Toistuva uni, jossa purkka tarttuu hampaisiin ja vaikka kuinka yritän repiä sitä pois suusta, purkkaa ilmestyy koko ajan jostain lisää
Näen ehkä pari kertaa kuussa tällaista unta ja se on todella ahdistavaa! Suu täyttyy täyttymistään purkasta enkä saa sitä ulos suusta ja tuntuu, että tukehdun. Mistähän lie johtuu, että näen tätä samaa unta toistuvasti...
Onko muilla jotain toistuvia ahdistavia unia?
Kommentit (26)
Onko ap refluksia tutkittu?
Hampaiden irtoaminen/vaurioituminen tarkoittaa yleisesti sairautta mutta kun pääosassa on purkka eli joku ylimääräinen suussa niin olisiko kuitenkin jostain ruumillisesta tapahtumasta johtuva tuntemus 🤔 jos olet vaikka edellispäivänä syönyt raskaasti ja alkaakin närästää nukkuessa.
Mulla on tuo toistuva painajainen myös. Johtuu siitä, että puren hampaita yöllä yhteen. Onko sulla kipuja kasvoissa tai hartioissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä nään toisinaan samanlaista unta. Olen yhdistänyt sen suun kuivuuteen. Käytän myös purentakiskoa, joten suun ollessa erityisen kuiva tuntuu myös kisko ylimääräiseltä (yleensä siis ei) -> purkkauni.
Hyvänen aika, tämähän se on varmasti syynä! Minulla on ollut purentakiskot jo 15 vuotta, joten en koe, että ne olisivat enää mikään ylimääräinen härpäke suussa, mutta ehkä yöllinen kuivuus voi sitten tehdä tepposet. Kiitos!
Ap
Jumitat jossain elämässäsi / kun selviät yhdestä ongelmasta tuntuu, että niitä tulee roppakaupalla lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen unta omituisista vessoista. Joskus vessa tulvii, toisinaan se on tukossa ja vessan lattia lainehtii. Joskus taas vessanpönttö on tosi matala tai korkea. Vessa voi olla myös todella ahdas ja sinne pitää yrittää ujuttautua oikein kapeasta tai muuten vaan pienestä ja hankalasta aukosta. Joskus sitten vessassa ei ole olleenkaan ovia tai ne ovat rikki tai ovi on todella matala.
En todellakaan tiedä miksi näen tällaisia vessaunia, olen asioinut vain ihan normaaleissa vessoissa.
Haha, mulla sama. Oudoin oli jossain linnakkeessa pelkkä pytty pihalla lumikukkulalla. Hävetti kun pissa valui valkeassa lumessa keltaisena norona kaikkien nähtäville.
Näistä tulikin mieleen oma taannoinen taistelu unessa kunnollisen vessan löytämisen kanssa. Olin jossain isossa rakennuksessa, missä oli paljon ihmisiä ja käytäviä, eikä kunnon vessaa missään. Aina oli ihmisiä, liian matalat ovet tai ei ollenkaan niitä ja yksityisyys puuttui. Tai milloin sitten vessan puitteet oli aivan mahdottomat, esimerkiksi jääkaapissa hyllylle olis pitäny istua.
Haha, mulla sama. Oudoin oli jossain linnakkeessa pelkkä pytty pihalla lumikukkulalla. Hävetti kun pissa valui valkeassa lumessa keltaisena norona kaikkien nähtäville.