Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (16369)
Vierailija kirjoitti:
Hengitellään, siskot. Ei hutkita ennen kuin tutkitaan. Vasta vappuna on kuultavissa kappale kokonaisuudessaan.
Ja pidetään mielessä se, että vaikka me akateemisesti koulutetut keski-ikäiset ja keski-iän ylittäneet suomenkieliset tädit olemme vallanneet tämän ketjun, me ei ehkä sittenkään Kaj'n silmissä olla heidän tärkein kohderyhmänsä.
Muistetaan myös, että nämä ovat kypsiä taiteilijoita, jotka tekevät omista lähtökohdistaan itse ja vain itse päätöksensä siitä, millaista musiikkia julkaisevat ja mihin uuteen suuntaan lähtevät tai ovat lähtemättä. Me yleisönä vain otetaan tai jätetään.
Saattavat olla kypsiä ja aikuisia taiteilijoita, mutta keski-ikäisyydestäni huolimatta fanina en ole välillä ollenkaan kypsä ja aikuinen. Vaikka kaipaan syvällisempiä tasoja heidän sanoituksistaan, en laita ollenkaan pahaksi, jos ovat löytäneet sieltä syvyyksistä vaihteeksi alhaisemman thirst trap -tason.
Vierailija kirjoitti:
Johan Fageruddin instassa kuvia Hallnista. https://www.instagram.com/p/DXgnJp5DVex/
Hikeä pukkaa hiusrajaan noista kuvista. Ja se hiki alkoi valua noroina, kun näin Vöronymfinin Instagram-stoorin videon ohjelman kuvauksista. Olin niin odottanut Hallnille kakkoskautta mutta fyrbanna, en ehkä pysty sitä katsomaan. Edes sieltä sohvan alta silmät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengitellään, siskot. Ei hutkita ennen kuin tutkitaan. Vasta vappuna on kuultavissa kappale kokonaisuudessaan.
Ja pidetään mielessä se, että vaikka me akateemisesti koulutetut keski-ikäiset ja keski-iän ylittäneet suomenkieliset tädit olemme vallanneet tämän ketjun, me ei ehkä sittenkään Kaj'n silmissä olla heidän tärkein kohderyhmänsä.
Muistetaan myös, että nämä ovat kypsiä taiteilijoita, jotka tekevät omista lähtökohdistaan itse ja vain itse päätöksensä siitä, millaista musiikkia julkaisevat ja mihin uuteen suuntaan lähtevät tai ovat lähtemättä. Me yleisönä vain otetaan tai jätetään.
Saattavat olla kypsiä ja aikuisia taiteilijoita, mutta keski-ikäisyydestäni huolimatta fanina en ole välillä ollenkaan kypsä ja aikuinen. Vaikka kaipaan syvällisempiä tasoja heidän sanoituksistaan, en laita ollenkaan pahaksi, jos ovat löytäneet sieltä syvyyksistä vaihteeksi alhaisemman thirst trap -tason.
Sama täällä. Ihanaa, että heidän repertuaaristaan löytyy kaikkea maan ja taivaan väliltä aina korkeakulttuurista thirst trapeihin :D
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuolla voranymfinin IG-editin kommenteissa ollaan aika innoissaan 🔥😁
Täytyihän tuo edit tietysti katsoa. Tää biisi tulee jakamaan porukan mielipiteet. Osan yleisöstä tämä todennäköisesti hullaannuttaa, osa ehkä vähän kavahtaa tätä. Selvästi suunnattu uudelle innokkaalle yleisölle, osa tekstistä enkuksi jopa. Mitä miettivät ns. vanhat fanit?? Kriitikot tämän tulevat todennäköisesti lyttäämään, mutta musiikkiahan ei tehdä kriitikoille vaan yleisölle.
Tämän perusteella ei ole itselle mikään jatkuvan kuuntelun biisi. Keikoilla toiminee ihan hyvin ja saa jengin tanssimaan. Mut samaa mieltä siitä, mitä täälläkin on kirjoitettu, että ihan hyvä ehkä täräyttääkin tällainen räväkämpi biisi pöytään. Itseäkin välillä jopa ärsyttänyt se, miten KAJ'n ylle on tämän tästä soviteltu sitä pyhimyksen viittaa. He ovat ikäisiään nuoria miehiä kuitenkin, vaikkakin perheellistymässä. Itse olin tuon ikäisenä muka jo kovin aikuinen ja viisas, mutta toisaalta aivan kakara, ja kaikki hullut tempaukset mihin mukaan menin, eivät välttämättä olleet kovin viisaita.
Joo ei tämä välttämättä uppoa kaikkiin isoäiti-ikäisiin Gunilloihin ja Sol-Britteihin, jotka arvostavat enemmän pyhäkoulumeininkiä. Uudemmilla ja nuoremmilla faneilla taas pyörii sukat jaloissa kun Axel räppää keikoilla. Toki varmasti on poikkeuksia suuntaan ja toiseen, mutta näin yleistyksenä.
Sehän on vain ja ainoastaan hyvä, että biisi jakaa mielipiteet. Sellainen, mistä kaikki yksimielisesti pitävät, on usein vähän tylsää.
Virallisena linkittäjänä en kykene katsomaan keskustelua ilman linkkiä. Pahoittelen.
Kieltämättä vaikeaa pitää päätös olla kuuntelematta biisiä etukäteen, kun täällä nyt keskustellaan siitä jo täyttä päätä. No, yritän harjoittaa mielen lujuutta. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Virallisena linkittäjänä en kykene katsomaan keskustelua ilman linkkiä. Pahoittelen.
Dan-Olen pyrstösulat tulevat tässä poikkeuksellisen hyvin esiin, puhumattakaan hyttysestä, joka saa surkean lopun.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vaikeaa pitää päätös olla kuuntelematta biisiä etukäteen, kun täällä nyt keskustellaan siitä jo täyttä päätä. No, yritän harjoittaa mielen lujuutta. 🤪
Mä sorruin. Ja sanon vain tämän: en olisi ikimaailmassa kuvitellut joskus pitäväni Bertel Bäckiä kuumana (vaikka Axel onkin aina ollut viileä tyyppi), mutta nyt pidän. Järisyttävä räppi.
Me suomenkieliset tantat ei kenties suuresti innostuta englanninkielisestä räppäyksestä eikä ehkä ruotsalaisetkaan gunvorit, mutta Kom ti UK -porukalla taitaa olla bileet päällä.
Kun tämä ketju periaatteessa on omistettu myös Käärijän polulle, niin mainitsenpa vain, että Käärijä on tänään julkaissut biisin nimeltä Ja eller nej. Yhteistyössä jonkun ruotsalaisen artistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä ketju periaatteessa on omistettu myös Käärijän polulle, niin mainitsenpa vain, että Käärijä on tänään julkaissut biisin nimeltä Ja eller nej. Yhteistyössä jonkun ruotsalaisen artistin kanssa.
Juu, Käärijä x Basshunter. Oli hyvä veto, tykkäsin. Ei toki KAJlle vedä vertoja, mutta menee kuunteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan Fageruddin instassa kuvia Hallnista. https://www.instagram.com/p/DXgnJp5DVex/
Hikeä pukkaa hiusrajaan noista kuvista. Ja se hiki alkoi valua noroina, kun näin Vöronymfinin Instagram-stoorin videon ohjelman kuvauksista. Olin niin odottanut Hallnille kakkoskautta mutta fyrbanna, en ehkä pysty sitä katsomaan. Edes sieltä sohvan alta silmät kiinni.
Tunnistiko muuten joku sitä rollaattorimummoa esittävää näyttelijää? Carola Sarénin eli BP:n Sinikan on kerrottu vierailevan jossain jaksossa, mutta mun mielestäni se ei ole hän.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä har synts sjunga en dunkande refräng på svenska. På fredag släpps låten "Ja eller nej", ett samarbete med den svenska dj:n Jonas Altberg, känd som Basshunter, skaparen av monsterhitten "Boten Anna". HBL
Vierailija kirjoitti:
Me suomenkieliset tantat ei kenties suuresti innostuta englanninkielisestä räppäyksestä eikä ehkä ruotsalaisetkaan gunvorit, mutta Kom ti UK -porukalla taitaa olla bileet päällä.
Melkein sanoisin, että antaa kundien nyt pitää hauskaa fanien kanssa niin kauan kuin sitä riittää. Heille kuitenkin viime vuosi ja tämäkin varmasti elämässä aivan ainutlaatuista aikaa. Moni asia olisi voinut ruveta viemään heitä mennessään, mutta eivät ole mitenkään alkaneet p*rseilemään, vaan handlanneet hyvin asiat. Onko taiteellinen suunta nyt hakusessa, ehkä, mutta sekin löytyy varmasti vielä kunhan kokeilevat näitä uusia juttuja. Ei voi tietää ellei kokeile.
"- - fanitus on kyllä aktivoinut hieman ruosteessa ollutta ruotsia tosi mukavasti. Vielä kun olisi joku, jonka kanssa puhua ruotsia edes joskus. Meilläpäin ei ole edes työväenopistossa ruotsin keskustelukursseja."
Joillakin kansalais- ja työväenopistoilla on verkkokursseina ruotsiakin, myös ruotsinkielisillä opistoilla kohdistettuina suomen- tai muunkielisille. Asuminen toisella paikkakunnalla ei estä osallistumasta. Tarkkailepa kesän mittaan Kansalaisopistojen liiton kurssihakusivua, kun opistot alkavat julkaista syksyn ohjelmia (eri opistot hyvin eri tahtiin). Minä esimerkiksi olen osallistunut etäältä pääkaupunkiseudun opistojen englannin ja ranskan ryhmiin - ja vöyriläisen opiston vöyrinluennolle. (kurssit.kansalaisopistot.fi & ilmonet.fi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sanoisin, että antaa kundien nyt pitää hauskaa fanien kanssa niin kauan kuin sitä riittää. Heille kuitenkin viime vuosi ja tämäkin varmasti elämässä aivan ainutlaatuista aikaa. Moni asia olisi voinut ruveta viemään heitä mennessään, mutta eivät ole mitenkään alkaneet p*rseilemään, vaan handlanneet hyvin asiat. Onko taiteellinen suunta nyt hakusessa, ehkä, mutta sekin löytyy varmasti vielä kunhan kokeilevat näitä uusia juttuja. Ei voi tietää ellei kokeile.
Samaa mietin. Minusta hienoa, että osaavat ottaa ilon irti uusien fanien reaktioista. Ei tätä ikuisesti kestä, joten pitää nauttia nyt kun voi. Ja minä suomenkielinen tantta en ollenkaan laita pahakseni noita alhaisia englanninkielisiä sanoituksia.
Nyt kun muuten mietin, olisi tuo biisi aivan täydellinen pohjustus keikan julkaisemiselle Britanniassa.
Taiteellinen suuntakin saattaa olla hakusessa, mutta mikä olisi enemmän KAJ'ta kuin hakea suuntaa? Sitähän he ovat tehneet koko uransa. Kokeiluja sinne ja tänne, murehtimatta minne pitäisi olla menossa ja onko riittävän kunnollista. Eli mahdollinen hapuilu suunnan kanssa olisi täydellisesti heitä itseään.
Ainakin tuolla voranymfinin IG-editin kommenteissa ollaan aika innoissaan 🔥😁