Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jolle vanhempi sukupolvi antaa täysin utopistisia pariutumisvinkkejä

Vierailija
03.07.2025 |

Olen 24 ja juuri kukaan kavereistani tai entisistä opiskelukavereista ei edes halua seurustella. Ne jotka seurustelevat ovat kaikki tavanneet somessa tai Tinderissä.

Silti neuvotaan lavatansseja (ei näissä käy kukaan alle 50v), katua tai kauppaa (silkkaa ahdistelua), harrastuksia (paistaa tosi vahvasti läpi jos olet siellä pokailemassa), työpaikkaa (mikä 'työpaikka'? Hyvä kun saa muutaman viikon pätkissä nollatuntihommia joissa koko ajan vaihtuu porukka)

Tuntuu, että ei osata asettua toisen asemaan, vaan ekstrapoloidaan omien kokemusten kautta ja jumitutaan niihin ymmärtämättä että ajat ovat muuttuneet.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota huomioon että osalla neuvojen antajista edes internetiä ei ollut vielä olemassa omassa elämässä. kehitys on ollut niin massiivinen harppaus lyhyessä ajassa ettei monen kivikautiset aivot pysy perässä vaan roikutaan mentaalisesti kirjepalstoilla, pubeissa ja lavatansseissa

keskittykää omiin juttuihin omilla ehdoilla ja antakaa neuvojen mennä toisesta korvasta ulos. digikanavat ovat nuorilla se yleisin vaihtoehto

-kehäraakki vm. 1968

Vierailija
2/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanoa että internetiä ei ollut omassa nuoruudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen mies ja pitäisi kuulemma baareista katsella. Muuten hyvä mutta olen hädin tuskin parikymppinen ja nämä baarit mitä tässä 30km säteellä on, niissä on pääosin pelkkiä miehiä ja ne muutamat naiset ovat lähempänä eläke - kuin lukioikää.

Vierailija
4/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia ettei vanhempi sukupolvi ymmärrä tuon taivaallista nuorempien kuvioista ihan antiikin ajoista lähtien.

Ota ne deittineuvot joltain max. 30-35v:ltä joka on kasvanut digiaikakaudella. Sitä vanhemmilla on pääosin ihan luutuneita käsityksiä jotka eivät päde nykynuorten elämään millään tavoin.

Vierailija
5/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ne oikeat, karut vinkit 2025:

-Ole hyvännäköinen

-Mene deittisovellukseen

Jos kohta 1 ei täyty, sitten plastiikkakirurgiaa, salia, laihduttamista ja ihonhoitoa. 

Vierailija
6/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen mies ja pitäisi kuulemma baareista katsella. Muuten hyvä mutta olen hädin tuskin parikymppinen ja nämä baarit mitä tässä 30km säteellä on, niissä on pääosin pelkkiä miehiä ja ne muutamat naiset ovat lähempänä eläke - kuin lukioikää.

Pubeissa ja baareissa oli viimeksi nuoria naisia joskus ysärillä. Nykyään pääosin ikämiesten ryyppyremmejä.

Vierailija
7/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa yli 40-vuotiaiden juttuja vakavasti paitsi jos tämä on työelämässä niin voi puhua omasta työstään järkeviä. 

8/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅😅😅

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kannattaa tulkita niin, että mene paikkoihin, missä on nuoria.

Vierailija
10/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa ajate EIVÄT ole muuttuneet. Suurin osa ihmisistä haluaisi pariutua niin, että ensin tutustutaan kaikessa rauhassa muuten ja sitten vasta, JOS se toimii, aletaan miettiä että seurusteltaisiinko. Ja tämä todelakin toimii parhaiten noissa aloituksessa mainituissa tosielämän paikoissa. (Ja lavatanssien tilalle voi varmaan laittaa jonkun muun nykyisen tanssipaikan (tosin lavatansseissakin on yllättävän paljon parikymppisiäkin).)

Tietenkään siellä harrastuksessa ei olle "pokailemassa" vaan tutustumassa kiinnostaviin ja samoisa asioista kiinnostuneisiin ihmisiin. Ehkä aapeen isoin ongelma onkin juuri siinä, että hän kuvittelee että parisuhde jotenkin löytyy pokailemalla tai muilla sirkustempuilla, sen sijasta, että pyrkisi olemaan kiinnostava ihminen ja tutustumaan samanmieliseen ihmiseen, jonka kanssa olisi kiva viettää aikaa. . 

Vierailija
11/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on täysin pihalla siitä mitä elämä on nykyään. Isäni tivasi tunnenko huumeiden käyttäjiä. Tilastojen mukaan 18-25-vuotiaista miehistä 40% myöntää kokeilleensa, joten onhan se aika todennäköistä tuntea jos ei ole neljän seinän sisään linnoittautunut. 

Vierailija
12/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse asiassa ajate EIVÄT ole muuttuneet. Suurin osa ihmisistä haluaisi pariutua niin, että ensin tutustutaan kaikessa rauhassa muuten ja sitten vasta, JOS se toimii, aletaan miettiä että seurusteltaisiinko. Ja tämä todelakin toimii parhaiten noissa aloituksessa mainituissa tosielämän paikoissa. (Ja lavatanssien tilalle voi varmaan laittaa jonkun muun nykyisen tanssipaikan (tosin lavatansseissakin on yllättävän paljon parikymppisiäkin).)

Tietenkään siellä harrastuksessa ei olle "pokailemassa" vaan tutustumassa kiinnostaviin ja samoisa asioista kiinnostuneisiin ihmisiin. Ehkä aapeen isoin ongelma onkin juuri siinä, että hän kuvittelee että parisuhde jotenkin löytyy pokailemalla tai muilla sirkustempuilla, sen sijasta, että pyrkisi olemaan kiinnostava ihminen ja tutustumaan samanmieliseen ihmiseen, jonka kanssa olisi kiva viettää aikaa. . 

Ei ole enää mitään baareja, tansseja tai vastaavia julkisia tiloja, joissa nuoret maksavat vähän ja sitten kohtaavat toisiaan. Kaikki on niin kallista, että ajan viettäminen tapahtuu asunnoissa oman porukan kesken. 

Vierailija
13/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lavatansseissa käy nuortakin väkeä. Erityisesti silloin, kun soittamassa on Komiat -niminen yhtye. Komioiden keikoilla käyviä nuoria naisia ei varmaan hirveästi haittaisi vaikka siellä olisi nuoria komeita miehiä muuallakin kuin esiintymislavalla.

Vierailija
14/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten etsi muista baareista?

Vierailija
15/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset, jotka eivät tiedä missä samanikäiset liikkuvat ja sitten valittavat etteivät löydä puolisoa?

Eivätkö he käy juhlissa, festareilla, matkoilla? Missä he ovat vappuna, uutena vuonna, juhannuksena? Omien vanhempien luona? Kai jotain opiskelija tapahtumia järjestetään yhä? Ennen vanhaan ihan oikeasti pystyi tavata samanikäisiä vaikka missä. Laivalla, interrailissa, diskossa, koulussa, harrastuksissa, kotibileissä, yöbussissa tai vaikka terassilla. Eivätkö he käy, vai eikö toisiin sovi enää ottaa kontaktia?

Vierailija
16/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pubeissa ja baareissa oli viimeksi nuoria naisia joskus ysärillä. Nykyään pääosin ikämiesten ryyppyremmejä.

Häh? Miksi mä sitten näen nuorten jonottavan niihin?

Vierailija
17/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lavatansseissa käy nuortakin väkeä. Erityisesti silloin, kun soittamassa on Komiat -niminen yhtye. Komioiden keikoilla käyviä nuoria naisia ei varmaan hirveästi haittaisi vaikka siellä olisi nuoria komeita miehiä muuallakin kuin esiintymislavalla.

Kaikilla on nykyään kamera puhelimessa, mutta silti väitteellesi ei löydy yhtään kuva-tai videotodisteita. 

Vierailija
18/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaja Ilta löysi tulevan miehensä harrastusporukasta. Toimi ainakin hänen kohdalla.

Vierailija
19/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on nykyään kamera puhelimessa, mutta silti väitteellesi ei löydy yhtään kuva-tai videotodisteita. 

Mene itse katsomaan. 

Vierailija
20/35 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiset, jotka eivät tiedä missä samanikäiset liikkuvat ja sitten valittavat etteivät löydä puolisoa?

Eivätkö he käy juhlissa, festareilla, matkoilla? Missä he ovat vappuna, uutena vuonna, juhannuksena? Omien vanhempien luona? Kai jotain opiskelija tapahtumia järjestetään yhä? Ennen vanhaan ihan oikeasti pystyi tavata samanikäisiä vaikka missä. Laivalla, interrailissa, diskossa, koulussa, harrastuksissa, kotibileissä, yöbussissa tai vaikka terassilla. Eivätkö he käy, vai eikö toisiin sovi enää ottaa kontaktia?

YÖBUSSI ;DDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi