Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (16087)

Vierailija
16081/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko katsonut liikaa keikkavideoita, kun uskon tunnistavani niistä joidenkin fanien äänet?

Sanotaanko että olet siinä tapauksessa katsonut riittävästi. Liikakatsomista ei lääketiede tunne.

Just näin. Esimerkiksi D-vitamiinissa on yliannostuksen vaara mutta KAJ-vitamiinissa ei koskaan, riskinä on vain sen puute. Jos joskus on tilanne, että KAJ-vitamiinia ei saa tarpeeksi live-ravinnosta, sitä pitää muistaa ottaa säännöllisesti purkista.

Onko muuten ketään, joka olisi lähdössä täyttämään vitamiinivajetta Gröna Lundiin tai Viking Gracelle? Mun piti alunperin lähteä tuonne Vikingille, mutta en sitten päässytkään. Omat live-vitamiinivarastot täydentyy näillä näkymin vasta Billnäsissä, jonne on piiiiitkä aika vielä. Purkkiruokinta taitaa tulla tosi tarpeeseen. 

Mä lähden Gracelle ja sen jälkeen seuraavaksi Billnäsiin.

Mulla taisi olla sama suunnitelma.

Vierailija
16082/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo siis saatavana Axelin itsensä lukemana versiona? Sen kuuntelisin kyllä heti, hänen äänensä on niin miellyttävä. Itsellänikään ei tämä (koulu)ruotsin taito riitä kaunokirjallisuuteen asti, mutta tuon novellikokoelman printtiversiota taivallan silti parhaillaan hitaasti eteenpäin. Sanakirjan kanssa lukeminen ei ole ideaali tapa mutta tyhjää parempi kuitenkin, ja oppiihan siinä koko ajan uusia sanoja ja ilmaisuja.

Kyllä Axel on itse lukenut äänikirjansa, ainakin Eldsjälin ja Kleinin. 

Jossakin päin nettiä olen nähnyt Axelin lukemassa Smugglarens skatt -kirjan ensimmäistä lukua, nojatuolissa istuen, selkeästi artikuloiden. Löytyisiköhän vielä? Yritän miettiä sellaistakin, kenen suomenkielisen ääni sopisi suomennokseen yhtä hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16083/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko katsonut liikaa keikkavideoita, kun uskon tunnistavani niistä joidenkin fanien äänet?

Sanotaanko että olet siinä tapauksessa katsonut riittävästi. Liikakatsomista ei lääketiede tunne.

Just näin. Esimerkiksi D-vitamiinissa on yliannostuksen vaara mutta KAJ-vitamiinissa ei koskaan, riskinä on vain sen puute. Jos joskus on tilanne, että KAJ-vitamiinia ei saa tarpeeksi live-ravinnosta, sitä pitää muistaa ottaa säännöllisesti purkista.

Onko muuten ketään, joka olisi lähdössä täyttämään vitamiinivajetta Gröna Lundiin tai Viking Gracelle? Mun piti alunperin lähteä tuonne Vikingille, mutta en sitten päässytkään. Omat live-vitamiinivarastot täydentyy näillä näkymin vasta Billnäsissä, jonne on piiiiitkä aika vielä. Purkkiruokinta taitaa tulla tosi tarpeeseen. 

Mä lähden Gracelle ja sen jälkeen seuraavaksi Billnäsiin.

Mulla taisi olla sama suunnitelma.

Huomatkaa sana "taisi". Yksi täältä varmaan jo tunnisti mut tuosta. Ei nyt ihminen voi aina muistaa varmaksi minne on menossa.

Vierailija
16084/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä päivän oppitunti kierrätyksestä. Enpä ollut älynnyt, MYS-taulu on kuvattu läheltä ja KAJ-taulun näkee kauempaa.

Vierailija
16085/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on KAJ-vitamiinin puutosoireet?

Apaattisuus, selittämätön väsymys, huumorintajun pitoisuuden lasku, vakavimmissa tapauksissa mittausrajan alapuolelle. On raportoitu myös hallitsematonta tärinää ja mystisiä sydänoireita.

Kuulostaa siltä että ei kannata ottaa riskiä tilan kehittymiselle.

Mulla onneksi tälle vuodelle kuusi livetankkausta tiedossa.

Ooh! Aivan ihanaa kuulla! Melkein pitää heittäytyä kateelliseksi. Mulla tiedossa vasta kolme ja neljäskin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa. Odottavan aika sinne keskikesään on vaan niin pitkä niin pitkä 😯

Vierailija
16086/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apaattisuus, selittämätön väsymys, huumorintajun pitoisuuden lasku, vakavimmissa tapauksissa mittausrajan alapuolelle. On raportoitu myös hallitsematonta tärinää ja mystisiä sydänoireita.

Ooh! Aivan ihanaa kuulla! Melkein pitää heittäytyä kateelliseksi. Mulla tiedossa vasta kolme ja neljäskin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa. Odottavan aika sinne keskikesään on vaan niin pitkä niin pitkä 😯

Viime kesänä vielä mietin ensimmäistä KAJ-keikkaani ja olisiko liioittelua matkustaa toiselle paikkakunnalle ja ottaa hotelliyö.

Enpä silloin arvannut, että seuraavana vuonna tuntuu melkein normaalilta matkustaa kolme kertaa Ruotsiin keikalle ja lisäksi Suomeen kahdelle keikalle jotka vaativat yöpymistä.

Mitäköhän ensi vuonna, jos tämä kehitys jatkuu😳

Vierailija
16087/16087 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä vielä mietin ensimmäistä KAJ-keikkaani ja olisiko liioittelua matkustaa toiselle paikkakunnalle ja ottaa hotelliyö.

Enpä silloin arvannut, että seuraavana vuonna tuntuu melkein normaalilta matkustaa kolme kertaa Ruotsiin keikalle ja lisäksi Suomeen kahdelle keikalle jotka vaativat yöpymistä.

Mitäköhän ensi vuonna, jos tämä kehitys jatkuu😳

Sama vika. Viime vuonna kävin ekalla keikalla, kun sattui olemaan lähellä. Ja sitten pari muuta päiväreissuna.

Tälle vuodelle homma sitten onkin lähdössä käsistä, enkä enää meinaa itsekään muistaa minne olen menossa.

T. taisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi