Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (20128)

Vierailija
16081/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko katsonut liikaa keikkavideoita, kun uskon tunnistavani niistä joidenkin fanien äänet?

Sanotaanko että olet siinä tapauksessa katsonut riittävästi. Liikakatsomista ei lääketiede tunne.

Just näin. Esimerkiksi D-vitamiinissa on yliannostuksen vaara mutta KAJ-vitamiinissa ei koskaan, riskinä on vain sen puute. Jos joskus on tilanne, että KAJ-vitamiinia ei saa tarpeeksi live-ravinnosta, sitä pitää muistaa ottaa säännöllisesti purkista.

Onko muuten ketään, joka olisi lähdössä täyttämään vitamiinivajetta Gröna Lundiin tai Viking Gracelle? Mun piti alunperin lähteä tuonne Vikingille, mutta en sitten päässytkään. Omat live-vitamiinivarastot täydentyy näillä näkymin vasta Billnäsissä, jonne on piiiiitkä aika vielä. Purkkiruokinta taitaa tulla tosi tarpeeseen. 

Mä lähden Gracelle ja sen jälkeen seuraavaksi Billnäsiin.

Mulla taisi olla sama suunnitelma.

Vierailija
16082/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo siis saatavana Axelin itsensä lukemana versiona? Sen kuuntelisin kyllä heti, hänen äänensä on niin miellyttävä. Itsellänikään ei tämä (koulu)ruotsin taito riitä kaunokirjallisuuteen asti, mutta tuon novellikokoelman printtiversiota taivallan silti parhaillaan hitaasti eteenpäin. Sanakirjan kanssa lukeminen ei ole ideaali tapa mutta tyhjää parempi kuitenkin, ja oppiihan siinä koko ajan uusia sanoja ja ilmaisuja.

Kyllä Axel on itse lukenut äänikirjansa, ainakin Eldsjälin ja Kleinin. 

Jossakin päin nettiä olen nähnyt Axelin lukemassa Smugglarens skatt -kirjan ensimmäistä lukua, nojatuolissa istuen, selkeästi artikuloiden. Löytyisiköhän vielä? Yritän miettiä sellaistakin, kenen suomenkielisen ääni sopisi suomennokseen yhtä hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16083/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko katsonut liikaa keikkavideoita, kun uskon tunnistavani niistä joidenkin fanien äänet?

Sanotaanko että olet siinä tapauksessa katsonut riittävästi. Liikakatsomista ei lääketiede tunne.

Just näin. Esimerkiksi D-vitamiinissa on yliannostuksen vaara mutta KAJ-vitamiinissa ei koskaan, riskinä on vain sen puute. Jos joskus on tilanne, että KAJ-vitamiinia ei saa tarpeeksi live-ravinnosta, sitä pitää muistaa ottaa säännöllisesti purkista.

Onko muuten ketään, joka olisi lähdössä täyttämään vitamiinivajetta Gröna Lundiin tai Viking Gracelle? Mun piti alunperin lähteä tuonne Vikingille, mutta en sitten päässytkään. Omat live-vitamiinivarastot täydentyy näillä näkymin vasta Billnäsissä, jonne on piiiiitkä aika vielä. Purkkiruokinta taitaa tulla tosi tarpeeseen. 

Mä lähden Gracelle ja sen jälkeen seuraavaksi Billnäsiin.

Mulla taisi olla sama suunnitelma.

Huomatkaa sana "taisi". Yksi täältä varmaan jo tunnisti mut tuosta. Ei nyt ihminen voi aina muistaa varmaksi minne on menossa.

Vierailija
16084/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä päivän oppitunti kierrätyksestä. Enpä ollut älynnyt, MYS-taulu on kuvattu läheltä ja KAJ-taulun näkee kauempaa.

Vierailija
16085/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on KAJ-vitamiinin puutosoireet?

Apaattisuus, selittämätön väsymys, huumorintajun pitoisuuden lasku, vakavimmissa tapauksissa mittausrajan alapuolelle. On raportoitu myös hallitsematonta tärinää ja mystisiä sydänoireita.

Kuulostaa siltä että ei kannata ottaa riskiä tilan kehittymiselle.

Mulla onneksi tälle vuodelle kuusi livetankkausta tiedossa.

Ooh! Aivan ihanaa kuulla! Melkein pitää heittäytyä kateelliseksi. Mulla tiedossa vasta kolme ja neljäskin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa. Odottavan aika sinne keskikesään on vaan niin pitkä niin pitkä 😯

Vierailija
16086/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apaattisuus, selittämätön väsymys, huumorintajun pitoisuuden lasku, vakavimmissa tapauksissa mittausrajan alapuolelle. On raportoitu myös hallitsematonta tärinää ja mystisiä sydänoireita.

Ooh! Aivan ihanaa kuulla! Melkein pitää heittäytyä kateelliseksi. Mulla tiedossa vasta kolme ja neljäskin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa. Odottavan aika sinne keskikesään on vaan niin pitkä niin pitkä 😯

Viime kesänä vielä mietin ensimmäistä KAJ-keikkaani ja olisiko liioittelua matkustaa toiselle paikkakunnalle ja ottaa hotelliyö.

Enpä silloin arvannut, että seuraavana vuonna tuntuu melkein normaalilta matkustaa kolme kertaa Ruotsiin keikalle ja lisäksi Suomeen kahdelle keikalle jotka vaativat yöpymistä.

Mitäköhän ensi vuonna, jos tämä kehitys jatkuu😳

Vierailija
16087/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä vielä mietin ensimmäistä KAJ-keikkaani ja olisiko liioittelua matkustaa toiselle paikkakunnalle ja ottaa hotelliyö.

Enpä silloin arvannut, että seuraavana vuonna tuntuu melkein normaalilta matkustaa kolme kertaa Ruotsiin keikalle ja lisäksi Suomeen kahdelle keikalle jotka vaativat yöpymistä.

Sama vika. Viime vuonna kävin ekalla keikalla, kun sattui olemaan lähellä. Ja sitten pari muuta päiväreissuna.

Tälle vuodelle homma sitten onkin lähdössä käsistä, enkä enää meinaa itsekään muistaa minne olen menossa.

T. taisi

Vierailija
16088/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ripotellut suunnittelemani keikat niin, että niitä on melko tasaisesti vuoden mittaan, jotta välttyisin puutosoireilta. 
Maaliskuussa oli eka, toukokuussa yksi, heinäkuussa kaksi, elokuussa kaksi ja sitten vielä marraskuussa yksi.

Tuossa heinä-elokuussa on ehkä vähän liioittelua, mutta en voinut jättää Djurönäsetiä toista kertaa väliin, joten piti ottaa vielä sekin.

Onneksi lokakuussa on vielä Änglagård. 

Vierailija
16089/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika. Viime vuonna kävin ekalla keikalla, kun sattui olemaan lähellä. Ja sitten pari muuta päiväreissuna.

Tälle vuodelle homma sitten onkin lähdössä käsistä, enkä enää meinaa itsekään muistaa minne olen menossa.

T. taisi

Nonnih. Tässähän käy vielä niin, että bändi ei muista, missä ovat, ja täytyy lukea settilistasta paikkakunta. Mutta se ei riitä, vaan fanitkaan eivät muista paikkakuntaa. 

Eli ihan turhaa huudella haloo paikkakunta x. Säästäkööt sen muille bändeille. Måår ni braa riittää. 

Vierailija
16090/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. taisi

Nonnih. Tässähän käy vielä niin, että bändi ei muista, missä ovat, ja täytyy lukea settilistasta paikkakunta. Mutta se ei riitä, vaan fanitkaan eivät muista paikkakuntaa. 

Eli ihan turhaa huudella haloo paikkakunta x. Säästäkööt sen muille bändeille. Måår ni braa riittää. 

Ai että just niin😭

Voi olla vaikeaa ainakin niillä faneilla, jotka vetävät läpi koko marraskuun Ruotsin turneen.

Vierailija
16091/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ripotellut suunnittelemani keikat niin, että niitä on melko tasaisesti vuoden mittaan, jotta välttyisin puutosoireilta. 
Maaliskuussa oli eka, toukokuussa yksi, heinäkuussa kaksi, elokuussa kaksi ja sitten vielä marraskuussa yksi.

Tuossa heinä-elokuussa on ehkä vähän liioittelua, mutta en voinut jättää Djurönäsetiä toista kertaa väliin, joten piti ottaa vielä sekin.

Onneksi lokakuussa on vielä Änglagård. 

No mä  olen miettinyt, olisiko liioittelua, jos Billnäsin jälkeen heti seuraavana päivänä ajaisi Porvoon viinijuhlille KAJ'n perässä ja sitten vielä hieman myöhemmin Naantaliin ja Tammisaareen... 😄. Mutta mitä ilmeisimmin ei ollenkaan liioittelua vaan pikemminkin vitamiinien tehotankkausta. Mitenköhän pitkäksi aikaa nuo vitamiinit mahtavat varastoitua elimistöön? Elokuun lopussa onneksi on vielä Vaasa, jossa on mahdollista saada parin tunnin kunnon tehosteannos. 

Vierailija
16092/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ itse tuntuu olettavan, että heidän suosionsa laantuu tänä vuonna. Satunnaisten uteliaiden suhteen se pitänee paikkaansa, mutta me viime vuonna kajahtaneet olemme vasta pääsemässä vauhtiin.

Vierailija
16093/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se haastattelu, jota Wasa teaternin tämänkesäisessä näyttelyssä esitettiin. En ollut aiemmin löytänyt YouTubesta.

Tätä lumoavaa haastattelua on hyvä kertailla silloin tällöin. Tämän keskusteluketjun uutena seuraajana aloitin alusta ja olen hiljalleen edennyt tänne asti.   Kampauksistakin päätellen kuvattu jälkimmäisen musikaalin aikoihin 2021. 

Kevin viisaana viiden minuutin paikkeilla. Että unelman toteuttamisen pitäisi olla kivaa myös eikä palkkio voi olla vain lopussa. Tämän kun sitä useammin muistaisi, asiaan kun voi useimmiten paljon vaikuttaa jos sen vain ymmärtää ja alkaa sitä toteuttaa. Joku olympiavoittaja jossain kertoi, ettei hän purskahtanut itkuun ykköspallilla liikutuksesta tai isänmaanrakkaudesta, vaan järkytyksestä. Että tämänkö takia hän on uhrannut koko elämänsä.

Ja oliko se tuo yledokkari, josta Västerut-koosteen ruotsinpaatti on kuvattu, oli joo. Eikös juuri Suurkirkon portailla he pohtineet mahdollista paluumuuttoa ja ettei skypebändi onnistu. Että kun ennen töiden alkamista heillä on tapana viettää aikaa yhdessä, ja se on tärkeää. En tiedä, ovatko he aikuistuneet niin paljon, että alkulämmittelyä ei paljon tarvita, vai onko paljonkin asioita, joita he kaipaavat. Ehkä he nykyisin saavat reissatessa toistensa seuraa enemmän kuin riittävästi. Tuskin he tuolla portailla istuessa parikymppisinä osasivat ajatella, miten paljon aikaa heillä tulee keskenään olemaan siitä huolimatta, että asutaan eri paikassa. Ja on niin huvittavaa, että Axel palasi ja muut eivät. Ei sillä, kyllähän kirjailija tarvitsee tilaa. Jane Austen kirjoitti perheen ruokapöydällä, mutta ehkä hänet oli ohjelmoitu pienestä pitäen hiukan toisenlaiseen tilantarvekäsitykseen.

Vierailija
16094/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ itse tuntuu olettavan, että heidän suosionsa laantuu tänä vuonna. Satunnaisten uteliaiden suhteen se pitänee paikkaansa, mutta me viime vuonna kajahtaneet olemme vasta pääsemässä vauhtiin.

Voihan olla, että ruotsalaisia tulee keikoille väärin perustein, olettaen kunnon mellomedleyä koko konsertiksi, ja saavatkin syliinsä pahimmassa tapauksessa Vörjeansin. Ja sitten suuttuvat. Mutta joku siitäkin porukasta aina havahtuu ihmettelemään, että mitäs tämä on. Ja seuraavaksi kahlataan satoja sivuja vanhaa keskustelua! Tervetuloa vaan tännekin!

Vierailija
16095/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiaan... K syntyi ja aloitti koulun Oravaisten kunnassa (Komossan kylä), A puolestaan silloisessa Vöyrin kunnassa (Palviksen kylä) ja J Maksamaan kunnan kirkonkylässä. Kunnat yhdistettiin kahdessa vaiheessa, joiden tuloksena oli uusi, aikaisempaa laajempi Vöyri vuoden 2011 alkaessa, jolloin pojat kävivät jo samaa yhteistä koulua. Ymmärsinkö oikein? 

Jossakin kerrottiin, että - kuten odottaa sopikin - KAJ-kolmikko oli itsestään selvä esiintyjä yhdistymisjuhlaan. Onko tuosta juhlasta tai siihen liittyvistä KAJ-asioista tietoa, tallenteita, vanhoja uutisia jne.? 

Vierailija
16096/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kateellisena täällä kieltämättä luen teidän keikkasuunnitelmia, ja toivon että ainakin yhdelle keikalle pääsen, mieluiten sinne Vaasaan mutta käy joku muukin. Ja toivottavasti sitten ensi vuoden puolella tai ihan loppuvuodesta on myös jotain keikkoja, silloin varmaan jo helpommin pääsen.

Vierailija
16097/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja kaverit ollaan lähdössä Grönaan. Laivalla sinne, päivä vuoristoradoissa, illalla keikka, hotelliin yöksi, rauhallinen sunnuntaipäivä Tukholmassa ja iltalaivalla kotiin maanantaiaamuksi ja töihin.

Vierailija
16098/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, annetaanpa meille muuta ajateltavaa, niin ei käy niin kateeksi kaikilla paitsi sillä, joka pääsee miljoonalle keikalle.

Vierailija
16099/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt, kuinka näyttelijöillä pysyy päässä eri roolit yhtä aikaa. Niin kuin nyt Jakobilla on tilanne, jossa hän vetää Hallnin kuvauksia ja Änglagårdin harkkoja päällekkäin, ja sitten on tietysti vielä muistettavana niiden keikkaohjelmistoon aktiivisesti kuuluvien kymmenien biisien sanat. 

Kun sitten tutustuin yhteen teatterin ammattilaiseen, kysyin häneltä. Hän kertoi, että hänellä on päässä omat lokerot kaikille teksteille. Siellä ne on aivojen uumenissa aina tallessa. Sitten vaan lavalla avaa oikean lokeron ja suusta alkaa tulla ulos valmista tavaraa. Jotenkin kiehtovaa. (Itse en pystyisi tähän, mulla on vaatehuonekin sekaisin ja sukat löytyy todennäköisimmin keittiöpyyhkeiden korista.)

Kai tämä on vähän sama kuin  meillä normaaleilla ihmisillä on päässämme arkielämän roolit. Kotona ja töissä puhumme eri tavalla. Noilla vaan niitä rooleja on enemmän.

Mutta toi on totta, että ne vuorosanat vain tavallaan tulevat. Olen tuntenut harrastajanäyttelijöitä, ja samaa olen kuullut, että toisen tyypin vuorosanojen kuuleminen triggeröi päässä seuraavan repliikin muistamisen automaattisesti. 

Sitten kun ne samat tyypit pyörivät keskenään vuodesta toiseen, niillä on monen näytelmän vuorosanat päässä. Ja kun jossain aivan muussa tilanteessa tulee mahdollisuus käyttää vanhoja vuorosanoja, siitä toinen osaa jatkaa.

Vierailija
16100/20128 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikös juuri Suurkirkon portailla he pohtineet mahdollista paluumuuttoa ja ettei skypebändi onnistu. Että kun ennen töiden alkamista heillä on tapana viettää aikaa yhdessä, ja se on tärkeää." 

Siinä kirkon portailla muuten Jakob taisi olla kaikkein varmin siitä, että muuttaa takaisin kotiseudulle. Sanoi jotenkin niin, että mitään ei vielä ole lyöty lukkoon, mutta hänellä vaan on sellainen tunne, että niin tulee käymään. Axel oli paljon epäröivämpi ja sanoi, että hän ei oikein tiedä, ainakin hän haluaa lykätä sitä asiaa mahdollisimman pitkälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi