Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (15666)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavarasto kasvoi eilisen SVT-keskustelun ansiosta: takatukka = hockeyfrilla.
Joo! Mä tirskahdin ääneen, kun sen kuulin. Tosi osuva. Mulla tuli välittömästi mieleen se yksi suomalainen lätkävalmentaja, Pentti jotain. Täytyy heti omia omaan kielenkäyttöön.
Tampere-tukaksikin suomeksi kutsuttu
No vielä hauskempaa! Otan käyttöön tämänkin. :D
Tällehän on paljonkin synonyymejä, itselläni useimmiten käytössä takajeejee, takaraisio ja tsekkitukka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te bongaatte nää keikkajulkistukset aina tuoreeltaan? Mä bongaan aina vasta täältä. 🤔
Tillsammans följer vi KAJ faniryhmästä olen ainakin jonkun bongannut. Ryhmän jäsenet taitavat seurata näitä asioita tiiviisti. KAJ'n omilla kotisivuilla on keikat, mutta sinne ne eivät aina tule nopeasti.
Samoin. Osa faniryhmän porukasta on vähän rasittavaa väkeä (valtaosa toki fiksuja ja mukavia), mutta mä luen niiden sivua lähinnä uutispalstana. Sinne ilmestyy valonnopeudella kaikki merkittävä informaatio. Toimii tietotoimistona kuin Marianne som båor på backan.
Suosittelen suljettua faniryhmää. Tieto kulkee yhtä rivakasti ja keskustelun taso on korkeampaa, t.s. rasittavaa jankkaamista ja negatiivisuutta on huomattavasti vähemmän.
Mua harmitti viime vuoden tuloksessa eniten se, että jäivät Tommy Cashin taakse. En tykkää siitä biisistä yhtään. Jurysuosikit ja Israelin protestiäänet nyt ovat asia jolle ei kauheasti Euroviisuissa voi mitään, mutta tuo jotenkin harmitti silloin. Jälkikäteen ajateltuna eipä sillä merkitystä ole, Bastu taitaa olla edelleen Espresso Macchiatoa edellä spotify-kuunteluissa ja tärkeintä että Kaj sai sen uuden yleisön joka mahdollistaa heidän toimintaansa nykyisellä tasolla, ja että itsekin heistä kiinnostuin.
Euroviisut katsotaan tänäkin vuonna koska lapset meillä fanittavat, ja ollaan kyllä jonkun verran tämän vuoden biisejä kuunneltu. Eipä sieltä ole mitään erityistä suosikkia itselle noussut tähän mennessä, eikä kyllä lapsillekaan. Paljon ihan kivoja biisejä joista jossain määrin diggailen, eikä juurikaan todella huonoja mun mielestä, mutta en osaa yhtään sanoa mikä olisi mun ykkössuosikki. Suomen biisikin on sinänsä hyvä ja uskoisin että voi menestyä hyvin, mutta ei kuitenkaan herätä kauheasti tunteita. Ja ne lyriikat on musta tosi huonot.
Halln-faneille tiedoksi että instassa Seesarxl stooreissa on pari kuvaa kakkoskauden kuvauksista. Saa vähän vihjettä siitä mitä on luvassa.
Eilisessä ohjelmassa pojat taas mainitsivat siitä, kuinka kummalliselta tuntui, kun Baselissa ihmiset kehuivat heille jatkuvasti sitä, kuinka hyvä euroviisumaa Ruotsi on. He eivät osanneet ottaa kiitoksia vastaan, "koska mehän ollaan suomalaisia".
Sitä en koskaan kuullut ennen, että he olivat saaneet osakseen myös yllättävän paljon vihamielisyyttä "ruotsalaisuutensa" takia. Oli tultu siis vihjaamaan rivien välissä tai jopa sanomaan ihan suoraan, että te saatte suosiota ja pisteitä vain siksi, että edustatte Ruotsia, tätä viisujen kruunaamatonta kuningatarta. Monien asenteissa kuulemma näkyi, että Ruotsin "ylivoimaan" on jo kyllästytty.
Jäi itseä mietityttämään, jäikö Kaj'lta ehkä ääniä saamatta vain siksi, että he edustivat joidenkin mielestä väärää maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanavarasto kasvoi eilisen SVT-keskustelun ansiosta: takatukka = hockeyfrilla.
Joo! Mä tirskahdin ääneen, kun sen kuulin. Tosi osuva. Mulla tuli välittömästi mieleen se yksi suomalainen lätkävalmentaja, Pentti jotain. Täytyy heti omia omaan kielenkäyttöön.
Tampere-tukaksikin suomeksi kutsuttu
No vielä hauskempaa! Otan käyttöön tämänkin. :D
Tällehän on paljonkin synonyymejä, itselläni useimmiten käytössä takajeejee, takaraisio ja tsekkitukka :D
Toki myös Jaegeri ja MacGyveri josta ensimmäinen viittaa juuri hockeyfrillaan.
Vierailija kirjoitti:
Eilisessä ohjelmassa pojat taas mainitsivat siitä, kuinka kummalliselta tuntui, kun Baselissa ihmiset kehuivat heille jatkuvasti sitä, kuinka hyvä euroviisumaa Ruotsi on. He eivät osanneet ottaa kiitoksia vastaan, "koska mehän ollaan suomalaisia".
Sitä en koskaan kuullut ennen, että he olivat saaneet osakseen myös yllättävän paljon vihamielisyyttä "ruotsalaisuutensa" takia. Oli tultu siis vihjaamaan rivien välissä tai jopa sanomaan ihan suoraan, että te saatte suosiota ja pisteitä vain siksi, että edustatte Ruotsia, tätä viisujen kruunaamatonta kuningatarta. Monien asenteissa kuulemma näkyi, että Ruotsin "ylivoimaan" on jo kyllästytty.
Jäi itseä mietityttämään, jäikö Kaj'lta ehkä ääniä saamatta vain siksi, että he edustivat joidenkin mielestä väärää maata.
Kyllä mä muistan viime keväänä törmänneeni tähän asenteeseen, vaikkapa Redditin euroviisuryhmässä jota viime vuonna seurasin, että tykättiin Kajn biisistä mutta ei haluttu että Ruotsi voittaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Musta oli hienoa, kun Axel sanoi toivoneensa Antti Paalasen voittoa tämän vuoden UMK:ssa (Antti oli munkin suosikkini), koska hän edusti suomalaisuutta niin hyvin. Samoin se, kuinka he kaikki mutta erityisesti Kevin korostivat, että Suomen euroviisuedustajan pitää ehdottomasti laulaa suomeksi, ei englanniksi. He myös valistivat juontajaa siitä, kuinka tärkeää oma kulttuuri ja kieli ovat suomalaisille, pienelle kansalle, ja kuinka meillä kaikilla listoilla jyrää kotimainen musiikki.
Mulle jäi mieleen myös se, kuinka Axel toivoi Melodifestivaleniin vähän "suomalaista hulluutta". Kun mellobiisit enimmäkseen on niin täydellisen sisäsiistejä ja viimeisen päälle hiottuja geneerisiä massatuotteita. Mä vähän epäilen, ettei sitä meikäläistä hulluutta Ruotsissa ymmärrettäisi. Jo Kaj oli siellä niillä rajoilla, että onko tällainen pelleily nyt ollenkaan sopivaa. Onneksi löytyi se niukka kansalaisenemmistö, jonka mukaan on.
Täydellinen nimi hiustyylille on "Tampere-takatukka". 😀
Vierailija kirjoitti:
Halln-faneille tiedoksi että instassa Seesarxl stooreissa on pari kuvaa kakkoskauden kuvauksista. Saa vähän vihjettä siitä mitä on luvassa.
Kiitos vinkistä, olen hardcore Halln-fani. Mitenkähän tuon taas pystyy katsomaan, Mikaelilla on selvästi joku järkyttävä uusi bisnesidea. Eniten jännittää, onko Jona oppinut mitään vai onko hän edelleen oma kiusallinen itsensä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta oli hienoa, kun Axel sanoi toivoneensa Antti Paalasen voittoa tämän vuoden UMK:ssa (Antti oli munkin suosikkini), koska hän edusti suomalaisuutta niin hyvin. Samoin se, kuinka he kaikki mutta erityisesti Kevin korostivat, että Suomen euroviisuedustajan pitää ehdottomasti laulaa suomeksi, ei englanniksi. He myös valistivat juontajaa siitä, kuinka tärkeää oma kulttuuri ja kieli ovat suomalaisille, pienelle kansalle, ja kuinka meillä kaikilla listoilla jyrää kotimainen musiikki.
Mulle jäi mieleen myös se, kuinka Axel toivoi Melodifestivaleniin vähän "suomalaista hulluutta". Kun mellobiisit enimmäkseen on niin täydellisen sisäsiistejä ja viimeisen päälle hiottuja geneerisiä massatuotteita. Mä vähän epäilen, ettei sitä meikäläistä hulluutta Ruotsissa ymmärrettäisi. Jo Kaj oli siellä niillä rajoilla, että onko tällainen pelleily nyt ollenkaan sopivaa. Onneksi löytyi se niukka kansalaisenemmistö, jonka mukaan on.
Grim katsoi myös Takatukan ja osasi arvostaa sitä. Paalasella on oma kannattajakuntansa esimerkiksi Ranskassa, jossa ymmärretään haitarimusiikin päälle.
Eilinen haastattelijahan oli sama kuin legendaarisessa haastattelusimulaattorissa. Oli hauska nähdä hänet tekemässä asiallista haastattelua. Ei tarvinnut palata Schakob-vitsiin, hauskaa oli muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eilinen haastattelijahan oli sama kuin legendaarisessa haastattelusimulaattorissa. Oli hauska nähdä hänet tekemässä asiallista haastattelua. Ei tarvinnut palata Schakob-vitsiin, hauskaa oli muutenkin.
No ilmankos hän oli tutun näköinen. Ihmettelinkin, kun en normaalisti koskaan katso SVT:tä, ja silti mietin, että olen tämän tyypin nähnyt jossain. Hän mahtoi vaikuttua Kaj'sta jo simulaattorin myötä. Siinä vaiheessahan ei vielä tiedetty, kuka Mellon voittaa, ja Kaj taisi olla etukäteisarvioissa vielä jossain hännänhuippuna?
Vierailija kirjoitti:
KAJ:lla on kohta yhtä paljon keikkoja kuin viime kesänä. Nyt on julkaistu 9.5. Ellös Ruotsi.
Heidän piti niin pitää rauhallisempi vuosi ja vähemmän keikkoja... 😄
Ilmeisesti kysyntää on. Onhan se toki ihanaa, että KAJ on ihmisten mielissä edelleen ja heidän keikoilleen halutaan tulla.
Kevinhän on noista selvästi urheilija sukua joten kilpailuvietti on varmaan kova.
Jos olette katsoneet Axelin Utanför boxen-sarjan urheilujakson niin siinähän haastatellaan mm. Kevinin serkkua VPS:n entistä kapteenia Sebastian Strandvallia.
Strängnäs Tidningin juttu Kaj'n esiintymisestä kylän Sommarfestissä 5. kesäkuuta on maksumuurin takana, mutta loistavan kuvan pääsee katsomaan ilmaiseksi. Viime vuonna festarit olivat houkutelleet 20 000 hengen yleisön, ja lehden mukaan Kaj on tämän vuoden festareiden vetonaula.
https://www.strengnastidning.se/nyheter/strangnas/artikel/kaj-klar-for-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ:lla on kohta yhtä paljon keikkoja kuin viime kesänä. Nyt on julkaistu 9.5. Ellös Ruotsi.
Ilmeisesti kysyntää on. Onhan se toki ihanaa, että KAJ on ihmisten mielissä edelleen ja heidän keikoilleen halutaan tulla.
Tätä mäkin mietin, eikö tänä vuonna pitänyt olla "vähemmän mutta suurempia keikkoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellös! Onkohan pariin kertaan mainitulle ruotsinsuomalaiselle tädille kerrankin melkein kohtuullinen matka? Parikymmentä ruotsalaista miliä, siis parisataa kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Kevinhän on noista selvästi urheilija sukua joten kilpailuvietti on varmaan kova.
Jos olette katsoneet Axelin Utanför boxen-sarjan urheilujakson niin siinähän haastatellaan mm. Kevinin serkkua VPS:n entistä kapteenia Sebastian Strandvallia.
Mä olen katsonut koko sarjan. Axel todistaa olevansa muun hyvän lisäksi myös loistava toimittaja. Kevin on tosiaan urheilusukua, ilmeisesti siinä porukassa on kaikilla joku kilpailugeeni. Yksi hänen serkkunsa on maajoukkuehiihtäjä, tai on ainakin ennen ollut, ehkä jo lopettanut aktiiviuransa.
Ihmisen muisti on lyhyt. Esim. jotkut muistavat, että Pete Parkkonen voitti Idolsin vaikka hän tuli kolmanneksi Koop Arposen ja Anna Puun jälkeen.