Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
41/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat oli tuon ikäisenä isovanhempia. 

Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.

Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.

Vierailija
42/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Aria.

Olin 43-vuotiaana 20-vuotiaan ja 18-vuotiaan äiti. Osa lapsuudenkavereistani on jo isoäitejä. Oma äitini tuli isoäidiksi 46-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mukava mies, sairaanhoitaja ja töissä mt-ongelmaisten lasten kanssa.

https://vaalit.yle.fi/kv2025/tulospalvelu/fi/municipalities/91/candidat…

Ei ohmisessä aina tarvitse olla jotain vikaa, pariutuminen on minusta vähän tuurista kiinni, että löytyykö molemminpuolinen rakkaus ja kemiaa.

Vierailija
44/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.

Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.

Näytä mulle mies joka on 21-vuotiaana armeijan ja yliopiston käyny mies joka asuu omistusasunnossa

Vierailija
45/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ari on lähes 50-vuotias ja jos on nuorena ryypännyt ja rellestänyt, niin saattaa kuolla jo ihan lähivuosina. Sitten on lapset isättömiä. Kyllä ne lapset pitää tehdä ajallaan eikä eläkeikää lähestyttäessä. 

Kyllä ne lapset on monesti isättömiä, vaikka nuorempanakin lisääntys. 

Vierailija
46/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arin ongelma ei ole ikä, vaan se että hän ei ole kiinnostava. Ikä ei haittaa mitenkään, jos pitää itsestään huolta, kehittää itseään ja on kiinnostava. Toki täytyy ymmärtää pukeutuminen, omata hyvät tavat ja omata vähän karismaa.

Okei, itsellä geenit auttaa asiaa, mutta jos mies ei ymmärrä mitä nainset haluaa, niin aika turha itkeä vaan kehittää itseään. Itse voisin perustaa perheen koska vaan, halukkaita löytyy välittömästi. Ja olen 175 pitkä enkä mitenkään hillittömän varakas.

M56

Kävin googlaamassa Arin. Näköjään on ns. itsestään huolta pitävä ja ollut ehdolla Liike Nytissä ja kokoomuksessa. Poissulkukriteeri itselleni tuon lapsellisen avautumisen lisäksi.

Ulkonäön puolesta pitäisi kuitenkin deiteillä pärjätä. Ongelmana on tuo, että katselee itselleen liian nuoria ja kehtaa siitäkin vielä itkeä, miten sillä halutuimmalla naisryhmällä on niin paljon vientiä. No kai nyt, kun liian vanhatkin ovat jonossa mukana.

Vierailija
47/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat äijät ällöttää.

Vierailija
48/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://vaalit.yle.fi/kv2025/tulospalvelu/fi/municipalities/91/candidat…

Ei ohmisessä aina tarvitse olla jotain vikaa, pariutuminen on minusta vähän tuurista kiinni, että löytyykö molemminpuolinen rakkaus ja kemiaa.

Sairaanhoitajamies, joka ei työpaikalta löydä kollegoista sopivaa naista? Ilmeisesti luonnevikaa sitten.

Vierailija
49/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen mies. Juna meni jo ja NYT Ari haluaa kyytiin. Jos elää poikamiehen elämää 30 vuotta, pitää muistaa että kun havahtuu perheen perustamiseen on yleensä jo myöhässä ainakin 20 vuotta. Eikä ne lisääntymiskykyiset naiset kaikki ole isäongelmaisia jotka huolivat omaishoidettavan paapan, vaikka kuinka Aria ne nuoret neidot panettais.

Vierailija
50/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllämainitun mukaan Ari on työkseen tekemisissä pääkoppien sisältöjen parissa. Arin pitäisi analysoida myös itseään ja haluta ymmärtää, että hänen ja mahdollisen tenavan väliin mahtuu jo yksi sukupolvi. Ari vaikuttaa tämän suhteen pakkomielteiseltä. Onko Arille iskenyt myöhäispaniikki? 

Vierailija
51/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ari taitaa vain unohtaa, että ei se nuori nainen ole vain etsimässä tulevaa isää lapselleen, vaan myös sitä kumppania. Kumppanuusvanhemmuus on sitten eri asia, eikä sitä taideta etsiä seuranhakupalveluista.

Itseasiassa tullut Tinderissä vastaan pari naista, jotka hakeneet kumppanuusvanhemmuuteen toista osapuolta.

Vierailija
52/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä mulle mies joka on 21-vuotiaana armeijan ja yliopiston käyny mies joka asuu omistusasunnossa

Nuoko ovat sinulle aikuisuuden mittarit?

Vierailija
53/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arin ongelma ei ole ikä, vaan se että hän ei ole kiinnostava. Ikä ei haittaa mitenkään, jos pitää itsestään huolta, kehittää itseään ja on kiinnostava. Toki täytyy ymmärtää pukeutuminen, omata hyvät tavat ja omata vähän karismaa.

Okei, itsellä geenit auttaa asiaa, mutta jos mies ei ymmärrä mitä nainset haluaa, niin aika turha itkeä vaan kehittää itseään. Itse voisin perustaa perheen koska vaan, halukkaita löytyy välittömästi. Ja olen 175 pitkä enkä mitenkään hillittömän varakas.

M56

Kävin googlaamassa Arin. Näköjään on ns. itsestään huolta pitävä ja ollut ehdolla Liike Nytissä ja kokoomuksessa. Poissulkukriteeri itselleni tuon lapsellisen avautumisen lisäksi.

Ulkonäön puolesta pitäisi kuitenkin deiteillä pärjätä. Ongelmana on tuo, että katselee itselleen liian nuoria ja kehtaa siitäkin vielä itkeä, m

Katson parhaillaan sitä ohjelmaa. Yhden selityksen sinkkuudelleen hän antaa: hän on lyhyt. Tinderissä hän sanoo törmänneensä pituuskriteereihin ja toteamuksiin että alle 185 cm pituiset miehet voi kelpuuttaa korkeintaan kavereiksi.

Vierailija
54/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa jonkun jännämiehen kanssa lapsia. Ari ei ole naisille mikään ehdokas edes koska naiset haluaa jonkun alkoholistin kuitenkin. Tunnen monta naista jolla on alkoholisti mies ja lapsia tehty.

Vierailija
55/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin antaa kuvan itsestään snobin ja varakkaan kuvan, mutta on ei noilla sairaanhoitajan palkoilla Helsingissä asuessa hirveästi tuhlata. Toki eihän se ammatti aina kerro omasta varallisuudesta...

Vierailija
56/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluaa jonkun jännämiehen kanssa lapsia. Ari ei ole naisille mikään ehdokas edes koska naiset haluaa jonkun alkoholistin kuitenkin. Tunnen monta naista jolla on alkoholisti mies ja lapsia tehty.

Eivät halua.

Vierailija
57/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M56

Ulkonäön puolesta pitäisi kuitenkin deiteillä pärjätä. Ongelmana on tuo, että katselee itselleen liian nuoria ja kehtaa siitäkin vielä itkeä, m

Eli rikas ku ollu porvaripuolueissa

Vierailija
58/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, äijä on lähemmäs 50-vuotias. Ne lapset olisi pitänyt tehdä jo. Se lapsi nimittäin pitää kasvattaakin, ja siihen pitää käyttää omaa aikaa ja energiaa, ja miten paljon joku yli 60-vuotias jaksaa kasvattaa teini-ikäistä? Muutenkin tästä tulee mieleen, että haluaako Ari tulla oikeasti isäksi, vai haluaako hän vain lapsen? Siinä on nimittäin ero. Monet miehet haluavat vaan lapsen, se tuntuu edelleen olevan monille joku mittari elämän onnistumisesta että omaa geeniperimää on onnistuttu jatkamaan, mutta eivät halua sitoutua olemaan isä tai panostaa oman lapsensa kasvatukseen. Vanhemmiten miehistä vielä usein tulee äreitä, joten en usko hetkeäkään, että 50-vuotiaalla riittäisi maltti tai energia vauvasta huolehtimiseen. Koska totta kai lapsesta huolehditaan yhdessä, ei se niin mene että mies saa naisen raskaaksi ja sen jälkeen hänen vastuunsa siinä hommassa päättyy.

Vierailija
59/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoko ovat sinulle aikuisuuden mittarit?

Ne on edellytyksiä kypsyydelle isäksi. Nekään ei vielä siihen kypsyyteen riitä.

Vierailija
60/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain 173 cm pitkä, ja se on monelle pitkälle naiselle liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi