Muita, jolle vanhempi sukupolvi antaa täysin utopistisia pariutumisvinkkejä
Olen 24 ja juuri kukaan kavereistani tai entisistä opiskelukavereista ei edes halua seurustella. Ne jotka seurustelevat ovat kaikki tavanneet somessa tai Tinderissä.
Silti neuvotaan lavatansseja (ei näissä käy kukaan alle 50v), katua tai kauppaa (silkkaa ahdistelua), harrastuksia (paistaa tosi vahvasti läpi jos olet siellä pokailemassa), työpaikkaa (mikä 'työpaikka'? Hyvä kun saa muutaman viikon pätkissä nollatuntihommia joissa koko ajan vaihtuu porukka)
Tuntuu, että ei osata asettua toisen asemaan, vaan ekstrapoloidaan omien kokemusten kautta ja jumitutaan niihin ymmärtämättä että ajat ovat muuttuneet.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiset, jotka eivät tiedä missä samanikäiset liikkuvat ja sitten valittavat etteivät löydä puolisoa?
Eivätkö he käy juhlissa, festareilla, matkoilla? Missä he ovat vappuna, uutena vuonna, juhannuksena? Omien vanhempien luona? Kai jotain opiskelija tapahtumia järjestetään yhä? Ennen vanhaan ihan oikeasti pystyi tavata samanikäisiä vaikka missä. Laivalla, interrailissa, diskossa, koulussa, harrastuksissa, kotibileissä, yöbussissa tai vaikka terassilla. Eivätkö he käy, vai eikö toisiin sovi enää ottaa kontaktia?
Ei ole enää metoon aikakaudella sopivaa puhua vieraille julkisesti. Pitää olla joku yhteinen asia ilmeisen selvä niin sitten on lupa mennä puhumaan. Omalla kohdalla tämä yhteinen asia on reivikulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiset, jotka eivät tiedä missä samanikäiset liikkuvat ja sitten valittavat etteivät löydä puolisoa?
Eivätkö he käy juhlissa, festareilla, matkoilla? Missä he ovat vappuna, uutena vuonna, juhannuksena? Omien vanhempien luona? Kai jotain opiskelija tapahtumia järjestetään yhä? Ennen vanhaan ihan oikeasti pystyi tavata samanikäisiä vaikka missä. Laivalla, interrailissa, diskossa, koulussa, harrastuksissa, kotibileissä, yöbussissa tai vaikka terassilla. Eivätkö he käy, vai eikö toisiin sovi enää ottaa kontaktia?
Ei ole enää metoon aikakaudella sopivaa puhua vieraille julkisesti. Pitää olla joku yhteinen asia ilmeisen selvä niin sitten on lupa mennä puhumaan. Omalla kohdalla tämä yhteinen asia on reivikulttuuri.
Normaali puhe ei ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lavatansseissa käy nuortakin väkeä. Erityisesti silloin, kun soittamassa on Komiat -niminen yhtye. Komioiden keikoilla käyviä nuoria naisia ei varmaan hirveästi haittaisi vaikka siellä olisi nuoria komeita miehiä muuallakin kuin esiintymislavalla.
Komiat sulla on vaan pöntössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen mies ja pitäisi kuulemma baareista katsella. Muuten hyvä mutta olen hädin tuskin parikymppinen ja nämä baarit mitä tässä 30km säteellä on, niissä on pääosin pelkkiä miehiä ja ne muutamat naiset ovat lähempänä eläke - kuin lukioikää.
Pubeissa ja baareissa oli viimeksi nuoria naisia joskus ysärillä. Nykyään pääosin ikämiesten ryyppyremmejä.
Häh? Miksi mä sitten näen nuorten jonottavan niihin?
Porukalla käyvät katsomassa mennyttä maailmaa ja sitten lähtevät setämiehiä pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali puhe ei ole kiellettyä.
Tervehtimiseen vastaukseksi saa "mulla on poikaystävä"
>>Nuorten lavatanssi-innostuksen taustalla on yksi yhtye: "Tänä kesänä sen suosio räjähti käsiin"<<
- AP:lla tuntuu olevan jo "etukäteen periksi antaneen asenne"
Mä en ole ikinä tanssinut lavatansseissa tms. humppapaikassa. Ei se ikä aina.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse asiassa ajate EIVÄT ole muuttuneet. Suurin osa ihmisistä haluaisi pariutua niin, että ensin tutustutaan kaikessa rauhassa muuten ja sitten vasta, JOS se toimii, aletaan miettiä että seurusteltaisiinko. Ja tämä todelakin toimii parhaiten noissa aloituksessa mainituissa tosielämän paikoissa. (Ja lavatanssien tilalle voi varmaan laittaa jonkun muun nykyisen tanssipaikan (tosin lavatansseissakin on yllättävän paljon parikymppisiäkin).)
Tietenkään siellä harrastuksessa ei olle "pokailemassa" vaan tutustumassa kiinnostaviin ja samoisa asioista kiinnostuneisiin ihmisiin. Ehkä aapeen isoin ongelma onkin juuri siinä, että hän kuvittelee että parisuhde jotenkin löytyy pokailemalla tai muilla sirkustempuilla, sen sijasta, että pyrkisi olemaan kiinnostava ihminen ja tutustumaan samanmieliseen ihmiseen, jonka kanssa olisi kiva viettää aikaa. .
Ihmisenkin parinvalinta tapahtuu pitkälti feromonien perusteella. Niitä ei aisti deittisovellutuksista. Vaikka toinen vaikuttaisi olevan unelmien täyttymys, hommasta ei tule käytännössä mitään, jos ne feromonit eivät miellytä ja vedä puoleensa kumpaakin.
Tietenkin sellaiset asiat kuin yhtäläisen arvomaailman jakaminen ovat tärkeitä nykyäänkin ja siihen saa apua nopeasti appin avulla. Toki nykyaikana on niin hulluja ilmiöitä, että tehdään toivelistasta Exel ja ei edes haluta tavata toista, jos jokainen listan toive ei vaikuta täyttyvän.
Koska ihmisen biologia määrää pariutumista, olisi edes speed dating-tapahtumat ja muut iltamat taas lämmittämisen arvoisia ideoita, jotta ihmiset tapasivat ihan oikeasti toisiaan. Kuka kieltää valtaamasta tanssilavat? Jos niin ei käy, ne lanataan ja muuttuvat historiaksi. Nuorena pitäisi olla hullunrohkeuttakin ja vaikka haastaa muitakin sinne tanssilavalle. Enne vanhaan vaatimattomamman näköinen mies pystyi hankkimaan tasoitusta opettelemalla tanssimaan ja tanssitamalla innokkaasti naisia. Siinähän tuli tarkastettua samalla naisten feromonitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YÖBUSSI ;DDDDDD
Jussina busissa Jussi nussi tussua.
Apu- tai Nykyposti -lehteen kirjeenvaihtoilmoitus. Kyllä se morsian sieltä löytyy.
🇺🇦🇮🇱
Kaikki kommentit ja viittaukset lasten hankkimiseen. Vaikka ensinnäkin:
1) ihmisillä ei edes ole parisuhdetta jossa lapsiasia olisi ajankohtainen
2) ihmiset ei ehkä halua yhtään lasta vaan pelkkä parisuhde riittää erittäin hyvin
Oma isäni iski silmänsä äitiini kahvilassa ja juoksi perään. Romanttista,mutta nykyään tuosta tulisi joku ahdistelusyyte. Sama jos alkaa jossain salilla tai junassa pokailla.
Tervehtimiseen vastaukseksi saa "mulla on poikaystävä"
Ahaa, olet siis pahastunut, kun hän ei sanonut ensin hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali puhe ei
Itse olen jo yli 50 v. mies enkä parisuhdemarkkinoilla, mutta pystyn hyvin ymmärtämään tämän. Olen törmännyt tähän samaan ihan työssäkin. Jos kohtaan entuudestaan tuntemattoman naisen, joka on itseäni nuorempi ihan työn merkeissä ja käyttäydyn mukavasti kuten kenelle tahansa muullekin niin yli 90% varmuudella sieltä pullahtaa pian jonkin tason ilmoitus poikaystävästä tai aviomiehestä. Olen ottanut tavaksi tuoda ilmi oman perhetilanteeni mahdollisimman nopeasti tapaamisen yhteydessä, esimerkiksi johdattelemalla jutun lapsiini, niin yleensä näkee kirjaimellisesti kuinka vastapuoli helpottuu ja rentoutuu, sekä käytös muuttuu normaaliksi. Tämä ei koske itseäni vanhempia naisia. Heiltä ei koskaan kuule vastaavaa.
YÖBUSSI ;DDDDDD