Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (16324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, valaistuin! Siis Kaj-fanclubin instatilillä. Sinne ei taida päästä ulkopuoliset äänestämään, mutta mun vastaukseni on Kanada.
KAJ-fanclubin instatilillä oli vain kuva Sauna talks -chatissa olleesta äänestyksestä. Sauna talks on KAJn omassa instassa oleva ”chat-ketju”, jota fanit voivat lukea ja ainoastaan KAJ kirjoittaa. Siihen voi kuka tahansa liittyä.
Pystyisitko kertomaan tarkemmin, mistä kohtaa Kaj'n instatiliä tämä Sauna talks löytyy? Siellä on melkein 800 julkaisua enkä some-hölmänä osaa käyttää mitään hakutoimintoakaan.
Siinä etusivulla kuvien yläpuolella on tekstiä. Alimpana liekkien kuva ja vieressä lukee Sauna talks. Siitä klikkaamalla pääsee.
Minulla, joka ensin mainitsin sauna talksin, se näkyy vain kännykällä, ei selaimella.
Kiitos selityksestä. Nyt ymmärrän, miksi en näe mitään sauna talksia. Mulla on vain tietokone niin joudun selaimilla näitä katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen soittanut repeatilla tuota pientä biisinpätkää pitkin aamua, kuulostaa lupaavalta. Huvittaa tuo video ja se, miten ”erilaisilta” näyttävät samanlaisissa asuissaan. Tarkoitan siis sitä millaiset vibat tulee kunkin olemuksesta. Mun silmiin Kevin näyttää supertyylikkäältä, kuten aina. Jakob on hieman helppoheikkimäinen showmies, kuten Benjamin siinä Linda Q:n show’ssa Botnia Paradisessa. Axelin päällä vermeet näyttää lähinnä naamiaisasulta, jonkun muun vaatteilta :D
Mulle tuli Axelista heti alusta alkaen mieleen vain Bertel Bäck. Varmaan johtuu siitäkin, että hiukset on vedetty samaan malliin. Kevin on kuin malli, ja Jakob on... no, Jakob, vähän sellainen " vilkkusilmä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen soittanut repeatilla tuota pientä biisinpätkää pitkin aamua, kuulostaa lupaavalta. Huvittaa tuo video ja se, miten ”erilaisilta” näyttävät samanlaisissa asuissaan. Tarkoitan siis sitä millaiset vibat tulee kunkin olemuksesta. Mun silmiin Kevin näyttää supertyylikkäältä, kuten aina. Jakob on hieman helppoheikkimäinen showmies, kuten Benjamin siinä Linda Q:n show’ssa Botnia Paradisessa. Axelin päällä vermeet näyttää lähinnä naamiaisasulta, jonkun muun vaatteilta :D
Mulle tuli Axelista heti alusta alkaen mieleen vain Bertel Bäck. Varmaan johtuu siitäkin, että hiukset on vedetty samaan malliin. Kevin on kuin malli, ja Jakob on... no, Jakob, vähän sellainen " vilkkusilmä".
Kyllä silmät vilkkuu ja lanteet on öljytty :D En vastusta
Vierailija kirjoitti:
Onkos tämä Economy Plus nyt sitten taas parodiaa niistä dansbandeista? Vai parodiaa jostain muusta? Olen ihan surkea musiikkityylien tuntija.
Tuon lyhyen näytteen (ilmeisesti kertsistä tämä) perusteella jotain disco/pop/dance/eurodance -tyylistä ehkä...
Tempo tuntuisi olevan astetta rauhallisempi kuin Karaokessa, joka menee kuin pikajuna. Mä olisin siitäkin tykännyt enemmän, jos olisi vähän hitaammassa temmossa. Nämä on näitä makuasioita taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tähän kai voi jo luottaa. https://www.instagram.com/reel/DXgGUAOiu2u/
Nopeatempoiset bilebiisit näyttäisivät jatkuvan tyylilajina. Toimivat hyvin keikoilla, mutta itse toivon, että muutakin saadaan taas joskus. Sanoituksesta vielä paha sanoa pätkän perusteella paljoakaan.
Ei varmaan muunlaista voi odottaa nyt niin kausn kuin tulee vain yksi biisi kerrallaan. Jos tulisi albumi, siellä voisi olla monenlaista.
Ne, ketkä odottivat entisenlaista alkuperäis-KAJ-tyylistä "monikerroksista" kappaletta, ehkä pettyvät, ja ketkä odottivat vauhdikasta ja menevää tanssibiisiä, ne tykkäävät. KAJ'lla taitaa nyt olla niin monenkirjava yleisö, tosiaan vauvasta vaariin, ja monista eri maista vielä kaiken lisäksi, että kaikkien makuun sopivaa biisiä on mahdotonta tehdä. Jos KAJ haluaa nyt tehdä näitä "bilebiisejä", niin sitten KAJ tekee, valinta on heidän. Kyllähän se aika pian sitten näkyy, mitä yleisö on mieltä ja uppoaako biisi. Kiinnostaa sinänsä nähdä, mitä nokkelaa ja KAJ-maista ovat sanoitukseen keksineet.
^ Kertsi nyt ainakin on hyvin simppeli, sekä melodialtaan että tekstiltään. Sellainen, että tällainen ei-ruotsivirtuoosi suomenkielinenkin ymmärtää sen kerrasta. Asiassa on tietysti puolensa ja puolensa. Itse nautin enemmän niistä sanoituksista, joissa on päällekkäin kymmenen tasoa ja joita umpisuomalainen joutuu pää punaisena tutkimaan viikkokaupalla ennen kuin viimeinenkin yksityiskohta avautuu. Mutta on toki niitäkin, joille parasta on just se, että kaikki on selvää saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Onkos tämä Economy Plus nyt sitten taas parodiaa niistä dansbandeista? Vai parodiaa jostain muusta? Olen ihan surkea musiikkityylien tuntija.
Onko tämö parodia thirst trapista? Vai thirst trap ilman parodiaa? Vai kaj'maisesti yhtä aikaa sekä että. Lintu että kala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis mun ensimmäinen ajatus oli, että tämän biisinhän esittääkin uusi trio: Kevin, Jakob ja Bertel Bäck. :D
Onkos täällä paikalla ryhmän sherlockeja tai tulkitsijoita? Käyttäjän lagombilder (joka on hyvin omistautunut fani) instastoorissa on lyriikoita enemmänkin kuin mitä KAJn julkaisemassa pätkässä. Miten te tuon ymmärrätte, ovatko nämä loput sanat hänen itsensä keksimiä vai onko hän saanut jostain ongittua enemmän lyriikoita? Auttakee kun en tajua!
Vierailija kirjoitti:
^ Kertsi nyt ainakin on hyvin simppeli, sekä melodialtaan että tekstiltään. Sellainen, että tällainen ei-ruotsivirtuoosi suomenkielinenkin ymmärtää sen kerrasta. Asiassa on tietysti puolensa ja puolensa. Itse nautin enemmän niistä sanoituksista, joissa on päällekkäin kymmenen tasoa ja joita umpisuomalainen joutuu pää punaisena tutkimaan viikkokaupalla ennen kuin viimeinenkin yksityiskohta avautuu. Mutta on toki niitäkin, joille parasta on just se, että kaikki on selvää saman tien.
Mä nautin oikeastaan molemmista, ihan päivästä ja tilanteesta riippuen. Ne monisyiset ja kerrokselliset tekstit ihastuttaa ja viehättää todella paljon. Mutta sitten johonkin muuhun mielentilaan ja yhteyteen ihan mieluusti kuuntelee myös näitä suoraviivaisempia ja helpompia juttuja. KAJ'n yksi monista vahvuuksista on tähän saakka ollut monipuolisuus ja monien tyylien hallinta. Ainakin itse toivon, että tämä säilyisi myös tulevaisuudessa, ettei tuotanto ala yksipuolistua näihin simppelimpiin hitteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis mun ensimmäinen ajatus oli, että tämän biisinhän esittääkin uusi trio: Kevin, Jakob ja Bertel Bäck. :D
Ymmärrettävä muutos. Axelilla on kiireitä, Bertel tuuraa kevään ja kesän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onkos täällä paikalla ryhmän sherlockeja tai tulkitsijoita? Käyttäjän lagombilder (joka on hyvin omistautunut fani) instastoorissa on lyriikoita enemmänkin kuin mitä KAJn julkaisemassa pätkässä. Miten te tuon ymmärrätte, ovatko nämä loput sanat hänen itsensä keksimiä vai onko hän saanut jostain ongittua enemmän lyriikoita? Auttakee kun en tajua!
Jo ennen kuin kurkistan hänen instastooriaan: arvaan, että siellä on faktatietoa. Näin on käynyt myös edellisten biisien kanssa. Joku sisäpiiriläinen on vuotanut tai sitten joku on vaan ollut taitava urkkija/hakkeri.
Jos sanat on oikeasti nuo niin huh huh, alkaa tulla kuuma :D
Mutta siis aika ärsyttävä tyyli vuotaa asioita julkaisemattomista biiseistä. Ja osoittaa ”rahvaalle”, että lällällää minäpä tiedän ja te ette. Tietääkö joku onko hänellä joku henk. koht. yhteys KAJhin? Tai ehkä muihin biisintekijöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo ennen kuin kurkistan hänen instastooriaan: arvaan, että siellä on faktatietoa. Näin on käynyt myös edellisten biisien kanssa. Joku sisäpiiriläinen on vuotanut tai sitten joku on vaan ollut taitava urkkija/hakkeri.
Peruutan sanomani. Siellähän olikin englanninkielistä tekstiä. Hänen omaa fantasiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hänen stoorissaan oleva säkeistö on liian suorasukainen ollakseen "KAJ'n "pipp poppia". He eivät aliarvioi kuulijaa noin helposti ymmärrettävillä vihjauksilla.
Tepä olette positiivisia luonteita. Mun ensireaktio: ottaa todella päähän. Ensimmäiseksi tuntuu suorastaan, että vitsin aiheena tällä kertaa on fani itse. Semmoinen ihme veemäinen lällättelynuotti kuin olisi kuullut koulun pihalla. Taisi tuonkin kuuloinen diskotyyli jossain vaiheessa olla muotia, mutta minun vanhoihin korviini se on aina ollut jotain, mitä ei ilman pientä ekstaasia kukaan normaali kestä. Miksi minua vartavasten ärsytetään?
Saas nähdä, onko ärtymys suomalaiskansallinen reaktio vai ikäluokkakysymys vaipelkkää minun niuhouttani, mutta nyt nyppii. Ruotsalaiskorvat ehkä reagoivat aivan toisin, heille tuossa on varmaan nostalgiaa. Lisäksi nyt alkaa olla liikaa puhetta heistä itsestään. Ehkä he tekevät pilkkaa nimenomaan itsestään eikä kuulijasta tuossa, mutta siinäkin on rajansa, jonka jälkeen se on kuulijasta överiä ja tuskallista. Saisiko sen huomion myös jonnekin muualle omasta navasta ja tilanteesta, vai ovatko he noin ristiriitaisissa tunnelmissa, että oikeasti tarvittaisiin joku muu terapeutiksi kuin Strandberg? Saa olla melkoiset tehot koneessa ja ihme kiepsahdus tarinassa, että se pystyy muuttamaan tuon pätkän luoman vaikutelman. Nyt jännitän viikon epämieluisan odotuksen tilassa, ja ihmettelen jo etukäteen, miten tulen reagoimaan keikalla, jos tämä ketuttaa silloinkin vielä. Pikkukeikalla tunnelman keventely itseä ja kaveria pilkkaamalla välispiikeissä ei ole sama asia kuin minuutteja kestävä navankaivuu tuhansien edessä. Se on jo ongelmaista itsetehostusta.
Ja lisäksi, nyt meni mellomedley boikottiin. Sekin saastui tästä. Jotain rajaa siihen esiintyvän apinan rooliin, eikä itseään häpeävä apina ole hyvä suunta sekään. Lähden tästä murjottamaan. Nightwishiä soimaan: yours (eli mine) is an empty hope. Sietämätöntä kakaramaisuutta siinäkin, mutta kunnon murjotustyyliin.
Joo, tämä Lagombilder kirjoittaa vain fanifantasiaa. Mutta se on kyllä totta, että artistien biiseistä vuotaa usein ennakkotietoa. Tässäkin ketjussa joku kuvaili Karaoken (vai oliko Mosquiton) tarkasti ja seikkaperäisesti ennen sen virallista julkaisua. Tiedot on kuulemma nähtävillä netissä niille, jotka osaa hakea oikeista lähteistä. Täsmällistä osoitetta tietämättömälle se ei onnistu.
Tiktokissa on pidempi snippet biisistä, minuutin mittainen. Kirjoittakaa hakuun "KAJ economy plus" ja menkää kohtaan "äänet". Kyllä se lagombilder käyttäjällä oleva sanoitus on oikea ja kyllä, Axel räppää englanniksi.