Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (15637)

Vierailija
15621/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta tässä ryhmässä kun ollaan nyt kaikki katsottu tuo eilinen ohjelma ja kerrottu omat havainnut ja kommentit. Nyt on kiva katsoa se tänä iltana uudestaan ja kiinnittää huomiota keskusteltuihin asioihin.

Vierailija
15622/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanavarasto kasvoi eilisen SVT-keskustelun ansiosta: takatukka = hockeyfrilla.

Joo! Mä tirskahdin ääneen, kun sen kuulin. Tosi osuva. Mulla tuli välittömästi mieleen se yksi suomalainen lätkävalmentaja, Pentti jotain. Täytyy heti omia omaan kielenkäyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15623/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä loistava kiteytys Kevinin tunnelmista heti viisufinaalin jälkeen tuo video. Siinä on onnellinen mies. Tosiaan tästä hiljaisesta ja sosiaalisissa tilanteissa ehkä syrjäänvetäytyvästäkin tyypistä kuoriutuu estradilla säteilevä tähti. Musta on hienoa, että hän avoimesti kertoo tähtäämisestä juuri isoille areenoille. Ei menestys synny tyhjästä vaan tahdosta.

Jakob toisaalta tuntuu nauttivan esiintymisestä ihan sellaisenaan. Hänelle riittää, että hän pääsee lavalle. Luulen, että hän on siellä aina yhtä onnellinen riippumatta siitä, minkä kokoinen yleisö häntä kulloinkin kuuntelee ja katselee.

Axel on ehkä jonkinlainen välimuoto? Hänellekin varmaan pääasia on päästä ylipäätään viihdyttämään ihmisiä, mutta on hän kerran maininnut, että olisi hienoa joskus heittää keikka sadantuhannen hengen stadionilla.

Samaa mieltä näistä päätelmistäsi. Jakob kyllä sanoi, että hänellä oli hauskinta ikinä esiintyessään KOI:ssa, joten kyllähän hänkin nauttii erityisesti isojen yleisöjen edessä. Mutta ehkä se ei hänelle kuitenkaan yhtä tärkeä tavoite kuin Kevinille.

Axel vaikuttaa myös nauttivan kovasti esiintymisestä, mutta hänellä on myös muita tavoitteita työurallaan kuin esiintyminen. Aivan varmasti jossain vaiheessa hän alkaa taas kirjoittamaan jotain; ehkä romaania tai jotain ihan muuta. Minusta tuntuu että kirjoittaminen on hänelle yhtä tärkeää kuin esiintyminen. Axelilta kysyttiin, että haluaisiko hän mieluummin esiintyä 100 000 hengen yleisölle vai 100 hengen yleisölle ja hän vastasi, että hän on niin paljon esiintynyt 100 hengen yleisölle, että kerran olisi mukavaa esiintyä 100 000:lle.

Vierailija
15624/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakobin puhe muuttuu ehkä selvimmin riikinruotsiksi , Kevin käyttää samaa nuottia suomessa ja ruotsissa ja Axel puhuu högpampesiskaa jossa nuotti pysyy pohjalaisena vaikka sanasto onkin yleiskielistä. 

Tämä oli erittäin osuva analyysi, ja huvitti tuo ”högpampesiska” 😁

Vierailija
15625/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä loistava kiteytys Kevinin tunnelmista heti viisufinaalin jälkeen tuo video. Siinä on onnellinen mies. Tosiaan tästä hiljaisesta ja sosiaalisissa tilanteissa ehkä syrjäänvetäytyvästäkin tyypistä kuoriutuu estradilla säteilevä tähti. Musta on hienoa, että hän avoimesti kertoo tähtäämisestä juuri isoille areenoille. Ei menestys synny tyhjästä vaan tahdosta.

Jakob toisaalta tuntuu nauttivan esiintymisestä ihan sellaisenaan. Hänelle riittää, että hän pääsee lavalle. Luulen, että hän on siellä aina yhtä onnellinen riippumatta siitä, minkä kokoinen yleisö häntä kulloinkin kuuntelee ja katselee.

Axel on ehkä jonkinlainen välimuoto? Hänellekin varmaan pääasia on päästä ylipäätään viihdyttämään ihmisiä, mutta on hän kerran maininnut, että olisi hienoa joskus heittää keikka sadantuhannen hengen stadionilla.

Samaa mieltä näistä päätelmistäsi. Jakob kyllä sanoi, että hänellä oli hauskinta ikinä esiintyessään KOI:ssa, joten kyllähän hänkin nauttii erityisesti isojen yleisöjen edessä. Mutta ehkä se ei hänelle kuitenkaan yhtä tärkeä tavoite kuin Kevinille.

Axel vaikuttaa myös nauttivan kovasti esiintymisestä, mutta hänellä on myös muita tavoitteita työurallaan kuin esiintyminen. Aivan varmasti jossain vaiheessa hän alkaa taas kirjoittamaan jotain; ehkä romaania tai jotain ihan muuta. Minusta tuntuu että kirjoittaminen on hänelle yhtä tärkeää kuin esiintyminen. Axelilta kysyttiin, että haluaisiko hän mieluummin esiintyä 100 000 hengen yleisölle vai 100 hengen yleisölle ja hän vastasi, että hän on niin paljon esiintynyt 100 hengen yleisölle, että kerran olisi mukavaa esiintyä 100 000:lle.

On hienoa, että kun ihmisellä on kaksi noin erilaista intohimoa, esiintyä ja kirjoittaa, pääsee toteuttamaan molempia työkseen. Ja vielä toista osana pöhköilevää huumoriryhmää ja toista vakavasti otettavana kirjailijana. Harvoin taiteilijoille suodaan julkisuudessa täysin erilaisia rooleja yhtä aikaa. 

Vierailija
15626/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Högpampesiska tarkoitti minulla aluperin sitä kietlä jota pohjanmaalaiset poliitikot kuten Ole Norrbacka puhui. 

Ei murretta muttei myöskään mitään standardifinlandssvenskaa. 

Vierailija
15627/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo! Mä tirskahdin ääneen, kun sen kuulin. Tosi osuva. Mulla tuli välittömästi mieleen se yksi suomalainen lätkävalmentaja, Pentti jotain. Täytyy heti omia omaan kielenkäyttöön.

Tampere-tukaksikin suomeksi kutsuttu

Vierailija
15628/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Ilkka-Pogjalaisessa on arvio Tulisielusta. Se on maksumuurin takana, mutta otsikosta voi päätellä, että myönteinen. 

Vierailija
15629/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä analyyseja lukiessa tulee jälleen kerran mieleen, kuinka mahtavaa on että juuri nämä kolme ovat löytäneet toisensa ja saaneet aikaan toimivan yhdistelmän. Jakobin huimat kyvyt laulajana, riimittelijänä ja ideanikkarina, Kevinin musikaalisuus ja koomisen näyttelijän kyvyt, Axelin monipuolinen musiikkitausta ja kirjailijan lahjat ja firmanpyörityskyvyt ovat saaneet aikaan huiman yhdistelmän, ja kaikki haluavat riittävästi samoja asioita että kokonaisuus saadaan toimimaan.

Vierailija
15630/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Carina Bergfeltin ohjelmassa yksi huippuhetki oli kun kysyttiin onko Axel taloyhtiönkin hallituksessa ja ylpeänä sanoi olevansa puheenjohtaja ja että taloon saatiin uusi katto edullisesti.

Vierailija
15631/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi näiden keskustelujen jälkeen yksi pieni huoli tulevaisuudesta. Kevinhän on ymmärtääkseni pääjehu säveltämisen kanssa. Jos/kun hän tavoittelee suuria yleisöjä, tuleekohan tuleva musiikki olemaan entistäkin enemmän suurille massoille suunnattua? Nythän moni on toivonut, että KAJ palaisi BBB-vuoden jälkeen jollain tavalla musiikillisesti takaisin juurilleen. Tietysti he tekevät musiikkia ja sitä koskevia päätöksiä yhdessä, joten saa nähdä mikä linja tulee olemaan. Eipä tietenkään ainakaan mikään ensimmäisten levyjen tyylinen mies ja kitara -meininki enää.

En ole kovin huolissani asiasta, mutta kuten sanoin pieni huoli nousi mieleeni.

Vierailija
15632/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere-tukaksikin suomeksi kutsuttu

No vielä hauskempaa! Otan käyttöön tämänkin.  :D

Vierailija
15633/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti se, kuinka (erityisesti) Keviniä kutkuttaa ajatus osallistua viisuihin vielä toisen kerran. Kun häntä katsoo haastatteluissa ja muissakin yhteyksissä lavan ulkopuolella, hän on vaatimattomuuden ja jonkinlaisen ujoudenkin ruumiillistuma, jonka ei ikinä voisi kuvitella haluavan minkäänlaisiin parrasvaloihin. Hämmästyttävä mutaatio, kuinka hän niissä valoissa syttyykin loistamaan ja muuttuu kokonaan eri ihmiseksi.

Kevinhän sanoi siinä Vinterpratissaan ja muissakin yhteyksissä, että hän ei tiedä mitään parempaa kuin esiintyminen ja viihdyttäminen. Hän voisi seurata tuntikausia teatteripuvustamon työtä ihan vain siksi, että se on osa kokonaisuutta. Tässä näkyy mies, jolla on juuri ollut elämänsä paras työpäivä.https://www.instagram.com/reel/DJ4rT2rqQvi/

Kiitos kun linkitit tämän pätkän. Todellakin aivan hurmosmaista onnea. Tuntuu todellakin kuin esiintyminen olisi huumetta Kevinille, ekstaasia vähintään.

Olen aiemmin ohittanut tämän katsomatta loppuun, koska otti niin paljon päähän Euroviisujen jälkeen, etten pitkään aikaan halunnut katsoa mitään niihin liittyviä klippejä.

Vierailija
15634/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nousi näiden keskustelujen jälkeen yksi pieni huoli tulevaisuudesta. Kevinhän on ymmärtääkseni pääjehu säveltämisen kanssa. Jos/kun hän tavoittelee suuria yleisöjä, tuleekohan tuleva musiikki olemaan entistäkin enemmän suurille massoille suunnattua? Nythän moni on toivonut, että KAJ palaisi BBB-vuoden jälkeen jollain tavalla musiikillisesti takaisin juurilleen. Tietysti he tekevät musiikkia ja sitä koskevia päätöksiä yhdessä, joten saa nähdä mikä linja tulee olemaan. Eipä tietenkään ainakaan mikään ensimmäisten levyjen tyylinen mies ja kitara -meininki enää.

En ole kovin huolissani asiasta, mutta kuten sanoin pieni huoli nousi mieleeni.

Minä olisin enemmän huolissani, jos he eivät uusiutuisi tavalla tai toisella. Sitä voi koeilla kaikenlaista ja sitten palata takaisin, jos se ei toimi. En haluaisi kahlita heitä mitenkään koska, niin kuin Grim sanoo, kaikki mitä he tekevät on fantastista.

Vierailija
15635/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta tässä ryhmässä kun ollaan nyt kaikki katsottu tuo eilinen ohjelma ja kerrottu omat havainnut ja kommentit. Nyt on kiva katsoa se tänä iltana uudestaan ja kiinnittää huomiota keskusteltuihin asioihin.

Mun ruotsin taito on sellaisella tasolla, että paljon meni kyllä ohi - mutta toisaalta on se taito mullakin kehittynyt, koska yllättävän paljon ymmärsinkin. Hauskaa! Varsinkin kun oppii uusia sanoja tai tajuaa kuinka paljon suomen kielessä onkaan lainasanoja ruotsista. Koulussa inhosin kielten opiskelua tylsine kielioppitankkauksineen, Kaj'n kanssa on paljon hauskempaa oppia uutta.

Vierailija
15636/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti se, kuinka (erityisesti) Keviniä kutkuttaa ajatus osallistua viisuihin vielä toisen kerran. Kun häntä katsoo haastatteluissa ja muissakin yhteyksissä lavan ulkopuolella, hän on vaatimattomuuden ja jonkinlaisen ujoudenkin ruumiillistuma, jonka ei ikinä voisi kuvitella haluavan minkäänlaisiin parrasvaloihin. Hämmästyttävä mutaatio, kuinka hän niissä valoissa syttyykin loistamaan ja muuttuu kokonaan eri ihmiseksi.

Kevinhän sanoi siinä Vinterpratissaan ja muissakin yhteyksissä, että hän ei tiedä mitään parempaa kuin esiintyminen ja viihdyttäminen. Hän voisi seurata tuntikausia teatteripuvustamon työtä ihan vain siksi, että se on osa kokonaisuutta. Tässä näkyy mies, jolla on juuri ollut elämänsä paras työpäivä.https://www.instagram.com/reel/DJ4rT2rqQvi/

Kiitos kun linkitit tämän pätkän. Todellakin aivan hurmosmaista onnea. Tuntuu todellakin kuin esiintyminen olisi huumetta Kevinille, ekstaasia vähintään.

Olen aiemmin ohittanut tämän katsomatta loppuun, koska otti niin paljon päähän Euroviisujen jälkeen, etten pitkään aikaan halunnut katsoa mitään niihin liittyviä klippejä.

No tämähän korreloi hyvin sen kanssa, että Jakob veti vihreät prosecco-överit Käärijän tappion jälkeen🤢.

Vierailija
15637/15637 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän korreloi hyvin sen kanssa, että Jakob veti vihreät prosecco-överit Käärijän tappion jälkeen🤢.

Ai niin ton mä olinkin ehtinyt eilisestä jutusta unohtamaan. Kuinka paljon pitää juoda värjättyä proseccoa että pissakin muuttuu vihreäksi?

Itse en yleensä katso Euroviisuja ja jatkossa tulen katsomaan vielä vähemmän. Viime vuonna menin pisteidenlaskun jälkeen ihan vaan suoraan nukkumaan ja harmitti kun tuli valvottua siihen asti. En minä silloinkaan ajatellut, että heidän olisi pitänyt välttämättä voittaa, mutta otti päähän kun mikään kolmesta paremmasta ei ollut ollenkaan omaan mieleeni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi