla ja lakanoilla. Tämä perheen lapsi oli kaverini ja kertoi, että ne suojat poistetaan vain, jos isälle ja äidille on tulossa vieraita. Ihan älytöntä! Itse elivät siis noiden muovien ja suojien kanssa ja meillä vierailla lapsilla ei ollut mitään asiaa istua mihinkään tuoliin tms.

Lapset paljain jaloin pihalla ja sitten istumaan sohvalle, niin että mustat jalanpohjat ovat vaalealla sohvalle... aika äkkiä ilmestyy sohvalle suojat. 

Ai? No teillähän menee sitten lattiat ja matotkin likaiseksi. Meillä pestään jalat ennen sisälle tuloa, jos (harvoin) ollaan paljain jaloin ulkona. Kenkiä käytetään ulkona. Sisällä voi käyttää myös sukkia. 

Vierailija
42/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on sohva, jossa pestävät irtopäälliset. Just hankin uudet. Huonekalut on tehty käyttöön eikä telttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin halvalla ihan hirveän värisen sohvan ja käytän nyt sohvansuojusta (paremman värinen) sen sohvan päällä, sopii näin paremmin muuhun sisustukseen. Toinen perustelu on se että se suojus on helpompi pestä kun se sohva.

Tuon ymmärränkin, jos se sohva on suojapäällisen kanssa kauniimpi kuin ilman. Mutta en sitä, että kaunis sohva peitellään vain jotain vieraita varten normaalilta elämältä. Itse ainakin haluan nauttia kauniista sisustuksesta ihan arjessa ja itsekseni. Sohvankin  voi pitää puhtaana siivoamalla säännöllisesti.

Samaan sarjaa menee ihmiset, jotka haluavat suojata kaunista pöydän pintaa jollain vahakankailla. Mitä iloa siitä kauniista pinnasta sitten on, kun sitä ei kukaan koskaan näe?

Vierailija
44/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän mutta en mitään lakanaa, kuvittele lämmin päivä ja joku mulkku tulee hikisenä kylään ja istuu nahkasohvalle olut tölkki kädessä.

Vierailija
45/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Kävin lapsena usein sellaisessa talossa, jossa kaikki huonekalut oli päällystetty muoveilla ja lakanoilla. Tämä perheen lapsi oli kaverini ja kertoi, että ne suojat poistetaan vain, jos isälle ja äidille on tulossa vieraita. Ihan älytöntä! Itse elivät siis noiden muovien ja suojien kanssa ja meillä vierailla lapsilla ei ollut mitään asiaa istua mihinkään tuoliin tms.

Lapset paljain jaloin pihalla ja sitten istumaan sohvalle, niin että mustat jalanpohjat ovat vaalealla sohvalle... aika äkkiä ilmestyy sohvalle suojat. 

Ai? No teillähän menee sitten lattiat ja matotkin likaiseksi. Meillä pestään jalat ennen sisälle tuloa, jos (harvoin) ollaan paljain jaloin ulkona. Kenkiä käytetään ulkona. Sisällä voi käyttää myös sukkia. 

Niin teillä älä lässytä mutta jos ei meillä vaan teillä.

Vierailija
46/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mällisiepparina pidän. Arvostat kyllä kun tulet kylään että siihen on vaihdettu puhdas lakana.

Mulla ei käy kylässä vieraita, jotka heittelisivät mälliä sohvalle.

Vierailija
47/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en anna naispuolisten istua ilman suojaa vaalealla sohvalla.Pari kertaa märkä tahra riitti

Vierailija
48/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelen avoimen runsaasti såhvalla vaimokkeen sylissä. Joskus peräsuoli falskaa (dagen efter rajun rassauksen) suorastaan.

T. kaappihåmå jo vuodesta 1984

Vierailija
49/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sohvan kangas on likaa hylkivä matskua, josta nestekin valuu kuin hanhen selästä. Kaikki päälliset vielä irrotettavat ja konepestävät. Ihan huippu, ollut jo 6 vuotta ja lapsiperheen käytössä, lika ei tartu!

Kallishan tuo oli, mutta wörtti 💪

Vierailija
50/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lakanaa, mutta jos joskus syön tai juon vaikka viiniä sohvalla niin laitan huovan.

Vierailija
51/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso säästeli kallista sohvaa juuri noin, vuosien ajan kauniin sohvan päällä suojana lakanaa ja peittoa.

Noin 6 vuoden jälkeen antoi sohvan siskolleen ilmaiseksi ja ylpeänä esitteli sohvaa siskolleen, että saat vähän käytetyn, kuin uuden sohvan.

Puolison sisko nakkasi sohvan päältä suojat ja muovit välittömästi pois ja sohva pääsi elämään sohvalle tarkoitettua elämää.

Vierailija
52/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörröinen viltti on suojana, helpompi pestä koira perheessä 

Vierailija
53/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapset liikkuivat sen verran vapaasti, etten kyllä pistänyt koko joukon jalkojen pesuja käyntiin ennen kuin tulivat sisälle. Helpompi oli suojat se sohva.

Vierailija
54/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä piinallista ja kamalaa, kun itse tekee aina täydellisen oikein ja muut ihan väärin. 🤣

Vierailija
55/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naapurin lapset liikkuivat sen verran vapaasti, etten kyllä pistänyt koko joukon jalkojen pesuja käyntiin ennen kuin tulivat sisälle. Helpompi oli suojat se sohva."

No ei todellakaan meillä naapurin kakarat tule paskajaloin sisälle. Kun ei tule omatkaan. 

Yhdelle paljasjalkaiselle aikuiselle ojensin sukat ja sanoin, että pistä jalkaan, ennkuin tulet peremmälle. Vaaleat matot + mahdolliset jalkasienet ym. yök. 

Vierailija
56/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Omistan vanhan kissan, joka välillä oksentaa.

Milloin viimeksi olet käynyt kissan kanssa eläinlääkärillä? Munuaisten vajaatoiminta?  Kivulias sairaus loppuvaiheessa., alussa  se on hoidettavissa ruokavaliolla.

Vierailija
57/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt kaverin luona. Ruma tuollainen lakana. Ja naurattaa että minä en sitten ilmeisesti ole tarpeeksi arvovaltainen vieras, että minua varten tuo lakana poistettaisiin!

Tuota en ymmärrä ettei sitä suojaa oteta pois, kun tulee vieraita. Mulla on suoja koiran takia ja pesen sen sännöllisesti. Ilman suojaa, sohva olisi jo pilalla. Sohvalla on tosi mukava istua enkä haluaisi sitä vaihtaa vaan koiran takia, joten sen takia on suoja. 

Vierailija
58/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, mulla ei ole sohvaa.

Vierailija
59/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Se on samanvärinen, kun sohva. Ja pesen sen päällisen n. 2vkon välein. 

On siisti ja tuoksuu raikkaalle. 

Vierailija
60/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Valkoinen sohva, ihmiset istuu busseissa jne. En halua että samoilla vaatteilla istutaan sohvalla koska ei sohvan päällisiä viitsi joka päivä pestä. 

Miksi ihmeessä joku ostaa valkoisen sohvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän