Onko KAJ yhden hitin ihme?
Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua
Kommentit (15394)
Mitä ovat Botniahallin extempore-keikat? KAJ jatkoi Mello-voiton jälkeen Karar i arbeit -kiertuetta. Vaasan konsertit olivat ennalta suunniteltuja, mutta ajankohtaa piti lykätä ja paikka vaihtaa suuremmaksi. Puhummekohan samasta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku, milloin se muutos yleisön reagoinnissa varsinaisesti tapahtui? Botniahallin ex tempore -keikoilla, jotka polkaistiin pystyyn Mello-voiton jälkeen maaliskuussa? Viimeisellä Suomen-keikalla ennen Baseliin lähtöä? Vai vasta Sauna Tourilla, joka käynnistyi viikon verran Baselin jälkeen? Jos, millä nimenomaisella keikalla?
Mello-voiton jälkeen polkaistiin nopeasti pystyyn kotiinpaluukonsertti Vöyrin Norrvallan hyytävässä talvisäässä. Samana iltana KAJ jatkoi kiertuettaan alkuperäisen, kuukausia aikaisemmin julkaistun suunnitelman mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Löytäisikö joku taas sen Jakobin dalagubbar-videon? Pitäisi selittää miehelle mitä teen. Tosin se ei vähentäne yhtään sen epäilystä, että olen seonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytäisikö joku taas sen Jakobin dalagubbar-videon? Pitäisi selittää miehelle mitä teen. Tosin se ei vähentäne yhtään sen epäilystä, että olen seonnut.
Löytyi kätevästi selaimen kirjanmerkeistä. Kuten "muutama" muukin Kaj-video. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos
Kiitos sille joka linkkasi tuon Jakobin opinnäytetyön. Törmäsin siihen joskus aiemmin, mutta silloin ei tullut luettua, nyt etsin sen käsiini ja olihan hurjan mielenkiintoinen. Siitä ilmeni hyvin, kuinka tarkasti he ovat musikaalilauluja tehdessään pohtineet, mitä haluavat milläkin laululla saavuttaa, millaista tunnelmaa luoda ja mihin viitata. Ja kuinka nuoria he silloinkin ovat olleet, kun ovat Gambämarkia kirjoittaneet.
Tuli myös tuota lukiessa mieleen, että ulkomaisille faneille Gambämark on heidän musikaaleistaan varmaankin saavutettavampi juuri siksi, että siinä lähtökohtana on ollut Disney-musikaalit, ja teemat ovat tosi yleismaailmallisia. Botnia Paradise vaatii todella avautuakseen paljon enemmän ymmärrystä Suomen, Ruotsin ja suomenruotsalaisten kulttuureista. Vaikka siitä huolimatta monet ulkomaisetkin ovat siihen rakastuneet ja idean ymmärtäneet. Mutta KAJ-fanit ovatkin keskimäärin aika fiksua porukkaa.
Ei muuten käy Jakobin kieli hampaiden etupuolella, eli ei olen sittenkin lausunut väärin. Vai näkeekö joku toinen toisin?
Yritäpä selittää tätäkin jästeille. Että viettää pääsiäistään katselemalla hidastettuna Jakobin kielen asentoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat Botniahallin extempore-keikat? KAJ jatkoi Mello-voiton jälkeen Karar i arbeit -kiertuetta. Vaasan konsertit olivat ennalta suunniteltuja, mutta ajankohtaa piti lykätä ja paikka vaihtaa suuremmaksi. Puhummekohan samasta asiasta?
Katsoin heidän instagramiaan. Joulukuussa 24 ilmoittivat Vaasan hallikeikat 28.-29.3.25. Helmikuussa ilmoittivat toisen keikan 29.3. päivälle. Maaliskuussa ilmoittivat vielä lisäkeikan 30.3. Eli yhteensä neljä hallikeikkaa alunperin ilmoitettujen kahden asemesta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku, milloin se muutos yleisön reagoinnissa varsinaisesti tapahtui? Botniahallin ex tempore -keikoilla, jotka polkaistiin pystyyn Mello-voiton jälkeen maaliskuussa? Viimeisellä Suomen-keikalla ennen Baseliin lähtöä? Vai vasta Sauna Tourilla, joka käynnistyi viikon verran Baselin jälkeen? Jos, millä nimenomaisella keikalla?
En osaa vastata mutta olen asiaa miettinyt.
Luulen että vasta Sauna tourilla muuttui. Aiemmalla kiertueella oli istumakatsomo ja settiin kuului paljon myös puhetta ja sketsejä. Sauna tourin setti oli ihan erilainen - tiivis setti meneviä hittejä, sopiva festareille. Veikkaan silti, että heille on ollut todella suuri yllätys se kuinka riehakkaan vastaanoton he ovat saaneet.
Te ette kyllä koskaan petä. Xhosan ja vöyrin vaikeusastevertailu ei ensimmäisenä tullut mieleeni kun mietin, mitä kaikkea tällaisen keskustelun seuraamisesta voi voittaa. Lupaan osallistua kokeiluun, päädymmekö samaan tulokseen.
Wikipedian mukaan kielenkärjen pitäisi olla suunnilleen samassa paikassa kuin t:ssä ja d:ssä.
Ja nämä dalagubban-lausumisharjoitukset lähtivät siis liikkeelle siitä kun joku tarjoutui vapaaehtoiseksi opettamaan Jakobille sujuvaa suomea. Tämä ketju ei petä.
PS. Tänäänkös siellä Pohjanmaalla sytytetään kokot EU-blanketeilla?
Vierailija kirjoitti:
Wikipedian mukaan kielenkärjen pitäisi olla suunnilleen samassa paikassa kuin t:ssä ja d:ssä.
Aamuun mennessä on taatusti kielenkannat sijoiltaan.