Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sober Curious"?

Vierailija
04.07.2025 |

"Vähän niiku olen kiinostunut raittiuddesta, mut en silleen oo ihan tosissaan, vaan dokailen välillä jos siltä tuntuu???????"

Ja tälle piti keksiä tällainen termi?

Eikös kyse ole normaalista alkoholinkäytöstä? Otan silloin tällöin, jos siltä tuntuu?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sober curious viittaa siihen, että on alkanut pohtimaan suhdettaan alkoholiin. Ei välttämättä haluta vetää heti täysraittiiksi, mutta alkoholiton tai vähemmän holillinen elämä kiinnostaa, ja on ehkä alettu suhtautua kriittisesti alkoholikeskeiseen maailmaan.

Sanalla on minusta ihan positiivinen klangi, se on keksitty sellaiseksi välimaastoksi ihmisille jotka ei välttämättä ole täysraittiita mutta alkoholittomuus kiinnostaa. Monet kyllä myös raitistuu.

Vierailija
22/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttaisiinpa suomea. Anglismit jorpakkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mun tytär Sober Curious? Hän ei juo alkoholia käytännössä ollenkaan (käsitykseni mukaan juonut kaksi alkoholiannosta 25v ikään mennessä), mutta ei ole periaatetasolla absolutistikaan. "Juon heti, kun tekee tarpeeksi mieli." Häntä kiinnostaa kulinaristisesta näkökulmasta kaikenmaailman juomasekoitukset, ja hän tykkää kierrellä viinakaupoissa esim. laivoilla ja ulkomailla, miettien mitä elementtejä mikäkin juoma sekoitukseen tuo ja miten esim pullo/etiketti kuvastaa juoman laatua. 

Nuoriso on pääasiassa tuollaista.  Minulla on 3 teini-ikäistä ja he ovat aikalailla raittiita.

Vanhin tytär saa kaveriltaan silloin tällöin pulloja lahjaksi, hieman maistettuaan yleensä antaa ne minulle.

Vierailija
24/24 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mun tytär Sober Curious? Hän ei juo alkoholia käytännössä ollenkaan (käsitykseni mukaan juonut kaksi alkoholiannosta 25v ikään mennessä), mutta ei ole periaatetasolla absolutistikaan. "Juon heti, kun tekee tarpeeksi mieli." Häntä kiinnostaa kulinaristisesta näkökulmasta kaikenmaailman juomasekoitukset, ja hän tykkää kierrellä viinakaupoissa esim. laivoilla ja ulkomailla, miettien mitä elementtejä mikäkin juoma sekoitukseen tuo ja miten esim pullo/etiketti kuvastaa juoman laatua. 

Nuoriso on pääasiassa tuollaista.  Minulla on 3 teini-ikäistä ja he ovat aikalailla raittiita.

Vanhin tytär saa kaveriltaan silloin tällöin pulloja lahjaksi, hieman maistettuaan yleensä antaa ne minulle.

Sekö siinä on ilmiön taustalla, kun usein kadulla on avattuja tölkkejä joista on vaan pikkuisen hörpätty! Tuhlausta minun mielestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi