Onko sinulla lempimukia, mistä pitää saada aina aamulla juotua ensimmäiset kahvit/teet? Minkälainen muki?
Ja mikään muu muki ei kelpaa.
Mulla on tämmöinen:
https://flyingtiger.com/fi-fi/products/mug-330-ml-3033617
Aikoinaan Tigeristä ostettu. Mistään muusta mukista aamukahvi ei maistu yhtä hyvältä.
Toki jos kyseinen muki on likaisena, voin häthätää juoda aamukahvit jostain muustakin mukista, mutta aina ehdottomasti ensin tämä muki. 🥰
Kommentit (49)
Ei, mulla on kuuden sarja lattemukeja ja otan niistä vain jonkun. Samanlaisia ne kaikki on.
Vihaan eriparisia astioita, suosin sarjoja.
Herra Hakkarainen ystävänpäivä muki. Pieniä suukon kuvia ympäri mukia. Aikoinaan Anttilasta ostettu.
Pysyy muutaman kuukauden, sitten jää kaapin hyllylle joksikin aikaa. Sama kuin vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Angry Birds -muki, lähinnä siksi, että on riittävän suuri maitokahville.
Minäkin käytän näitä joskus, jos muut saman kokoiset on pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy VAIN Iittalan, vai Arabianko se on, TEEMA. Ihan sama, mitkä kuviot tai värit pinnassa, Muumimukithan on kans noita, mutta se muoto, vetoisuus ja reunojen paksuus pitää prikulleen olla, muuten se jäähtyy väärää tahtia (yleensä liian nopeasti) tai maistuu muuten vain väärältä.
Mulle aivan liian pieni
Vierailija kirjoitti:
Myös noutopizzaa leikkaan aina saksilla ja syön sormin, samoin makkarat nakit ja muu jokapäiväinen.
Miten tämä mukeihin liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Kuumat juomat juodaan ihan syystä aina kupista joka lepää tassilla. Katsokaa vaikka rinkuloita pöydissänne.
Ootko ikinä kuullu lasinalusista? Renkaan se viileäkin lasi muuten jättää..
Englantilainen vaalea Wrendale-design-kuppi, jossa on kaniinin kuvia vanhahtavaan ruskeaan tyyliin piirrettynä.
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaa vanhoista kupeista ja kiinalaisista mukeista irtoavaan lyijyyn ja muihin raskasmetalleihin.
Lol, ei kato kun ne luulee että vaaralliset kulutustavarat alkoi vasta temusta :D
Mulla aina Arabian Paratiisimuki.
Täällä jotakuta harmittaa nyt oikein urakalla, kun pitää alanuolittaa.
Aamutee pitää saada Kuningatar Elisabet platinum jubilee- mukista.
Pakko-ostos Lontoosta 2022, etsin pitkään mieleistä.
Ei ole yhtä, mut pitää olla Iittalan taika- muki. Niitä mulla onkin kymmenkunta kaapissa.
M49
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtä tiettyä, mutta pitää olla isompi kuin tavallinen kahvikuppi. Yleensä Iittalan isompi teemamuki tai Ikean sellainen lasinen.
Ihana tuo ap:n muki. 😊 Pitäisiköhän ostaa töihin tuollainen
Suosittelen. Varsinkin jos oot yhtään kissaihminen. 🥰 Ap
Se on jännä, miten esimerkiksi vakiokuppeihin ja -juomapulloihin tulee jokin tietynlainen kiintymyssuhde. Kun on tarpeeksi pitkään käyttänyt samaa, niin ei enää halua luopua.
Ja jännä, että mukin/kupin väri voi vaikuttaa siihen, miltä kahvi kullekin maistuu.
Mun mielestä kahvi maistuu mustasta mukista paremmalta, ja mun isä taas ei jois kahvia muusta kuin valkoisesta mukista. 😁 Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja jännä, että mukin/kupin väri voi vaikuttaa siihen, miltä kahvi kullekin maistuu.
Mun mielestä kahvi maistuu mustasta mukista paremmalta, ja mun isä taas ei jois kahvia muusta kuin valkoisesta mukista. 😁 Ap
En tiedä mutta mustasta mukista se maistuu kuumemmalle. Syytä tähän en ole koskaan oikein hahmottanut.
Kahvimukini on Camelback Horizon termosmuki, se ei ole lempimuki vaan on tullut valittua käytännöllisyysnäkökohdilla. Siinä on irrotettava kansi jossa juoma-aukko jonka voi sulkea. Kansi pitää juoman kuumana pitempään. Mukin pohjassa on kumitassu, muki ei liu'u pöydällä ja estää kolhujen syntymistä. Mukin kahvasta saa oikein hyvän otteen.
https://www.camelbak.com/shop/drinkware/mugs/horizon-12-oz-camp-mug-ins…
On lempimuki, mutta aamuisin en juo kahvia. Päiväkahvit juon aina muumimukista. Joko sellaisesta, missä Pikku Myy, tai sellaisesta, missä Nipsu ja kissa.
Minä juonkin aamuteeni sohvalla (vapaapäivinä) ja pidän mukia koko ajan kädessä