Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuva uni, jossa purkka tarttuu hampaisiin ja vaikka kuinka yritän repiä sitä pois suusta, purkkaa ilmestyy koko ajan jostain lisää

Vierailija
03.07.2025 |

Näen ehkä pari kertaa kuussa tällaista unta ja se on todella ahdistavaa! Suu täyttyy täyttymistään purkasta enkä saa sitä ulos suusta ja tuntuu, että tukehdun. Mistähän lie johtuu, että näen tätä samaa unta toistuvasti...

Onko muilla jotain toistuvia ahdistavia unia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa stressiä? toisaalta hampaisiin liittyvät unet saattaa myös ennustaa kuolemaa, mut näin usein toistuvana tilanne ei liene tämä.

Vierailija
2/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu liittyy kommunikointiin, puhumiseen, kirjoittamiseen. Ja syömiseen. Hampaat. Jokin tarttuu suuhun eikä tule ulos, sanatko ja lisääntyy. Uupumus voi tehdä painajaisia tai joku mitä söi? Entä liittyykö työ tai koulu asiaan? Purukumissa on todettu olevan mikromuovia ehkä jos sitä syö paljon, entä hampaiden paikkaus. -Tässä oli outo banaaniuni jossa väkisin söin banaania ja se muuttui kummalliseksi kamalaksi, oikeassa elämässä en ole banaanifani mutta syön vähän väkisin sitä muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikaa stressiä? toisaalta hampaisiin liittyvät unet saattaa myös ennustaa kuolemaa, mut näin usein toistuvana tilanne ei liene tämä.

Stressiä on kyllä ollut koko elämäni, joten tämä voi olla syynä. Jatkuva stressi vie minut varmaan hautaankin etuajassa, joten sikäli uni voi pitää siltäkin osalta paikkansa :D

Ap

Vierailija
4/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, sinulla on uniapnea!

Vierailija
5/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, sinulla on uniapnea!

Tätä epäilin itsekin pari vuotta sitten, mutta ainakaan siinä yön yli kestävässä uniapneatutkimuksessa ei ilmennyt mitään.

Ap

Vierailija
6/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi apua, näen itsekin tuota ihan samaa painajaista aina välillä.

En ole keksinyt mitään sen kummempaa selitystä, kuin että pureskelin lapsena ja nuorena todella paljon purkkaa, ja välillä piti jopa testata että kuinka paljon sitä voi olla kerralla suussa.. Ja kerran yksi irtoamassa ollut maitohammas murskaantui sinne purkan sekaan :D

Vierailija
7/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toistuva ja vuosia jatkuva outo uni on mustapäiden puristelu. Mitä kovempi ja mustempi ja isompi, sitä parempi painajaisuni. En panikoidu noista enkä mieti että ne tarkoittavat mitään mutta jännä ilmiö havaittavaksi.

Vierailija
8/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi apua, näen itsekin tuota ihan samaa painajaista aina välillä.

En ole keksinyt mitään sen kummempaa selitystä, kuin että pureskelin lapsena ja nuorena todella paljon purkkaa, ja välillä piti jopa testata että kuinka paljon sitä voi olla kerralla suussa.. Ja kerran yksi irtoamassa ollut maitohammas murskaantui sinne purkan sekaan :D

Jestas :D Itse olen nielaissut maitohampaan jäätelön mukana ja toinen maitohammas tarttui salmiakkiin, mutta onneksi en sentään murskannut sitä!

Ap

Vierailija
9/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tismalleen samaa unta viime yönä. Päädyin tälle palstalle kun googletin unen merkitystä. Oon nähnyt tätä muutaman kerran aiemminkin, todella ahdistava uni 

Vierailija
10/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puretko liikaa purkkaa? Itse keräilen suusta välillä rautalankaa ynnä muuta tuommosta viritelmää unissaan, veikkaan että liittyy lapsuuden oikomishoitoon.

Vierailija
11/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Revin ja revin sitä ulos kurkusta saakka, mutta se ei lopu. Mulla on kyllä uniapnea, niin voi johtua siitä tunteestakin?

Vierailija
12/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mäen sellaisia unia, että Alan vetää jotain lankaa pois hampaasta ja se ei lopu koskaan. 

Vierailija
13/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puretko liikaa purkkaa? Itse keräilen suusta välillä rautalankaa ynnä muuta tuommosta viritelmää unissaan, veikkaan että liittyy lapsuuden oikomishoitoon.

En ole koskaan ollut mikään purkan himomussuttaja, joten siksikin nuo purkkaunet on vähän outoja.

Ap

Vierailija
14/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän unen näkijät ovat demonin riivaamia, ja se demoni pitää saada ulos. Se tulee suun kautta.

Vierailija
15/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään toisinaan samanlaista unta. Olen yhdistänyt sen suun kuivuuteen. Käytän myös purentakiskoa, joten suun ollessa erityisen kuiva tuntuu myös kisko ylimääräiseltä (yleensä siis ei) -> purkkauni.

Vierailija
16/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vasta näin myös tuollaista unta. Se oli tarttunut hampaisiin, eikä lähtenyt kunnolla pois, vaikka sormellakin yritin tonkia.

Vierailija
17/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus jungilaisen psykoanalyytikon vetämän unikurssin. Tietty unet merkitsevät eri ihmiselle eri asioita, mutta minun kohdallani hän epäili hammasunien liittyvät tiedostamattomasn ja haudattuun vihaa. Lapsihan puree vihaisena. 

Vierailija
18/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitta että olet jumittunut johonkin jonka pitäisi jo päästä ulos ja saada muotoa. Olet jumittunut koska et ole vielä onnistunut säätämään itse sitä tunnetta ja asiaa. Se vaan pyrkii esiin vaikka kuinka jauhat samalla tavalla. Nyt sinun täytyy miettiä muuttaa jauhamista erilaiseksi siinä asiassa eli saada ratkottua ongelmasi.

Vierailija
19/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen unta omituisista vessoista. Joskus vessa tulvii, toisinaan se on tukossa ja vessan lattia lainehtii. Joskus taas vessanpönttö on tosi matala tai korkea. Vessa voi olla myös todella ahdas ja sinne pitää yrittää ujuttautua oikein kapeasta tai muuten vaan pienestä ja hankalasta aukosta. Joskus sitten vessassa ei ole olleenkaan ovia tai ne ovat rikki tai ovi on todella matala. 

En todellakaan tiedä miksi näen tällaisia vessaunia, olen asioinut vain ihan normaaleissa vessoissa.

Vierailija
20/26 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tulkinta: Hamas- hampaat on suussa ja purkkaa (juutalaisia) tulee koko ajan vaan lisää, vaikka yrität (palestiinalaiset yrittävät) kiskoa sitä pois.

🤔