Yksi kysymys: miksi poliisiauton ovet ei olleet lukossa?
Jos noin epämääräinen auto on parkissa oudossa paikassa niin tottakai on olemassa riski että joku tulee sinne kuikuilemaan. En tajua miksei ovet olleet lukossa? Eikö poliisit lukitse ovia? Itse pidän aina auton ovet lukossa, muistaakseni ne myös menee automaattisesti lukkoon. Tosin olen naispuolinen ja autossa yleensä yksin, ehkä se on syynä. Ihmettelen silti ettei poliisi ollut lukinnut ovia.
Kommentit (34)
Poliisit tykkää elää vaarallisesti. Kokeile sinäkin.
Ja miksi poliisi ei tullut ulos autosta ja pidättänyt sitä hurjaa rikollista ketä aseella piti uhata?
Hyvä kysymys, mutta veikkaan, että poliisilla on tähän ohjesääntö tai suositus. Hätätilanteessa nopeampi poistuminen autosta tai onnettomuudessa ei niin isoa riskiä loukkuun jäännistä. TV-sarjojen perusteella pollarit avaa turvavyötkin jo ennen kohteeseen saapumista jotta pääsevät nopeasti autosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit tykkää elää vaarallisesti. Kokeile sinäkin.
Voisin kokeillakin mutta pitää hommata se Glock ensin. AP
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi poliisi ei tullut ulos autosta ja pidättänyt sitä hurjaa rikollista ketä aseella piti uhata?
Kenties poliisilla oli meneillään jokin tärkeämpi tehtävä, jota tämä huomionhakuinen ääliö tuli sotkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei aseella uhattua rikollista voi vain käskeä painumaan vttuun😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties poliisilla oli meneillään jokin tärkeämpi tehtävä, jota tämä huomionhakuinen ääliö tuli sotkemaan.
Aseella uhkaaminen on jo äärimmäinen voimankäyttö joten mikähän sitä vielä pahempi sit on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen artikkelin mukaan poliisi teki liikennevalvontaa. Eli varmaan odotti että joku ajaa ohi lievää ylinopeutta tms. Joten ei niillä mitään kovin tärkeitä tehtäviä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä oli vaikka vaarallisen rikollisen väijytys, niin tällaiset ulkopuoliset sekoilevat tollot voi esim. käskeä painumaan sinne sotkemasta tilannetta. Ei siinä ole tarvetta tehdä selkoa operaatiosta, joka on päällä.
Pitääkö ihmiset tosiaan aina autonsa ovia lukossa, kun ovat itse autossa? En minä ainakaan. Ei ole koskaan tullut mieleen, että joku urpo voi oikeasti tulla kamera ojossa riuhtomaan oven auki ja kuvaamaan! Olisin tosi vihainen, jos itselle kävisi näin.
Huvittava tilanne jos ei muuta, toine tompelo leikkii sankaria ja kuvaa puhelimella kun murtautuu toisen autoon sisään ja samantien jostain raosta napahtaa ysimilline naamalle notta suksippa tai lasautan
No että saa syyn osoitella ladatulla aseella.
Minä mietin oliko edes liikennettä valvomassa? Jos joku, no "salaisempi" juttu menossa (kytättiin tiettyä autoa, tai joku drone lensi jossain tmv.) sitä tuskin olis sanottu?
Ja sitten joku valopää menee ja aukoo ovia, teki tahallaan, ja vielä kamera kuvaamassa, MIKSI?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen artikkelin mukaan poliisi teki liikennevalvontaa. Eli varmaan odotti että joku ajaa ohi lievää ylinopeutta tms. Joten ei niillä mitään kovin tärkeitä tehtäviä ollut.
Eikö liikenneturvallisuuden valvonta ole tärkeää? Tiedätkö paljonko kuolonuhreja liikenne aiheuttaa?
Poliisi oli autossa sisällä, joten liiketutka olisi alkanut ehkä hälyttää jos ovet ois olleet lukossa. Kyseessä varmaan poliisin tunnukseton kamera-auto, jolla mitataan ylinopeuksia. Ja kameran käyttäjä siis sisällä.
Kuka muu kuin murtovaras tunkee vieraaseen autoon sisälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä oli vaikka vaarallisen rikollisen väijytys, niin tällaiset ulkopuoliset sekoilevat tollot voi esim. käskeä painumaan sinne sotkemasta tilannetta. Ei siinä ole tarvetta tehdä selkoa operaatiosta, joka on päällä.
No sitä väijyä ei taatusti yksi ukko auton sisältä suorittais että se siitä.
Vaikka olisi kuinka epämääräinen auto parkissa, niin ei ikinä tulisi mieleenkään mennä sitä kuikuilemaan. Vain silloin, jos se olisi parkkeerattu omalle tontille.
Auton avaimen avaimenperässä lukituspainike?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ihmiset tosiaan aina autonsa ovia lukossa, kun ovat itse autossa? En minä ainakaan. Ei ole koskaan tullut mieleen, että joku urpo voi oikeasti tulla kamera ojossa riuhtomaan oven auki ja kuvaamaan! Olisin tosi vihainen, jos itselle kävisi näin.
Kyllä, auto on yksityinen tila, jonne ei omin luvin mennä. Viranomaiselta vielä voi olla korostunut syy olla rauhassa/piilossa silloin, kun tehtävä sellainen on.
Hyvä kysymys!