Useita puukotettu Tampereen Ratinan kauppakeskuksessa
Tampereella sijaitsevassa Kauppakeskus Ratinassa on käynnissä poliisioperaatio, uutisoi Aamulehti. Useita on puukotettu kauppakeskuksen lähistöllä. Uhreille annetaan ensiapua.
Tämänhetkisen tiedon mukaan poliisi on saanut epäillyn tekijän kiinni. Tilanteesta ei ole enää vaaraa sivullisille.
Kommentit (1190)
"Aina on toki tyyppejä, jotka luulevat tällaisen perusteella, että ulkomaailma on supervaarallinen paikka ja paras turva löytyy oman peiton alta. Eikä tähän vaikuta mikään järkiperuste, joka kertoo, ettei se nyt ihan näin oikeasti mene."
Anna muiden käsitellä pelkoja ja turvallisuutta, jos se joitakin terapioi. Tai kulkureittejä. Haukkuminen ja kiusaaminen muita ei tee terapeuttista keskustelua, ne jotka haukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö mieli vielä liikkua keskustassa ja keskuksissa? Aiotko kantaa sotilaan kilpeä mukanasi? Uskallatko liikkua miten tai ruuhkapaikoissa..?
Mitä hlvttiä kenenkään liikkumiset sulle tai muillekaan vastaaville mielisairaille kuuluu? Menkää stanan apinat hoitoon.
Mut heitettiin pihalle psykiatrian polilta. Kuulemma yhteiskunnalla ei ole keinoja mun auttamiseksi.
Onkse muiden vika? Tee jotain itse auttaaksesi mielenterveyttäsi.
Jos sulla on jotain sellaista tietoa mitä lääkäreillä ei ole, niin olen pelkkänä korvana.
Lue self help kirja, juttele, kävele,huolehdi unirytmistä, ota vi
Ajattele, että lääkärinä sulle maksettaisiin noista neuvoista. Elämä on valintoja.
"Lue self help kirja, juttele, kävele,huolehdi unirytmistä, ota vitamiinit jne. Kirjoita päiväkirjaan, aloita nyrkkeily jos ärsyttää, maalaa jne. Ihan ilmaisia keinoja osa. Ja joutuu vääntämään rautalangasta ja tarjoamaan ilmaista konsultaatiota jollekin palstan mt-potilaalle."
Kirjoitat eri henkilölle. Et samalle. Usea kirjoittaja. Rikosilmoitus tulee jos haukut mt-potilaaksi. Lopeta ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
"Aina on toki tyyppejä, jotka luulevat tällaisen perusteella, että ulkomaailma on supervaarallinen paikka ja paras turva löytyy oman peiton alta. Eikä tähän vaikuta mikään järkiperuste, joka kertoo, ettei se nyt ihan näin oikeasti mene."
Anna muiden käsitellä pelkoja ja turvallisuutta, jos se joitakin terapioi. Tai kulkureittejä. Haukkuminen ja kiusaaminen muita ei tee terapeuttista keskustelua, ne jotka haukkuvat.
Toi nyt alkoi sönköttömään muiden puolesta.
Eikö tämä thread ole sitä varten, että keskustellaan casesta eikä omista mielenterveyden haasteista? Eikö ne palstat ole ihan oma asiansa ja vertaistukiryhmät? Tässä taas keskustelujen taso Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
"Lue self help kirja, juttele, kävele,huolehdi unirytmistä, ota vitamiinit jne. Kirjoita päiväkirjaan, aloita nyrkkeily jos ärsyttää, maalaa jne. Ihan ilmaisia keinoja osa. Ja joutuu vääntämään rautalangasta ja tarjoamaan ilmaista konsultaatiota jollekin palstan mt-potilaalle."
Kirjoitat eri henkilölle. Et samalle. Usea kirjoittaja. Rikosilmoitus tulee jos haukut mt-potilaaksi. Lopeta ajoissa.
Mitä mitä mitä? Etkö olekaan mt-potilas? Minä ihan aidosti luulin niin. Ota vastaan syvät pahoitteluni, ei tästä poliisiasiaa kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö mieli vielä liikkua keskustassa ja keskuksissa? Aiotko kantaa sotilaan kilpeä mukanasi? Uskallatko liikkua miten tai ruuhkapaikoissa..?
Mitä hlvttiä kenenkään liikkumiset sulle tai muillekaan vastaaville mielisairaille kuuluu? Menkää stanan apinat hoitoon.
Mut heitettiin pihalle psykiatrian polilta. Kuulemma yhteiskunnalla ei ole keinoja mun auttamiseksi.
Onkse muiden vika? Tee jotain itse auttaaksesi mielenterveyttäsi.
Jos sulla on jotain sellaista tietoa mitä lääkäreillä ei ole, niin olen pelkkänä korvana.
Lue self help k
En ajattele, sillä en ole lääkäriksi halunnut edes. Itse kysyit ja sait vielä ilmaisia neuvoja. Jos et koe, että neuvoista on apua, minkä muut sille voi? Mene hoitamaan jonnekin ongelmiasi, mutta et voi käyttää toisia normaaleita kirjoittajia vesselinä oman mielenterveytesi kohentamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt alkoi sönköttömään muiden puolesta.
Ihan itsekin kaipasin asiallista keskustelua aiheesta. En väkivaltaista haukkumista muiden taholta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä thread ole sitä varten, että keskustellaan casesta eikä omista mielenterveyden haasteista? Eikö ne palstat ole ihan oma asiansa ja vertaistukiryhmät? Tässä taas keskustelujen taso Suomessa.
Näin on. Mihinkäs se alkuperäinen keskustelu nyt jäi? Siihen, että pitäisikö kaveri tuomita terrorismista epäiltynä vai ei? Mitä näkemyksiä porukalla on? Terrorismirikos, rikos ihmisyyttä vastaan vai mikä meininki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä mitä? Etkö olekaan mt-potilas? Minä ihan aidosti luulin niin. Ota vastaan syvät pahoitteluni, ei tästä poliisiasiaa kannata tehdä.
Joo, jättäkää ne poliisit rauhaan. Niillä on parempaakin tekemistä.
"En ajattele, sillä en ole lääkäriksi halunnut edes. Itse kysyit ja sait vielä ilmaisia neuvoja. Jos et koe, että neuvoista on apua, minkä muut sille voi? Mene hoitamaan jonnekin ongelmiasi, mutta et voi käyttää toisia normaaleita kirjoittajia vesselinä oman mielenterveytesi kohentamiseksi."
Kirjoitatko itsesi kanssa vuoropuhelua? Luullen että on samat ihmiset. No miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Mihinkäs se alkuperäinen keskustelu nyt jäi? Siihen, että pitäisikö kaveri tuomita terrorismista epäiltynä vai ei? Mitä näkemyksiä porukalla on? Terrorismirikos, rikos ihmisyyttä vastaan vai mikä meininki?
Nimikkeinä ovat murhien yritykset. Ilmeisesti tällä hetkellä ei terroristista motiivia "havaittu".
Vierailija kirjoitti:
"En ajattele, sillä en ole lääkäriksi halunnut edes. Itse kysyit ja sait vielä ilmaisia neuvoja. Jos et koe, että neuvoista on apua, minkä muut sille voi? Mene hoitamaan jonnekin ongelmiasi, mutta et voi käyttää toisia normaaleita kirjoittajia vesselinä oman mielenterveytesi kohentamiseksi."
Kirjoitatko itsesi kanssa vuoropuhelua? Luullen että on samat ihmiset. No miten vaan.
On se kiva, kun aloit leikkimään tervettä. Leiki edes, teeskentele tai vaihda ketjua.
Toivottavasti uhrit olivat polttomoottoriautoilijoita, jotka ovat öljyä ostamalla rahoittaneet Venäjän hirmutekoja vuosikaudet. Tämän siitä sitten saa.
Valkoihoiset kantasuomalaiset heti karkoitettava Suomesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kiva, kun aloit leikkimään tervettä. Leiki edes, teeskentele tai vaihda ketjua.
Miten jaksatkaan kiusata tuntikausia tuntemattomia ihmisiä, oletko useassa keskustelussa tekemässä samaa? Teen rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekijän nimi Ville-Valtteri Väänänen
Perustuu aiempien tuomioiden yhteydessä uutisoituun nimeen. Ryöstösarjan tuomiossa nimi tulee ilmi
Ryöstöistä toki vain yksi oli sooloilua ja kaksi toteutettiin duona. Onko tuo sitten juuri tämän janarin nimi vai sen kaverin?
Eikö se kaveri ollut tyttö/nuori nainen?
Jaa toi Teuvo Jalmari?
Rohvessorin arvailuja sille, miksi tekijää ei passitettua kaksi viikkoa sitten suoraan vankilaan.
Toki jos aletaan tälle linjalle, niin varmaan kaikki tuomion alkamista odottavat pitäisi passittaa heti istumaan. Kysymys tosin kuuluu, että mihin, kun vankilat ovat jo ennestään täynnä? Tarkottaisi käytännössä sitä, että tilaa olisi tehtävä vapauttamalla toisesta päästä enben aikojaan. Tätä Kummola ja Rantanen ei lainkaan huomioi. Tärkeämpää on näköjään huudella omille kannattajilleen miellyttäviä.
Mikään muu asia ei ennakoi väkivaltarikosta kuin aiempi väkivaltarikos.
Rikoskomisario Ossi Kaario kertoi HS:lle perjantaina iltapäivällä, että epäilty on ollut toksikologisissa tutkimuksissa, mutta tutkimustulokset eivät vielä olleet valmiit.
Lauerma toteaa, että kaduilla on liikkeellä yhä epämääräisempiä ja vaarallisempia aineita. Tuoreeksi esimerkiksi hän nimeää peukkuna tunnetun muuntohuume alfa-PVP:n.
Mahdollinen itse aiheutettu päihtymys on syytä selvittää, koska se ei alenna syyntakeisuutta.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011346182.html
Nettkirjoitukset ja -videot kuten kouluampujilla?
Jep, samassa ojassa tässä kaikki mt-ongelmaiset ollaan. Tai en tiedä, jotkut saa apua toisia helpommin...