Miten ollette päässeet vatsarasvasta eroon? Millaista liikuntaa, millainen ruokavalio? Kaikki ihra keskittyy mahaan, apua :(
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävely, pyöräily. Puolipaasto esim 8/16. Syöt vain 8 h aikana esim klo 9-17.
Tuota puolipaastoa (tai lähes) mulla tulee noudatettua luonnostaan. Aamupalan syön joskus seiskan aikaan, päivällinen kolmen neljän kieppeillä. Siitä eteenpäin en yleensä syö mitään. Ap
Syöt liian harvoin ja vatsa turpoaa juuri siksi. Kokeilepa säännöllistä ja terveellistä syömistä, 3-4 ateriaa päivässä.
Ei tämä ole turvotusta vaan ihan ihraa, ikävä kyllä. Komeat makkarat saa puristettua kun nappaa kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota puolipaastoa (tai lähes) mulla tulee noudatettua luonnostaan. Aamupalan syön joskus seiskan aikaan, päivällinen kolmen neljän kieppeillä. Siitä eteenpäin en yleensä syö mitään. Ap
Syöt liian harvoin ja vatsa turpoaa juuri siksi. Kokeilepa säännöllistä ja terveellistä syömistä, 3-4 ateriaa päivässä.
Ei tämä ole turvotusta vaan ihan ihraa, ikävä kyllä. Komeat makkarat saa puristettua kun nappaa kiinni. Ap
Niin minäkin luulin omasta vyötäröstäni. Mulla on nyt kiinteät kyljet vaikka painoa on 5 kg enemmän. Sillä todellakin on merkitystä ja mitä ilmeisimmin toi sun nykyinen systeemi ei toimi, joten todella kannattaa kokeilla jotain muuta.
Säännölliset ateriavälit ja pienet annoskoot. Muuta ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin omasta vyötäröstäni. Mulla on nyt kiinteät kyljet vaikka painoa on 5 kg enemmän. Sillä todellakin on merkitystä ja mitä ilmei
Eli miten siis muutit elintapojasi? Ap
Pätkäpaasto on toiminut ainakin minulla. 16/8 -tyyppinen, eli syödään vuorokauden ateriat pelkästään tuon kahdeksan tunnin aikana. Välillä sattunut pieniä lipsahduksia, mutta pahimmillaan oli muutama kuukausi sitten yli 75 kiloa, tänään katselin aamulla vaaalle, ja totesin että alle 71 kiloa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan.
Taustaa: kohta viisikymppinen mies, joka on pienen ikänsä lenkkeillyt, ja testijuoksujen perusteella erinomaisessa kunnossa tämän ikäiseksi. Mutta viime vuosina todennut, että juoksu ei tunnu laihduttavan, edes joku 30km viikossa. Aloin kokeilla tuota, ja hämmästynyt. Jos välillä lipsahtaa, esim. viikonloppuisin, niin aloitan taas. Nyt tuntuu, että nestettä poistuu paljon. Olisiko se merkki, että hiilarivarastot ovat huvenneet, ja mennään myös rasvanpoltolla? Mielenkiintoista. Jokohan kohta alkaa kutosella paino. Luulen, että se liikunta joka tapauksessa auttaa pudottamaan painoa, mutta ei pelkästään se.
Roiku alaspäin silloin se läski valuu päähän ja sinusta tulee läskipää niin kuin Perhe on pahin sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin omasta vyötäröstäni. Mulla on nyt kiinteät kyljet vaikka painoa on 5 kg enemm
Eli miten siis muutit elintapojasi? Ap
Aloin syödä säännöllisesti (roskaruoka ja vehnä pois) 4 krt päivässä ja sillä sain jo pahimman röllykän katoamaan. Lisäksi olen tehnyt lihaskuntotreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on geneettistä, mihin se ihra varastoituu, eikä siihen voi ruokavaliolla vaikuttaa. Eli se ainoa keino on yleisesti laihtua eli alentaa rasvaprosenttia. Siihen on moniakin toimivia keinoja. Itse ihan kalorilaskennalla ja kuntosalilla laihdutin aikanaan yi 30 kg, ilman mitään hiilarien välttelyitä tai pätkäpaastoja.
Valitettavasti se taitaa olla vähän sukuvika meillä tämä omena/y-vartalomalli. Tosi vaikea päästä eroon ja ihan hoikimmillanikin (58kg)vyötärön ympärys on ollut reilusti yli 70cm. Nyt painoa 67kg ja vy 83cm. Ap
Se, miten rasva varastoituu on aika yksilöllistä. Valitettavasti se, että rasva kertyy vyötärölle ja sisäelinten ympärille on terveyden kannalta ikävää. Myös se, miten rasva lähtee, on yksilöllistä. Itse olen vyötärölihavuuteen taipuvainen vaikka olenkin hoikahko ja kovassa kunnossa.
Rasva kuitenkin lähtee kun energian kulutus on suurempaa kuin energiansaanti. Se, toimiiko vhh tai joku muu ruokavalio on vahvasti yksilöllistä. Pitää vaan etsiä itselle sopivaa tapaa.
Oma keinoni on pitkäkestoinen liikunta, enimmäkseen monen tunnin pyörälenkit, eli yli 200km viikossa. Niiden lisäksi treenaan salilla kovilla painoilla ja pyrin syömään ns. puhdasta ruokaa. Hyvä nukkuminen on myös tärkeää.
Tämäkin muuttuu vanhemmiten vaikeammaksi. Oikotietä onneen ei taida olla tässäkään lajissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet?
Nekin alkaa painaa päällle, kyllä. Ap
No nyt se rasva mikä aiemmin oli estrogeenin voimalla naisellisissa paikoissa - reisissä/pepussa/rinnoissa muuttaa kaikki vatsaan, jos et selvästi vähennä syömistä.
Mitään oikotietä tässä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet?
Nekin alkaa painaa päällle, kyllä. Ap
No nyt se rasva mikä aiemmin oli estrogeenin voimalla naisellisissa paikoissa - reisissä/pepussa/rinnoissa muuttaa kaikki vatsaan, jos et selvästi vähennä syömistä.
Mitään oikotietä tässä ei ole.
Tuntuu että syön jo nykyäänkin suht vähän. Ehkä liian vähän?. Pitää kai yrittää tuota että jakaa ruokailua useammille aterioille. Tosin en ikinä ole tottunut mihinkään naposteluun, pitää vähän miettiä tätä hommaa. Ap
Onko kyseessä vatsarasva vai pömpöttävä vatsa? Jos saat vedettyä vatsan sisään, niin vatsalihasten vahvistaminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä vatsarasva vai pömpöttävä vatsa? Jos saat vedettyä vatsan sisään, niin vatsalihasten vahvistaminen auttaa.
Rasva, ihan selkeästi. Ap
Jos haluat myös syödä jotain jatkossa, muuta keinoa ei ole kuin lihasmassan lisääminen. Eli kuntosalille ja proteiinia. Näin saat painoa siirtymään siitä vatsalta muualle kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tarkistin vain. Moni sanoo kärsivänsä rasvasta mutta oikeasti kyse on heikoista lihaksista. Sitten ei tuo auta.
Mene ajoissa nukkumaan. Uni korjaa hormonitasapainoa, mikä vaikuttaa painoon ja rasvan kertymiseen.
Kaikki alkoholi, sokeri, rasva ja liha pois. Vegaaniravinto. Vatsarasva suli pois ihan itsestään. Toki jos ei halua että vatsanahka jää roikkumaan, on hyvä harrastaa aerobista kestävyysliikuntaa muutama tunti päivässä ja keskittyä myös vatsalihasharjoituksiin monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tarkistin vain. Moni sanoo kärsivänsä rasvasta mutta oikeasti kyse on heikoista lihaksista. Sitten ei tuo auta.
No siis, ei mun vatsalihakset varmaan kummoiset ole, mutta kyllä siinä päällä ihan kunnon laardikerros on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on geneettistä, mihin se ihra varastoituu, eikä siihen voi ruokavaliolla vaikuttaa. Eli se ainoa keino on yleisesti laihtua eli alentaa rasvaprosenttia. Siihen on moniakin toimivia keinoja. Itse ihan kalorilaskennalla ja kuntosalilla laihdutin aikanaan yi 30 kg, ilman mitään hiilarien välttelyitä tai pätkäpaastoja.
Valitettavasti se taitaa olla vähän sukuvika meillä tämä omena/y-vartalomalli. Tosi vaikea päästä eroon ja ihan hoikimmillanikin (58kg)vyötärön ympärys on ollut reilusti yli 70cm. Nyt painoa 67kg ja vy 83cm. Ap
Juuri noin:( Nyt painoa 65kg ja vy 93cm. Kolme lasta ja kerran katkaistut vatsalihakset+tukirakenteet (hätäsektio), niin voi olla taistelu tuulimyllyä vastaan toivotonta. Varsinkin kun ikää 50+.
Oluen tuoma kalorit kertyy yleensä vatsaan, ja sen tuoma läski on tosi löysää. Lopetin yksittäiset saunaoluetkin. Jos juon alkoholia, niin kuivaa kuoharia.
Toinen kuulema yösyöminen.