Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15651)

Vierailija
15601/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazer-haastattelu on tullut Youtubeen englanniksi tekstitettynä. Vähän kömpelö tuotos, käännetty ajatusten sijaan sanoja, mutta fanithan on tyytyväisiä joka muruseen, joka heidän eteensä tipahtaa. Ja toki jutun juoni tekstityksestä selviää ihan mainiosti.

Vierailija
15602/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grimin arvio vuoden 2010 Fisken Gunnarista ja vähän myöhemmästä Pollenallergikeristä on tullut youtubeen. Hän ihmettelee ja ihailee samaa kuin mäkin koko kajahtamiseni ajan: miten ihmeessä teini-ikäisistä pojista on voinut irrota tuollaisia biisejä ja tuollaisia esityksiä. Wunderkinder.

Mun piti heti herättyäni katsoa tämä Grimin uusin. Oli taas oikein hyvät kommentit hänellä.

Sääli vaan ettei ollut Pollenallergin käännöstä käytössä, kun sen sanat on niin erityisen hulvattomat.

Kyllähän ne varmaan olisi jostain löytyneet.

Tuo sama Pollenallergiker video on mun mielestä olemassa ihan englanniksi tekstitettynäkin, eikös vaan.

Oivalliset kommentit Grimiltä taas kerran. Kiinnitti erityisesti huomiota hienoon kitarointiin, mm. Axelin "soolo" , ja Jakobin lauluun, jossa oli paikoin jopa oopperamaista soundia. 

On joo olemassa englanniksi tekstitetty versiokin. Harmi tosiaan, ettei Grim arvioinut tätä, mutta toisaalta hän pääsi sitten reagoimaan täysillä musiikkiin. Joka ilmiselvästi puri. Esimerkiksi mulle tässä on kuitenkin hauskinta mahtipontisen musiikin ja pöhkön (anteeksi kaikki allergikot, ymmärrän kyllä että teillä on pirullinen riesa) tarinan ristiriita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15603/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grimin arvio vuoden 2010 Fisken Gunnarista ja vähän myöhemmästä Pollenallergikeristä on tullut youtubeen. Hän ihmettelee ja ihailee samaa kuin mäkin koko kajahtamiseni ajan: miten ihmeessä teini-ikäisistä pojista on voinut irrota tuollaisia biisejä ja tuollaisia esityksiä. Wunderkinder.

Mun piti heti herättyäni katsoa tämä Grimin uusin. Oli taas oikein hyvät kommentit hänellä.

Sääli vaan ettei ollut Pollenallergin käännöstä käytössä, kun sen sanat on niin erityisen hulvattomat.

Kyllähän ne varmaan olisi jostain löytyneet.

Tuo sama Pollenallergiker video on mun mielestä olemassa ihan englanniksi tekstitettynäkin, eikös vaan.

Oivalliset kommentit Grimiltä taas kerran. Kiinnitti erityisesti huomiota hienoon kitarointiin, mm. Axelin "soolo" , ja Jakobin lauluun, jossa oli paikoin jopa oopperamaista soundia. 

On joo olemassa englanniksi tekstitetty versiokin. Harmi tosiaan, ettei Grim arvioinut tätä, mutta toisaalta hän pääsi sitten reagoimaan täysillä musiikkiin. Joka ilmiselvästi puri. Esimerkiksi mulle tässä on kuitenkin hauskinta mahtipontisen musiikin ja pöhkön (anteeksi kaikki allergikot, ymmärrän kyllä että teillä on pirullinen riesa) tarinan ristiriita.

No just se aiheen ja musiikkityylin välinen ristiriita kuten usein KAJ:n kappaleissa. 

Voin kyllä sen verran samaistua allergikkoihin (vaikken itse olekaan sellainen), että varmaan pahimmillaan tulee mieleen ryhtyä sotaan koivuja vastaan.

Varsinkin jos kaverit ei ymmärrä, ettei voi lähteä ulos koska on kevät ;-)

Vierailija
15604/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös aina ollut vähän sellainen omien fanitusten nolostelija, ja välillä kadehdin paria kaveria, jotka fanittavat milloin mitäkin randomia nolostelematta. Itse olen monesti salaillut fanitusten kohteitani, esim kun olen vähän jälkijunassa kiinnostunut jostain mistä kaverit ovat kiinnostuneet jo aiemmin (Harry Potter teini-iässä), jostain itselleni ei-niin-tyypillisestä (esim. nyt tää Kaj), tai jostain ikäiselleni ei niin tyypillisestä (musikaalit teininä).  Yleensä sitten pikkuhiljaa olen uskaltanut paljastaa näitä juttuja kavereille ja lähipiirille, mutta pari sellaistakin fanitusjuttua on mitä en ole halunnut kertoa kenellekään, edes miehelleni, kun olen pitänyt niitä sen verran noloina. Tiedä sitten mistä tällainen nolostelu johtuu, ainakin olen jotenkin herkkä sille jos lähipiiri kommentoi itselleni tärkeitä juttuja jotenkin ihmettelevästi tai väheksyvästi.

Lainaus keskustelussa pari viikkoa taaksepäin: olisi hauska kuulla mitä ovat nämä fanituksen kohteet, joita ei kehtaa paljastaa kenellekään. Olen siksi utelias, kun itselläkin on elämän mittaan ollut tällaisia. 

No mulla nää liittyy lähinnä fanifiktioon, ja siellä vähän epätyypillisemmistä pariskunnista kertoviin fiktioihin. Joitakin parituksia olen seurannut vuosikausia enkä ole kehdannut mainita kenellekään, vaikka olen paikoitellen käyttänyt paljonkin aikaa näiden juttujen seuraamiseen ja itsekin kirjoitellut jotain pöytälaatikkoon.

Vierailija
15605/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva se eilinen euroviisuhaastattelu. Hyvä haastattelija ja mielenkiintoista keskustelua. Kajn jäsenet ovat kyllä viihdyttäviä haastateltavia tuollaisissa keskustelu ohjelmissa, kuvittelisin että muillekin kuin faneille.

Vierailija
15606/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti eniten se poikien kuvaus sveitsiläisistä ravintoloista. Palvelualttius käänteisesti verrannollinen hintoihin. Asenne oli jo sisään astuessa tympeä, että mitä te tänne tulitte, onhan kaupungissa muitakin ravintoloita. Kun olivat odottaneet lounaspaikassa annostaan 50 minuuttia, Axel sanoi tarjoilijalle, että nyt on pakko lähteä, kun 10 minuutin päästä on seuraava haastattelu. Jolloin paikalle purjehti itse isäntä kivahtamaan, että olisitte pysyneet poissa jos kerran noin kiire on. Joissain paikoissa ruokaa tuli, mutta se oli pahaa. "Ja lopuksi ojennettiin 600 euron lasku", Jakob päätti tarinan.

Joo nämä ravintolakertomukset olivat hauskoja. Jossain muussakin haastattelussa ovat puhuneet tuosta sveitsiläisestä ruokatarjonnasta, eivätkä tainneet niin kovin ihastuneita olla, ei ainakaan Axel. Niin ja Jakob taisi myös jossain sanoa jotenkin siihen tapaan, että fondue-kiintiö tuli kyllä täyteen. Sveitsissä sitä juustoa taidetaan tuputtaa joka ikisellä aterialla. 

Vierailija
15607/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi kiva se eilinen euroviisuhaastattelu. Hyvä haastattelija ja mielenkiintoista keskustelua. Kajn jäsenet ovat kyllä viihdyttäviä haastateltavia tuollaisissa keskustelu ohjelmissa, kuvittelisin että muillekin kuin faneille.

Tuolla faniryhmässähän joku kommentoikin, että KAJ pitäisi ehdottomasti ottaa vakiovieraaksi kaikkiin keskusteluohjelmiin 😊

Vierailija
15608/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää katsoa se eilinen haastattelu vielä uudemman kerran, itseltä kun menee ekalla kerralla aina joku kohta ohi, kun varsinkin riikinruotsi on välillä vaikeaa ymmärtää. Eilinen haastattelija puhui kyllä suurimmaksi osaksi tosi selkeästi ja oli hyvä muutenkin. Hyvin antoi puheenvuoroa Kevinillekin, joka muita hiljaisempana jää välillä hieman varjoon, kun Jakob ja Axel puhua pulputtavat. Tosi kivasti kaikki kolme esiintyivät. He ovat aina niin luontevia kameran edessä. 

Vierailija
15609/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti se, kuinka (erityisesti) Keviniä kutkuttaa ajatus osallistua viisuihin vielä toisen kerran. Kun häntä katsoo haastatteluissa ja muissakin yhteyksissä lavan ulkopuolella, hän on vaatimattomuuden ja jonkinlaisen ujoudenkin ruumiillistuma, jonka ei ikinä voisi kuvitella haluavan minkäänlaisiin parrasvaloihin. Hämmästyttävä mutaatio, kuinka hän niissä valoissa syttyykin loistamaan ja muuttuu kokonaan eri ihmiseksi.

Vierailija
15610/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobin puhe muuttuu ehkä selvimmin riikinruotsiksi , Kevin käyttää samaa nuottia suomessa ja ruotsissa ja Axel puhuu högpampesiskaa jossa nuotti pysyy pohjalaisena vaikka sanasto onkin yleiskielistä. 

Vierailija
15611/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa, että Jakobin ääntämys ja intonaatio vivahtavat riikinruotsiin aina, siis ihan normioloissa Suomessakin. Kun hän on Ruotsissa ja keskustelee sikäläisten kanssa, piirre vain korostuu. Ja mä myös olin jo aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka vahvasti suomen nuotti vaikuttaa Kevinin ruotsiin on. Ei varmasti synny kenellekään epäilystä siitä, mistä maasta hän tulee, kuten ei tietysti Axelistakaan.

Vierailija
15612/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti se, kuinka (erityisesti) Keviniä kutkuttaa ajatus osallistua viisuihin vielä toisen kerran. Kun häntä katsoo haastatteluissa ja muissakin yhteyksissä lavan ulkopuolella, hän on vaatimattomuuden ja jonkinlaisen ujoudenkin ruumiillistuma, jonka ei ikinä voisi kuvitella haluavan minkäänlaisiin parrasvaloihin. Hämmästyttävä mutaatio, kuinka hän niissä valoissa syttyykin loistamaan ja muuttuu kokonaan eri ihmiseksi.

Kevin on jotenkin heistä kuitenkin eniten menestyksen ja suurten yleisöjen perään. Siinä Fazer-haastattelussakin hän sanoi, että Euroviisut on ainoa paikka, jossa pääsee esiintymään niin isoille yleisöille. Ja joku juuri kirjoitti, että Mello-voiton jälkeisessä BBB:n uusintavedossa hän näytti ja kuulosti kaikista iloisimmalta. Kuninkaalle esiintyessään hän spontaanisti huusi sen Er majestät kesken BBB:n.  Muistaakseni Vuoden suomenruotsalainen -haastattelussa hän sanoi jatkosta, että he haluavat vain enemmän ja enemmän ja isompaa.

Enkä sano tätä mitenkään negatiivisesti. Kyllähän sitä saa olla kunnianhimoa myös esiintymislavojen koon ja yleisömäärien suhteen. Ei hänellä kuitenkaan ole menestys mitenkään hattuun noussut. Tätä kirjoittaessani tuli mieleen, että onko heiltä joskus kysytty, että kenelle heistä todennäköisemmin nousisi menestys hattuun ja he olisivat vastanneet Kevin? Tästä en ole varma, mutta hämärä aavistus minulla on.
Mellomedley mahtoi varmaan olla hänelle mahtava kokemus. Hän on niin uskomattoman monipuolisen taitava esiintyjä. Monissa kommenteissa kehuttiin erityisesti hänen tanssitaitoaan.

Vierailija
15613/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kuulostaa, että Jakobin ääntämys ja intonaatio vivahtavat riikinruotsiin aina, siis ihan normioloissa Suomessakin. Kun hän on Ruotsissa ja keskustelee sikäläisten kanssa, piirre vain korostuu. Ja mä myös olin jo aiemmin kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka vahvasti suomen nuotti vaikuttaa Kevinin ruotsiin on. Ei varmasti synny kenellekään epäilystä siitä, mistä maasta hän tulee, kuten ei tietysti Axelistakaan.

Minä en osaa tuollaisia kuunnella ollenkaan. Olen vain tyytyväinen kun saan kaikkien puheesta paremmin selvää kuin riikinruotsalaisten. Mutta mielenkiintoista tietoa tämä. Ehkä olen jostain kuullut, että Maxmon murre on muita vöyriläismurteita lähempänä riikinruotsia.

Vierailija
15614/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa tuollaisia kuunnella ollenkaan. Olen vain tyytyväinen kun saan kaikkien puheesta paremmin selvää kuin riikinruotsalaisten. Mutta mielenkiintoista tietoa tämä. Ehkä olen jostain kuullut, että Maxmon murre on muita vöyriläismurteita lähempänä riikinruotsia.

YOLOn taustajutuissa kerrottiin, että Jakobin isä on Pensalasta. 

Vierailija
15615/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YOLOn taustajutuissa kerrottiin, että Jakobin isä on Pensalasta. 

Niin kerrottiin, samalta paikkakunnalta kuin Fabbokin. Mutta Jakob itse on sanonut, että hän ei puhu pensalalaisittain vaan se kuulostaa hänen mielestään hassulta.

Vierailija
15616/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevinhän sanoi siinä Vinterpratissaan ja muissakin yhteyksissä, että hän ei tiedä mitään parempaa kuin esiintyminen ja viihdyttäminen. Hän voisi seurata tuntikausia teatteripuvustamon työtä ihan vain siksi, että se on osa kokonaisuutta. Tässä näkyy mies, jolla on juuri ollut elämänsä paras työpäivä.https://www.instagram.com/reel/DJ4rT2rqQvi/

Vierailija
15617/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavarasto kasvoi eilisen SVT-keskustelun ansiosta: takatukka = hockeyfrilla.

Vierailija
15618/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi meni multa ensikuuntelulla ohi. Tosi hauska!

Vierailija
15619/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän vanha sana

Etymologi: Åtminstone sen 1970-talet. Från en stereotyp om frisyrens popularitet bland ishockeyspelare. Se hockey och frilla, vardagligt för frisyr.

Vierailija
15620/15651 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä loistava kiteytys Kevinin tunnelmista heti viisufinaalin jälkeen tuo video. Siinä on onnellinen mies. Tosiaan tästä hiljaisesta ja sosiaalisissa tilanteissa ehkä syrjäänvetäytyvästäkin tyypistä kuoriutuu estradilla säteilevä tähti. Musta on hienoa, että hän avoimesti kertoo tähtäämisestä juuri isoille areenoille. Ei menestys synny tyhjästä vaan tahdosta.

Jakob toisaalta tuntuu nauttivan esiintymisestä ihan sellaisenaan. Hänelle riittää, että hän pääsee lavalle. Luulen, että hän on siellä aina yhtä onnellinen riippumatta siitä, minkä kokoinen yleisö häntä kulloinkin kuuntelee ja katselee.

Axel on ehkä jonkinlainen välimuoto? Hänellekin varmaan pääasia on päästä ylipäätään viihdyttämään ihmisiä, mutta on hän kerran maininnut, että olisi hienoa joskus heittää keikka sadantuhannen hengen stadionilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän