Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (16127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faniryhmässä suunnitellaan erilaisia partyja. Jonotusparty ulkona ja keskustassa joku niille, joilla on istumapaikat l. ei tarvitse mennä aikaisin. Kannattaa siis katsoa, jos siellä on tietoa.
Virallista aloitusaikaa ei kai ole kertottu, vain että ovet aukeavat klo 18.
Tarkoitatko facebookin faniryhmää? Eikö siellä kirjoita etupäässä ruotsinkieliset? Tulee kielimuuri vastaan jos johonkin partyyn menen :D
Pääasiassa on tosiaan ruotsia, mutta kyllä sinne suomeksi ja englanniksikin kirjoitetaan.
On siellä runsaasti suomenkielisiäkin, mutta myös he kirjoittavat usein niin että muuallakin ymmärretään, siis ruåtsiksi tai englanniksi.
Ainakin Tillsammans följer vi KAJ ryhmässä hiljattain joku kyselikin, onko siellä suomenkielisiä, ja iso joukko ilmoittautui. Plus kaikki ne suomenkieliset jäsenet + muut, jotka eivät ilmoittautuneet.
Minusta molemmissa ryhmissä on erityisen kivaa se, että postauksissa kaikki kielet hyväksytään. Myös norjaa näkyy silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faniryhmässä suunnitellaan erilaisia partyja. Jonotusparty ulkona ja keskustassa joku niille, joilla on istumapaikat l. ei tarvitse mennä aikaisin. Kannattaa siis katsoa, jos siellä on tietoa.
Tarkoitatko facebookin faniryhmää? Eikö siellä kirjoita etupäässä ruotsinkieliset? Tulee kielimuuri vastaan jos johonkin partyyn menen :D
Pääasiassa on tosiaan ruotsia, mutta kyllä sinne suomeksi ja englanniksikin kirjoitetaan.
On siellä runsaasti suomenkielisiäkin, mutta myös he kirjoittavat usein niin että muuallakin ymmärretään, siis ruåtsiksi tai englanniksi.
Ainakin Tillsammans följer vi KAJ ryhmässä hiljattain joku kyselikin, onko siellä suomenkielisiä, ja iso joukko ilmoittautui. Plus kaikki ne suomenkieliset jäsenet + muut, jotka eivät ilmoittautuneet.
Minusta molemmissa ryhmissä on erityisen kivaa se, että postauksissa kaikki kielet hyväksytään. Myös norjaa näkyy silloin tällöin.
Samaa mieltä. Mä saatan joskus kirjoittaa jotain sinne suljettuun ryhmään, ja yleensä pyrin kirjoittamaan sillä kielellä, millä alkuperäinen julkaisu on kirjoitettu. Ruotsin kohdalla tästä täytyy joskus vähän tinkiä, mutta hauska päästä sitäkin harjoittelemaan. Ja sikäli ei haittaa vaikka samassakin julkaisussa on eri kieliä, kun automaattikäännöksillä saa ainakin jonkun näköisen käsityksen aiheesta, vaikka ne usein vähän kökköjä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tänä päivänä on niin helppoa toisaalta, kun on näitä kääntäjiä/käännösohjelmia vaikka kirjoittaisi millä kielellä. (Tosin kääntäjissä on kuulemma eroja aika lailla, on parempia ja sitten niitä huonompia.)
Minä olen ihmetellyt pitkään, miksei KAJ-faneissa ole enempää norjalaisia. Vöyrin murteessa on todella paljon yhtäläisyyksiä moniin norjan murteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonas Bergqvistin instassa on kuvia Hallnin kuvauksista. Hän työskentelee nykyään ymmärtääkseni paljon lastenohjelmissa.
Eli ilmeisesti eilenkin on ollut kuvauspäivä. Olen tässä miettinyt milloin kuvauksen saadaan loppuun ja laskin, että 12 päivää tulee täyteen tällä viikolla, jos viikonloputkin kuvataan ja muussa tapauksessa ensi viikon puolivälissä.
Sen jälkeen heillä on varmaan aikaa uuden musiikin promoamiseen.
Tuskin sentään viikonloppuisin kuvataan. Teknisellä henkilöstöllä ainakin on omat säädellyt työaikansa ja pakolliset vapaapäivänsä, vaikka taiteilijat ehkä paahtaisivatkin hommaa vuorotta. Mutta ensi viikon jälkeen on varmasti taas paremmin aikaa Kaj-hommille.
Ilmeisesti lapsikuvaukset kuitenkin lauantaina. Ainakin kuvatekstin mukaan eilen.
Ajattelin myös, että ehkä sarjaan kuuluu myös sellainen kohtaus, jossa asiakkaita on paikalla ja lapset olivat eilen paikalla paitsi tutustumassa, myös kuvauksia varten.
Luulen kyllä, että kuvaukset eivät ole vielä lopussa, koska luulisin että joku siitä somessa kertoisi.
Siinä yhdessä promovideossa (jota en nyt löydä) Mikael esittelee Farmalandiaa ja kertoo minkälaisia elämyksiä lapsille on tarjolla. Istuvat häkissä ja saavat "matatruckista" letkulla jäätelöä. Saa nähdä mitä siitä seuraa...
Ainakin Instagramin (olikohan Bergqvistin?) yhdessä kuvassa lapsia istuu häkissä. Vaikuttaa toinen kausi hukuttavan katsojansa myötähäpeään niin, että tekee varmaan itsekin katsoessa mieli kömpiä häkkiin ja mennä peiton alle piiloon.
Kaikenlaisia mulle uusia pätkiä viime kesän Sauna Tourilta putkahtelee esiin Youtubessa. Ehkä alun perin peräisin Tiktokista tai joltain muulta somealustalta, joita en seuraa. Mutta ainakin tuossa kohtaa kiertuetta näytti olevan pojilla paikkakunnat hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt, kuinka näyttelijöillä pysyy päässä eri roolit yhtä aikaa. Niin kuin nyt Jakobilla on tilanne, jossa hän vetää Hallnin kuvauksia ja Änglagårdin harkkoja päällekkäin, ja sitten on tietysti vielä muistettavana niiden keikkaohjelmistoon aktiivisesti kuuluvien kymmenien biisien sanat.
Kun sitten tutustuin yhteen teatterin ammattilaiseen, kysyin häneltä. Hän kertoi, että hänellä on päässä omat lokerot kaikille teksteille. Siellä ne on aivojen uumenissa aina tallessa. Sitten vaan lavalla avaa oikean lokeron ja suusta alkaa tulla ulos valmista tavaraa. Jotenkin kiehtovaa. (Itse en pystyisi tähän, mulla on vaatehuonekin sekaisin ja sukat löytyy todennäköisimmin keittiöpyyhkeiden korista.)
Kai tämä on vähän sama kuin meillä normaaleilla ihmisillä on päässämme arkielämän roolit. Kotona ja töissä puhumme eri tavalla. Noilla vaan niitä rooleja on enemmän.
Mutta toi on totta, että ne vuorosanat vain tavallaan tulevat. Olen tuntenut harrastajanäyttelijöitä, ja samaa olen kuullut, että toisen tyypin vuorosanojen kuuleminen triggeröi päässä seuraavan repliikin muistamisen automaattisesti.
Sitten kun ne samat tyypit pyörivät keskenään vuodesta toiseen, niillä on monen näytelmän vuorosanat päässä. Ja kun jossain aivan muussa tilanteessa tulee mahdollisuus käyttää vanhoja vuorosanoja, siitä toinen osaa jatkaa.
Esiinnyin harrastajanäytelmässä nuorena. Meillä oli hauskaa, yleisöllä vähemmän. Näytelmässä oli yksi kohta, jossa vuorosana oli liian samanlainen toisen tilanteen kanssa. Kerran leikkautui puolet näytelmästä, kun kaveri vastasi jälkimmäiseen, kun oltiin vasta ensimmäisessä. Eipä tuo paljon haitannut, sen verran sekava oli tarina.