Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö sohvallasi jotain lakanaa suojana? Miksi?

Vierailija
04.07.2025 |

En tajua ihmisiä, jotka ostavat hienon sohvan, mutta sitä sohvaa ei sitten koskaan näe sellaisena hienona, eikä sitä voi käyttää kun se vissiin on sitten liian hieno, vaan siihen laitetaan joku riemunkirjava lakana päälle, että siinä saa istua. 

Typerää!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissöhän on tyypillistä, että kun sohva hankitaan, niin sen sohvan päälle ostetaan ihan mittatilauksena läpinäkyvästä vinyylistä tehty suoja. Niitä sitten pidetään sohvien ja nojatuolien päällä ainakin arkikäytössä.

Vierailija
22/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, en nyt sentään lakanoilla mutta huovilla ja shaaleilla. Miksikö? No mulla on koira. 

Ilman huopia sohvan elinikä olisi ehkä vuoden. Nyt ostan joka toinen kuukausi aina uudet huovat. Ja niitä toki pestään ja vaihdellaan pari kertaa viikossa. 

Siksi, hyvä ap, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kangassohva ja kaksi koiraa ja kaksi lasta, jotka kaikki oleilevat sohvalla ja lapset voivat jotain sipsejä tai karkkeja siinä syödäkin. Koiristakin lähtee karvaa. Osaan kuitenkin käyttää imuria ja tarvittaessa tekstiilipesuria, joten ei ole mitään tarvetta peitellä kaunista sohvaa millään rievuilla. Elämä on elämistä varten, eikä mitään kulissia satunnaisia vieraille. 

terkuin ap. 

Vierailija
24/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Kävin lapsena usein sellaisessa talossa, jossa kaikki huonekalut oli päällystetty muoveilla ja lakanoilla. Tämä perheen lapsi oli kaverini ja kertoi, että ne suojat poistetaan vain, jos isälle ja äidille on tulossa vieraita. Ihan älytöntä! Itse elivät siis noiden muovien ja suojien kanssa ja meillä vierailla lapsilla ei ollut mitään asiaa istua mihinkään tuoliin tms.

Ennen vanhaa oli niin tiukkaa rahasta että kun tehtiin uusia hankintoja niitä suojeltiin kulumiselta ja tahroilta. Kaverin kodissa oli olohuone vain vanhempien käytössä. 😃  Tavallaan ymmärrän, mutta onneksi meillä oli rentoa eikä hankittu kalliita kalusteita. Samaa linjaa noudattanut lasten kanssa. Tosin sohvan päällä on suojapeitto koska koira. 

Vierailija
25/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen perseen haju tarttuu muuten työmiehen hymystä sohvaan.

Eikä perskarvoissa roikkuvat rekkamiehen pastillit likaa sohvaa.

Vierailija
26/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanväristä kuin sohvan kangas ja siksi kun lapset syövät siinä.

Sama juttu. No lapset ei saa syödä sohvassa, mutta milloin käsissä on värikyniä yms. Pienet lapset, tietäähän sen. Kun on tulossa vieraita, otan peitteen pois, ja sohvan pinta on puhdas ja siisti. 

Vierailija
27/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Valkoinen sohva, ihmiset istuu busseissa jne. En halua että samoilla vaatteilla istutaan sohvalla koska ei sohvan päällisiä viitsi joka päivä pestä. 

Miksi sitten olet ostanut valkoisen sohvan? Milloin ja missä tilanteessa siinä saa sitten istua normaalisti?

Minä itse istun siinä kun on puhtaat kotivaatteet.

Vierailija
28/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja pöllökällä on taas ihmeteltävä aihe. Mitähän pöllökkä huomiselle keksii ihmeteltäväksi.

Vierailija
29/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kangassohva ja kaksi koiraa ja kaksi lasta, jotka kaikki oleilevat sohvalla ja lapset voivat jotain sipsejä tai karkkeja siinä syödäkin. Koiristakin lähtee karvaa. Osaan kuitenkin käyttää imuria ja tarvittaessa tekstiilipesuria, joten ei ole mitään tarvetta peitellä kaunista sohvaa millään rievuilla. Elämä on elämistä varten, eikä mitään kulissia satunnaisia vieraille. 

terkuin ap. 

Kaveri hommasi koirilleen oman sohvan käytettynä, kun se mahtui olkkariin. Normisohvalle ne eivät saaneet edes tulla.

Vierailija
30/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin halvalla ihan hirveän värisen sohvan ja käytän nyt sohvansuojusta (paremman värinen) sen sohvan päällä, sopii näin paremmin muuhun sisustukseen. Toinen perustelu on se että se suojus on helpompi pestä kun se sohva.

Vierailija
31/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, mutta ymmärrän kyllä jos pidetään. Syödessä, juodessa, naidessa voi tulla sotkua.

Vierailija
32/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti onko jollakulla lakana???

Vierailija
33/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin halvalla ihan hirveän värisen sohvan ja käytän nyt sohvansuojusta (paremman värinen) sen sohvan päällä, sopii näin paremmin muuhun sisustukseen. Toinen perustelu on se että se suojus on helpompi pestä kun se sohva.

Tuon ymmärränkin, jos se sohva on suojapäällisen kanssa kauniimpi kuin ilman. Mutta en sitä, että kaunis sohva peitellään vain jotain vieraita varten normaalilta elämältä. Itse ainakin haluan nauttia kauniista sisustuksesta ihan arjessa ja itsekseni. Sohvankin  voi pitää puhtaana siivoamalla säännöllisesti.

Vierailija
34/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terkuin ap. 

Oletpa siinä erinomainen ihminen, kateeksi käy. Ei me sohvasuojusihmiset osata muuta kuin kulisseja pystyttää. 

Vierailija
35/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt kaverin luona. Ruma tuollainen lakana. Ja naurattaa että minä en sitten ilmeisesti ole tarpeeksi arvovaltainen vieras, että minua varten tuo lakana poistettaisiin!

Vierailija
36/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sohvan päällä on viltti. Mutta ei siksi, että olisi liian hieno istuttavaksi, vaan koska siinä on jousituksen pettämisestä johtuva monttu ja se viltti hämää silmää ettei sitä monttua näe. Ei ole vaaraa ostaa uutta sohvaa. 

Vierailija
37/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Kävin lapsena usein sellaisessa talossa, jossa kaikki huonekalut oli päällystetty muoveilla ja lakanoilla. Tämä perheen lapsi oli kaverini ja kertoi, että ne suojat poistetaan vain, jos isälle ja äidille on tulossa vieraita. Ihan älytöntä! Itse elivät siis noiden muovien ja suojien kanssa ja meillä vierailla lapsilla ei ollut mitään asiaa istua mihinkään tuoliin tms.

Ennen vanhaan maallakin taloissa oli jopa sali, jota käytettiin vain kun oli vieraita tai juhlatilaisuus.

Kaverillani oli tällainen ja muistan, kun olin kylässä, kaverini piti pyyhkiä sieltä pölyt, vaikka huonetta ei käytetty.

Meillä on vanha ja kallis sohva, jonka tarkoitus on kestää loppuikämme. Kyllä sitä suojaamme kulumiselta ja jopa rikkoontumiselta peitoilla, koska se on kuitenkin meidän kahden tärkeä lepopaikka, jossa päikkärit tai lukukirja maistuu.

Kun tulee vieraita (aikuisia) otetaan peitot pois. Eikä nuorempi väki saa hyppiä siinä. Trampoliini on erikseen ja se on pihalla.

Vierailija
38/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset paljain jaloin pihalla ja sitten istumaan sohvalle, niin että mustat jalanpohjat ovat vaalealla sohvalle... aika äkkiä ilmestyy sohvalle suojat. 

Vierailija
39/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kangassohvan tyynyjen päälliset on hankala pestä. Tai ne voi pestä, mutta kuivuneena eivät ole samankokosia tai -muotoisia kuin kaupasta ostettuna, vaikka niitä kuinka venyttäis kosteina.

Vierailija
40/72 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, en nyt sentään lakanoilla mutta huovilla ja shaaleilla. Miksikö? No mulla on koira. 

Ilman huopia sohvan elinikä olisi ehkä vuoden. Nyt ostan joka toinen kuukausi aina uudet huovat. Ja niitä toki pestään ja vaihdellaan pari kertaa viikossa. 

Siksi, hyvä ap, siksi.

Joka toinen kuukausi uudet huovat? Mitä niille tapahtuu kahdessa kuukaudessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän